شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

پیوند چربی به روش کلمن

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir
آنچه در این مطلب میخوانید

پیوند چربی به روش کلمن
با افزایش سن چربی در نواحی از بدن تجمع پیدا میکند که تنها با رژیم غذایی و ورزش نمیتوان آنها را از بین برد. چربیهای سرسخت در بخشهایی از بدن مانند شکم، رانها، کمر و باسن تجمع پیدا میکنند. خوشبختانه امروزه با پیوند چربی و برداشتن چربی از این نواحی و استفاده از آن در نواحی از بدن که چربی خود را از دست داده است، میتوان این مشکل را برطرف نمود.

پیوند چربی چیست ؟
عمل پیوند چربی که به آن لیپواستراکچر نیز گفته میشود، به صورت طبیعی حجم از دست رفته صورت و بدن را با کمک سلولهای چربی خود بدن باز میگرداند. در این عمل چربی معمولا از طریق مینی لیپوساکشن از نواحی که نمیخواهید چربی اضافی داشته باشد، برداشته میشود. با استفاده از سانتریفیوژ چربی خالص سازی میشود و سپس به دقت در نواحی مورد نظر تزریق میگردد.

پیوند چربی مشکلات زیر را برطرف می نماید :
شل شدن پوست زیر ابرو و بالای پلک چشم
فرو رفتگی نواحی زیر چشمها و گونه ها
چینهای عمیق بین بینی و لب (خط خنده)
نازک بودن لبها
افتادگی پوست چانه و خط فک
باریک و استخوانی یا پیر بودن دست
ناهمورايهاى پوستی ناشی از لیپوساکشن
اسکارهای عمیق
کوچک بودن سینه ها یا بدشکلی ثانویه آنها در اثر جراحی هایی مانند کاشت پروتز سینه
مسطح بودن باسن
برجسته نبودن عضلات پشت ساق که گاهی اوقات در اثر آسیب عصبی یا جراحات اتفاق افتاده است

شرایط لازم برای پیوند چربی
فرد باید سلامت جسمانی داشته باشد
فرد باید از سلامت روح و روان برخوردار باشد
چربی اضافی باید به قدری باشد که بتوان از آن برای بزرگ کردن و افزایش حجم نواحی کم حجم استفاده کرد
انتظارات واقع بینانه داشته باشد
قصد انجام جوان سازی چهره داشته باشد

هنگامی که جوان هستیم پوست صورت ما صاف و سفت است و لایه های طبیعی چربی در اطراف چشمها، استخوان گونه، چانه و فک وجود دارد. با این حال عواملی مانند افزایش سن، قرار گیری زیاد در معرض آفتاب و استرس باعث از بین رفتن لایه های چربی و ایجاد چین و چروک و خالی شدن زیر پوست میشوند. به علت کاهش حجم چربی در بخش بالای صورت، شکل جمجمه و لبه استخوان اطراف چشمها برجسته تر و محسوستر میشود.

ابروها بخشی از حجم خود را از دست داده و به سمت چشمها کشیده میشوند و می افتند. این امر باعث میشود چشمها فرو رفته به نظر رسیده و چهره خشن تر و عصبانی تر دیده شود.پیوند چربی میتواند این مشکلات را اصلاح کرده و چهره ای جوانتر، سالمتر و پُرتر ایجاد نماید. بیمارانی که قصد برجسته کردن لب دارند نیز میتوانند از پیوند چربی بهره ببرند.

جوانسازی دست با پیوند چربی
با افزایش سن حتی در صورتی که هنوز چهره ما جوان به نظر میرسد، دستها شروع به پیر شدن میکنند. به مرور زمان حجم دست کاهش پیدا میکند و پوست صاف و جوان روی دست جای خود را به پوست نازکی میدهد که رگها و تاندونها به وضوح در آن قابل مشاهده هستند. نازک شدن پوست و ایجاد چین و چروک باعث میشود استخوان و ساختارهای زیرین دست محسوستر شود. خوشبختانه با پیوند چربی لایه نازکی از چربی در زیر پوست قرار داده میشود تا حجم از دست رفته به دست باز گردد. چربی از طریق سوراخ کوچکی بین انگشتها و در چینهای مچ دست تزریق میشود. این درمان ممكنست تنها اندکی درد داشتهباشد ولى خیلی سریع بهبود مییابد.

اصلاح بد شکلی های حاصل از لیپوساکشن با پیوند چربی
بیمارانی که تحت عمل لیپوساکشن قرار گرفتند و در اثر آن عوارضی از جمله بد شکلی سطحی را تجربه کرده اند، میتوانند با پیوند چربی مشکل خود را برطرف کنند. برخی از این ناهنجاریها در واقع تشدید مشکلات از قبل موجود است، برخی از آنها در اثر سلولیت ایجاد شده و برخی بعدا تشکیل شده اند. به خصوص ناحیه شکم و ران ها مستعد این بد شکلی ها هستند و پزشک این عارضه را به عنوان یک پیامد قابل قبول لیپوساکشن در نظر میگیرد. عمل پیوند چربی روشي موثر برای صاف کردن بسیاری از این بد شکلی های سطحی پوست است.

علاوه بر مشکل ناهمواريهاىسطحی پوست، گاهی اوقات ممکن است پس از لیپوساکشن تغییر در تناسب بدن اتفاق بیفتد که منجر به شکل غیر طبیعی بدن میشود. برای مثال ممکن است اندازه کنار رانها تا حد غیر طبیعی کاهش پیدا کند بدون کاهش مناسب اندازه کمر که این امر منجر به جعبه ای شدن شکل بدن و حتی ظاهر مردانه میشود. صاف کردن پایین شکم بدون توجه به بالای شکم نیز میتواند به این ظاهر جعبه ای دامن بزند. کاهش جزئی حجم باسن یا افزایش طول و عمق چین باسن میتواند باعث افتادگی باسن شود. در پیوند چربی این بد شکلی ها با برداشتن چربی اضافی از برخی از نواحی و تزريق آن به برخى نواحى ديگر ، اصلاح میشود.

اصلاح اسکار با پیوند چربی
پیوند چربی میتواند فرو رفتگیهای پوست که حاصل اسکار است را برطرف نماید. چربی برداشت شده، سپس تزریق شده و نواحی فرو رفته را پر میکند در نتیجه فرو رفتگی ها صاف شده و همسطح بقیه پوست میشوند.

بزرگ کردن سینه با پیوند چربی
با استفاده از پیوند چربی که شامل ساکشن چربی از برخی نواحی بدن و تزریق آن به سینه است، میتوان سینه را برجسته و بزرگ کرد. برای این عمل روش لیپواستراکچر (LipoStructure ) که ابداع دکتر کلمن (Coleman) است، استفاده میشود. این تکنیک نه تنها برای بزرگ کردن سینه استفاده میشود بلکه برای اصلاح کانتورهای سینه در بازسازی سینه پس از لامپکتومی یا ماستکتومی و تغییر لبه های پروتز سالین (آب نمک) و ژل سیلیکون نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

بزرگ یا برجسته کردن باسن با پیوند چربی
امروزه عمل افزودن چربی به ناحیه باسن برای بزرگ کردن آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. چربی که به ناحیه باسن اضافه میشود میتواند بزرگی بالای بدن را متوازن کرده و شکل کلی بدن را متناسب تر سازد. همچنین از این روش برای گرد و پُر کردن باسن استفاده میشود بدون این که اندازه آن چندان بزرگ شود. بسته به افزایش حجم مورد نظر، ممکن است لازم باشد مقدار قابل ملاحظه ای از چربی ناحیه دیگری از بدن برداشته شود. این روش برای افرادی که در نواحی دیگر بدن چربی زیادی دارند و میخواهد از آن خلاص شوند، مفید است. برشهای کوچک سه ميلى مترى ،در پوست ایجاد میشود تا چربی برداشته شده و در محل مورد نظر تزریق شود.

بزرگ کردن پشت ساق پا با پیوند چربی
پیوند چربی به پشت ساق به چند دلیل ممکن است انجام شود. برخی افراد از بدو تولد ساق کوچک و باریکی دارند و ممکن است بخواهند ساق پایشان را بزرگتر کنند تا با سایر بخشهای بدن آنها متناسب شود. برای بیمارانی که دچار آتروفی یا تحلیل رفتن عضلات ساق پا هستند (در اثر آسیبهای عصبی یا تروما) نیز میتوان چربی در این نواحی تزریق کرد. برای این کار برشهای کوچکی در پشت زانو و یا نزدیک قوزک پا ایجاد میشود تا از طریق آن چربی جایگذاری شود.

پیش از عمل پیوند چربی
در جلسه مشاوره با پزشک، وضعیت شما بررسی میشود تا اطمینان حاصل شود این عمل برای شما مناسب است. عمل برای شما توضیح داده شده و به سؤالات شما پاسخ داده میشود. تمامی معایب و مزایای عمل به اطلاع شما رسانده میشود. پیش از جراحی تمام بیماران باید کاملاً معاینه و ارزیابی شوند. در صورتی که سابقه خانوادگی تورم یا خونریزی غیر طبیعی پس از عمل دارید به اطلاع پزشک برسانید. سابقه مصرف سیگار را نیز باید به پزشک بگویید. ممکن است عکسهایی پیش از عمل از شما گرفته شود تا با نتایج درمان مقایسه گردد.

آیا عمل پیوند چربی تهاجمی است ؟
پیوند چربی عملی کم تهاجمی است. این عمل ممکن است تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی کامل انجام شود. با استفاده از تکنیکهای استریل، شلنگ نازک مخصوصی (کانولا) که برای ساکشن استفاده میشود، از طریق برش کوچکی وارد بدن میشود تا چربی اثر آن تخلیه شود. پس از این که چربی خالص سازی شد، از طریق برش کوچکی با کانولا به بدن تزریق میشود .

مقایسه پیوند چربی و فیلر
در پیوند چربی از بافتهای بدن خود بیمار برای افزایش حجم نواحی دیگری از بدن او استفاده میشود در حالی که در فیلرها از مواد مصنوعی سنتزی یا طبیعی با منشأ دیگری به جز بدن بیمار استفاده میشود. تنها نوع فیلر که پیش از استفاده نیاز به تست پوست دارد کلاژن است که دیگر چندان استفاده نمیشود. در پیوند چربی از بافت چربی بدن خود شما برای افزایش حجم ناحیه ای دیگر از بدنتان استفاده میشود بنابراین احتمال باز پس زدن پیوند توسط بدن و خطر واکنش آلرژی به این مواد وجود ندارد چرا که از بدن خودتان است.
فیلرها نیز همانند پیوند چربی برای افزایش حجم و کاهش چین و چروک صورت و دست استفاده میشوند. همچنین این مواد گاهی ممکن است برای پر کردن نواقص جزئی در بدن استفاده شوند

شبکه پزشک آنلاین در برگیرنده اطلاعات وسیع در حوزه پزشکی می باشد. در این مجموعه می توانید مطالب مفید و مستندی را پیرامون تغذیه، پوست و مو، زنان و زایمان و ... بیابید. همچنین امکان دسترسی به پرسش و پاسخ پزشکی در این حوزه ها را داشته باشید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

فیبرومیالژیا یا دردهای مزمن عظلانی اسکلتی

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رفع کبودی چشم بعد از عمل پلک (بلفاروپلاستی)

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

بهترین روشهای رفع افتادگی گوشه لب

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

رعایت این نکات باعث کاهش ایجادآکنه ( جوش ) میشود

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

نزدیکی و رابطه زناشوئی در بارداری

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

رفع تیرگی دور چشم به صورت طبیعی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

مزوتراپی موی سر روشی برای رفع ریزش مو

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

تغذیه در دوران نوجوانی و درمان مشکلات تغذیه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

بیماریهای خارش دار کدامند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت