شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

راهکار های ساده برای از بین بردن جوش روی بینی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

بسیاری از متقاضیان رینوپلاستی (رینوپلاستی) جوانانی یا حتی نوجوانان هستند و این گروه سنی استعداد زیادی برای ابتلا به جوشهای بینی دارند. پس از جراحی زیبایی صورت ممکن است، فارغ از سن شما، دچار حمله آکنه شوید. اگر همیشه پوستی نسبتاً تمیز داشته اید، این تغییرات دردسر آفرین در چهره میتواند کلافه کننده باشد و باعث نگرانی شما شود. نیازی به ترسیدن نیست حمله آکنه بعد از جراحیهای زیبایی تقریباً شایع است، البته دلایل خاص خود را دارد. خوشبختانه این آکنه ها معمولاً همچون تمام علائم پس از جراحی همچون کبودی و ورم (کبودی و ورم بعد عمل ) موقتی هستند.

وقتی کلمه رینوپلاستی به گوشتان میرسد، شاید در نظرتان این عمل صرفاً برای کوچک کردن و صاف کردن بینی کاربرد داشته باشد، ولی در حقیقت با این عمل کارهای زیادی میتوان انجام داد. رینوپلاستی میتواند بینی را به روشهای متخلفی تغییر شکل دهد تا مکمل برای چهره زیبای شما باشد، برای مثال با رینوپلاستی میتوان زاویه بینی را نسبت به لب بالا تغییر داد، شکل نوع بینی را تغییر داد، قوز روی پل بینی را صاف کرد یا حتی بینی را در صورتی که به چهره شما بیاید بزرگتر کرد.

دکتر جعفری پور ، توصیه های لازم برای داشتن پوستی شاداب و سالم پس از عمل رینوپلاستی را به بیماران خود می دهد و نگرانی بسیاری از بیماران را قبل و بعد از عمل برطرف می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن های 36266851 - 031 تماس حاصل فرمایید.

چرا حمله آکنه پس از جراحی شایع است؟

در هفته بعد از عمل بینی به احتمال زیاد روی بینی شما آتل و چسب جراحی خواهد بود تا به ثابت نگاه داشتن و حفاظت از بینی جدید شما کمک کنند. اگرچه این آتل و چسب وظیفه مهمی را بر عهده دارند، ولی میتوانند منافذ ریز پوست را مسدود کرده و با نظافت سبوم یا چربی از این منافذ تداخل کنند. این منافذ به هر دلیلی مسدود شده باشند، معمولاً باعث حمله آکنه خواهند شد. هرچند، از بین رفتن دلیل پر شدن این منافذ تدریجاً باعث نظافت آنها شده و تولید طبیعی سبوم در نواحی چرب صورت مانند بینی به راحتی تخلیه خواهد شد.

برخی افراد به داروهایی حساسیت دارند و پوست آنها ممکن است در برابر آنتی بیوتیک یا داروی مسکّن حساسیت نشان دهد - که هر دوی این داروها در مراقبتهای پس از رینوپلاستی معمولاً تجویز میشوند. اگر متوجه جوش، خارش یا تغییری ناگهانی در پوست پس از مصرف داروها شدید، بلافاصله با جراح خود صحبت کنید. درماتیت آلرژیک نادر است ولی در مواجه با برخی چسبها ممکن است منجر به واکنش شوند وآلرژی دارویی نیز معمولاً باعث علائم گسترده بیشتری خواهد شد. هرچند آکنه مسئله دور از انتظاری نیست و مسئلهای نیست که شما را نگران کند.

چند نکته برای خلاص شدن از جوشهای بینی: مراقبت از پوست پیش و پس از عمل بینی

اگر پس از عمل بینی با حمله آکنه روی بینی خود مواجه شدید، شما تنها نیستید. به راحتی درباره دغدغه های خود با جراح رینوپلاستی خود صحبت کنید و از او درباره زمان و نحوه شستن و یا استفاده از داروهای موضعی ضد آکنه مشورت بگیرید. باید از فشار مستقیم روی بینی خودداری کنید وگرنه با آتلی که جراح روی بینی شما قرار داده تداخل پیدا میکند، پس باید صبور باشید و منتظر زمان مناسب برای شستن صورت خود باشید و هر گونه حمله موقتی آکنه را برطرف کنید. اگر معمولاً پوست صافی دارید، احتمالاً دوباره پوست خود به وضیت نرمال خود باز خواهد گشت و بلافاصله پس از فروکش کردن تورم، آکنه پوستی نیز از بین خواهد رفت و دیگر نیازی به استفاده از دارو نیست.

سر خود را بالاتر از قلب قرار دهید

کمی درد و تورم پس از عمل وجود خواهد داشت، به همین خاطر استراحت از اهمیت بالایی برخوردار است. باید برای چند روز سر خود را بالاتر از قلب قرار دهید و از فین کردن بینی خود خوداری کنید زیرا این کار باعث وارد شدن فشار روی زخمهای داخل بینی خواهد شد. همچنین باید از خم کردن سر خود اجتناب نمایید.

برطرف کردن هایپرپیگمنتیشن

اگرچه هایپرپیگمنتیشن پس از رینوپلاستی نادر است، ولی شاید متوجه مویرگهای پاره در اطراف بینی خود شوید که ظاهری همچون تار عنکبوت خواهد داشت. به این عارضه تلانژکتازی میگویند. همراه با هایپرپیگمنتیشن، این عارضه را نیز میتوان با کرمهای طبیعی بلیچینگ پوست درمان کرد. مطمئن شوید که کرم حاوی عصاره چای سبز است زیرا این ماده میتواند هم مویرگهای پاره و هم پیگمنتیشن را درمان کند.

استفاده از کرم ویتامینه

هنگامی که پوست شما در در وضعیت سالمی باشد، در موقعیت بهتری برای جلوگیری از بروز عوارض بعد از عمل قرار خواهد داشت. تغذیه پوست با ویتامینهایی که در محصولات مراقبت از پوست یافت میشود برای تقویت سلامتی بسیار حائز اهمیت است. این کار باعث ترمیم پوست با سرعت بسیار بالاتری نیز خواهد شد.ویتامین C بطور ویژه برای پوست مناسب است.این ویتامین نه تنها عمل رینوپلاستی را با افزایش کلاژن پوست برای شاداب شدن آن تکمیل میکند، بلکه به ترمیم زخمها نیز کمک میکند.

نظافت صورت دو بار در روز

برای پاکیزه نگاه داشتن پوست از چربی و گرد و غبار، باید برنامه روزمرهای برای نظافت صورت خود داشته باشید که در آن دو بار در روز صورت خود را نظافت کنید. ازروغن تمیز کننده با پایه گیاهی یا تمیزکنندههای غیر کومدوژنیک استفاده کنید که منافذ پوست را مسدود نمیکنند. از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید زیرا الکل میتواند باعث حساسیت و خشکی پوست شما شود.

در هنگام استفاده از تمیز کننده، از نوک انگشتان خود استفاد کرد و آرام ماساژ دهید. ماساژ بهتر از ساییدن انگشتان روی پوست است، زیرا ساییدن میتواند باعث بروز جای زخم دائمی روی پوست شما شود.

حتما پس از تعریق زیاد، مثلاً پس از تمرین ورزشی، صورت و بدن خود را بشوئید.

جوشهای بینی خود را نترکانید، خالی نکنید و فشار ندهید
شاید وسوسه شوید برای زودتر برطرف کردن جوشها، آنها را بترکانید. ولی آسیب رساندن به جوشهای عمیق میتواند باعث وخامت آنها شده و منجر به باقی ماندن جای زخم و همچنین ایجاد جوشهای دیگر شود.

از ضد آفتاب روی صورت خود استفاده کنید
باید سعی کنید از صورت و مخصوصاً بینی خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و برنزه کردن پوست میتواند به پوست شما آسیب برساند و پوست آسیب دیده نیز در معرض خطر بالای آکنه قرار دارد. اگر میخواهید برای مدتی طولانی در آفتاب بمانید از ضد آفتاب استفاده کنید. میتوانید از یک ضد آفتاب مجزا استفاده کنید یا میتوانید از آبرسان روزانهای مصرف کنید که خاصیت ضد آفتاب را نیز داشته باشد.

برخی از داروهای ضد آکنه باعث حساسیت بیش از حد پوست در مقابل اشعه UV (ماوراء بنفش خورشید) خواهد شد. در صورت استفاده از این داروها، برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید مراقب باشید، در بروشور این داروها، میزان حساسیت نسبت به خورشید را لیست شده است.

مصرف غذاهایی با شاخص گلیسمیک پایین

خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمیک پایینباعث کُند تر شدن نرخ آزاد شدن قند در جریان خون خواهد شد. این امر به بدن فرصت میدهد راحتتر قند را هضم کند. غذاهای با شاخص گلیسمیک پایین عبارتند از:

غلات صبحانه و موسلی و جو دو سر.

نان گندم، نان جو سياه سبوس دار و نان غلات کامل. غلات کامل نیز مفید هستند. غذاهای حاوی کمترین مقدار گلیسمیک پاستای غلات کامل، جو و برنج قهوهای هستند.

اکثر سبزیجات، بجز ریشه چغندر، کدو تنبل و هویج وحشی

اکثر میوهجات بجز هندوانه و خرما میوه هایی همچون مانگو، آناناس، کشمش و انجیر شاخص گلیسمیک متوسط است.

آجیل.

سبزیجات.

ماست.

مصرف غذاهای غنی از ویتامین A
ویتامین A به حفظ سلامت پوست و پیشگیری از آکنهها همچون جوشهای عمیق کمک میکند. ویتامین A را میتواند در غذاهای غنی از این ویتامین بیابید، برای مثال:

سبزیجاتی همچون سیب زمینی شیرین، اسفناج، هویج، کدو تنبل، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای قرمز و کدو حلوایی

میوه هایی همچون طالبی، مانگو و زردآلو

حبوبات همچون نخود چشم سیاه

گوشت و ماهی، مخصوصاً کبد گوساله، شاه ماهی و سالمون

مصرف غذاهای غنی از ویتامین D

این ویتامین به سالم و شاداب ماندن پوست کمک میکند. ویتامین D را میتواند در غذاهای غنی از این ویتامین بیابید، برای مثال:

ماهی ها همچون سالمون و ماهی تن

لبنیات به شکل شیر، ماست و پنیر

استفاده از مواد آرایشی که باعث آکنه نمیشود
گاهی از مواد آرایشی میتوانند باعث حساسیت پوستی و باعث آکنه شود. اگر با آکنه های روی بینی خود مشکل دارید، از مواد آرایشی استفاده نکنید یا تا حد امکان از مواد آرایشی کمی استفاده کنید. هنگام انتخاب مواد آرایشی زیر ساز، به دنبال زیر سازهای آرایشی عاری از چربی و غیرکومدوژنیک باشید.

مواد شیمیایی و چربی موجود در مواد آرایشی، حتی مواد آرایشی هیپوآلرژنیک، میتوانند باعث بسته شدن منافذ پوستی و حمله آکنه شوند.

همیشه پیش از خوابیدن آرایش خود را پاک کنید. این کار به تخلیه منافذ پوستی کمک میکند.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

پروفایلو و مزایای تزریق این ژل جوانساز و آبرسان

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

عوارض جانبی مصرف مکمل های تستوسترون برای مردانی با سطح طبیعی هورمون

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم چیست؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

نحوه پیوند زدن ابرو چگونه است؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

روشهای تخلیه ژل پاژ

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

جراحی درمانی پستان شامل چه مواردی میشوند؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

( کاربرد و عوارض هورمون سوماتروپین ( سوما

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

درمان منافذ باز پوست با پلاسما فرکشنال

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت