facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir










کینوا غله ناشناخته ( قسمت پنجم )
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

کینوا غله ناشناخته ( قسمت پنجم )

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
کینوا غله ناشناخته ( قسمت پنجم )


راز یازدهم
1.
ترکیب آسان در رژیم غذایی
طبخ کینوا بسیار آسان و سریع است و میتوان انواع غذاها را با آن تهیه کرد.بهتر است کینوا را قبل از مصرف چند ساعتی خیس کنیدتا ساپونین آن خارج شود، سپس آن را به دقت در یک صافی که سوراخ های ریز دارد بریزید و به آرامی بشوئید.

کینوادر کمتر از ۱۵-۲۰ دقیقه آماده خوردن می شود :
دو پیمانه آب درون قابله ریخته و روی حرارت قرار دهیدتا به جوش آید.
یک پیمانه کینوا که از قبل خیس کرده و شسته ایدرا درون قابله بریزید.
شعله را کم کرده و در قابله را بگذاریدتا ۲۰ دقیقه بجوشد.
وقتی کینوا پخته می شود عطر و طعم عالی و بی نظیری دارد.
کینوا پخته شده را می توان به انواع غذاها و سالاد ها اضافه کرد، میتوان با آن انواع کوکوها و برگرها را تهیه کرد.
بعد از اینکه کینوا پخته شد، برای وعده صبحانه می توانید مواد زیر را به آن اضافه کنید:
میوه ها
آجیل
سبزیجات
ادویه
رسپی های دیگری وجود دارد که می تواند از کینوا در غذاهای اصلی استفاده نمائید.

تفاوت کینوا سفید ، قرمز و سیاه
مانند سایر غلات، کینوا همدر رنگ های مختلف وجود دارد. کینواسفید بیشتر از بقیه در دسترس است و در واقع یک رنگ مایل به زرد دارد که به آن کینوا طلایی هم گفته می شود.در واقع همه انواع کینوادانه های یکسانی هستند و تفاوت کینوا سفید، قرمز و سیاه از نظر مواد مغذی اندک است.

کالری :
یک چهارم فنجان کینواقرمز نپخته شامل ۱۷۰ کالری است، در حالی که همان مقدارکینواسفید شامل ۱۷۲ کالری است.

کربوهیدرات و فیبر :
یک چهارم فنجان کینواقرمز شامل ۳۲ گرم کربوهیدرات و ۵ گرم فیبراست، در حالی که همان مقدارکینواسفید شامل ۳۱ گرم کربوهیدرات و ۳ گرم فیبر است. اگر می خواهید در رژیم غذایی خود فیبر بیشتری مصرف کنید، کینواقرمز انتخاب بهتری است. افزایش مصرف فیبر باعث کنترل گرسنگی می شود و سلامت قلب را بهبود می بخشد، همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

پروتئین و چربی :
مقدار پروتئین در انواع کینوا یکسان است. بر خلاف سایر غلات، کینواحاوی مقادیر بالایی از اسید آمینه ضروری لیزین است، که آن را به یک منبع با کیفیت بالا از پروتئین تبدیل می کند. اما تفاوت های جزئی بین رنگ های مختلفکینوا در میزان چربی وجود دارد. یک چهارم فنجان کینواقرمز شامل ۲ گرم چربی و کینوا سفید شامل ۳ گرم است.

ادامه دارد....
از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه،پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.

دکتر مهدی طرزی - جراح زیبایی بینی
پیامهای بهداشتی
آیا میدانید كاهش يا افزايش چشمگير وزن و اشتها ممكن است از علائم مشكلات رواني باشد ؟


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان