شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

درمان افتادگی پلک با عمل بلفاروپلاستی (برداشتن پوست اضافه و پف چشم)

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

پلک های افتاده برای هر فردی میتواند متفاوت باشد، از مقدار کمی پوست زاید بر روی پلک بالا گرفته تا افتادگی شدید پلک که ممکن است منجر به تاری دید شود. رخ دادن تدریجی این اتفاق برای پلکهای افتاده در گذر زمان غیر معمول نیست. این امر تا حدی ناشی از این واقعیت است که پوست در طول سالها، الاستیسیته خود را از دست میدهد. در حالی که رایج نیست، اما پلک افتاده میتواند مادرزادی باشد. بعضی از افراد پس از عمل جراحی آب مروارید یا برخی دیگر از انواع جراحی اصلاح چشم، به علت ترومای خفیف عضله بالایی پلک، دچار افتادگی پلک میشوند. برخی از علل بسیار نادر افتادگی پلکها میتواند شامل تومور مردمک چشم یا ناحیه اطراف آن، برخی اختلالات عصبی، یا حتی برخی از شرایط خطرناک نظیر دیابت یا سکته باشد. مهم است که یک متخصص علت دقیق افتادگی پلک را تعیین کند تا تصمیم بگیرد که بهترین راه برای اصلاح آن چیست. با استفاده از تکنولوژی امروزی جراحی پلکها ( بلفاروپلاستی ) برای افرادی که این وضعیت را دارند، انجام میشود.

خطرات افتادگی پلکها چیست

افتادگی پلکها به خودی خود از بین نمیروند و در حقیقت، آنها اغلب در طول زمان بدتر میشوند. هرچه افتادگی پلکها بدتر باشد، احتمال تار شدن دید فرد بیشتر میشود. بسیاری از افراد با اثر زیبایی پلکهای افتاده نیز دست به گریبانند. نگاه کردن در آینه زمانی که پلکها به شدت افتادگی دارند، میتواند بسیار دلسرد کننده بوده و تاثیری بسیار منفی بر عزت نفس داشته باشد. خوشبختانه، درمان پلکهای افتاده (بلفاروپلاستی) توسط پزشکان باتجربه مانند دکتر جعفری پور میتواند مسائل عملکردی و مسائل مربوط به زیبایی را که ناشی از افتادگی پلکها است حل کند.

پل ارتباطی:

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن 36266851 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاندیدهای مناسب برای جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) چه کسانی هستند؟

بهترین کاندیداها برای عمل افتادگی پلک چشم کسانی هستند که از وضعیت سلامت خوبی برخوردار بوده و انتظارات واقعبینانه ای دارند. داوطلبین این عمل اکثراً 35 ساله یا بزرگتر هستند، البته اگر پف یا افتادگی پلکها ارثی باشند، انجام جراحی در سنین پایینتر نیز امکانپذیر است.جراحی زیبایی افتادگی پلک به بهبود ظاهر و همچنین افزایش اعتماد به نفس کمک خواهد کرد. البته، این عمل ساختار صورتتان را تغییر نداده و شاید نتواند ظاهر ایدهآلی که میخواهید برایتان فراهم کند. پس، قبل از جراحی، در خصوص اهدافتان فکر کرده و در مورد آنها با جراحتان صحبت کنید.

مشاوره پیش از بلفاروپلاستی

آنچه شما باید انتظار داشته باشید:

در طول مشاوره اولیه، جراح شما یک تاریخچه پزشکی کامل از شما دریافت کرده و همچنین رفتارهای روانی و عاطفی بیمار را نسبت به عمل جراحی ارزیابی میکند. از آنجاییکه یک نگرش واقعگرایانه برای موفقیت جراحی بسیار مهم است، روش جراحی و انتظارات واقعگرایانه مورد بحث قرار میگیرند.

از شما همچنین سوالاتی در مورد بینایی، تولید اشک، استفاده از لنزها و سلامت کلی چشم و بینایی پرسیده خواهد شد.

عکسهایی گرفته خواهد شد تا جراح بتواند صورت و چشم شما را بررسی کند.

خطرات فردی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت، به ویژه آنهایی که به شرایط پزشکی نظیر فشار خون بالا، گرایش به زخم، سیگار کشیدن و هر گونه نقص در لخته شدن خون مربوط هستند.

پس از اینکه تصمیم در مورد جراحی به طور مشترک توسط شما و جراح شما اتخاذ شد، جراح موارد زیر را شرح خواهد داد:

* تکنیک مورد استفاده

* نوع بیهوشی توصیه شده

* تجهیزات جراحی

* جراحی اضافی

* عوارض احتمالی

* هزینه های فرآیند

چگونه باید برای جراحی زیبایی چشم (بلفاروپلاستی) آماده شوم؟

باید از کسی بخواهید تا بعد از جراحی شما را به خانه رسانده و شب اول بعد از عمل را نیز در کنارتان بماند.همچنین مجبور خواهید بود تا چند روز بعد از عمل (بلفاروپلاستی) در خانه باقی مانده و فعالیتهایتان را محدود کنید تا پلک بهبود بیابد؛ بنابراین بهتر است از قبل برای این مسئله برنامه ریزی کنید. بعضی از افراد بعد از جراحی دچار خشکی چشم می شوند، که البته این مشکل معمولاً در کمتر از دو هفته رفع می شود. اگر خشکی چشم هایتان بیش از دو هفته طول کشید با پزشکتان تماس بگیرید.

روش بلفاروپلاستی چیست؟

این عمل تحت بیهوشی موضعی یا عمومی صورت میگیرد. این جراحی بسته به شدت آن، حدود یک تا سه ساعت طول میکشد. این یک عملیات نسبتا ساده برای شما و جراح شما است. دو نوع از بلفاروپلاستی وجود دارد که عبارتند از:

بلفاروپلاستی برشی

این رایج ترین شکل بلفاروپلاستی است. در این روش جراح نیاز دارد تا در داخل پلک پایین یک برش ایجاد کند. او سپس چربی اضافی را از زیر چشم خارج میکند، اما پوست را از بین نمیبرد.

بلفاروپلاستی ماوراء پوستی

این جایی است که برش از طریق پوست انجام میشود. اگر پوست اضافی مشکل باشد، این روش شامل پلکهای بالا و پایین میشود. جراح یک سری از برشهای کوچک را در چروک طبیعی پلک بالا ایجاد میکند. در صورت لزوم، او برشهای کوچک را فقط در زیر مژهها در پلکهای پایین ایجاد میکند.

یک روش جدیدتر به نام کشش یا لیفتینگ SOOF (Sub Orbicularis Oculi Fat) وجود دارد. این روش شامل بلند کردن SOOF یا چربی در پلکها میشود. هر چربیای که از این ناحیه خارج میشود، در پشت عضله زیر چشم قرار میگیرد.

اینکه شما کدام یک از روشها را دارید، به ترجیحات شخصی و مشاوره جراح شما بستگی دارد.

* پلکهای فوقانی: اگر شما پلکهای فوقانی خود را جراحی کردید، سپس جراح شما یک برش بر روی چروک طبیعی بالای مژهها ایجاد خواهد کرد. این برشها میتوانند به سمت خطوط گوشه چشم شما گسترش پیدا کنند.

* جراح شما پس از آن پوست را از دیگر لایههای زیر جلدی جدا کرده و هرگونه چربی اضافی را از بین میبرد. سپس وی عضله و پوست افتاده را میبرد. در نهایت او این برشها را با بخیههای ظریف میبندد.

* پلکهای پایین: اگر شما انتخاب کردید که پلکهای پایین خود را جراحی کنید، جراح شما برشها را در زیر پلکها ایجاد کرده و آنها را تا خطوط گوشه چشم گسترش میدهد.

* او پوست را به سمت بالا و بیرون میکشد که این کار پوست را سفت و محکم میکند. این کار همچنین پوست روی هم رفته را از بین میبرد. او سپس برش ها را با مجموعهای از دوختهای ظریف نزدیک میکند. جراح شما سعی خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود با قرار دادن بخیهها در نزدیکی مژهها، آنها به خوبی پنهان میشوند.

در هر صورت، 5 روز پس از جراحی، بخیهها برداشته خواهند شد. پس از جراحی، چشمهای شما با پماد ویژه چرب میشود و ممکن است از باند استفاده شود.

عمل جراحی بلفاروپلاستی/ جراحی پلک چه مدت طول میکشد؟

مهم است توجه داشته باشید که چشمان شما منعکس کننده شیوه زندگی شما، عوامل محیطی و روند پیری است. بنابراین، آنها در طول زمان شروع به افتادن و پف کردن میکنند. این عمل جراحی میتواند به طور موقت این فرآیند را متوقف کند، اما چشم شما در نهایت نشانههای پیری را بروز میدهد، بنابراین ممکن است لازم باشد که جراحی تکرار شود.

آیا نتیجه جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) دائمی است؟

نتیجه جراحی پلک بالا دست کم 5 تا 7 سال دوام دارد. در حالی که، معمولاً نتیجه جراحی پلک پایین دائمی بوده و نیازی به تکرار جراحی نیست. البته، پلک بعد از جراحی نیز فرایند پیری خود را ادامه می دهد. در مواردی که پلک ها دوباره پف کرده و دچار افتادگی می شوند، لیفت پیشانی گزینه بهتری نسبت به تکرار لیفت چشم خواهد بود.

بهبودی از جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) چگونه است؟

بعد از جراحی زیبایی پلک، بخیه پلک هایتان تا حدود یک هفته در جایشان باقی می مانند. معمولاً در این مدت ناحیه پلک ها دچار ورم و گاهی، کبودی می شود؛ البته پلک ها ظرف یک یا دو هفته به حالت طبیعی خود بازمی گردند.

مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک

* هیچ پانسمانی روی چشم ها قرار نمی گیرد، فقط ممکن است قطعه ای چسب، روی پلک یا گوشه چشمها قرار داده شده باشد.

* پس از جراحی پلکها و نواحی اطراف آنها متورم و کبود هستند. تورم غیر قرینه بین دو طرف، غیر طبیعی نیست. ممکن است در 48 ساعت اول بعد از جراحی تورم افزایش یابد ولی کم کم از بین خواهد رفت. ممکن است در هنگام صبح، تورم پلکها بیشتر باشد که این نکته هم ایرادی ندارد.

* با گذاشتن دو بالش زیر سر؛ سر خود را بالا نگهدارید.

* پس از جراحی پلک به شما نسخه ای داده می شود که در آن آنتی بیوتیک های خوراکی، پماد آنتی بیوتیکی چشم و کورتون و داروهای مسکن درد وجود دارد. لطفا داروهای این نسخه را قبل از رفتن به اتاق عمل فراهم کنید تا بعد از خاتمه عمل و بازگشت به خانه آنها را آماده داشته باشید.

* در طی 48 ساعت اول بعد از عمل داخل کیسه فریزر یخ گذاشته و پس از گذاشتن گاز یا پارچه ای تمیز روی پلکها و سپس گذاشتن کیسه یخ روی آن کمپرس سرد کنید. تا زمانی که احساس ناراحتی نکنید؛کمپرس را ادامه دهید و دوباره پس از فاصله زمانی این کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش کبودی پلکها می شود.

* پس از گذشت 48 ساعت این کار را با کمپرس گرم ادامه دهید.

* طبق نظر پزشک معالج یک یا دو روز بعد جهت معاینه به مطب مراجعه کنید و پس از آن می توانید استحمام کنید.

* در صورت گسترش قرمزی محل برش، افزایش تورم، درد یا گرما در محل برشها یا خارج شدن ترشح از آنها و یا تب، پزشک خود را مطلع نمائید .

* بخیه ها معمولا یک هفته بعد از جراحی برداشته می شوند. بعد از برداشتن بخیه ها، تورم و تغییر رنگ اطراف چشم ها کم کم فروکش می کند.

* اشک ریزش، حساسیت به نور شدید، تاری دید یا دوبینی ممکن است در دوران کوتاهی در چند هفته اول پس از جراحی وجود داشته باشد.

جایگزینهای جراحی پلک

اگر پوست زاید و یا چربی وجود داشته باشد، هیچ جایگزینی برای کشیدن پلک چشم وجود ندارد. با این حال، برای بیماران مبتلا به علائم خفیف یا متوسطی از پیری پلک، دکتر Ambro گزینههایی را پیشنهاد میکند که در برطرف شدن ظاهر خسته پلک نیز بسیار موثر هستند.

پرکنندههای پوستی

پرکنندههای پوستییکی از محبوبترین روشهای درمانی بدون عمل جراحی برای جوانسازی چشمها هستند. پرکنندهها میتوانند برای محو کردن ظاهر کیسههای زیر چشم، صاف کردن چین و چروکها، خطوط گوشه چشم و خطوط ظریف اطراف چشم استفاده شوند. یک پرکننده جدید، Voluma، میتواند برای بازگرداندن حجم به گونهها مورد استفاده قرار گیرد که میتواند ظاهر پلکهای پایین را نیز بهبود بخشد.

تزریق بوتاکس و بوتولینوم

تزریق بوتاکس ، زئومین و دیسپورت میتوانند برای کاهش خطوط گوشه چشم مورد استفاده قرار گیرند، و در برخی از بیماران اثر مشابه لیفتینگ پلک یا لیفتینگ خط اخم دارند. این تزریقات زیبایی با غیر فعال کردن اعصاب در عضلات پیشانی که موجب نگرانی میشوند، عمل میکنند.

جوانسازی پوست با لیزر

لیزر فرکشنال را میتوان در اطراف چشمها برای به حداقل رساندن خطوط ظریف و چین و چروکها استفاده کرد و این کار رنگ و بافت پوست را بهبود میبخشد. لایهبرداری پوست با لیزر میتواند یک اثر سفت کننده بر پوست داشته باشد و سبب شود ناحیه اطراف چشمها کشیده و جوانتر به نظر آیند.

انتقال چربی

انتقال چربی جایگزینی ایمن، طبیعی و طولانی مدت برای پرکنندهها برای از بین بردن گودی پلک بالایی و کیسههای پلک پایینی است. چربی را میتوان از تقریبا هر جایی از بدن برداشته، تمیز کرده و سپس با دقت به ناحیه پلک متصل کرد تا حجم جوانی را بازگرداند.

چه کسی برای بلفاروپلاستی/ جراحی پلک مناسب نیست؟

اگر شما از هر یک از شرایط پزشکی زیر رنج میبرید، بنابراین ممکن است برای این جراحی مناسب نباشید. این شرایط عبارتند از:

* هایپرتنشن (فشار خون بالا)

* بیماری قلبی و عروقی

* دیابت

* کم کاری تیروئید و بیماری گریوز (مشکلات تیروئیدی)

* چشمان خشک یا مشکلات مربوط به مجاری اشک

* شبکیه جدا شده

* آب سیاه

* مستعد ابتلا به بیماری کلوئید (زخمهای قرمز و متورم)

اگر شما هر کدام از این مشکلات را داشته باشید، این بدان معنا نیست که از لیست جراحی خارج میشوید. این بدین معنی است که شما در معرض خطر افزایش عوارض ناشی از این موارد هستید.

اگر شما هر مشکلی با چشمان خود داشته باشید، ممکن است ابتدا بخواهید با چشم پزشک صحبت کنید. جراح شما نیز ممکن است قبل از تصمیمگیری در مورد جراحی، این کار را انجام دهد.

هزینه جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

هزینه بلفاروپلاستی به مقدار قابل ملاحظهای از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. دکتر Ambro به شما مشاوره میدهد تا برای بررسی گزینههایتان، شما مورد ارزیابی قرار گیرید. در طول این ملاقات، ما هزینه درمان شما را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما برای بیماران واجد شرایط تامین مالی CareCredit را پیشنهاد میکنیم.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت و درمان ریزش مو در طب سنتی ایرانی

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

جراحی استئوتومی فک بالا همراه با پیوند استخوان

دکتر بیژن موحدیان [ متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی ]

روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست و چگونه درمان میشود؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت بوجود آمدن لکه های سفید رنگ روی ناخن ها

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

سرخوردگی مهره های کمر به چه وضعیتی گفته میشود؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درمان غبغب

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

تعریف اعتیاد

دکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]

سونوگرافی واژینال چیست و چگونه انجام می شود؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت