facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir






برای  یک کاهش وزن پایدار چه کنیم ؟
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

برای یک کاهش وزن پایدار چه کنیم ؟

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
برای  یک کاهش وزن پایدار چه کنیم ؟

,کاهش وزن, کم کردن وزن, کاهش وزن پایدار,رژیم لاغری-رژیم غذایی رژیم لاغری سریع رژیم چاق شدن

کاهش وزن یکی از سخت ترین کارها برای هر فردی است و از آن سخت تر پایدار ماندن این کاهش وزن است. برای یک کاهش وزن پایدار چه کنیم؟
برای اغلب ما رژیم گرفتن و کاهش وزن همیشه مانند یک مسیر رفت و برگشت است. هر قدر بیشتر تلاش می کنیم، به همان میزان وزن بدن بیشتر بالا می رود. اما تحقیقات اخیر پی به دلیل این روند رفت و برگشتی یو-یو شکل برده است.محققان دانشگاه کلرادو 75 هزار فرد را که از یک رژیم کاهش وزن کم هزینه (TOPS) پیروی میکردند طی 7 سال مورد بررسی قرار داده و دریافتند که حدود نیمی از این افراد در سال اولکاهش وزنچشمگیری داشتند. و از آن مهم تر 62 درصد از این افراد توانستند این کاهش وزن را به مدت 7 سال حفظ کنند.

این برنامه تنها به سه دلیل ساده به این خوبی کار می کند: کم هزینه است به همین دلیل هر فردی می تواند از آن استفاده کند، قابل تحمل است و به همین دلیل فرد می تواند آن را به مدت طولانی اجرا کند، و همچنین با کمک دیگران صورت می گیرد و به همین دلیل افراد مدام آموزش می بینند و انگیزه لازم را برای ادامه رژیم دریافت می کنند.درحالی که ممکن است همه افراد به این رژیم دسترسی نداشته باشند، اما بااین حال می توانند از رازها و راهکارهای آن بهره ببرند. به این ترتیب شما نیز قادر خواهید بود از کاهش و افزایش وزن مداوم رهایی یابید.

زمانی برای ورزش
در این رژیم افراد در گروه های مختلف قرار می گیرند. شما نیز می توانید از باشگاه برای قرار گرفتن در گروه استفاده کنید. حتی می توانید قرارهای خود با دوستانتان را در باشگاه تنظیم کنید. درعین حال که باهم گپ می زنید، می توانید ورزش هم بکنید. همچنین در تحقیقی محققان 4 هزار زوج را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که زوج ها باهم رژیم می گیرند و ورزش می کنند، بیشتر از سایرین به آن مداومت خواهند داشت. به یاد داشته باشید که یک فنجان چای بعد از ورزش تأثیر آن را دوچندان می کند.

برنامه غذایی مشخص
اگر یک برنامه غذایی مشخص داشته باشید بهتر می توانید به کاهش وزن خود کمک کنید. متخصصان می گویند اگر خودتان برای خود برنامه غذایی بریزید بهتر می توانید آن را اجرا کنید. مثلاً من با خودم قرار گذاشته ام که تا یک ساعت بعدازاینکه صبح از خواب بیدار شدم، حتماً چیزی بخورم. سپس هر 4 تا 5 ساعت یک بار چیزی می خورم و دو ساعت قبل از خوابیدن نیز خوردن را تعطیل می کنم.

سرودی برای کاهش وزن
آموزش و حمایت، از اصلی ترین نیازهای این برنامه غذایی هستند، اما شما خود می توانید مربی خود شوید. شما می توانید برای خود یک جمله شخصی داشته باشید که درزمانی که این رژیم را دارید آن جمله را برای خود تکرار کنید تا به شما قوت قلب بدهد. جمله ای شبیه به این شاید به کارتان بیاید “من هر روز احساس توان و سلامت بیشتر می کنم”. افکاری که در مورد ظاهر و پیشرفت شما هستند می توانند تأثیرگذارتر باشند. تکرار جملاتی ازاین دست می تواند استرس شما را کاهش داده و ذهن شما را به روی نقاط مثبت روند کاهش وزن تان متمرکز کند.

بشقاب های قرمز و کوچک
همان گونه که می دانید هرقدر بشقاب بزرگ تری داشته باشید به همان میزان نیز غذای بیشتری می کشید. همچنین طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که از بشقاب ها و لیوان های قرمز استفاده می کنند معمولاً میل کمتری به مصرف نوشابه و میان وعده خواهند داشت.

استراتژی کربوهیدرات
اگر کاملاً کربوهیدرات ها را از وعده های غذایی خود حذف کنید، خیلی سریع وزنتان کم می شود، اما درعین حال ممکن است با یک حس بدی مواجه شوید که به دلیل آن نتوانید به راحتی به کارهای روزانه خود برسید. کربوهیدرات ها برای بدن بسیار ضروری هستند و مغز و سیستم عصبی برای آنکه بتواند به خوبی کار کند به آن احتیاج خواهد داشت. حذف کربوهیدرات سبب می شود تا هرگونه بافت ماهیچه ای برای تولید انرژی مورد متابولیسم قرار بگیرد. تا زمانی که از کربوهیدرات ها به درستی استفاده کنید مشکلی برایتان پیش نخواهند آورد.

محدودیت کالری
به خاطر داشته باشید که نباید بیش از 1500 کالری در روز مصرف کنید. هر روز این مسئله را برای خود یادآوری کرده و کالری های مصرفی خود را به خاطر بسپارید. حتی اگر می توانید از یک دوست یا همسر خود بخواهید تا هر روز این مسئله را به شما یادآوری کند.

قانون پنج دقیقه
بیکار بودن می تواند برای بدن مضر باشد. راهی پیدا کنید تا بتوانید به غیر از خوردن به راهی دیگر دست ها و ذهن خود را درگیر کنید. بررسی ها نشان داده است که دل ضعفه معمولاً بین 5 تا 10 دقیقه و حتی گاهی 3 دقیقه طول خواهد کشید. بنابراین کمی نفس عمیق بکشید و کمی راه بروید تا برطرف شود. اما اگر واقعاً گرسنه بودید و برطرف نشد، بدون اینکه احساس گناه کنید چیزی بخورید.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست و مومطالب و مقالات پزشکی مرتبط
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

مناسب ترین ورزش های کاهش وزن

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

کاهش وزن در کشتی گیران

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

کاهش وزن سریع تر با خواب بهتر

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو

عوارض جانبی كاهش وزن -قسمت اول

دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

آدرس وب سایت : www.doctormaleki.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، جنب مجتمع پارک ، طبقه فوقانی بانک سپه تلفن مطب : 36662224 - 031
دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو

عوارض جانبی كاهش وزن -قسمت دوم

دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

آدرس وب سایت : www.doctormaleki.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، جنب مجتمع پارک ، طبقه فوقانی بانک سپه تلفن مطب : 36662224 - 031
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

کنترل پاتولوژیک وزن در ورزشکاران ، ناه ...

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

چطور یک برنامه کاهش وزن برای خود طراحی ...

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

عادت های منجر به اضافه وزن ( قسمت سوم )

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

عادت های منجر به اضافه وزن ( قسمت دوم )

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

عادت های منجر به اضافه وزن ( قسمت اول )

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

دلایل غیر معمول افزایش وزن

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

مقایسه دانه با مغز ها در کاهش وزن ( قسـ ...

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

مقایسه دانه با مغز ها در کاهش وزن ( قسم ...

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

تاثیر آجيل ها بر وزن و چربی خون ( قسمـت ...

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

وزن گارسون و تاثیر آن بر سفارش غذا

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

تاثیر آجيل ها بر وزن و چربی خون ( قسمـت ...

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

تاثیر آجيل ها بر وزن و چربی خون ( قسمـت ...

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

چگونگی کاهش وزن در محل کار

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

کم کردن وزن در کشتی

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

پسته ، کاهش وزن و افزایش قوای جنسی

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
پیامهای بهداشتی
منابع طبيعي هديه خداوندي است و بازيافت بهترين راه حفظ آن


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان