facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir






چطور یک برنامه کاهش وزن برای خود طراحی کنیم ؟ قسمت سوم
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

چطور یک برنامه کاهش وزن برای خود طراحی ...

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
چطور یک برنامه کاهش وزن برای خود طراحی کنیم ؟ قسمت سوم

مرحله سوم : میزان فعالیت بدنی و ورزش خود را بیشتر کنید
برای کنترل وزن شما بایستی کالری یا انژری بیشتری از آنچه دریافت می دارید.مصرف کنید این کار را شما به سه طریق زیر می توانید انجام دهید:

1. کمتر بخورید ( میزان کالری دریافتی را کاهش دهید ).
2. میزان انرژی یا کالری مصرفی خود یا میزان سوخت و ساز کالری بدن خود را افزایش دهید ( مثلاً با افزایش مقدار ورزش روزانه خود )
3. هم کمتر بخورید وهم بیشتر انرژی مصرف کنید.

شما بایستی بسته به وضعیت بدنی خود تصمیم بگیرد.کسانی که مشکل خاصی ندارند ، بهتراست از سومین راه کمک بگیرند.کسانی که بیماری خاصی دارند(ازجمله بیماری شدید قلبی)،قادر به انجام ورزش شدید و زیادتر از توان قلب خود نبوده و بایستی در عین انجام ورزشهای سبک (از جمله پیاده روی)از راه اول بیشتر کمک بگیرند.کسانی که کار روزمره آنها بگونه ای است که میزان صرف انرژی در آن بالاست ، مثلاً مجبورند کارهای بدنی سنگین را انجام دهند ، عملاً می توانند از راه دوم برای کنترل وزن کمک بگیرند یعنی با افزایش فعالیت بدنی خود،میزان سوخت وساز بدن خود را بالا ببرند.فعالیت ورزشی خوب فعالیتی است که :
* بطور منظم انجام شود.
* تکرار شونده باشد.
* ماهیچه های اصلی بدن را بکار گرفته و بحرکت درآورد.
*سیستم گردش خون را به فعالیت بیشتری وادارد.
ورزشهای خوب ومناسبی که این خواص را دارند و قابل استفاده عموم می باشند،عبارتند از پیاده روی،دوچرخه سواری وشنا.مثلاً پیاده روی منظم حدود5/2 کیلومتر در روز در عرض یک سال می تواند حدود 7 کیلوگرم کاهش وزن ایجاد کند.پس شما سعی کنید که حدود این مقدار از راه رفت و برگشت به محل کار خود را پیاده طی کنید.

توصیه های بعد از رسیدن به وزن مناسب برای بدن
مسئله اصلی و بسیار مهم آن است که بعد از رسیدن به سطح مناسبی از وزن،این میزان را حفظ کنید.برخی از افراد به طور ناگهانی و بکار گیری روشهای غیر صحیح ، وزن خود را کاهش داده و در عرض مثلاً یک ماه حتی تا 10 کیلوگرم وزن خود را کم می کنند.و بعد از این زمان دوباره عادتهای اولیه را از سرگرفته و بدیهی است که مجدداً افزایش وزن خواهند داشت .بنابراین کاهش وزن بایستی تدریجی باشد و بعد از رسیدن به وزن ایده آل هم بایستی در حفظ آن کوشا باشید.بعد از رسیدن به وزن مناسب ، نکات زیر را رعایت کنید :
1. حدود 200 کالری در روزازغذاهای کم چربی به غذای خود بیفزائید.
2. اگر بعد از یک هفته از افزایش این 200 کالری در روز باز هم کاهش وزن شما ادامه داشت،میتوانید کمی بیشتر(حدود100 تا 200 کالری دیگر)نیز به کالری مصرفی روزانه خود بیفزائید تا وقتی که با وزن کردن های مکرر هفتگی به سطح ثابتی از وزن برسد.
3. اگر میزان فعالیت و ورزش بدنی خود را تغییر دادید، برنامه غذای خود را نیز متناسب با آن تنظیم کنید.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست و مومطالب و مقالات پزشکی مرتبط
دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو

عوارض جانبی كاهش وزن -قسمت اول

دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

آدرس وب سایت : www.doctormaleki.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، جنب مجتمع پارک ، طبقه فوقانی بانک سپه تلفن مطب : 36662224 - 031
دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو

عوارض جانبی كاهش وزن -قسمت دوم

دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

آدرس وب سایت : www.doctormaleki.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، جنب مجتمع پارک ، طبقه فوقانی بانک سپه تلفن مطب : 36662224 - 031
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

علت افزایش وزن بعد از پایان رژیم

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

وزن گارسون و تاثیر آن بر سفارش غذا

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

منابع پروتیینی بهترین دوست شما در طول ...

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

چطور یک برنامه کاهش وزن برای خود طراحی ...

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

چطور یک برنامه کاهش وزن برای خود طراحی ...

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

۳۰ گام برای کاهش وزن بدن

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

برای یک کاهش وزن پایدار چه کنیم ؟

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

دلایل غیر معمول افزایش وزن

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

کم کردن وزن در کشتی

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

نباید ها هنگام وزن کم کردن

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

کاهش وزن در کشتی گیران

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

کنترل چاقی و افزایش وزن در کودکان

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

مناسب ترین ورزش های کاهش وزن

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

کنترل پاتولوژیک وزن در ورزشکاران ، ناه ...

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

با کاهش وزن به کلیه های خود استراحت دهی ...

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

باور های غلط درمورد ورزش و کاهش وزن

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

کاهش وزن و ترکیب بدن

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

کاهش وزن سریع تر با خواب بهتر

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
پیامهای بهداشتی
آيا مي دانيد روزانه 600 تن كاغذ توسط خانواده هاي تهراني در زباله ها ريخته مي شود؟


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان