facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir










دانه چیا چیست و چه خواصی دارد ؟ ( قسمـت دوم )
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

دانه چیا چیست و چه خواصی دارد ؟ ( قسمـت ...

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
دانه چیا چیست و چه خواصی دارد ؟ ( قسمـت دوم )


دانه چیا معجزه لاغری :
که اگر شما از طرفداران خوراکی برای کاهش وزن و لاغری هستید، پس امن ترین راه این است که دانه چیا مصرف کنید. دلیل این است که این دانهها از فیبر بالایی برخوردار است. علاوه بر آن فیبر بسیار محلول است و بهترین راه برای از دست دادن وزن می باشد .محتوای فیبر محلول باعث می شود که شما احساس سیری طولانی مدت کنید.

میزان کلسترول بسیار پایین آن باعث می شود که شما هنگام خوردن دانه چیا جذب چربی را کاهش بدهید.یک وعده غذایی که شامل دانه چیا باشد می تواند باعث پر انرژی بودن بدن شما شود و همچنین باعث لاغر شدن شما می شود.لاغری با استفاده از دانه چیا یک روش مطمئن است زیرا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن تأمین می شود. با توجه به خاصیت سیر کنندگی دانه چیا و به دلیل اینکه کالری آن کم استباعث می شود مواد چاق کننده کمتری وارد بدن شود و نتیجه آن لاغر شدن است.دانه چیا بعد از تشکیل لایه ژله ای در دور آن با افزایش حجم می تواند حس سیری را در انسان به وجود آورد و جلوی پر خوری را بگیرد.

روش های کاهش وزن با دانه چیا عبارتند از :
دانه چیا را درست قبل از غذا میل کنید تا حس سیری در شما به وجود آورد.
دانه چیا را با مواد غذایی دیگر مخلوط کنید تا بخشی از حجم غذای شما را پر کند.
دانه چیا را در یک بطری آب بریزید و در طول روز به صورت مرتب بنوشید.
دانه چیا را به صورت منظم در وعده صبحانه میل کنید.
دانه چیا در واقع به شما کمک می کند تا با پر کردن معده و احساس سیری غذای کمتری بخورید و باعث کاهش وزن می شود.

یک دستور العمل استفاده از دانه چیابرای لاغری و کاهش وزن :
یک و نیم قاشق غذا خوری دانه چیا را در داخل ظرف بریزید و ۱۰ برابر آن آب بریزید و هم بزنید. چند دقیقه صبر کنید و دوباره هم بزنید. بعد درب ظرف را بگذارید و به مدت نیم ساعت صبر کنید تا ژله ای شود. می توانید این ژل را همان لحظه مصرف کنید یا به مدتدو هفته داخل یخچال نگهداری کنید.

میزان مصرف :
میزان مصرف متعارف و توصیه شده دانههای چیا برای بزرگسالان ۲۰گرم (یک و نیم قاشق غذا خوری) و دو بار در روز میباشد. افراد در سنین بین ۱۰-۱۸ سال می توانند حدود ۱۰ گرم دانه چیا هر روز مصرف کنند. کودکان زیر ۱۰ سال نباید بیش از ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا در روز مصرف کنند.

ادامه دارد ...
از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه،پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی ،و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.

دکتر مهدی طرزی - جراح زیبایی بینی
پیامهای بهداشتی
هر نخ سيگار ، تيري است به قلب شما


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان