شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

فرمدهی و برجسته کردن لب ها با تزریق ژل

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

برخی افراد به دلایل زیادی از شکل و اندازه لبهای خود ناراضی هستند. بهعنوان مثال، لبهای برخی به مرور زمان و به دلیل افزایش سن نازکتر شده و زیبایی خود را از دست میدهد و این در حالی است که ظاهر لبهای برخی افراد همیشه نازک بوده و انحنای کمتری دارد. با میکاپ میتوان ظاهر لبها را برجسته کرد اما استفاده از رژ لبها معمولا موجب مشکلاتی میشود که از بین آنها میتوان به : تیرگی ناشی از جای رژ در دور لب، ظاهر غیرطبیعی و بیرون زدگی رژ به بالای خط لب اشاره کرد.

فیلرهای لب یا بهعبارتی پرکنندههای لب برای بهبود الگوی طبیعی لبها و داشتن لبهای خوش فرم و برجسته طراحی شدند. فیلرهای نیمه دائمی ژلهای مصنوعی و غیرحیوانی هستند که شبیه اسیدهای هیالورونیک طبیعی بدن عمل میکنند و با نتایج بدون خطر، طولانی مدت و طبیعی همراه هستند. امروزه در بازار ژلهای لب فراوانی وجود دارد ولی از لحاظ مواد تشکیل دهنده و کیفیت استاندارد نیستند.

گاهی اوقات ممکن است از نتایج تزریق ژلها راضی نباشید و دوست داشته باشید آنها را از بین ببرید. تخلیه فیلرهای پوستی HA ( اسید هیالورونیک) با کمک آنزیمی به نام هیالورونیداز خیلی سریع و به راحتی انجام میشود. اما نکته اینجاست، ژلهایی که از محصولات اسید هیالورونیک تهیه نشدند را نمیتوان با آنزیم هیالورونیداز حل کرد.

ژل لب اگر توسط پزشک متخصص انجام شود نیازی به تخلیه ی آن نیست

مزایای تزریق ژلهای لب به شرح زیر است:

ژلهای پرکننده لب موجب حجیم سازی، زیبایی، جذابیت و چشمگیر شدن لبها میشوند

موجب بازسازی و جوانی ظاهر میشود

افتادگی گوشههای دهان را برطرف میکند

غیرتهاجمی است

تقریبا نیازی به دوره بازیابی ندارد. بیمار میتواند بلافاصله بعد از درمان به فعالیتهای طبیعی خود ادامه دهد.

همیشگی نیست و معمولا بعد از مدتی تاثیرات خود را از دست میدهد

تزریقات لب فقط باید توسط متخصصین آموزش دیده و مجرب انجام شود

درمان مناسبی برای گیاهخواران است

متناسب با نیازهای هر فردی است و از طریق آن میتوان به ظاهری زیبا دست یافت

پل ارتباطی:

دکتر جعفری پور با تجربه فراوان در زمینه ی تزریق ژل لب و سایر روش های زیبایی ، به شما تضمین می کند که حجیم سازی لب به بهترین نحو ممکن برای شما انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن : 36266851 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تزریق فیلرهای پوستی چگونه انجام میشوند؟

ژلهای پوستی موقت به مقادیر بسیار کم و کنترل شده به سطح زیر پوست نواحی تحت درمان تزریق میشوند. این تزریق باعث صاف شدن، پر شدن و شادابی بیشتر نواحی فرورفته و خط و خطوط میشود.

نتایج این نوع درمان بسته به فیلرهای پوستی معمولا 6 تا 24 ماه ماندگاری دارد.

علل تخلیه فیلرهای پوستی

با وجود اینکه بیماران بیشماری در دنیا وجود دارند که از نتایج درمان زیبایی تزریق ژل راضی هستند اما در این بین افرادی نیز هستند که دوست دارند ژلهای تزریق شده را تخلیه کنند. دلایل عمده تخلیه ژلها عبارتند از:

عدم تقارن

تزریق بیش از حد به برخی نواحی

توده یا برجستگی

واکنشهای آلرژیک

پشیمان شدن یا دلسرد شدن

افزایش تعداد پزشکان ناشی و کمتجربهای که درمان پیچیده تزریق ژل را انجام میدهند موجب شده روش تخلیه ژل امروزه بسیار رواج پیدا کند. عدم تزریق صحیح میتواند منجربه نکروز یا بافت مردگی موضعی شود. بعد از تزریق، ژلها از طریق رگهای خون در بدن جریان یافته و موجب انسداد میشوند. ( بهعنوان مثال، فیلرهای لب میتوانند منجربه کوری شوند)

عوارض جانبی ژل ها بسیار نادر و موقت هستند. اگر فیلرها توسط پزشک مجرب تزریق شوند کاملا سالم و بدون خطر خواهند بود. ممکن است در ناحیه تزریق کبودی یا تورم موقت مشاهده شود.

نکته مهم این است که اگر ژلها بهصورت اشتباه به رگ خونی تزریق شوند موجب عوارض جانبی جدی خواهند شد. این امر جریان خون و اکسیژن به بافتهای اطراف را مسدود کرده و در نهایت منجربه بافت مردگی شود. گاهی اوقات، ممکن است بهدلیل تزریق بیش از حد ژل به لب بیمار تصمیم بگیرد تا مقداری از ژل را تخلیه و لبهای خود کوچکتر کند.

آیا از تزریق فیلرهای پوستی ناراضی هستید؟ در اینجا چگونگی ترمیم آن شرح داده شده است

با وجود اینکه اکثر افراد از تزریق ژل راضی هستند اما سوال اینجاست که اگر بنا به هر دلایلی از نتایج تزریق خود راضی نباشید چطور میتوانید آن را از بین ببرید. در این قسمت به معرفی گزینههای مختلف برای ترمیم نواحی مشکلساز میپردازیم.

( دانستن این حقیقت که تاثیرات تزریق ژلها همیشگی نیستند موجب آسودگی خاطر افرادی میشود که برای اولین بار قصد انجام این کار را دارند و نگران نتایج آن هستند.)

2 هفته صبر کنید

در طول دورهای که لبهای شما دچار تورم شدیدی هستند صبر و حوصله آخرین واژهای است که به گوشتان خواهد رسید. اما واقعیت این است که اگر ظرف کمتر از 48 ساعت بعد از تزریق ناحیه درمان بیش از انتظار متورم، نامتقارن و برجسته شود سعی کنید خونسردی خود را حفظ کرده و نترسید.

نفس عمیق بکشید واین نکته را به یاد بیاورید که تورم همیشه بهصورت یکنواخت رخ نمیدهد و تا زمانیکه تمام تورم برطرف نشده نمیتوانید نتایج درمان را ارزیابی کنید. چند روز اول بعد از تزریق ممکن است احساس درد کنید.

اما تورم در یک چشم بهم زدن کاملا برطرف میشود و شما با مشاهده نتایج به قدری خوشحال خواهید شد که هرگونه تورم خفیفی را نادیده خواهید گرفت. ( اما اگر تورم خیلی زیاد و مشکلساز باشد میتوان از داروهای غیرتجویزی و ضدالتهابی نظیر آلیو استفاده کرد. استفاده از یخ نیز میتواند موجب کاهش تورم شود.)

هر فردی بهطور متفاوتی بهبود مییابد. 2 هفته طول میکشد تا بدن بتواند تمام داروی تزریق شده را جذب کند به همین دلیل صبر و شکیبایی در این دوره نقش مهمی را ایفا میکند.

ماساژ فیلر

ماساژ دادن ناحیهای که تزریق شده کمک میکند تا تزریق حدودا 1 ماه ماندگاری داشته باشد. اگر احساس میکنید که ژل در قسمتهایی که مدنظر نبوده جذب شده یا به آن اندازه که دوست دارید صاف و یکنواخت نشده با ماساژ میتوانید شاهد نتایج بهتری باشید. پزشک با کمک انگشتان خود بهآرامی صورت بیمار را ماساژ داده و ژل را به جای اصلی خود هدایت میکند و به شما آموزش میدهد که در صورت نیاز به ماساژ نقطهای در آینده چگونه این کار را انجام دهید.

(چرا ژل جابجا میشود؟ اگر ژل بعد از تزریق حرکت کرد جای تعجب ندارد چراکه پزشک تزریق را اشتباه انجام داده است. هر چه بیمار جوانتر باشد طبیعتا عضلات او محکمتر خواهند بود. برخی مواقع این عضلات موجب حرکت فیلرها میشوند. نگران نباشید در چنین شرایطی معمولا میتوان با ماساژ، فیلر تزریق شده را جابجا کرد.)

تزریقات هیالورونیداز (ویتراز و ویداز)

اگر فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک ( ازجمله رستالین، رستالین لیفت، رستالین سیلک، ژوویدرم اولترا، ژوویدرم اولتوراپلاس و ژوویدرم والوما) را تزریق کنید برای حل کردن ژل باید فقط از آنزیم هیالورونیداز استفاده کنید. از این طریق شما میتوانید صورت خود را به حالت اول بازگردانید بهطوری که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است.
هیالورونیداز ( ویتراز و ویداز اسامی مختلف یک آنزیم هستند) نوعی داروی تزریقی است و به حل شدن ژل و از بین رفتن تاثیرات آن در قسمتهایی که مدنظر نیست کمک میکند. این آنزیم به اسید هیالورونیک تجزیه میشود و اساسا موجب خنثی شدن درمان میشود.
از آنجایی که ممکن است تزریق هیالورونیداز موجب کبودی و تورم شود این تزریقات را معمولا بهعنوان آخرین گزینه درنظر میگیرند. اما دانستن اینکه چنین راه حلی برای تخلیه ژل وجود دارد معمولا موجب تسکین خاطر بیماران میشود. اگر افراد از تزریقات خود راضی نباشند راه حلی برای مشکلشان وجود دارد. ( بیشتر تزریقات لب معمولا با ژلهای ژوویدرم و رستالین انجام میشود)
نکته بعدی این است: همانطور که تزریقات ژلها برای هر بیماری بهصورت کاملا شخصی انجام میشود تزریقات هیالورونیداز نیز بر اساس نیازهای هر فرد انجام میشود. بهعنوان مثال، اگر فردی دوست داشته باشد که اندازه لبش را کمی کوچکتر کند میتواند با استفاده از هیالورونیداز تغییرات جزئی را در لبهایش ایجاد کند.
آلرت شود
بیشتر افراد زمانی میتوانند نتایج خوبی را از تزریقات فیلرها کسب کنند که تزریقات توسط پزشکان متخصص و مجرب انجام شود نه افراد متقلب. اما با این وجود برخی مواقع بیماران ترجیح میدهند منتظر پاک شدن طبیعی تاثیرات فیلرها نباشند و آن را با روشهای دیگر تخلیه یا از بین ببرند. با مراجعه به یک متخصص پوست و مشورت درباره ژلهای اسیدهیالورونیک میتوانید خیال خود را راحت کنید که در صورت لزوم میتوانید از این گزینه درمانی استفاده کنید.
سوالات متداول درباره تخلیه تزریق لب
به چند جلسه تخلیه ژل نیاز خواهم داشت؟
ممکن است فقط به 1 جلسه نیاز باشد. اما با این وجود با توجه به حجم ژلی که پزشکان میخواهند تخلیه کنند ممکن است به 3 تا 5 جلسه بیشتر نیاز باشد.
پزشکان ممکن است جهت اطمینان از اینکه بیمار از نتایج درمان راضی است یک جلسه پیگیری را برای بیمار درنظر بگیرند. هیالورونیداز و تزریقات پوستی دیگر بهطور همزمان انجام نمیشوند. در چنین شرایطی پزشکان توصیه میکنند قبل از اقدام به تزریق ژل، چند روزی را صبر کنید و اجازه دهید تا ناحیه درمان کاملا آماده شود.

آیا تخلیه ژل لب موجب آسیب میشود؟
این درمان نیز همانند درمانهای تزریقی دیگر با کمی درد و ناراحتی همراه است. دکتر جانسون قبل از تزریق، پوست ناحیه درمان را با داروی بیحسی موضعی میپوشاند تا بیمار درد کمتری را احساس کند. او همچنین داروی هیالورونیداز را با داروی بیحسی موضعی لیدوکائین ترکیب میکند تا ناحیه درمان در طول تزریق کاملا بیحس شود.

آیا درمان تخلیه ژل با هیالورونیداز عوارض جانبی هم دارد؟
عوارض جانبی بسیار کمی در این زمینه گزارش شده است. شایعترین عوارض جانبی ( مانند هر تزریق دیگر)، کبودی است که معمولا خفیف است.
ممکن است واکنشهای موضعی آلرژیک نسبت به آنزیم رخ دهد. این آنزیم برای بیمارانی که سابقه حساسیت به زهر زنبور عسل را دارند یا به ناهنجاری آنافیلاکسی مبتلا هستند توصیه نمیشود.

بلافاصله بعد از تخلیه تزریق لب باید منتظر چه اتفاقاتی بود؟
بعد از درمان ممکن است حساسیت به لمس، سرخی و تورم در لبها مشاهده شود. این شرایط کاملا طبیعی است و معمولا ظرف چند روز از بین میرود.
بعد از تخلیه ژل لب نیازی به استراحت نیست و میتوان بلافاصله بعد از درمان به فعالیتهای روزمره پرداخت.
ممکن است برخی مواقع کبودی رخ دهد. این حالت نیز کوتاه مدت است و ظرف چند روز از بین میرود.
پرستار درباره دوره بهبود و انتظارات بعد از درمان با بیمار گفتگو خواهد کرد.

توصیه های بعد از تخلیه تزریق لب کدامند؟
12 ساعت بعد از تخلیه ژل نباید از لوازم آرایش استفاده کرد.
تا زمانیکه سرخی و تورم لبها برطرف نشده باید از قرارگرفتن در دماهای شدید نظیر سونا، اتاق بخار، خوابیدن در زیر نور آفتاب یا قرارگرفتن در معرض نور خورشید خودداری کرد.
به مدت 24 ساعت بعد از درمان برجستهسازی لبها باید از انجام فعالیتهای ورزشی سنگین خودداری کرد.
حداقل به مدت 24 ساعت بعد از درمان نباید الکل نوشید.
از دستکاری ناحیه درمان شده باید اجتناب کرد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیکن پلان - قسمت دوم

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

سونوتراپی چیست؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

باورهای نادرست درباره درمان با ایمپلنت

دکتر محمدحسن سمندری [ متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی ]

کنترل چربی خون با تغذیه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

پسوریازیس یا صدف پوستی چیست؟

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

نکات مراقبت از پوست

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

از علت و علائم تا درمان آسیب تاندون آشیل پا

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت