facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir




















غذاهای انرژی بخش برای فیبرومیالژیا
دکتر علی نقره کار - متخصص درد

غذاهای انرژی بخش برای فیبرومیالژیا

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

آدرس وب سایت : www.dr-noghrekar.ir
آدرس مطب : تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی ، ساختمان پزشکان سینا، طبقه اول، واحد۵ تلفن مطب : 22066530 - 021
غذاهای انرژی بخش برای فیبرومیالژیا

غذاهای انرژی زا گزینه بسیار خوبی برای برطرف کردن کسالت و خستگی هستند. در اینجا پنج غذای انرژیزا به عنوان بخشی از رژیم غذایی فیبرومیالژی یا فیبرومیالژیا (fibromyalgia) معرفی شده است .
غذاهای انرژی یخش برای فیبرومیالژیا
شماره یک میوه ها
غذاهای انرژی یخش برای فیبرومیالژیا
میوه ها ترکیبی از کربوهیدراتهای پیچیده و مواد مغذی دیگر هستند بنابراین انرژی لازم برای فعالیت شما در طول روز را تأمین میکنند. خواه فعالیت ورزشی داشته باشید یا تنها کارهای خانه را انجام دهید در هر صورت میوه ها برای تأمین انرژی شما مناسب هستند. میوه هایی مانند سیب و موز علاوه بر این که فیبر مورد نیاز شما را تأمین میکنند، سطح انرژی شما را افزایش میدهند. میوه ها را به صورت میان وعده و یا به صورت ترکیب با وعده غذایی مصرف کنید.

شماره دو سبزیجات
غذاهای انرژی یخش برای فیبرومیالژیا
سبزیجات نیز مانند میوه ها محتوای فیبر زیادی دارند به همین علت گوارش آنها مدت بیشتری طول کشیده و مانع نوسان سطح قند خون میشوند و سطح انرژی را در حالت پایدار نگه میدارند. برای مثال میتوانید املت اسفناج، سالاد های حاوی پیاز و فلفل دلمهای و سبزیجات بخارپز مانند بروکلی مصرف نمایید.

شماره سه منابع امگا ۳ مانند ماهی سالمون
غذاهای انرژی یخش برای فیبرومیالژیا
ماهی سالمون و سایر غذاهای غنی از امگا سه عملکرد مغز را تقویت کرده و انرژی روانی به شما میبخشند. غذاهای حاوی امگا سه به کاهش التهاب فیبرومیالژیا و کاهش درد کمک میکنند. برای دریافت امگا ۳ میتوانید گردو را به عنوان میان وعده یا همراه با وعده غذایی مصرف کنید.

شماره چهار منابع پروتئین مانند مغزهای درختی
غذاهای انرژی یخش برای فیبرومیالژیا
پروتئین انرژی لازم برای عضلات را تأمین مینماید. خستگی و کم انرژی بودن دو علامت شایع فیبرومیالژیا هستند، بنابراین پروتئین کم چربی بیشتری مصرف کنید. سعی کنید در تمام وعدههای غذایی خود پروتئین داشته باشید. از جمله منابع پروتئینی عبارتند از مرغ، ماهی، حبوبات و مغزهای درختی مانند بادام و بادام هندی.

شماره پنج آب بخورید
غذاهای انرژی یخش برای فیبرومیالژیا
آب اگر چه یک نوشیدنی معمولی به حساب میآید اما بخش مهم و حیاتی از یک برنامه غذایی برای فیبرومیالژیا محسوب میشود. بی آبی بدن با کمبود انرژی همراه است بنابراین توجه داشته باشید حتماً مقدار آب توصیه شده روزانه را دریافت نمایید. آب را میتوانید همراه با هر وعده غذایی و بین وعدههای غذایی مصرف کنید. هر جا که میروید همراه با خود یک بطری آب ببرید تا دائماً بتوانید به بدن خود آب برسانید.
غذاهای انرژی یخش برای فیبرومیالژیا
برای غلبه بر فیبرومیالژیا باید هر چیزی که بدنتان به آن نیاز دارد، به آن برسانید.سبک زندگی سالم برای فیبرومیالژیا شامل غذاهای انرژی بخش، مقدار زیادی استراحت و ورزش در حد متوسط میباشد تا سطح انرژی پایدار بماند.

دکتر مهدی طرزی - جراح زیبایی بینی
پیامهای بهداشتی
با مبتلايان به اچ.آي.وي/ايدز زندگي کنيم و بگذاريم زندگي کنند.


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان