شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

هفت توصیه برای اولین تزریق بوتاکس

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

شاید از کسانی باشید که تا به حال سوزن بوتاکس به پوستتان نخورده باشد بنابراین اصلا بعید نیست اگر اطلاعات کافی در اختیار نداشته باشید. در این صورت این مطلب را از دست ندهید.اگر جزو آن دسته آدمهایی هستید که این روزها آینه با شما زیادی رو راست شده و خط و خطوط صورتتان را بیشتر از قبل به رویتان میآورد، چه تقصیر، پای عبور سالها باشد و چه دست ژنتیک و خلاصه به هر دلیل موجه و غیرموجهی بدون شک به فکر رفع و رجوع این مشکل ظاهری افتادهاید، پس در همین راستا کاملا طبیعی است که اولین گزینه موردنظرتان استفاده از بوتاکس باشد. به خصوص اگر عزم جزمی برای استفاده از بوتاکس دارید این ویکی پدیای مختصر و مفید را که توسط دکتر آرتور پری تهیه شده، بخوانید و با آگاهی بیشتری اقدام کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

یک هفته پیش از تزریق باید بدانید

برای تزریق بوتاکس درست مانند خیلی از عملهای جراحی دیگر نباید پیش از اقدام به تزریق از داروی خاصی استفاده کنید. در این زمینه بهتر است قبل از اقدام و در صورتیکه داروی بهخصوصی مصرف میکنید حتما درباره نوع دارو با پزشک خود مشورت کنید. استفاده همزمان از برخی داروها و پشت سر آن تزریق بوتاکس ممکن است سبب کبودی ناحیهای شود که تزریق در آن قسمت انجام شده است پس حتما در گام اول در این باره تايید پزشک خود را بگیرید.

درواقع در چنین مواقعی فهرستي از داروها وجود دارد که شما باید قبل از تزریق بوتاکس از مصرف آنها خودداری کنید. این فهرست را از پزشک خود بخواهید یا دستکم شفاهی با او در این باره مشورت کنید. اگر باردار هستید به هیچ عنوان نباید از بوتاکس استفاده کنید. همچنین افرادی که از بیماریهای عضلانی رنج میبرند بهخصوص بیماریهای اعصاب عضلانی باید درباره استفاده از تزریقات بوتاکس بسیار احتیاط کنند و چه بسا اصلا سراغ چنین تزریقی نروند. باز هم مشاوره با پزشک میتواند بهترین گزینه برای تصمیمگیری درباره این مسئله باشد.

یک ساعت قبل از تزریق این کرم را بزنید

وقتی از سلامت جسم خود برای تزریق بوتاکس مطمئن شدید باید برای تزریق بوتاکس به صورت خود آماده باشید. البته تصور قضیه شاید کمی ترسناک باشد اما در طول تزریق این ترس از بین خواهد رفت. در عین حال برای اینکه درد و مشکلی را احساس نکنید شاید تصمیم بگیرید از کرمهایی استفاده کنید که صورت شما را بیحس کنند. انواع این کرمها در داروخانه های معتبر موجود هستند اما باز هم باید با مشورت پزشک کرم مورد تايید وی را تهیه کنید. معمولا در استفاده از این کرمها نباید صرفه جویی کنید و درواقع باید لایه ضخیمی از کرم را روی پوست خود بمالید.

البته نباید اجازه بدهید کرم روی صورت شما خشک شود، بنابراین پیش از تزریق باید زمان را کاملا کنترل کنید. برای جلوگیری از خشک شدن کرم روی پوست صورتتان میتوانید از کیسه های پلاستیکی استفاده کنید و کیسه را روی سطح پوست بچسبانید به این ترتیب کرم بیحس کننده صورت شما هم خشک نخواهد شد و برای تزریق در بهترین حالت باقی خواهد ماند. در عین حال فراموش نکنید که این کرمها باید یک ساعت قبل از تزریق روی سطح پوست مالیده شود تا در زمان تزریق آنطور که باید و شاید پوست شما را بیحس کرده باشد. بهترین حالت ممکن این است که یک ساعت پیش از تزریق بوتاکس به کلینیک یا مطب پزشک خود بروید و همانجا کرم را روی سطح پوست بمالید و زمان باقیمانده تا تزریق را به مطالعه بپردازید و آرامش خود را هم به این طریق بالا ببرید.

جوانسازی تزریق بوتاکس

درد کمتر، تزریق بهتر

یک ساعت گذشته و حالا شما آماده تزریق هستید. پزشکان در این مرحله معمولا کرم روی صورت شما را که حالا دیگر تقریبا پوستتان را بیحس کرده با الکل پاک میکنند. بهتر است بعد از پاک کردن صورت برای محکمکاری و به حداقل رساندن مقدار کیسه یخ روی سطح پوست استفاده شود در این صورت دردی که حالا به واسطه بیحسی صورت کمتر شده باز هم کاهش پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه این کار با انقباض رگهای خونی مانع از کوفتگی و کبودی بعد از تزریق خواهد شد.

وقتی دکتر شما متبحر باشد

پزشک بوتاکس را تزریق میکند. نقاطی که تزریق در آنها انجام شده بوتاکس را مستقیم به ماهیچهها منتقل میکنند. فاصله محلهای تزریق بوتاکس بسیار حائزاهمیت است. اگر این فاصلهها در تزریق پیشانی بیش از حد کم باشد، ممکن است تا ماهیچههای چشم بسط پیدا کرده و سبب دوبینی و مشکلات اینچنینی شود، بنابراین پیش از تزریق از اینکه یک پزشک ماهر این کار را برای شما انجام میدهد مطمئن شوید چون در اینصورت مهارت او مانع از بروز هر مشکلی خواهد شد. درواقع تزریق صحیح بوتاکس یک هنر است.

در شرایطی که برخی بیماران به از کار افتادن کامل ماهیچه ها براثر تزریق بوتاکس احتیاج دارند برخی دیگر فقط نیاز به کمی ضعف ماهیچهای خواهند داشت که این مهم با تشخیص پزشک محقق میشود. پزشکان میتوانند با تشخیص صحیح فقط قسمتی از ماهیچهها را که احتیاج دارند، تزریق کنند نه همه آن موضع خاص را. به عنوان مثال اگر یک طرف صورت ماهیچه های قویتری داشت، میتوانند با تزریق بوتاکس به آن قسمت خاص نتیجه بهتری را برای مراجعهکنندگان رقم بزنند. مهم این است که تزریق بوتاکس توسط پزشک متبحر انجام شود تا با چنین تشخیصهای بجایی بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید.

پرسوجو از پزشک آرامتان میکند

نتیجه نهایی در تزریق بوتاکس به عوامل متعددی بستگی دارد. مثلا یکی از این عوامل میتواند مقدار دوز بوتاکسی باشد که تزریق شده است. درواقع دلیل تزریق یا تعداد آن مهم نیست بلکه مهم میزان واحدی است که تزریق شده، بنابراین اگر این مسائل برای شما حائزاهمیت است، میتوانید به راحتی درباره آنها با پزشک خود صحبت کنید و از ماجرا آگاه شوید.

بعد از تزریق باید بدانید

بعد از تزریق شما باید همچنان 10 دقیقهای منتظر بمانید تا بوتاکس تزریق شده توسط ماهیچه ها جذب شود. بعد از اینکه پس از تزریق 10 تا 15 دقیقه دیگر هم در مطب یا کلینیک پزشک منتظر ماندید تا ماهیچه ها بوتاکس را جذب خود کنند، میتوانید به منزل بروید. در منزل میتوانید خیلی راحت آشپزی کنید، کتاب بخوانید، قهوه ای درست و نوشجان کنید و برنامه دلخواهتان را از نظر بگذرانید و برای 2 ساعت آینده هیچ دغدغهای نداشته باشید. بوتاکس در این فاصله زمانی به ماهیچه های شما پیوند خورده و دیگر نمیتواند به نقاط دیگری بسط و گسترش پیدا کند.

خانمها حتی بعد از این دو ساعت میتوانند در مناطقی که تزریق روی آنها انجام شده آرایش سبکی کنند و چهبسا به کارهای روزمرهشان بپردازند بدون اینکه نگرانی بابت چیزی داشته باشند. هر چند در مورد آرایش هم بهتر است بعد از پرس و جو از پزشک خود با فراغ بال بیشتری اقدام کنید و از هر نظر خیالتان آسوده باشد، اما در عین حال یک نکته را فراموش نکنید؛ در روزی که بوتاکس تزریق کرده اید به هیچ عنوان ورزش نکنید.در این زمینه بهتر است محتاط باشید. البته همان یک روز کافی است اما به هر حال کار از محکم کاری عیب نخواهد کرد. اگر دنبال بهترین نتیجه هستید در این موارد دقیق و جدی باشید.

بوتاکس اول، دوم و...

اولین اثرگذاری بوتاکس در فاصله زمانی بین 2 تا 6 ماه طول خواهد کشید. خب این ماندگاری بین افراد مختلف متفاوت است. درواقع برای کسانیکه اولین تزریق را تجربه میکنند نکته قابل اهمیت زمان تزریق بعدی است. باید در این زمینه کاملا آگاهانه عمل شود، چون زمان تزریق بعدی باید وقتی اتفاق بیفتد که تزریق اول تاثیر خود را از دست داده باشد. شما به مرور زمان متوجه خواهید شد که هر تزریق چند ماه برایتان جواب خواهد داد. البته نباید برای تزریق دوم آنقدر صبر کنید تا تاثیر اولین بوتاکس کاملا از بین برود. زمانی كه بوتاکس اول ضعیف شده و اثرات تزریق کمکم در حال از بین رفتن است باید برای تزریق بعدی اقدام کنید. درواقع هدف از تزریق بوتاکس این است که ماهیچه ها از کار کردن باز داشته شوند و قرار بر این است که ماهیچه ها کشته شوند نه اینکه دوباره بازسازی شوند. بعد از 2 سال تزریق در فاصله های زمانی مشخص، ماهیچه ها دیرتر از سابق خودشان را ریکاوری میکنند و بعد از آن اصلا بعید نیست فاصله های زمانی تزریقهای بوتاکس افراد به فواصل 2 ساله تبدیل شود.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نکات مهم در استفاده از ضدآفتاب ها

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

لیزر موهای زائد آقایون

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست چیست ؟

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

مزووایت چیست؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

تفاوت لیزر اندولیفت با لیزر فرکشنال

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

بعد از تزریق ژل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

طب مکمل در درمان و پیشگیری از یبوست

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت