شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

موارد استفاده از تزریق چربی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

پیوند چربی که از بافت طبیعی چربی بدن بیمار برای بالا بردن حجم و تجدید ساختار مناطق و خطوطی که نیاز به بهبودی دارند و تغییر شکل آن ها انجام می شود.
از نواحی که چربی مقاومی دارند مثل قسمت خارجی ران ها استفاده می شود، چربی با دستگاه بادی جت برداشته می شود، کاملا پخش برداشته می شود و هیچ گودی در آن نواحی برای شما ایجاد نمی کند.
تزریق چربی در هر ناحیه ای که صورت می گیرد بافت هم بند اطراف آن را می گیرد، کاملا به آن ناحیه خون رسانی انجام می شود و جزئی از بدن فرد می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن به درد چه کسانی می خورد ؟
اگر مناطقی از صورت شما دچار چروک یا افتادگی شده است، این عمل زیبایی به درد شما می خورد.
اگر از فیلرهای موقت استفاده کرده اید ولی دوست دارید تا تصحیحات دائمی بیشتری روی بدن خود داشته باشید، این عمل زیبایی به درد شما می خورد.
اگر می خواهید شکل بدن تان بهتر شود، جای زخم هایتان ترمیم شود، افتادگی نقاط مختلف بدن تان اصلاح شود و یا دست و صورت جوان تری داشته باشید، تزریق چربی به صورت و بدن را باید انتخاب کنید.
در شکل دهی به سینه، ایجاد خطوط در بدن یا مخفی کردن آثار ایمپلنت های سینه نیز می توان از این عمل زیبایی استفاده کرد.

مزایا و معایب تزریق چربی

مزایا :
از آنجاییکه چربی دقیقا از بدن خود شما استخراج شده است، احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک به شدت پایین است.
نتایج تزریق چربی عمدتا طولانی مدت و ایمن هستند.
انتقال چربی یک روش غیر تهاجمی (Noninvasive Method) برای جوان سازی پوست صورت است.

معایب :
در مقایسه با فیلرهای پوستی، زمان آماده سازی چربی استخراج شده برای تزریق به بدن زیاد است. چرا که فیلرها از قبل تهیه و آماده شده اند.
با توجه به اینکه اثرات بلند مدت تری را در تزریق چربی به صورت و بدن شاهد خواهیم بود، البته هزینه آن به مراتب بیشتر از فیلرهای درمانی است.
برای رسیدن به نتیجه دلخواه، شاید نیاز باشد تا جلسات متعددی را برای تزریق چربی به سینه یا باسن در نظر بگیرید.

نقاطی از بدن که امکان تزریق چربی به آنها وجود دارد
مهمترین نقاطی از بدن که امکان تزریق چربی به آنها برای تغییر شکل و نیز اصلاح مشکلات ظاهری وجود دارد به شرح زیر هستند:

تزریق چربی به پیشانی و شقیقه
بطور خاص با بالا رفتن سن، پیشانی فرد صاف شد و حالت برآمده جوان و شاداب خود را از دست میدهد. این برآمدگی در ناحیه ابروها به صورت مشخص قابل مشاهده میباشد. علاوه بر این، شقیقههای فرد در نتیجه افزایش سن دچار فرورفتگی شده و یک سوم بالای صورت ظاهر استخوانی پیدا میکند. این الگوی ایجاد تغییرات ظاهری در ناحیه صورت بیشتر در بین خانمها مشاهده شده و کمتر آقایان را تحت تاثیر قرار میدهد.خوشبختانه، تزریق چربی یک روش مناسب برای بازیابی حجم از دست رفته در این ناحیه از بدن است. به این ترتیب نه تنها ظاهر طبیعی فرد بازیابی میشود، بلکه تمرکز بر بهبود ویژگیهای ظاهری به نحوی است که فرد ظاهر جذابتر و شادابتر داشته باشد.

تزریق چربی به نواحی بالا و پایین پلکها
با استفاده از تکنیکهای پیشرفته، تزریق چربی به بالای پلک باعث میشود پلکها ظاهر بازتر و جذابتر پیدا کنند. برای پلک پایین تزریق چربی به دقت در ناحیه ریزش اشک (ناودان اشک) یا فرورفتگی پلک پایین انجام میشود تا به این ترتیب ظاهرسیاهی زیر چشم کاهش یافته و هماهنگی لازم بین پلک پایین و گونه ایجاد گردد.

تزریق چربی به لبها
هنگامی که به افراد اطرافتان نگاه میکند، احساس میکنید که تنها شما هستید که لبهایی پر و برجسته ندارد. میخواهید لبهای برجستهای داشته باشید که معشوقهتان را وادار کند تا لبهایتان را غنچه کند. رژ لب و خط لب کافی نیست. آنها شاید به شما تصویری از لبهای پرتر ارائه دهند ولی اگر به دنبال نتایج دائمی هستید، چیزی که شما نیاز دارید یک عمل زیبایی است.تزریق چربییکی از عملهای محبوب است که میتواند برای شما بهترین گزینه باشد اگر میخواهیدلبهایتان را برجستهکنید(بزرگ کردن لب).

امروزه امکان تزریق چربی به صورت موفقیتآمیز به مرز داخل، بالا و پایین لب وجود دارد. علاوه بر این از این روش میتوان برای اصلاحخطوط ایجاد شده دور لب(خطوط ماریونت)،چین و چروکها، و نیز ترکهای عمودی (خطوط افراد سیگاری) نیز استفاده کرد. مشابه تمام انواع روشهای جراحی زیبایی، لازم است در هنگام استفاده از این روش انتظارات واقعبینانه از نتایج آن وجود داشته باشد.

تزریق چربی به گونه
تعداد زیادی از افراد به دنبال زیبا شدن صورت خود با تزریق چربی هستند. در هنگام تصمیمگیری درباره استفاده از تزریق چربی، لازم است ابتدا وضعیت جمجمه فرد، قدرت و ظاهر استخوان گونه و سایر شرایط مربوط به آن مورد بررسی قرار گیرد. به این ترتیب تزریق چربی میتواند یک جایگزین مناسب برایپروتز چانهباشد.

تزریق چربی در ناحیه گردن و چانه
هدف از تزریق چربی به ناحیه گردن افزایش حجم پوست این ناحیه از بدن است. مزیت بالقوه ناشی از این کار شامل کاهش چین و چروک، بهبود وضعیت پوست و قابلیت ارتجاع پذیری آن است. از طرف دیگر تزریق چربی به ناحیه چانه به بزرگتر شدن چانه و ایجاد تناسب بیشتر بین چانه و سایر اجزای صورت کمک مینماید.

تزریق چربی به سینه و باسن
تزريق چربي به سينهمیتواند یک روش مناسب برای افرادی باشد که به دنبال افزایش اندازه سینه های خود بوده، اما تمایلی به استفاده از پروتز به این منظور ندارند. نتایج حاصل از این کار کاملاً طبیعی است، اما باز هم لازم است انتظارات بیمار در این رابطه مدیریت شوند. در حقیقت، تزریق چربی میتواند اندازه سینهها را به اندازه یک فنجان بزرگتر کند و گاهی اوقات افزایش اندازه حتی کمتر از این مقدار میباشد.در ارتباط با بزرگ کردن باسنیا لیفت باسن برزیلی، پزشکان بیان میکنند تزریق چربی ایمن ترین و بهترین روش بوده و امکان دستیابی به نتایج مناسب با استفاده از این تکنیک برای افراد وجود دارد.

تزریق چربی به دستها
تزریق چربی را میتوان در ناحیه پشت دستها نیز با سطح موفقیت قابل قبول انجام داد. علاوه بر این امروزه میتوان از تزریق چربی به همراه لیزر فراکشنال برای درمان لکههای قهوهای ایجاد شده در ارتباط با افزایش سن استفاده کرد.

طول مدت دوام و ماندگاری نتایج این درمان چقدر است

مدت زمان دوام و ماندگاری نتایج ، با تقبل هزینه تزریق چربی در بین افراد متفاوت است. با این وجود در شرایط مناسب این درمان میتواند بهبود دائمی در وضعیت فرد به همراه داشته باشد. در حقیقت با وجودی که ژل تزریق شده با گذشت زمان توسط بدن جذب شده و معمولاً نیاز به تکرار درمان برای حفظ نتایج آن وجود دارد، با توجه به زنده بودن سلولهای چربی تزریق شده به بدن، نتایج این درمان دائمی میباشد.

مقایسه تزریق چربی با سایر روش های تزریق فیلر
مهم ترین تفاوتی که تزریق چربی با دیگر روش ها مانند تزریق ژل دارد، استفاده از بافت های بدن فرد است.
به همین علت کسانی که نسبت به سایر روش ها حساسیت نشان می دهند می توانند به راحتی از روش تزریق مواد حاصل از چربی بدن بهره ببرند.
در روش هایی مانند تزریق ژل که یک روش فیلر و افزایش حجم صورت محسوب می شود، مواد مصنوعی یا برگرفته از بدن حیوانات استفاده می شود.
این ژل ها تناسب زیادی با مواد موجود در زیر پوست دارند ولی ممکن است توسط بدن فرد پذیرفته نشوند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی کدام است ؟
به فرد توصیه می شود که از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق جهت جلوگیری از جا به جایی چربی تزریق شده به مدت 7 تا 10 روز خودداری کند.ممکن است در محلتزریق چربیو محلی که چربی از آن گرفته شده دچار کبودی، تورم و درد شوید. این حالت طبیعی بوده و به تدریج در طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود(میزان کبودی و تورم متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی به طور معمول 2 هفته طول می کشد.برای کاهش ورم و نیز تسریع بهبود آن در 3 روز اول بعد از تزریق، از کیسه آب یخ آزادانه در آن نواحی از صورت که تزریق چربیانجام شده استفاده کنید.جهت کاهش ورم بهتر است در چند روز اول بعد از تزریق چربی، هنگام خوابیدن زیرسرتان بلند باشد( حالت نیمه نشسته یا زاویه 45 درجه) و در صورتی که مزاحمتی برای خوابتان ایجاد نکند، بهتر است به مدت یک هفته در این حالت بخوابید.

-برای کاهش ورم صورت، استفاده از نمک باید محدود شود.
-در طی دوره استراحت و نقاهت خود در منزل، از انجام فعالیت هایی نظیر نظافت و باغبانی که نیاز به خم شدن یا وارد کردن فشار دارند خودداری کنید، زیرا این می تواند باعث تشدید ورم صورت طولانی تر شدن آن شود
-از انجام ورزش شدید به مدت یک هفته باید خودداری شود در صورتی که عادت به ورزش کردن منظم دارید، بعد از چند روز می توانید ورزش های سبک تری ( به شرط آن که موجب افزایش تورم صورت نشود) انجام دهید.
-در محلتزریق چربیبخیه زده نمی شود و در نتیجه نیازی به کشیدن بخیه ونیز پانسمان کردن وجود ندارد.
-در صورت لزوم 24 ساعت بعد ازتزریق چربی، آرایش کردن مانعی ندارد.
-اگر چه عفونت نادر است، آنتی بیوتیک خوراکی (نظیر سفالکسین) قبل و بعد از عمل تحویز می شود( از شب قبل از عمل تا 7 روز بعد از تزریق) معمولا برای کنترل درد نیازی به داروی مخدر نیست و استفاده از استامینوفن کافی خواهد بود.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

راز بازسازی پوست در طول خواب شبانه

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

تغییرات پوست و مو در سن بلوغ

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

در سونوگرافی NT جنین بیمار چگونه دیده می شود ؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

سلامت مژه

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

تشخیص ندول های تیروئید با سونوگرافی

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

تغذیه و طب مکمل در اختلال عملکرد جنسی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

سرطان سينه در زنان و نقش فاکتورهاي محيطي در ايجاد آن

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

نقش آلودگی هوا در بروز ناباروری

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت