facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir










و رزش بارداری
دکتر سمیرامیس هوشیار - متخصص زنان و زایمان

و رزش بارداری

دکتر سمیرامیس هوشیار [ متخصص زنان و زایمان ]

آدرس وب سایت : www.semiramiss-hooshiar.ir
آدرس مطب : شيراز.خيابان زند.حد فاصل بيست متري سينما سعدي و فلسطين.جنب بانك سامان .ساختمان آراد.طبقه پنجم تلفن مطب : 32318919 - 071
و رزش بارداری

ورزش های مخصوص برای بهبود کمردرد بارداری :
درصدی از زنان در طی بارداری خود دچار کمردرد میشوند که شدت آن میتواند کم باشد و فرد تنها بعد از ایستادن به مدت طولانی احساس ناراحتی کند یا اینکه شدید باشد و نتواند کارهای روزانه خود را انجام دهد.اگر چه کمردرد میتواند علامتی از درد زایمان باشد ، ولی در کل در اثر تغییراتی که در بدن رخ میدهد، بوجود میآید.

عوامل موثر بر ایجاد کمردرد در دوران بارداری :
- هورمون هایی که در طی بارداری در بدن تولید میشوند، باعث عدم استحکام مفاصل میشوند، در نتیجه با رشد جنین لگن خاصره هم بزرگتر میشود.
- افزایش وزن در حدود 11 تا 16 کیلوگرم در طی بارداری باعث وارد آمدن وزن زیادی در اطراف کمر و شکم میشود.
- افزایش کشش وضعی بدن برای جبران تغییراتی که در مرکز ثقل بدن زن رخ ميدهد
خانم باردار با احساس کمردرد تصور میکند فقط باید استراحت کند و هیچگونه حرکت ورزشی را انجام ندهد، در حالیکه حرکات ورزشی آرام و تحرک باعث کاهش اسپاسم عضلات، بهبود عمل ستون فقرات و کاهش درد میشود. همچنین مقدار انرژی بدن را افزایش میدهد و باعث درد کمتر، زایمان بهتر و بهبود سریع تر بعد از زایمان میشود.اجزاء تشکیل دهنده یک برنامه ورزشی منظم برای بهبود کمردرد در طی بارداری شامل تمرینات قلبی - عروقی ، تمرینات استحکام دهنده و تمرینات کششی است.

تمرینات قلبی - عروقی :
ورزشی که در مدت زمان مشخص باعث افزایش ضربان قلب شود ، بعنوان تمرین قلبی - عروقی محسوب میشود. پیاده روی ، دوچرخه سواری و شنا برای بیشتر خانم های باردار مناسب هستند و باید 3 تا 5 روز در هفته و هر بار به مدت 20 تا 45 دقیقه انجام شوند.خانم های باردار باید توجه داشته باشند که حتماً با شدت ملایم تا متوسط ورزش کنند و هرگز با ورزش شدید خود را خسته نکنند.به خاطر داشته باشید که هر نوع ورزشی بهتر از ورزش نکردن است. حتی 10 دقیقه پیاده روی قبل از ناهار مفید است.

تمرینات استحکام دهنده :
- تقویت عضلات شکم ، کمر ، لگن ، باسن و ران باعث پیشگیری و کاهش درد در ناحیه کمر میشود. این حرکات بایستی به آرامی و به طور کنترل شده اجرا شوند. 3 تا 10 دقیقه این حرکت را نگه دارید ( روی این حرکت مکث کنید ) و بعد استراحت کنید و مجدداً آن را تکرار کنید . باید 10 تا 30 بار این حرکت تکرار شود.

- در مرحله ای که به عضلات خود فشار میآورد ( در زمان 10-3 دقیقه ) نفس خود را بیرون بدهید و در مرحله استراحت ، هوا را به داخل ریه هایتان بکشید ( نفس خود را داخل بکشید) .

- برای عضلات شکمی : به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید . دست هایتان را زیر پشتتان قرار دهید به طوریکه بین زمین و پشت شما فاصله باشد. سپس کمر خود را به زمین بچسبانید و مجدداً آن را بلند کنید. باسن شما باید در حالت RELAX باشد. این حرکت ورزشی را هنگام دراز کشیدن، ایستادن یا نشستن میتوانید انجام دهید.

- برای عضلات پشت و باسن : کف دست ها و زانوهای خود را روی زمین بگذارید، در حالیکه ستون فقرات شما کاملاً راست باشد. حرکت قبلی ( برای عضلات شکمی) را انجام دهید ، یعنی کمر خود را به آرامیخم و راست کنید . سپس دست راست و پای چپ خود را بلند کنید ، طوریکه در راستای ستون فقرات شما باشند. مدتی در این حالت بمانید.

- سپس به آرامی دست و پای خود را پائین بیاورید. این بار دست چپ و پای راست خود را بلند کنید و به آرامی پایین بیاورید و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر انجام این حرکت برای شما سخت است، میتوانید دست و پای خود را بطور جداگانه بالا ببرید ، یعنی فقط دست یا پای خود را بلند کنید ، نه هر دو را با هم.

- برای عضلات شکم ، باسن و ران : پشت به دیوار بایستید . سپس سر، شانه و کمر خود را به دیوار بچسبانید، در حالیکه پاهای شما 30 تا 60 سانتیمتر با دیوار فاصله داشته باشند.

- کمر خود را به سمت دیوار فشار دهید و به حالتی که میخواهید بنشینید، به سمت پایین بیایید، طوریکه زانوهای شما زاویه 90 درجه را تشکیل دهند ( یعنی کاملاً ننشینید). سپس به آرامی به حالت اول خود برگردید، در حالیکه پشت و باسن شما به دیوار چسبیده باشد

تمرینات کششی :
این گروه از حرکات ورزشی نیز مانند حرکات قبلی در درمان و پیشگیری از کمردرد دوران بارداری مهم هستند. پس هیچ وقت آنها را فراموش نکنید. برای افزایش انعطاف پذیری کمر، این دسته از حرکات را هر روز بعد از انجام یک سری حرکات ورزشی و در مرحله گرم شدن بدن باید انجام دهید. باید 20 تا 30 ثانیه این حرکت را نگه دارید ( نه بیشتر) ، سپس استراحت کنید و مجدداً به همین ترتیب سه بار آن را تکرار کنید.

دکتر مهدی طرزی - جراح زیبایی بینیمطالب و مقالات پزشکی مرتبط
دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت باروری

بهداشت جنسی در بارداری

دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

آدرس وب سایت : www.drmolaei.ir
آدرس مطب : اصفهان - خ فروغی - ایستگاه شهید موسوی- کلینیک ویژه علوم پزشکی امام موسی صدر تلفن مطب : 33387401 - 031
دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت باروری

روابط زناشویی در طی بارداری - قسمت دوم

دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

آدرس وب سایت : www.drmolaei.ir
آدرس مطب : اصفهان - خ فروغی - ایستگاه شهید موسوی- کلینیک ویژه علوم پزشکی امام موسی صدر تلفن مطب : 33387401 - 031
دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت باروری

توصیه هایی برای کاهش ورم پاها در طی بار ...

دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

آدرس وب سایت : www.drmolaei.ir
آدرس مطب : اصفهان - خ فروغی - ایستگاه شهید موسوی- کلینیک ویژه علوم پزشکی امام موسی صدر تلفن مطب : 33387401 - 031
دکتر محمد شیزرپور - متخصص پوست و مو

ملاسما یا ماسک حاملگی

دکتر محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

آدرس وب سایت : www.drshizarpoor.ir
آدرس مطب : تهران بلوار مرزداران روبروی قنادی ماه بانو پلاک 184 ساختمان ایمان طبقه چهارم شرقی واحد 17 تلفن مطب : 44266077 - 021
دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت باروری

کاهش تهوع و استفراغ بارداری

دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

آدرس وب سایت : www.drmolaei.ir
آدرس مطب : اصفهان - خ فروغی - ایستگاه شهید موسوی- کلینیک ویژه علوم پزشکی امام موسی صدر تلفن مطب : 33387401 - 031
دکتر بهمن محمدی - تغذیه و رژیم درمانی

انجام ورزش در دوران بارداری محدودیت خا ...

دکتر بهمن محمدی [ تغذیه و رژیم درمانی ]

آدرس وب سایت : www.doctormohammadi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502 تلفن مطب : 36282727 - 031
دکتر محمد شمس اردکانی - متخصص زنان و زایمان

مراقبتهای ضروری دوران بارداری

دکتر محمد شمس اردکانی [ متخصص زنان و زایمان ]

آدرس وب سایت : www.doctorshams.ir
آدرس مطب : اصفهان - خیابان آمادگاه - کوچه 9 تلفن مطب : 32222700 - 031
دکتر محمد شمس اردکانی - متخصص زنان و زایمان

ورزش و بارداری

دکتر محمد شمس اردکانی [ متخصص زنان و زایمان ]

آدرس وب سایت : www.doctorshams.ir
آدرس مطب : اصفهان - خیابان آمادگاه - کوچه 9 تلفن مطب : 32222700 - 031
دکتر محمد شمس اردکانی - متخصص زنان و زایمان

شیوه های متداول پیشگیری از بارداری

دکتر محمد شمس اردکانی [ متخصص زنان و زایمان ]

آدرس وب سایت : www.doctorshams.ir
آدرس مطب : اصفهان - خیابان آمادگاه - کوچه 9 تلفن مطب : 32222700 - 031
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره

خطر مواد مخدر برای زن حامله

دکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]

آدرس وب سایت : www.drazarbayejani.com
آدرس مطب : دکتر محمد اذربایجانی -- خ شمس ابادی --- خ پارس دوم -- مجتمع مریم -- واحد 46 تلفن مطب : 32347879 - 031
دکتر محمد شمس اردکانی - متخصص زنان و زایمان

شیوه های متداول پیشگیری از بارداری

دکتر محمد شمس اردکانی [ متخصص زنان و زایمان ]

آدرس وب سایت : www.doctorshams.ir
آدرس مطب : اصفهان - خیابان آمادگاه - کوچه 9 تلفن مطب : 32222700 - 031
حسین حاجیان فر - کارشناس ارشد تغذیه

بارداری - قسمت دوم

حسین حاجیان فر [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.drhajianfar.ir
آدرس مطب : خیابان طیب مجتمع مهتاب 8 طبقه 3 تلفن مطب : 32236110 - 031
حسین حاجیان فر - کارشناس ارشد تغذیه

بارداری 3

حسین حاجیان فر [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.drhajianfar.ir
آدرس مطب : خیابان طیب مجتمع مهتاب 8 طبقه 3 تلفن مطب : 32236110 - 031
دکتر محمد والی پور - متخصص روانپزشکی

آميزش جنسي در دوران بارداري

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

آدرس وب سایت : www.drvalipour.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان سپاهان ، طبقه 4 تلفن مطب : 32241146 - 031
دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت باروری

روابط زناشویی در طی بارداری - قسمت اول

دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

آدرس وب سایت : www.drmolaei.ir
آدرس مطب : اصفهان - خ فروغی - ایستگاه شهید موسوی- کلینیک ویژه علوم پزشکی امام موسی صدر تلفن مطب : 33387401 - 031
دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت باروری

علایم خطر بارداری

دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

آدرس وب سایت : www.drmolaei.ir
آدرس مطب : اصفهان - خ فروغی - ایستگاه شهید موسوی- کلینیک ویژه علوم پزشکی امام موسی صدر تلفن مطب : 33387401 - 031
دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت باروری

فشار خون در بارداری و پره اکلامپسی

دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

آدرس وب سایت : www.drmolaei.ir
آدرس مطب : اصفهان - خ فروغی - ایستگاه شهید موسوی- کلینیک ویژه علوم پزشکی امام موسی صدر تلفن مطب : 33387401 - 031
دکتر میترا مولائی نژاد - بهداشت باروری

هفت علامت خطر در بارداری که نباید فرام ...

دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

آدرس وب سایت : www.drmolaei.ir
آدرس مطب : اصفهان - خ فروغی - ایستگاه شهید موسوی- کلینیک ویژه علوم پزشکی امام موسی صدر تلفن مطب : 33387401 - 031
دکتر مهرداد رضایی - متخصص جراحی عمومی

روشهای پیشگیری از بارداری ـ قسمت اول

دکتر مهرداد رضایی [ متخصص جراحی عمومی ]

آدرس وب سایت : www.drmehrdadrezaie.ir
آدرس مطب : تهران ، خيابان ولیعصر ، بالاتر از ميدان ونک ، ابتدای خيابان شریفی ، پلاک ٥٢ ، واحد ٢ تلفن مطب : 88658762 - 021
دکتر مهرداد رضایی - متخصص جراحی عمومی

روشهای پیشگیری از بارداری ـ قسمت دوم

دکتر مهرداد رضایی [ متخصص جراحی عمومی ]

آدرس وب سایت : www.drmehrdadrezaie.ir
آدرس مطب : تهران ، خيابان ولیعصر ، بالاتر از ميدان ونک ، ابتدای خيابان شریفی ، پلاک ٥٢ ، واحد ٢ تلفن مطب : 88658762 - 021
پیامهای بهداشتی
ورزش منظم راهي براي سلامت قلب است


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان