facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir






توصیه های تغذیه ای در فصل امتحانات بچه ها
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

توصیه های تغذیه ای در فصل امتحانات بچه ...

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
توصیه های تغذیه ای در فصل امتحانات بچه ها

- آب کافی بخورید تا دچار یبوست و مشکلات پوستی نشوید.
- خوابتان را تنظیم کنید تا مشکلی در تغذیه شما پدید نیاید استراحت کافی برای افزایش یادگیری لازم است.
- وقت کافی برای غذا خوردن در نظر بگیرید.
- لبنیات ( شیر، پنیرکم چربی، ماست، دوغ، کشک ) بیشتری مصرف کنید در صبحانه شیر و پنیر مصرف کنید.
- ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید تا دچار یبوست و چاقی نشوید.
- تغذیه مناسب داشته باشید یعنی هر پنج گروه غذای اصلی را درسه وعده غذای اصلی و دو میان وعده ( در صبح و عصر ) داشته باشید.
- در موقع غذا خوردن آرامش روحی خود را حفظ کنید.
- از خوردن غذاهای آماده و فست فودها به دلیل احتمال مسمومیت پرهیز کنید.
- از انواع میوه و سبزیجات استفاده کنید
- مغز گردو و بادام به مقدار کافی مصرف کنید.
- کودکان شیر و لبنیات را در طول روز مصرف نمایند تا کلسیم مورد نیاز بدنشان تامین شود.
- در ایام امتحانات به دلیل استرس سطح ترشح هورمون آدرنالین در بدن افزایش می یابد و باعث افزایش سوخت پروتئین های بدن می شود لذا دانش آموزان باید 2 3 درصد پروتئین ( تخم مرغ، انواع گوشت و شیر ) بیشتری مصرف کنند.
- صبحانه را بطور کامل مصرف کنید
- مواد غذایی دارای لسیتین مانند ( جو، سبوس گندم، سویا، برگ زردآلو و کشمش ) در بهبود عملکرد مغز موثر است.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست و مو
پیامهای بهداشتی
امام حسين (ع): سلامت نعمت پنهاني است كه هر گاه موجود باشد، فراموش مي شود و هر گاه از دست برود، به ياد مي آيد. (بحار، جلد 81، صفحه 172)


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان