شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بررسی سم زدایی بدن از فلزات سنگین

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

فلزات سنگین مانند جیوه، سرب و آلومینیوم در بدن تجمع یافته و باعث بیماریهای قلبی ، مشکلات تیروئید ، فراموشی، خستگی، بیخوابی،کاهش حواس پنج گانه،مسائل نورولوژی،اوتیسم و ناباروری می شود. بنابراین دفع چنین فلزاتی از بدن به هضم غذا و سلامتی کمک می کند.روشهای متفاوتی برای دفع فلزات سنگین از بدن وجود داردکه عبارتند از:

- بهترین راه برای سم زدایی طبیعی عدم مصرف موادی مانند الکل،تنباکو ،کافئین و مواد مصنوعی می باشد.
- یکی دیگر از روشهای سم زدایی طبیعی و خروج غذای هضم نشده از بدن روزه داری و غذا نخوردن به مدت سه روز است.البته به شرطی که زندگی فرد را به مخاطره نیندازد.

-آب پاک کننده بدن است.در هنگام غذا نخوردن بایدتعادل الکترولیت های بدن حفظ گردد و فرد دچار کم آبی نشود.اگر نمی توانید آب زیادی مصرف کنید می توانید چای سبز مصرف کنید که منبع آنتی اکسیدان است.بدون دریافت مایعات کافی کلیه ها در دفع سموم دچار مشکل می شوند.

- برای سم زدایی طبیعی باید میوه های خام و سبزیجات مصرف نمایید.همچنین مصرف شکر،شیرین کننده های مصنوعی،غذاهای فرآوری شده،محصولات لبنی،غلات دارای گلوتن بخصوص گندم،گوشت و صدف را محدود کرده و غذاهای ارگانیک مصرف کنید که فاقد آفت کش ها باشد.

- رژیم غذایی سرشار از پروتئین داشته باشید.مصرف پروتئین بالا در سم زدایی فلزات موثر است .زیرا آمینواسیدهای حاوی سولفور موجود در پروتئین ها سم زدایی را تسهیل می کند.در صورت عدم مصرف پروتئین لازم می توانید از مکمل های آن مانند پروتئین Wheyاستفاده کنید که حاوی مقادیر زیادی گلوتامین و آمینواسیدهای زنجیره ای شاخه دار است.میزان مصرف آن 2قاشق غذاخوری با هر نوشیدنی یک تا دو بار در روز می باشد.

راه های سم زدایی بدن

-2تا 3بار در روز اجابت مزاج داشته باشید.در غیر اینصورت از نظر عملکرد تیروئید چک شوید. زیرا جیوه بر کارتیروئید تاثیر می گذارد.اگر نرمال بود،منیزیم همراه با کلسیم مصرف کنید.اگر تعادل منیزیم کلسیم به هم خورد کرامپ های (گرفتگی) شدید شکمی ایجاد می شود.بذر کتان تازه به میزان چندین قاشق غذاخوری روزانه نیز حرکات روده را تسهیل می کند.

- در مورد انتخاب ماهی دقت بخرج دهید.ماهی ها بخصوص آنهایی که زندگی طولانی دارند جیوه را از آبی که در آن زندگی می کنند جذب می کنند.ماهی های بزرگ مانند اره ماهی و ماهی تون سطح بالایی از جیوه دارند.در مرحله سم زدایی بدن از جیوه باید مصرف بعضی ماهیها را محدود نمود.در مورد مراقبت از دندانها ملاحظه کنید. مواد پرکننده دندان به رنگ نقره ای معمولا از آمالگام جیوه ساخته شده است. دندان ها با مواد پرکننده به رنگ دندان پر شود.

- مصرف ویتامین ها و مواد معدنی را افزایش دهید.میوه ها و سبزیجاتی مانند هویج،چغندر قند،براکلی و انواع کلم ها، آووکادو،سیب،پرتقال و مرکبات،انواع بری (گیلاس)،موز و سبزیجات برگ تیره منابع بزرگ این مواد هستند.

- سیر با افزایش سولفور بدن سم زدای فوق العاده است که می تواند جیوه و سرب را از بدن دفع کند. سعی کنیدسیر را سه بار در روز مصرف کنید.اگر بوی آن آزار دهنده است مکمل آن را یک بار در روز استفاده کنید.اگر نتوانید از طریق مواد غذایی ویتامین های مورد نیاز را فراهم کنید مکمل های مولتی ویتامین مصرف نمایید.کمبود مواد معدنی زمینه را برای مسمومیت با فلزات افزایش می دهد.

سلنیوم و روی اهمیت ویژه ای در سم زدایی جیوه دارد.طبق تحقیقات سیترامین ها که مواد معدنی را سیتراته می کنند در سم زدایی جیوه موثرند.البته بهتر است آهن و مس مصرف نشود.اسید هیدروکلریک که توسط معده ترشح می شود برای یونیزه شدن و جذب مواد معدنی لازم است.

- آنتی اکسیدانها:ویتامین Cو Eکه به عنوان آنتی اکسیدان می باشند در سم زدایی موثر ند.مصرف یک عدد کپسول ویتامین Eو 250-500میلی گرم ویتامین Cروزانه توصیه می شود.در صورت انجام ورزشهای سنگین 1000 میلی گرم ویتامین Cقبل از ورزش استفاده کنید.

کبد،کلیه و دستگاه گوارش توکسین ها را از بدن خارج می نماید. مطمئن باشید که کبد و مجاری صفراوی خوب کار می کند.احتقان کبد و کیسه صفرا سم زدایی را با مشکل روبرو می کند.

آلودگی آب و هوا منبع مهمی برای فلزات سنگین است.از مناطق صنعتی دور بمانید و آب تصفیه شده بنوشید.رنگ ازسرب ساخته شده است.از رنگ های قدیمی دوری کنید و اگردر خانه های قدیمی زندگی می کنید آنرا دوباره رنگ کنید.با وجود آلودگی آب و هوا،آفت کش ها و دیگر مواد شیمیایی سم زدایی طبیعی به تنهایی موثر نمی باشد و روشهای دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

- جلبک کلرلا یک جلبک تک سلولی ساکن آبهای شیرین می باشد.که بیشترین میزان کلروفیل را دارد.این جلبک منبع غنی از پروتئین،حاوی ویتامین های B،C، Eو 9اسید آمینه ضروری است که بدن قادر به تولید آن نیست.این ماده بااتصال به نوروتوکسین ها، به دفع سموم مختلف نظیر فلزات سنگین مانند سرب و جیوه ناشی از آلودگی هوا و محیط های صنعتی کمک می کند.برخی دیگر خواص کلرلا در سلامتی بدن عبارتند از تقویت سیستم ایمنی،پیشگیری از انواع سرطان، کاهش کلسترول و فشار خون ،کاهش التهاب مفاصل،اثرات ضدویروسی (بخصوص علیه سیتومگالوویرس ها از گروه هرپس).

تقریبا90درصد جیوه بدن از طریق مدفوع دفع می شود.مصرف پودر کلرلا مقرون به صرفه است. ولی مصرف قرص یا کپسول برای برخی راحت تر است.حدود 30درصد مردم نمی توانند پودر کلرلا را تحمل کنند.این به علت کمبود آنزیم سلولاز است که می توان این آنزیم را برای هضم کلرلا افزود.شروع مصرف آن در بزرگسالان یک چهارم قاشق غذاخوری یا یک عدد قرص 500میلی گرم یک بار در روز شروع شده و کم کم به یک قاشق غذاخوری یا 10عدد کپسول در روز می رسد.زمان شروع آن از دو روز قبل تا یک روز بعد از کی لیت شدن(به مدت دو تا سه روز) می باشد.مقدار مصرف در کودکان یک پنجم این مقدار است.کلرلا می تواند روده را بپوشاند و مانند اسفنج با جیوه باند می شود.

- یک نوع گیشنیز یا جعفری چینی است که در دفع فلزاتی مانند جیوه،کادمیوم، سرب،آلومینیوم و دفع سموم از بدن نقش دارد.سیلانترو باعث دفع صفرا به روده کوچک می شود.زیرا صفرا حاوی نوروتوکسین می باشد.این گیاه به صورت قطره نیز موجود است.شروع مصرف آن دو قطره دو بار در روز درست قبل از غذا یا 30 دقیقه بعد از دریافت کلرلامی باشد .این گیاه باید هر روز به مدت چند هفته مصرف گردد.راه دیگر مصرف آن 5قطره دو بار در روز روی مچ پا یا دست دو بار در روز برای دو هفته مالیده شود تا فلزات از ارگانها،مفاصل و ساختمان های زیر دیافراگم دفع شود.

- MSM(متیل سولفونیل متان) یک نوع سولفور ارگانیک است که به دور شدن جیوه از بدن کمک می کند.مقادیر کمی از آن در بعضی نوشیدنی ها و غذاها وجود دارد.همچنین به عنوان مکمل غذایی بکار می رود.شروع مصرف آن یک کپسول دو بار در روزاست و آن را به 3کپسول دو بار در روز افزایش دهید.اگر دندان پر شده با جیوه دارید آن را می توان به 5عدد کپسول دو بار در روز افزایش داد.

-کیلیت فرایندی است که یک ترکیب شیمیایی بایک یون فلزی ترکیب شده و آن را به صورت محکم نگه می دارد.موادی که چنین خاصیتی دارند در درمان مسمومیت با فلزات بکار می روند.DMPSیا دی مرکاپتوپروپان سولفونیک اسیدیک عامل کی لیت کننده است که به فلزات سنگین بخصوص جیوه متصل شده و آنرا از بدن دفع می کند.

مصرف آن به صورت تزریقی،شیاف یا داخل جلدی ماهیانه و تا 6بار انجام می شود.اگر دندان پرشده با آمالگام دارید تا خروج آن از بدنDMPSمصرف نشود.این یک روش موثر در درمان است.برخی مردم بخصوص کسانی که در سیستم عصبی مرکزی مشکل دارند مانند MSوALSنمی توانند DMPSرا تحمل کنند.در این افراداسپری (peptidclathrating agent )PCA 4پاف به صورت زیر زبانی روزانه یا یک روز در میان استفاده می گردد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

گونه گذاری با تزریق چربی

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

اسکیزوفرنی

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

انواع روشهای کاشت مو کدام است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

لزوم پاکسازی پوست

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

لیفت صورت یعنی چه؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

چرا بعضی چشم ها از حدقه بیرون می زند؟

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

درمان یبوست در بارداری

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

افسردگی بعد از زایمان

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت