facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir




















اشتباهات در رژیم
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

اشتباهات در رژیم

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
اشتباهات در رژیم

برای اینکه در برنامه کاهش وزن خود موفق باشید نباید توسط این اشتباهات از مسیر کاهش وزن خود منحرف شوید.

کالری ها محاسبه نمی شوند
این اولین و رایج ترین اشتباهی است که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب میشوند. مطمئن باشید تمام کالری مصرفی در برنامه کاهش وزنتان محاسبه می شود. برای اینکه نیم کیلو گرم لاغر شوید باید در هفته 3500 کالری از میزان کالری مصرفی خود را کم کنید. هرچند در یک برنامه کم چرب که حاوی پروتئین مناسب و متوسط و کربوهیدرات های پیچیده است دیگر نیازی به محاسبه کالری ها نیست. زیرا این رژیم خود به خود کم کالری است.

رژیم خود را ناگهان عوض کنید تا سریع تر لاغر شوید
این کار بدترین روش برای شروع رژیم غذایی است زیرا در این نوع رژیم ها میزان کربوهیدرات ها را کاهش می دهیم در نتیجه به سرعت مایع زیادی را از دست می دهیم. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد بلکه مستقیما به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد. در این برنامه ها چربی بدن کاهش نمی یابد بلکه در واقع تنها پروتئین از دست می رود که برای کلیه ها بسیار خطرناک است. هنگامی که این نوع رژیم ها را کنار بگذاریم مجددا با افزایش وزن به صورت چربی مواجه می شویم. و اغلب میبینیم که فرد حتی چاق تر از زمان قبل از رژیم شده است.

ورزش برای کاهش وزن لازم نیست
هیچ ادعایی توخالی تر از این وجود ندارد. ورزش منظم کلید کاهش وزن طولانی مدت و حفظ وزن مطلوب است. ورزش تنها کالری نمی سوزاند بلکه توان تنظیم اشتها را نیز دارد. ورزش بر متابولیسم بدن تاثیر مثبتی می گذارد، فشار خون کلسترول و قند خون را تنظیم و به طور کلی سلامتی را تنظیم میکند. داشتن فعالیت بدنی و نگه داشتن وزن ایده آل هر دو برای حقظ سلامت لازم است. افراد می توانند سلامت خود را با ورزش ارتقا دهند و نیز تفریحی سالم داشته باشند. 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه می تواند به سلامت بیشتر شما کمک کند. اینکه چه نوع ورزشی انتخاب می کنید چندان تفاوتی ندارد شما می توانید ورزش را یک بار در روز یا زمان کمتر انجام دهید.

هر چه شب هنگام بخورید به چربی مبدل می شود
فرقی ندارد چه ساعتی غذا بخورید. میزا کل کالری روزانه در برابر تعداد کالری که می سوزانید تعیین کننده کاهش یا افزایش وزن است. بدن شما کالری شب یا روز را تشخیص نمی دهد. تنها میزان کالری ها در یک روز مطرح است تنها نکته منفی خوردن غذا در شب این است که ممکن است دچار مشکلی به نام بازگشت اسید شوید که در این صورت دچار سوزش سر دل خواهید شد.

برخی غذاها می توانند کالری ها را بسوزانند
برخی از غذاها کمی بیشتر از سایر غذاها برای هضم به انرژی نیاز دارند ولی هیچ غذایی وجود ندارد که به هنگام هضم آنقدر انرژی مصرف کند که شما بدون تغییر در عادت های غذایی یا ورزش کاهش وزن داشته باشید.

رعت خوردن غذا تفاوتی نمی کند
آرام غذا خوردن و جویدن غذا باعث تنظیم مرکز کنترل اشتهای مغز می شود. بنابراین آنچه که خورده اید اشتهایتان را کم می کند و با غذای کمتر زودتر سیر می شوید. غذا خوردن سریع خود به خود چاق نمی کند ولی از آنجایی که افرادی سریع غذا می خورند به مکانیزم تنظیم اشتهایشان زمان کافی نمی دهند تا کار کند آنگاه بیشتر از میزان لازم غذا می خورند.

گوشت باعث افزایش وزن نمی شود
پروتئین ها و کربوهیدرات ها بدون توجه به منبع آنها در هر گرم 4 کالری دارند. چربی نیز در هر گرم چهر کالری دارد بلکه هر گرم چربی گوشت 9 کالری دارد هرچه میزان چربی گوشت بیشتر باشد کالری آن نیز بیشتر خواهد بود و چون مصرف کالر یزیاد باعث افزایش ذخیره سازی چربی می شود در نتیجه خوردن گوشت نه تنها باعث افزایش وزن می شود بلکه بیشتر آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

تا زمانی که ویتامین های لازم را مصرف کنید هرچه بخورید اشکال ندارد
مکمل های ویتامینی تمام مایحتاج شما از جمله پروتئین کربوهیدرات املاح اسید های آمینه و اسید های چرب مورد نیاز را برآورده نمی کند بلکه این باور غلط در مورد تغذیه و رژیم است. بسیاری از افرادی که دارای رژیم کم کالری به همراه مکمل های غذایی پروتئینی و ویتامینی هستند دچار مشکل شده اند که به علت عدم توانایی بدن جهت تنظیم متابولیسم بوده است مخصوصا کلیه ها و کبد که نمی توانند به این نوع رژیم سازگار شوند.

اگر صبحانه نخورید و نهار و شام بخورید لاغر می شوید
مهم نیست که چه زمانی از 24 ساعت کالری مصرف می کنید نتیجه نهایی یکی است فرمول پایه این است کالری مصرفی در برابر کالری که می سوزانید. اگر در روز 3 بار و هر بار 4 درصد کالری بخورید یا 1200 کالری را در یک وعده مصرف کنید بدن شما این تفاوت را درک نمی کند. ولی فراموش نکنید حذف وعده ی غذایی راه مناسبی برای رژیم موفق نیست زیرا اشتهی شما را بیش از حد تحریک می کند و نه تنها شما نهار یا شام زیاد تری می خورید بلکه در طول روز هم از انواع میان عده ها مصرف می کنید.

برای لاغر شدن نباید غذا خورد
بر خلاف تصور گرسنه ماندن باعث می شود وزن بدن به دلیل ذخیره سازی چربی افزایش یابد اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدید نظر نمایید. به جای گرسنگی یک برنامه ی مناسب ورزشی برای خود تعیین کرده و بیشتر به باشگاه بروید. از میوه جات سبزیجات حبوبات گوشت های کم چرب و ماهی استفاده کنید سعی کنید 4 یا 5 بار در هفته طبق یک برنامه منظم ورزش نمایید.

با نوشیدن آب چاق می شویم
برعیکس ننوشیدن مفدار کافی آب در روز متابولیسم و سوخت و ساز بدن را کند کرده و ممکن است باعث اضافه وزن نیز بشود. آب ماده ای ضروری برای فعالیت های متابولیک بدن از جمله سوزاندن کالری محسوب می شود تا زمانی که در کویر لوت زندگی نمی کنید آب فراوانی در اطراف شما وجود داشته و باید از آن بنوشید 8 تا 10 لیوان و اگر ورزش می کنید حتی بیشتر از این مقدار خوردن آب به جای انواع نوشابه نیز بسیار مناسب است نوشابه ها معمولا بیشتر احساس تشنگی را نسبت به آب از بین می برند و دارای کالری های بی ارزش بوده و باعث می شوند بعد از 30 دقیقه مجدد احساس گرسنگی نمایید.

خوردن تنقلات هنگام گرسنگی کمتر چاق می کند
خوردن تنقلات هنگام گرسنگی لاعث ایجاد عادت های غذایی ناسالم می شود. با شکم سیر از خانه خارج شوید. شکلات پفک چیپس هیچ کدام نمی تواند جای یک صبحانه نهار شام سالم و رضایت بخش را بگیرند.

دکتر مهدی طرزی - جراح زیبایی بینیمطالب و مقالات پزشکی مرتبط
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

رژیم های کم کربوهیدرات اثر منفی روی عم ...

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
پروانه کاظمی - کارشناس ارشد تغذیه

روزه داری آسان با رژیم غذایی مناسب ( قس ...

پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.dietkazemi.ir
آدرس مطب : تهران بلوار همیلا خیابان پارک میدان پارک ساختمان پزشکان پاسارگاد طبقه سوم واحد 5 تلفن مطب : 44495410 - 021
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

رژیم غذایی و گروه خونی

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

رژیم لاغری و ریزش مو

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

تاثیر رژیم غذایی روی سطح تستوسترون

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
دکتر زهرا سعادتی - متخصص جراحی عمومی

بیماری شقاق و رژیم غذایی مناسب

دکتر زهرا سعادتی [ متخصص جراحی عمومی ]

آدرس وب سایت : www.shaghagh.ir
آدرس مطب : تهران ، خیابان پاسداران ، نبش گلستان نهم ، پلاک 457 ، واحد 10 تلفن مطب : 22761600 - 021
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

نقش نان در رژيم غذايي

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

آب و مايعات در رژيم غذايي

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

رژیم غذایی و سوخت و ساز بدن

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

عوامل خطرساز بيماريهاي قلبي عروقي در ر ...

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

تركيبات ضد سرطان در رژيم غذايي

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

عوامل سرطان زا در رژيم غذايي

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
شهزاد محمدیان - کارشناس ارشد تغذیه

مشخصات رژيم غذايي صحيح

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021
دکتر ندا مقتدری اصفهانی - متخصص زنان و زایمان

رژیم لاغری در شیردهی

دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]

آدرس وب سایت : www.dr-moghtaderi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، توحید میانی ، جنب پارکینگ طبقاتی تلفن مطب : 36288896 - 031
گیتی بهدادی پور - کارشناس تغذیه

رژیم غذایی در دیورتیکولیت

گیتی بهدادی پور [ کارشناس تغذیه ]

آدرس وب سایت : www.behdadipour.com
آدرس مطب : 1 تلفن مطب : 1 - 1
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری

رژیم غذایی و پیش‌گیری از سنگ‌های ادرا ...

دکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

آدرس وب سایت : www.drhaghighat.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، مقابل بیمارستان عیسی بن مریم ، ساختمان 71 تلفن مطب : 3220549 - 031
دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو

بهترین رژیم غذایی برای پوست شما

دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

آدرس وب سایت : www.doctormaleki.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، جنب مجتمع پارک ، طبقه فوقانی بانک سپه تلفن مطب : 36662224 - 031
دکتر گیتا فقیهی - متخصص پوست و مو

رژیم غذایی در ریزش مو

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

آدرس وب سایت : www.drgitafaghihi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند،بلوک آ،طبقه سوم،کلینیک صدف تلفن مطب : 32240828 - 031
دکتر حسین صفوی زاده - طب مکمل

رژیم غذایی برای کبد چرب ـ قسمت اول

دکتر حسین صفوی زاده [ طب مکمل ]

آدرس وب سایت : www.drsafavizadeh.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان زینبیه ، نرسیده به چهارراه عاشق اصفهانی ، ورزشگاه بهمن ، انتهای کوچه یزدان تلفن مطب : 35640815 - 031
دکتر حسین صفوی زاده - طب مکمل

رژیم غذایی برای کبد چرب ـ قسمت دوم

دکتر حسین صفوی زاده [ طب مکمل ]

آدرس وب سایت : www.drsafavizadeh.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان زینبیه ، نرسیده به چهارراه عاشق اصفهانی ، ورزشگاه بهمن ، انتهای کوچه یزدان تلفن مطب : 35640815 - 031
پیامهای بهداشتی
در تغذيه كودكان تا يكسالگي پنير- سفيده تخم مرغ - شكلات – انواع نوشابه – خربزه – آلبالو- كيوي - توت - موز - گيلاس و مركبات به علت ايجاد حساسيت در شيرخوار توصيه نمي شود


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان