شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بررسی روش های رفع چین و چروک اطراف لب و دهان

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir


ناحیه اطراف دهان کمتر از یک سوم چهره را تشکیل می دهد و شامل لب بالا و پایین، شیارهای بینی تا لب (خط خنده) و چانه می باشد. با افزایش سن، به دلیل کاهش حجم و تحلیل استخوان در فک بالا و همچنین به دلیل تاثیر نیروی گرانش بر افتادگی گونه ها و فک، آثار پیری در اطراف دهان آشکار میشود.جوانسازی اطراف دهان شامل رفع چروک های اطراف دهان و لب و نیز خطوط خنده (دو شیاری که از کنار بینی به گوشه های دهان امتداد دارد)، خطوط عمودی گوشه دهان، خط فک، افتادگی گوشه های دهان و چروکهای موسوم به خطوط افراد سیگاری می باشد.

قبل از جوانسازی و درمان چروک دور لب، انجام یک ارزیابی دقیق ضروری است. در اغلب موارد، درمان و جوانسازی ناحیه اطراف دهان را می توان همزمان با جراحی لیفت صورت و یا لیفت گردن انجام داد. انتخاب روش های جوانسازی مبتنی بر جراحی، لیزر یا تزریق ژل، بستگی به اصلاح مورد نظر دارد. روش تزریق چربی (از بدن خود بیمار) تأثیر قابل توجهی در جوانسازی این قسمت دارد.در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور، ما با تمرکز کامل بر وضعیت منحصر به فرد شما، برای کسب نتایج طبیعی و فراتر از انتظارات شما تلاش نموده و به افزایش احساس اعتماد به نفس شما در مورد زیبایی ظاهرتان، به شما کمک می کنیم.

تاثیرات پیری در ناحیه اطراف دهان
مشکل تحلیل و جذب شدن استخوان اهمیت دارد، زیرا استخوان از بافت نرم لب بالا و پایین پشتیبانی میکند. با افزایش سن، لب بالا طویلتر شده، گودی زیر بینی (فیلتروم) مسطح می شود، کمان وسط لب بالا از بین میرود و قسمت حاشیه قرمز رنگ لب، نازک شده و به جای یک انحنای زیبا و جذاب، یک لب مسطح و نازک دیده می شود. دندانهای پیشین فوقانی دیگر در حالت سکون قابل مشاهده نیستند و شیارهای عمودی، عمیق و مشخص می شوند، همچنین گوشه های دهان به دلیل گرانش و از دست دادن حجم، به سمت پایین متمایل شده و چین ها و خطوط خنده عمیق تر می شوند. تمام این تغییرات منجر به یک چهره غمگین، پیر و خسته می شود. برای دستیابی به ظاهری زیبا، متعادل و جوان تر، ناحیه اطراف دهان باید تحت تکنیک های جوانسازی صورت قرار بگیرد.

چین و چروکهای اطراف دهان
چین و چروک دور لب شامل سه نوع خطوط هستند:

خطوط خنده ( خطوط نازولابیال )
خطوط خنده از پایین بینی تا گوشه های دهان امتداد دارند. این خطوط عمدتاً در زنان مشاهده می شوند و به خصوص با افزایش سن، برجسته تر می شوند.

خطوط عمودی گوشه دهان
اگر احساس میکنید که صورت شما غمگین و یا عصبانی تر از قبل به نظر می رسد، احتمالاً به دلیل ظهور خطوط عمودی گوشه دهان شماست. اینها چین و چروک های عمودی هستند که از گوشه های دهان تا فک ظاهر میشوند. این خطوط می تواند به صورت شما حالتی عبوس، جدی یا حتی خشمگین بدهد، حتی زمانی که آرام هستید.

چروک های عمودی بالای لب
چین و چروک های اطراف لب عمدتاً توسط حرکات مکرر لب ایجاد می شوند و از این رو غیرقابل اجتناب هستند. این چروک ها، خطوط افراد سیگاری نیز نامیده می شوند. سیگار کشیدن منظم، به دلیل اثرات مضر سیگار و همچنین فشار دادن لب ها، عامل اصلی در ظاهر شدن این خطوط است. همچنین اپیلاسیون و بند انداختن لب بالا می تواند یک عامل کمک کننده برای این خطوط باشد، هر چند تاثیر آن کمتر از سیگار کشیدن است.

گزینه های جوانسازی لب ها
از آنجا که خطوط سیگاری بسیار ناخوشایند هستند، گاهی اوقات استفاده از روش های متعدد درمان برای درمان و اصلاح کامل آن ممکن است لازم باشد.

کرمهای اسید رتینوئید یا پلی هیدروکسی
کرمهای موضعی حاوی اسیدهای رتینوئید یا پلی هیدروکسی می تواند موجب جوانسازی ملایم پوست و ضخیم شدن کلاژن در لایه های عمیق تر پوست شده و به صاف شدن چین و چروک ها کمک کند. این کرم ها شامل اسیدهای لایه بردار و آنتی اکسیدانهای جوان کننده برای صاف کردن چین و چروک های پوست می باشد.

پیلینگ شیمیایی
مواد شیمیایی پزشکی برای لایه برداری پوستمی تواند لایههای فوقانی پوست را زدوده و امکان رشد پوست جدید را فراهم سازد و با پر کردن آن منطقه از صورت، موجب بهبود ظاهر خطوط و چروکهای اطراف دهان گردد. لایه بردارهای عمیق، از جمله فنل، تری کلرو استیک اسید (TCA) و بیکر-گوردون-فنل، که تنها توسط دکتر جعفری پور اِعمال می شود، می تواند برای صاف کردن خطوط و چروک های ناحیه اطراف دهان مؤثر واقع شود.

درم ابریژن
درم ابریژن
یک روش جراحی است که با استفاده از یک ابزار برقی که ظاهر آن کمی شبیه مته دندانپزشکی است، انجام می شود. انتهای این ابزار دارای یک قطعه ساینده مانند یک چرخ دندانه دار فلزی، فرچه الماس یا برس سیمی است. این برس در انواع اشکال، اندازه ها و شدت درجات مختلفی موجود است. پزشک، چرخ در حال چرخش را به آرامی بر روی سطح زخم و اسکار حرکت می دهد و لایه های فوقانی پوست را میزداید. این دستگاه دارای یک بافت سنباده مانند است و پوست را می ساید. عوارض جانبی احتمالی آن همانند پیلینگ شیمیایی است و شامل اسکار و لکه های دائمی پوست می باشد.

میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ
، روشی است که طی آن برای تحریک کلاژن سازی یا تولید کلاژن جدید پوست، زخم های بسیار ریزی توسط سوزن های بسیار کوچک ایجاد می شود و نهایتاً موجب صاف شدن خطوط ریز و بهبود بافت پوست می گردد. این روشی عالی و مقرون به صرفه برای درمان چروک های اطراف دهان است.

لیزر تخریبی ( فرکشنال ) و لیزر غیر تخریبی
لیزر تخریبی ( فرکشنال ) و لیزر غیر تخریبی می تواند موجب ترمیم کلاژن در سطوح بسیار ریز شده و خطوط عمودی لب را برطرف کند.

(RF) رادیو فرکوئنسی (ترماژ)
نمونه ای دیگر از درمان با لیزر، استفاده از رادیوفرکوئنسی به عنوان یک منبع انرژی گرمایی برای سوزاندن لایه های زیرین پوست است. این روش به عنوان ترماژ شناخته شدهو شکلی از جوانسازی حرارتی است. این یک درمان غیر تهاجمی است که از یک دستگاه برای ارسال انرژی فرکانس های رادیویی (RF) به لایه های عمیق تر پوست استفاده می کند و با ایجاد یک واکنش حرارتی موجب سفت شدن فوری بافت و ساختارهای پوست می گردد.

تزریق ژل
شما می توانید از تزریق ژل به لب ها برای پر کردن خطوط و شیارهای عمیق استفاده کنید. اگر گوشه های دهان شما دچار افتادگی شده، از تزریق ژل به لب می توانید برای لیفت گوشه های لب خود استفاده کنید. ژل های مختلفی موجود است، اما از آنجایی که لبها بسیار متحرک و قابل مشاهده هستند و ساختار عروقی دارند، هیچ دلیلی برای استفاده از پروتز تزریقی بدون اسید هیالورونیک (HA) وجود ندارد. ژلهای بدون HA مانند هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA)، می تواند برای پر کردن خطوط خنده و خطوط گوشه دهان مورد استفاده قرار گیرد، اما در وضعیت ایده آل، نباید برای حجیم کردن لبها استفاده شود. گفته می شود که این امر به دلیل ویسکوزیته بالا و انعطاف پذیری CaHA است، همچنین به این دلیل است که این ژل ها به عنوان ژل قابل اصلاح و نه به عنوان ژل برگشت پذیر (مانند HA) طبقه بندی می شوند.

تزریق بوتاکس
بوتاکس یک گزینه خوب و ارزان تر برای بی حس کردن عضلات اطراف دهان است. این روش برای درمان خطوط ریز اطراف دهان موثر می باشد. اما از آنجا که بوتاکس باعث فلج شدن عضلات می شود، همیشه یک گزینه درمانی مناسب نیست. مشاهده نتایج تنها 3-4 ماه طول می کشد. همچنین، بوتاکس یک روش عالی برای جلوگیری از چین و چروک در اطراف دهان است، زیرا از بروز حالات شدید صورت ممانعت می کند.

لیفت لب ها
لیفت لب بالا به خصوص برای به دست آوردن مجدد جوانی صورت لازم است. غیر از ژلهای تزریقی، لیفت لب بالا نه تنها باعث از بین رفتن چین و چروک های موجود می شود، بلکه تناسباتی که برای جوانی صورت مهم است، دوباره برقرار می سازد. برای این کار، پوست اضافی با ایجاد یک برش و زخم کوچک (که در پایه بینی پنهان می شود) برداشته می شود. در بسیاری از موارد، لیفت لب بالا با روش درم ابریژن (سایش پوست برای رفع خطوط ریز) ترکیب می شود.

لیفت صورت
این روش، یک راه حل نهایی برای رفع انواع چین و چروک اطراف دهان است و می تواند ظاهر شما را چندین سال جوان تر نشان دهد. اگر احساس می کنید روش های دیگر برای شما موثر نبوده، می توانید از این روش استفاده کنید. اما این روش با ریسک و خطراتی همراه است. جراحی لیفت صورتهمیشه زخم و اسکارهایی را در صورت به جا می گذارد و نتایج آن کاملاً طبیعی نخواهد بود. بهتر است روش های غیرجراحی و استفاده از لیزر را انتخاب کنید.سایر گزینه های درمان عبارتند از: مزوتراپی، کربوکسی تراپی، پی.آر.پی.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

مراحل فیشیال و پاکسازی پوست

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

درماتيت و اگزما

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

اندولیفت جدیدترین روش لیفت غبغب بدون جراحی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

10 توصیه به فرد دارای لکنت

لیلا رستم شیرازی [ آسیب شناسی گفتار و زبان ]

گرفتگی عضلات پا در زمان حاملگی

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

روشهای درمانی برای بی اختیاری ادرار

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

آیا کاشت مو به روش FIT عوارضی هم دارد؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

بیماری پات یا سل ستون فقرات چیست و چه علائمی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

سونوگرافی فراصوت داپلر عروق پا جهت تشخیص واریس

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت