facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir





انواع شیوه های خوابیدن
دکتر علیرضا مقتدری - فلوشیپ اینترونشنال درد

انواع شیوه های خوابیدن

دکتر علیرضا مقتدری [ فلوشیپ اینترونشنال درد ]

آدرس وب سایت : www.drmoghtaderi.ir
آدرس مطب : اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر ساختمان قصر نور واحد 305 تلفن مطب : 32240068 - 031
انواع شیوه های خوابیدن

١- خوابیدن طاقباز (روی کمر)
این شکل خوابیدن بهترین حالت برای حفظ سلامت کمر به حساب میآید. در این حالت وزن بدن به شکلی توزیع میشود که فشار به ستون فقرات را به حداقل میرساند. همچنین قرار دادن یک بالش کوچک زیر زانوها به حفظ شکل انحنای طبیعی ستون فقرات کمک میکند.

۲- خوابیدن به پهلو و قرار دادن بالش بین زانوها
اگرچه خوابیدن به این شکل شايعترين و راحتترین حالت خوابیدن است اما باعث میشود ستون فقرات از حالت نرمال خارج شده و به قسمت پایین کمر فشار وارد کند. هر چند میتوان هنگام خوابیدن به پهلو بالش سفتی را بین زانوها قرار داد تا این مشکل رفع شود.

۳- خوابیدن به شکل جنینی
برای مبتلایان به بیرون زدگی دیسک کمر خوابیدن به شکل #جنین تسکین دهنده است زیرا خوابیدن به پهلو و خم کردن زانوها به سمت قفسه سینه، خمیدگی ستون فقرات را کم میکند.

۴- خوابیدن روی شکم
خوابیدن روی شکم بدترین شکل به حساب میآید. هر چند در افرادی که با دیگر حالتهای خوابیدن مشکل دارند قرار دادن یک بالش زیر شکم میتواند کمک کننده باشد.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست و مو
پیامهای بهداشتی
با تشويق مناسب به كودك كمك كنيد تا خوب و بد را تشخيص دهد


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان