facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir





ورزش هایی برای تقویت عضلات چهار سر ران و زانو بخش اول
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو

ورزش هایی برای تقویت عضلات چهار سر ران ...

دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

آدرس وب سایت : www.drmoayedfar.com
آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت تلفن مطب : 31315870 - 031
ورزش هایی برای تقویت عضلات چهار سر ران و زانو بخش اول

عضلات چهار سر ران موجب صاف شدن مفصل زانو از حالت خمیده میشوند. این عضلات از چهار عضلهی جداگانه تشکیل شدهاند که دارای طول قابل ملاحظه ای هستند و انتهای استخوان ایلیوم در لگن را به بخش فوقانی استخوان زانو متصل میکنند .تمرینات تقویت عضلات چهارسر ران موجب افزایش قدرت این گروه از عضلات می شوند.

گاهی اوقات به نظر میرسد که پاهای شما به اندازهی همیشه توان ندارند و عضلات شما مانند قبل کار نمی کنند. ضعف در عضلات چهارسر ران میتواند بر اثر خستگی و یا بهبودی بعد از یک بیماری یا آسیب خاص باشد. در این حالت ممکن است کل بدن شما در مرحله بهبودی باشد و بنابراین شما نمیتوانید وزنی که همیشه بالا می برده اید را بالا ببرید. متخصصین توصیه می کنند که حتما برای تقویت عضلات چهار سر ران خود ، ورزش های مخصوص تقویت این عضلات را انجام دهید. شما می توانید در مورد مناسب بودن این تمرینات با متخصص ارتوپد مشورت کنید. در نظر داشته باشید که به طور کلی شما در صورتی میتوانید این تمرینات را انجام دهید که موجب بروز درد و یا افزایش درد زانو نشوند.

عضلات چهار سر ران
به گروه عضلاتی که در جلوی ران پا قرار دارند، عضلات چهار سر ران گفته می شود. این عضلات نقش مهمی در حرکت زانو و لگن و جذب فشارهای وارده به زانو در هنگام راه رفتن و دویدن دارند. شما ممکن است بعد از بروز یک آسیب دیدگی ، انجام جراحی یا بعد از مدت زمان طولانی عدم فعالیت ، نیاز داشته باشید که عضلات چهار سر ران که ضعیف و منقبض شده اند را تقویت کرده و انعطاف پذیری آن را افزایش دهید.

علاوه بر این در صورتی که شما به مشکلات یا بیماری های مفصل زانو دچار هستید ، حرکات اصلاحی برای تقویت چهار سر زانو و