دکتر گیتا فقیهی - متخصص پوست و مو

کاشت ریش و سبیل طبیعی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drgitafaghihi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند،بلوک آ،طبقه سوم،کلینیک صدف تلفن مطب : 32240828 - 031

بسیاری مردان از وضعیت رویش مو در ناحیه صورت خود راضی نبوده و به دنبال روشهای درمان مناسب برای رفع این مشکل هستند. یکی از روشهای درمان مناسب برای این مشکل کاشت موی طبیعی است که میتواند نتایج دائم و موثر در این رابطه برای فرد ایجاد کند. توجه داشته باشید با وجودی که بسیاری از مردان به دنبال استفاده از لیزردرمانی برای رفع دائم موهای زائد خود هستند، مشکل بسیاری از مردان در ارتباط با رشد مو در ناحیه صورت برعکس است و به همین خاطر لازم است از روشهای درمان مناسب برای رفع این مشکل استفاده شود.

کاشت موی طبیعی در صورت یکی از آخرین تکنولوژیهای کاشت مو است که برای انجام آن پیازهای مو از پشت و دور سر گرفته شده و در ناحیه صورت کاشته میشود. این درمان با استفاده از بیحسی موضعی و به صورت سرپایی بر روی بیمار انجام میشود. پس از درمان ناراحتی و بهبودی بیمار در سطح حداقل است و این شرایط به معنی این است که بیمار میتواند به سرعت وضعیت عادی فعالیتهای روزمره خود را بازیابی کند.

چرا موی ریش و سبیل دچار ریزش می شود ؟
بافت موی ریش و سبیل، کیفیت و تراکم آن تحت تاثیر ژنها است. در حقیقت با رسیدن فرد به سن بلوغ، موی ریش و سبیل در طول مدت 3 سال به تدریج رشد کرده، ضخیم و بلند میشود. به این ترتیب تا زمانی که تغییر با اهمیت در سطح هورمونهای رشد ایجاد نشود، موی ریش و سبیل از ویژگیهای ظاهری مناسب برخوردار خواهد بود.گاهی اوقات ریزش موی ریش و سبیل ممکن است در نتیجه ابتلا به بیماریهای خاص همچون بیماریهای سیستم ایمنی در افراد مشاهده شود. به غیر از این موارد، مهمترین عامل ایجاد مشکل برای آقایان در این رابطه عدم توازن هورمونی است. به این ترتیب در صورتی که سطح هورمون تستوسترون (آندروژن) به مقدار مشخص در بدن مردان کاهش پیدا کند، لازم است به منظور پیشگیری از مشکلات بعدی این شرایط بلافاصله تحت کنترل و درمان قرار گیرد.

کاشت ریش و سبیل طبیعی به چه معنی است ؟
کاشت موی طبیعی برای ریش و سبیل از استخراج پیازهای مو از ناحیه کنار و پشت سر و کاشت این پیازها بر روی صورت در نقاط لازم تشکیل میشود. به این ترتیب پیازهای موی کاشته شده در محل جدید دچار ریزش نمیشوند و نتایج درمان با این روش برای سالهای طولانی دوام و ماندگاری دارد. به هر حال، در سنین بسیار بالا پیازهای موی کاشته شده از بین میروند، زیرا افزایش زیاد سن معمولاً با ضعیف شدن پیاز مو و مرگ تدریجی آن همراه است.

چه کسانی میتوانند از کاشت موی طبیعی ریش و سبیل استفاده کنند ؟
علاوه بر مردانی که در ناحیه صورت خود اصلاً ریش و سبیل ندارند، افرادی که دارای نقاط کچلی ریش و سبیل بوده یا به دنبال گسترش و توزیع مناسب موی ریش و سبیل هستند، میتوانند از این روش درمان استفاده کنند. به غیر از این موارد، استفاده از این روش درمانی برای افرادی میتواند مفید باشد که دچار جای زخم بر روی صورت خود به خاطر جوش، سوختگی یا جراحت شدهاند. در این شرایط هدف اصلی از این درمان، پنهان کردن جای جراحت بر روی پوست صورت میباشد. افرادی که علاقه مند به ریش و سبیل پرپشت هستند، اما موی صورت آنها پراکنده و کمپشت است، اغلب میتوانند از کاشت ریش و سبیل طبیعی برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند. این روش همچنین برای افرادی استفاده میشود که دچار ریزش موی ریش و سبیل نشدهاند، اما به دنبال اصلاح الگوی رویش مو بر روی صورت خود هستند.

کاشت موی طبیعی ریش و سبیل چگونه انجام میشود ؟
امروزه میتوان از روش کاشت موی FUE که برای کاشت موی سر استفاده میشود، برای کاشت موی طبیعی ریش و سبیل نیز استفاده کرد. این روش درمان دارای سطح تهاجم حداقل است و برای بازیابی تراکم مو در نواحی مختلف صورت مفید میباشد. درمان با این روش به حدود سه تا نه ساعت زمان با توجه به ناحیه تحت درمان و مقدار پیازهای موی مورد نیاز بستگی دارد. برای مثال، اصلاح ریش پروفسوری نیازمند 1500 تار مو است، در حالی که بازیابی کامل ریش به 4000 تار مو نیاز دارد.

در طول درمان متخصص کاشت از نواحی کنار یا پشت سر برای استخراج پیازهای مورد نیاز برای کاشت در ناحیه ریش یا سبیل استفاده میکند. در این حالت معمولاً لازم است از پیازهای موی ظریف تر در ناحیه کنار سر برای کاشت موی ریش استفاده شود. توجه داشته باشید در صورتی که بیمار موی مناسب بر روی سر خود نداشته یا کاملاً طاس باشد، باز هم امکان استفاده از این روش از طریق موی سینه به عنوان ناحیه اهداکننده مو وجود خواهد داشت.کاشت مو با روش FUE یک درمان سرپایی است و فقط با بیحسی موضعی برای اطمینان از حداقل ناراحتی بر روی بیمار انجام میشود. به این منظور معمولاً از روش پانچ برای استخراج پیازهای موی متعدد به طور همزمان استفاده میشود و اندازه ابزار مورد استفاده به این منظور به تعداد پیازهای موی مورد نیاز بستگی دارد.

به این ترتیب هر چه پیازهای مو باریکتر باشند، پانچ استفاده شده برای استخراج آنها کوچکتر خواهد بود. این بخش از فرآیند درمان به راحتی بر روی بیمار انجام شده و وقت زیادی را به خود اختصاص نمیدهد.هنگامی که این بخش از فرآیند درمان کامل شد، از مواد بیحسی بر روی نواحی خاص صورت که پیوند مو در آنها انجام میشود، استفاده میگردد. به این منظور لازم است توجه دقیق و مناسب برای اطمینان از کاشت مناسب پیازهای مو وجود داشته باشد. به این ترتیب هر یک از پیازهای مو به صورت مجزا در زاویه مناسب باید کاشته شوند تا بیشترین تراکم و حداکثر نتایج طبیعی برای فرد ایجاد گردد.

مدت زمان لازم برای بهبودی پس از کاشت موی ریش و سبیل با استفاده از روش FUE چقدر است ؟
ریکاوری پس از کاشت موی طبیعی در ناحیه صورت با استفاده از روش FUE در اکثر مواقع با ایجاد ظاهر تراشیده در ناحیه اهداکننده مو همراه است. به این ترتیب بیمارانی که موی بلند در بالای ناحیه استخراج پیازهای مو دارند، میتوانند با شانه زدن موی خود بر روی نواحی اهداکننده، تراشیدگی سر را به طور کامل از دید سایرین پنهان کنند. علاوه بر این بیمار میتواند از اکستنشن مو برای پنهان کردن ناحیه اهداکننده استفاده نماید. معمولاً، جای زخم ایجاد شده در ناحیه اهداکننده مو با گذشت حدود 7 تا 10 روز بهبود یافته و جای پانچ باریک باقیمانده به طول 1 میلیمتر در ناحیه دور سر برای سایر افراد قابل تشخیص نخواهد بود.

از طرف دیگر نواحی دریافت کننده پیازهای مو در صورت در مدت 3 تا 5 روز اول پس از درمان ورم کرده و قرمز میشوند و در محل کاشت پیازهای مو دلمه ایجاد میگردد. این دلمه ها با گذشت 10 روز از درمان از بین رفته و در حدود 50% از تارهای موی کاشته شده رشد خود را بلافاصله پس از این زمان آغاز میکنند. به این ترتیب تراکم موی ریش و سبیل فرد افزایش پیدا خواهد کرد. این شرایط در حالی است که 50% دیگر تارهای مو با از بین رفتن دلمه میریزند. با توجه به اینکه افتادن ساقه مو به معنی مرگ ریشه آن نیست، بخش زیادی از پیازهای موی کاشته شده با گذشت زمان فرآیند رشد خود را دوباره آغاز کرده و با ایجاد جریان خون مناسب، فرآیند تولید موی خود را با گذشت سه یا چهار ماه از تکمیل درمان آغاز میکنند.به این ترتیب رشد موی اولیه و فوری پس از این درمان با رشد موی ثانویه ترکیب شده و میتواند تراکم موی ریش و سبیل فرد را افزایش دهد. در نهایت با گذشت حدود یک سال از تکمیل درمان میتوان نتایج نهایی آن را در صورت فرد مشاهده کرد.

نتایج مورد انتظار کاشت مو با روش FUE در ناحیه ریش و سبیل چگونه است ؟
افرادی که از روش کاشت موی FUE برای پیوند موی طبیعی در ناحیه ریش و سبیل استفاده مینمایند، در نهایت میتوانند انتظار داشته باشند با استفاده از این درمان به نتایج ظاهری طبیعی با تراکم معقول و نیز الگوی مناسب ریش و سبیل دست پیدا کنند. علاوه بر این بیمار میتواند به صورت موثر فرآیند درمان ظاهر ریش و سبیل خود را ادامه داده و سپس برای ایجاد تراکم مورد نیاز، از کاشت مو از طریق تکنیکهای ورود سوزن ریز (micro needle insertion techniques) استفاده کند.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

دستگاه فرکشنال آر اف

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

روشهای درمان منافذ باز پوست

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

بهترین فاصله زمانی بین جلسات لیزر موی زائد

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط خرگوشی روی بینی

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

روده تحريك پذير: قسمت اول (IBS)

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

پیچ خوردگی بیضه چیست؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

درماتیت تماسی

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

فشار خون در بارداری و پره اکلامپسی

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

رادیوگرافی تشخیص شکستگی دنده در منزل

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت