شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

در یک ساعت چروک های چهره تان را محو کنید

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

داشتن پوستی سالم و با نشاط تنها در گرو استفاده از کرم ها، لوسیون ها و ماسک های گران قیمت، خارجی و رنگارنگ نیست. در طبیعت گیاهان دارویی، دانه های روغنی و میوه های متنوعی وجود دارد که تاثیر خواص درمانی و شفابخش آن ها در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و عارضه های پوستی نه تنها بر درمانگران طب سنتی در سراسر جهان، بلکه برای متخصصان پوست و پزشکان طب مدرن نیز آشکار شده است.

به گونه ای که امروز بسیاری از داروسازان در طب مدرن از گیاهان دارویی، دانه های روغنی و مواد معدنی برای تهیه انواع کرم ها، لوسیون ها و مواد بهداشتی و آرایشی استفاده می کنند. اگرچه استفاده از این مواد بهداشتی و آرایشی با منشاء گیاهی در مقایسه با محصولات شیمیایی مفیدتر است اما درمانگران طب سنتی همچنان نسخه های طبیعی خود را که از ترکیب مواد طبیعی و گیاهان دارویی تهیه می شود را به مراجعه کنندگان خود توصیه می کند. آن چه می خوانید طبیعی ترین نسخه های عطارباشی برای پیشگیری از بروز چین و چروک است.

آنچه در این مطلب میخوانید

در کمتر از یک ساعت چروک ها را محو کنید

اگر به یک مهمانی دعوت شده اید و می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن چین و چروک های سطحی پوستتان را برطرف کنید، پیشنهاد می کنیم به توصیه عطارباشی عمل کنید و از ماسک گلیسرین و مغز خیار برای برطرف کردن چین ها بهره بگیرید. استفاده از این ماسک به مدت 7 روز علاوه بر تقویت سلول های پوستی و آبرسانی مناسب، به برطرف شدن خشکی پوست و چین و چروک های ایجاد شده در سطح پوست کمک می کند. این شیوه ساده ترین، کاربردی ترین و یکی از اورژانسی ترین شیوه های درمان چروک پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست است. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. استفاده از این ماسک یک هفته پیش از مهمانی و مراسم عروسی به شما کمک می کند تا پوستی با نشاط و بدون چروک داشته باشید.

سلول ها و بافت های خشک را ترمیم کنید

اگر فرد اخمالویی هستید یا زیاد می خندید حتما خط اخم یا لبخندتان روی پیشانی یا اطراف لب ها و چشم ظاهر شده است. برخی از ما اخم می کنیم، برخی به هنگام شادی چشم ها را به هم می فشاریم، برخی عضلات صورت را منقبض می کنیم و همه این ها تاثیر زیادی در بروز چین و چروک در پوست صورت دارد. به اعتقاد درمانگران سنتی یکی از بهترین شیوه های مبارزه با بروز چین و چروک های ناشی از شادی و غم در زندگی استفاده از حمام های گیاهی است. این حمام ها با تاثیر گذاشتن بر اعصاب بدن و ریلکس کردن آن ها و همین طور با آبرسانی دقیق به سلول های پوست کمک می کنند تا از میزان آسیب وارد شده به سلول های پوستی به مرور کم شود.

از این رو درمانگران طب سنتی حمام کردن با عصاره یا اسانس گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آواکادو را یک بار در هفته و به مدت 30 دقیقه به مراجعان خود توصیه می کنند. این حمام موجب ترمیم بافت های خشک و سلول های آسیب دیده می شود.

از معجزه روغن درمانی غافل نشوید

ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی ترین شیوه های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است. در صورتی که خانم های جوان از سنین 25-26 سالگی ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، می توانند از بروز چین و چروک در صورت خود تا پایان مراحل میانسالی و اواخر دهه 50 امیدوار باشند.

استفاده از روغن ماهی به عنوان روغن ماساژ برای این منظور یکی از مناسب ترین شیوه های درمانی است که توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی چین به آن توصیه شده است. برای این منظور کافی است با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت کنار لب ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم ها را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است برای ارائه ماساژی دقیق و مناسب به عضلات صورتتان از مشاور یا کتاب هایی که در این زمینه منتشر شده کمک بگیرید.

هر روز بخوردرمانی کنید

درمانگران شیوه های طبیعی درمان در مکتب آیورودا و چین، بخوردرمانی را بهترین شیوه برای آبرسانی و تقویت سلول های پوستی می شناسند. در این شیوه احتیاجی به اضافه کردن هیچ گیاه دارویی و ماده طبیعی وجود ندارد. بخار آب به تنهایی برای افزایش میزان رطوبت، درمان چروک های سطحی و ایجاد لطافت پوست موثر است. در این حالت تنها کافی است هفته ای دو تا سه بار از بخار آب برای آبرسانی به سطح پوست و پاکسازی آلودگی ها و سلول های مرده پوست اقدام کنید. تنها باید مراقب باشید که به هنگام استفاده از این روش فاصله مناسب را با ظرف بخور حفظ کنید تا بخار آب پوست صورتتان را نسوزاند.

آبرسانی و تغذیه مناسب سلول های پوست به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول ها در مقابل پیری زودرس پوست می شود.

با این عرق گیاهی، لوسیون ضد چروک بسازید

یکی دیگر از نسخه های طبیعی و گیاهی درمان چروک پوست و پیشگیری از بروز چروک های بیشتر در سطح پوست استفاده از مخلوطی رنده پوست خیار و گلاب است. بهترین شیوه برای تهیه این ماسک این است که پوست خیار را به کمک رنده ریزریز کنید و آن را به مدت 30 دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورتتان ماسک کنید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه تاثیر زیادی در افزایش آبرسانی و برطرف شدن زبری پوست های خشک دارد. آبرسانی و تغذیه مناسب سلول های پوست به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول ها در مقابل پیری زودرس پوست می شود.

با زبری های پوست خداحافظی کنید

اگر با سرد شدن هوا به مرور با خشکی و زبری پوست روبه رو شده اید کرم تهیه شده از نشاسته و شیر را از دست ندهید. با یکبار تجربه این کرم خانگی می توانید کل پاییز و زمستان از شر زبری و خشکی پوست در امان باشید. برای تهیه این کرم طبیعی که از آن با عنوان خمیر نشاسته نیز یاد می شود، لازم است نصف قاشق غذاخوری نشاسته پودر شده را با یک فنجان شیر تازه پرچرب ترکیب کنید تا خمیری نرم و لطیف از آن بدست آید. سپس این خمیر را روی پوست صورت خود ماسک کرده و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند. پس از این مدت پوست را با آب نیمه ولرم بشویید و شاهد تاثیرات معجزه آسای این ماسک طبیعی باشید.

اسفناج درمانی به سبک بوعلی سینا

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه سلول های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می شود علاوه بر آبرسانی به سلول های پوست به افزایش نشاط و شادابی آن ها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم ها هدیه می کند.

برای تهیه این ماسک کافی است 2 برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می شود تا برگ ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ ها را از شیر خارج کرده و آن ها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورتتان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب بیست دقیقه تا نیم ساعت روی صورتتان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

می توانید از روش دیگری نیز برای تهیه این ماسک استفاده کنید و به جای تهیه ماسک اسفناج از شیر، از ماست استفاده کنید. اسفناج را ابتدا بخارپز کنید و سپس آن را با گوشت کوب چوبی خوب بکوبید و اجازه دهید اسفناج خنک شود. بعد از این مرحله 2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست پرچرب به آن اضافه کنید و این مخلوط را خوب هم بزنید. این ترکیب برای آبرسانی به پوست افرادی که دچار چربی پوست هستند و زیاد جوش می زنند توصیه نمی شود. این گروه بهتر است از شیر کم چرب برای اسفناج درمانی استفاده کنند.

شبکه پزشک آنلاین در برگیرنده اطلاعات وسیع در حوزه پزشکی می باشد. در این مجموعه می توانید مطالب مفید و مستندی را پیرامون تغذیه، پوست و مو، زنان و زایمان و ... بیابید. همچنین امکان دسترسی به پرسش و پاسخ پزشکی در این حوزه ها را داشته باشید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بدون جراحی لیفت پوست خود را ترمیم کنید

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

چه کسانی کاندایدی مناسب ماموگرافی هستند؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

آیا کوچک بودن بیضه باعث ناباروری می شود؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

درماتولوژی ( آنالیز پوست و مو )

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

مزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

مزوتراپی غبغب چیست و چگونه انجام می شود؟

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علائم بیماری روزاسه و راههای مقابله با آن

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

دررفتگی مادرزادی مفصل هیپ، دیسپلازی لگن

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

تشخیص و درمان سیستوسل

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت