دکتر علی نقره کار - متخصص درد

عوارض موبایل برای گردن

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]آدرس وب سایت : www.dr-noghrekar.ir
آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول تلفن مطب : 88670088 - 021

استفاده از گوشی های موبایل در سال های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. گوشی های موبایل جامعه امروزی را با مسائل مختلفی مواجه کرده اند. در کنار تمام خدماتی که این تکنولوژی جدید برای ما انجام می دهد، مضرات و اثرات منفی زیادی را هم به دنبال داشته است. یکی از اثرات منفی استفاده از گوشی های همراه، آسیب رسیدن به گردن است.

آنچه در این مطلب میخوانید

به طور متوسط هر فرد در طول شبانه روز ۳ تا ۶ ساعت با یکی از تکنولوژی های الکترونیکی مثل گوشی همراه، تبلت، لپ تاپ و تلویزیون کار می کند که هر کدام مشکلات و مسائل خاص خود را به دنبال داشته اند. به خصوص گوشی همراه که استفاده از آن در جامعه به طور روز افزون در حال افزایش است. در حال حاضر وضعیت طوری است که تقریباً هر جا که بروید میبینید بیشتر افراد در حال کار با گوشی های خود هستند. متاسفانه اپیدمی اعتیاد به گوشی های همراه ظاهراً محدودیت سنی هم ندارد. افراد مختلف در تمام سنین، از کودک گرفته تا افراد مسن، هر روز ساعات زیادی را به کار با گوشی های همراه خود صرف می کنند.

کار کردن دائم و توجه به صفحه گوشی موبایل، اول از همه یک اثر نامطلوب اجتماعی دارد و آن این است که بیشتر افراد، امروزه به جای توجه به اطراف و تلاش برای برقرار کردن ارتباط در دنیای واقعی و حرکت در یک مسیر واقعی، تمرکز خود را به دنیای مجازی داخل گوشی خود معطوف کرده اند. دومین مشکل این فرهنگ این است که ما با کار کردن های طولانی مدت با گوشی موبایل خود آن هم در حالی که حالت های نامناسب را به بدن مان تحمیل می کنیم، در واقع به ستون فقرات و گردن مان آسیب می زنیم. شاید به نظرتان این حرف اغراق آمیز باشد.

درد گردن یکی از عارضه های شایعی است که امروزه بیش از گذشته، به دلیل استفاده از ابزاری مانند موبایل، کامپیوتر و ... افراد را درگیر میکند. در اغلب اوقات ورزشهای مناسب گردن بهترین روش برای درمان این درد خواهد بود. البته در مواردی هم متخصص درد ممکن است توصیه به رادیوفرکوئنسی نماید. در صورت ابتلا به درد گردن، می توانید به کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار مراجعه نمایید و بهترین روش درمانی را برای رفع درد خود بیابید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

قطعاً تا وقتی از فشاری که حالت نامناسب بدن می تواند بر روی ستون فقرات و مهره ها وارد کند و شدت آسیبی که ممکن است به خود بزنید آگاه نباشید، درک خوبی از این موضع نخواهید داشت. به طور متوسط، وزن سر هر فرد در حدود ۵ تا ۶ کیلوگرم است. به عنوان یک قانون کلی و ساده می توان گفت که به ازای هر یک سانتی متری که سرتان را به سمت جلو خم می کنید، گردن، شانه ها، کمر و ستون فقرات باید حدود ۲ کیلوگرم وزن بیشتری را تحمل کنند. مثلاً کافی است شما برای نگاه کردن به صفحه گوشی تان سر تان را فقط به اندازه یک بند انگشت جلو بیاورید تا گردن تان مجبور شود وزن یک بچه سه چهار ماهه را تحمل کند.

این وضعیت گردن و مشکلات ناشی از آن، آنقدر شایع است که پزشکان یک نام جداگانه به آن اختصاص داده اند و به آن مشکل «گردن پیامکی» می گویند. این بیماری به درد و ناراحتی ناشی از نگاه کردن به سمت پایین برای کار کردن با تکنولوژی های ارتباطی و سرگرمی (وسایل الکترونیکی) برای مدت طولانی گفته می شود. بیماری گردن پیامکی باعث ایجاد یک مشکل شایع دیگر می شود که به آن «جلو آمدگی سر» می گویند. جلو آمدگی سر به حالتی گفته می شود که موقعیت قرارگیری سر نسبت به شانه ها جلوتر از حالت طبیعی خود قرار دارد و این حالت میتواند برای فرد باقی بماند و فرم طبیعی بدن را تغییر بدهد.

اینستاگرام دکتر نقره کار

تشخیص مشکل سندرم گردن پیامکی یا جلو آمدگی سر

با خواندن مطلب بالا ممکن است به این فکر کنید که آیا شما هم دچار مشکل گردن پیامکی هستید یا خیر؟ و حتماً کنجکاو هستید که نشانه های این سندرم را بدانید. اول نشانه سندرم گردن پیامکی که بیمار تجربه می کند احساس درد و خستگی در گردن، کمر و شانه ها است. نشانه های دیگر این سندرم شامل درد بخش فوقانی کمر، سفتی و درد در شانه ها، اسپاسم عضلات، سردرد های مزمن و در حالت شدید تر انحنای غیر طبیعی در ستون فقرات و احساس سنگینی سر بر روی گردن می باشد.

کاهش درد ناشی از گردن پیامکی

خوشبختانه باید گفت که این مشکل به راحتی قابل پیش گیری است. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. ساده ترین، راحت ترین و ریشه ای ترین روش پیشگیری و درمان هم این است که مقدار ساعتی که با گوشی موبایل یا تبلت خود کار می کنید را کاهش دهید. البته راه های پیشگیرانه دیگر هم هست که به شما کمک می کنند مشکل درد گردن تان را از بین ببرید.

گوشی یا وسیله ای که با آن کار می کنید را بالاتر نگه دارید

هنگام کار با گوشی موبایل یا تبلت باید گردن تان صاف و سرتان رو به جلو باشد. در نتیجه باید گوشی یا تبلت تان را تقریباً هم ارتفاع چشم ها و جلوی صورت بگیرید. هنگام کار با لپ تاپ و در کل نگاه کردن به یک صفحه (تلویزیون، مانیتور و …) هم همین کار را باید انجام دهید. صفحه مقابل شما باید در ارتفاعی قرار بگیرد که مقابل چشم های شما باشد.
به این صورت دیگر لازم نیست برای کار کردن با وسیله یا نگاه کردن به صفحه سر تان را پایین بگیرید و گردن تان را خم کنید و در نتیجه گردن و ستون فقرات شما هم لازم نیست چندین ساعت وزن اضافی از این حالت نادرست بدن تان را تحمل کنند.

هر چند مدت یک بار به بدن تان استراحت بدهید

اگر قرار باشد تمام روز را یک سره با گوشی یا لپ تاپ و … کار کنید قطعاً مدت زیادی را سالم نمی توانید سپری کنید. شاید در ابتدا سخت باشد، ولی باید خودتان را عادت دهید که هر چند مدت یک بار، دست از کار با وسیله ای که رو به رویتان است بکشید. این کار، اول از همه به چشم هایتان که مدت هاست به یک صفحه در فاصله ثابت خیره شده است، استراحت می دهد و در مرحله بعد هم کمی بدن تان را، از حفظ یک حالت تکراری به مدت طولانی خلاص می کند تا بتواند کمی آزاد باشد. (اگر هم حالت درست بدن و ارتفاع مناسب برای کار را رعایت نمی کنید، مطمئن باشید بدن تان حتی خیلی بیشتر از این به استراحت نیاز خواهد داشت)

صاف و درست بنشینید

رعایت حالت صحیح بدن موقع نشستن مزایای زیادی دارد که شامل پیش گیری و کاهش درد مزمن گردن و کمر، کاهش میگرن و سردرد، افزایش انرژی و البته اعتماد به نفس می شود. به علاوه مطمئن باشید اگر موقع نشستن و کار کردن با دستگاه موبایل و … حالت مناسب به بدن تان بدهید، فشار و استرس کمتری به بدن تان وارد می شود.

استفاده از گردن بند، کمربند و پشت بندهای طبی

استفاده از گردن بند، کمربند و پشت بند های طبی به بدن شما یاد می دهند که چطور وضعیت صحیح بدن را رعایت کنند. لازم نیست همیشه از آن استفاده کنید. مثلاً کافی است ۳۰ دقیقه در روز کمربند طبی ببندید تا هم به کمر و شانه ها کمک کرده باشید که از زیر فشار و استرس خارج شوند و هم به تدریج حالت درست بدن در ذهن ماندگار شود. البته به غیر از افرادی که مشکل گردن پیامکی دارند، کسانی که زیاد در حالت نشسته هستند هم می توانند از این محصولات استفاده کنند. مثلاً افرادی که دارای مشاغلی هستند که بیشتر ساعات روز را باید بنشینند، در طولانی مدت، در معرض مشکلات مختلف بدنی قرار می گیرند.

افراد پشت میز نشین، باید به خودشان عادت دهند که طوری روی صندلی قرار بگیرند که کمرشان صاف باشد و در ضمن تسلط کافی به میز، مانیتور و دیگر تجهیزات اطرافشان داشته باشند تا لازم نباشد حالت بدن شان را برای کار کردن به هم بزنند. پاها باید صاف بر روی زمین باشد، زانوها باید خم باشند و در کل همه اجزای بدن در موقعیت مناسب خود قرار بگیرند. با رعایت کردن حالت صحیح، در آینده از اینکه به مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات کمردرد، استرس، سر درد و کشیدگی و تنش عضلات دچار نشده اید، قطعاً خوشحال خواهید بود.

آسیب های ناشی از گردن پیامکی و موقعیت نامناسب سر و گردن

اگر مشکل گردن پیامکی و عدم رعایت حالت صحیح بدن ادامه پیدا کند و فکری برای آن نکنید، در نهایت به مشکلات بدتر و ناخوشایند تری دچار می شوید که شاید دیگر درمان آنها چندان ساده نباشد مثل بیرون زدگی دیسک ، فرسایش ستون فقرات ، آرتروز ستون فقرات ، از بین رفتن انحنای ستون فقرات، آسیب به ریشه های عصبی، کاهش اکسیژن دریافتی، بی خوابی یا وقفه تنفسی در خواب.

بازی کردن با گوشی تکلیفش چیست؟

امروزه کار کردن با گوشی در بسیاری از مواقع صرفاً برای سرگرمی و گذراندن وقت است. به خصوص اینکه درصد زیادی کودکان و نوجوانان از گوشی های همراهشان برای بازی کردن استفاده می کنند. با جذابیتی که بازی های امروزی دارند چندان هم عجیب نیست که ببینیم کودکان بیشتر از بزرگ ترها وقتشان را پای گوشی های موبایل می گذرانند. انواع و اقسام بازی هایی که نیاز به وقت زیاد دارند تا سکه، پول، طلا، الماس و … به دست بیاورید و مراحل جدید را باز کنید.
بازی هایی که لازم است مرتباً به آن سر بزنید و حواستان به روند پیشرفت تان باشد. این نوع بازی ها باعث می شوند کسی که در حال بازی است کاملاً از دنیای اطرافش جدا شود و شاید مدت ها حواسش کاملاً متوجه گوشی باشد. البته اعتیاد به گوشی فقط مخصوص کودکان هم نیست. افراد بزرگ سال زیادی را هم می توانیم ببینیم که مثلاً حتی در حال رانندگی هم سعی می کنند هر طوری که هست کارشان را در گوشی انجام دهند و متاسفانه گاهی میبینیم باعث حوادث مختلف هم می شود!

بنابر این خیلی راحت باید گفت که بازی کردن با گوشی هم تفاوت زیادی با کارهای دیگر ندارد و شاید بشود گفت که بدتر هم هست. برای اینکه کودکان و نوجوانان (و گاهی بزرگ تر ها) از آسیب های بازی کردن با گوشی در امان باشند باید همان مواردی که بقیه رعایت می کنند را انجام دهند. قطعاً رعایت کردن حالت صحیح بدن توسط کودک، نیاز به آموزش و استمرار و تمرین دارد. نگه داشتن گوشی در ارتفاع مناسب، استراحت دادن به بدن و گردن و وقفه گذاشتن بین بازی (که مطمئناً اوایل بسیار سخت خواهد بود) و … مسائلی هستند که کودکان هم باید رعایت کنند.
نباید این فکر را بکنید که آن ها صرفاً به خاطر سن کمترشان از آسیب های کار کردن با موبایل و … در امان هستند. در واقع از این جهت که آن ها از کودکی و نوجوانی در حال کار با این دستگاه ها هستند (در حالی که شما کودکی سالم تری داشتید) در واقع بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات ناشی از کار کردن با گوشی همراه در آینده هم هستند.

بیرون زدگی دیسک کمر یا هر آسیب دیگری به دیسک، با پیشرفته های پزشکی قابل درمان گردیده است. عمل دیسک کمر با لیزر یکی از روشهای کم عارضه است که با حداقل تهاجم، بهترین نتایج را در بردارد. دکتر علی نقره کار فوق تخصص درد ، با سالها تجربه در زمینه جراحی لیزری دیسک کمر می تواند شما را از دردها و محدودیت های حرکتی این بیماری برهاند. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعت بیشتر با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ده نکته ضروری در لیزر موهای زائد

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

لیزر اندولیفت جدیدترین روش درمان پف زیر چشم

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

عوارض تزریق ژل

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تشخیص و علائم شکستگی استخوان ساق پا

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

انواع روشهای درمان واریس

دکتر امید هاشمی فرد [ متخصص قلب و عروق ]

مقایسه بین روش کاشت موی جراحی و غیر جراحی

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

تأثیر ترکیب روشهای جوانسازی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

همه چیز درباره استمناء و خودارضايی

دکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

لخته خون در ادرار نشانه چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سید محمد رضا حکیمیان - بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان
دکتر سید محمد رضا حکیمیان

بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان


www.drhakimian.com
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت