شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

ژله و پاستیل چه خواصی دارد؟

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

ژلهیالرزانک، آب میوه پخته شده در شکر حاوی ژلاتین که در هوای سرد منعقد میشود.در حال حاضر ژله بیشتر به صورت پودر ژله یافت می شود که باید آن را با آب سرد و گرم مخلوط و در یخچال منعقد کرد. به دلیل این که در این ماده از ژلاتین استفاده میشود ، گیاه خواران از خوردن آن پرهیز می کنند زیرا این ماده از کلاژن پوست و استخوان جانوارن تهیه میشود.به دلیل استفاده از مواد مختلف دارای طعمهای مختلف مانند پرتقالی، آلبالویی و ... میباشد.

فوايد برای پوست:
ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست خوب است. به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک می کند. ازپیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند. به گزارش نیک صالحی ژله برای تولید کلاژنخوب است. ژله دارای اسید اسپارتیک غنی است که به فرآیند بازسازی کمک می کند. بنابراین خوردن آن در حد میانه ضرری ندارد.

افزایش وزن زيادي نمي دهد :
ژله کالری کمی دارد درنتیجه برای دست یافتن به وزن ایده آل مناسب است. برخلاف دیگر محصولات شیرین ، قندآن بسیار بالا نیست.

سیستم ایمنی بدن راارتقاء می دهد:
ژله از کربوهیدرات و ویتامینBغنی است.به افزایش ایمنیبدن کمک می کند. خیلی از افراد ترجیح می دهند بعد از جلسات ورزشی ویا در زمان افسردگی ژله بخورند.

برای سلامت مو :
ژله منبع غنی اسید فولیک بوده که برای سلامت مو مفید است. از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند..

به کاهش کلسترول بدن کمک می کند:
همه می دانند که اگر سطحکلسترول بد در بدن افزایش یابد می تواند منجر به حمله قلبی شود. ژله به کاهش کلسترول بد یعنیLDLکمک کرده و سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می دهد.ژله به جلوگیری از خطر بیماری های قلبی کمک می کند..

برای التهاب و ورم مفاصل خوب است:
ژله از ژلاتین طبیعی تهیه شده است که می تواند نرمی مفاصل را افزایش داده و از التهاب و ورم مفاصل جلوگیری کند.به گزارش نیک صالحی ژله همچنین می تواند تورم ناشی از درد مفاصل را کاهش دهد..

استرس را کاهش می دهد:
امینواسیدهای ضروری درژله می تواند استرس را کاهش دهد. همچنین می تواند نشانه های ضعیف افسردگی در زنانرا کاهش دهد..ناهنجاری های پوست راکاهش می دهد:

ژله رده هایی ازاینوزیتول و نیاسین دارد که از برخی از ناهنجاری های پوستی جلوگیری می کند.بهگزارش نیک صالحی در حقیقت مصرف مکرر ژله به کاهش ناهنجاری هایی نظیر آکنه و روزاسه(نوعی بیماری مربوط به بینی و گونها که ضایعات آکنه مانند ، گشاد شدگی مویرگهامشخص می شود) را کاهش می دهد.

پاستیلها نوعی آبنبات کوچک و لاستیکی هستند که بیشتر به شکل خرسهای کوچک رنگارنگ به بازار عرضه میشوند. پاستیلها در شکلهای کرم، قورباغه، همبرگر کوچک، توتفرنگی، آلبالو، بطری نوشابه، سیب، پرتقال و... شکلهای جالب و دوست داشتنی دیگر به بازار عرضه میشود.
شاید دوست داشته باشید بدانید این پاستیلهای رنگارنگ از چه موادی ساخته شدهاند و ارزش غذایی دارند یا نه؟ انواع اصلی و قدیمیتر پاستیلها از شکر، شربت گلوکز، طعمدهندهها، رنگهای خوراکی و ژلاتین ساخته شدهاند. ژلاتینی که در ساخت پاستیلها استفاده میشود از استخوان گاو و یا خوک به دست میآید.

پاستیلهای خوکی:
در میان بیش از صد نوع محصول یک شرکت اتریشی، تنها در چهار نوع آن از ژلاتین خوک استفاده نشده است که متاسفانه برخی از انواع موجود در کشور، از نوع خوکی آن است. این شکلاتهای اتریشی با مغز ژلهای که از استخوان خوک تولید میشود، در فروشگاهها وجود دارد و شاید کسی از مواد اولیه آن اطلاع دقیقی نداشته باشد.

جالبتر اینکه روی بستههای آن ذکر نشده است که ژلاتین این شکلاتها با مغز ژلهای از خوک به دست آمده است. این شکلاتها ساخت کشور اتریش است و گفته میشود که در ساخت آن از پودر استخوان خوک استفاده میشود که به شکلات حالت ژلهمانندی میدهد و هنگام خوردن در دهان آب میشود و بسیار چسبناک است.

بسیاری از مسلمانان اروپا به دلیل اطلاع داشتن از آغشته بودن این شکلات به پودر استخوان خوک، از مصرف آن خودداری میکنند. شما حتی اگر به سایت اینترنتی این شرکت مراجعه کنید، خواهید دید که در آن بر استفاده از ژلاتین خوکی تاکید و ذکر شده که فقط در چهار نوع از محصولات این شرکت پاستیلسازی از ژلاتین خوک استفاده نشده است. این در حالی است که گفته میشود محصولات این شرکت در برخی فروشگاهها عرضه میشود
.
پاستیلهای گاوی :
اگر شما هم نخواهید از پاستیلهایی که در آن از ژلاتین خوکی استفاده شده است استفاده کنید، باید به سراغ پاستیلهایی بروید که از استخوان گاو، ژلاتین آن گرفته شده است. ژلاتین، هیدروکلوئیدی از جنس پروتئین است که به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد آن در ایجاد ژل و قوام دهندگی در صنایع غذایی به طور گستردهای مورد استفاده قرار میگیرد.

برای اینکه پاستیل و یا ژلهای که ژلاتین در آن استفاده شده است، ارزش غذایی مطلوبی داشته باشد لازم است این ژلاتین به روش صحیح از استخوان گاو استخراج شود که یکی از بهترین روشهای استخراج ژلاتین از استخوان گاو، روش آنزیمی است. اگر ژلاتین به بهترین صورت استخراج و فنآوری شود، پاستیلها و یا ژلههایی که از آن ساخته میشود، استحکام مناسبی دارد و به خوبی در بدن جذب میشود.

پاستیلهای خرسی ، دوست یا دشمن؟
متخصصان تغذیه میگویند پاستیل فاقد هر گونه مواد مغذی است ولی در سالهای اخیر برخی از کارخانههای تولید پاستیل، ویتامینc را نیز به محصولات خود افزودهاند. برخی از کارخانهها هم تلاش کردهاند برای تشویق مصرفکنندگان به خرید پاستیل، مولتیویتامینها را نیز به آن بیفزایند و با تاکید بر ارزش سلامتی پاستیلهای خود، جایگاهی در بازار فروش به دست آورند.

نکته دیگری که در پاستیلها سلامت را تهدید میکند، پوسیدگیهای دندانی است چون این ژلاتینهای چسبنده به دندانها میچسبند و چون کودکان به طور معمول در رعایت بهداشت دهان و دندان کوتاهی میکنند، پیامد خوردن پاستیل و مسواک نزدن صحیح، پوسیدگی دندان برای کودکان است.برای حل این مشکل، شرکتهای سازنده تلاش کردهاند قند «زایلیتول» را جایگزین شیرینکنندههای پوسیدگیزا در پاستیلها کنند تا پاستیلها موجب پوسیدگی دندانها نشوند. یکی دیگر از خطرات احتمالی پاستیلها برای سلامت، ژلاتین پاستیلها است.

برخی از انواع ژلاتین حاوی پریونها هستند. پریونها برای سلامت انسان مضرند. پریون نوعی پروتئین است که شکل اصلی خود را از دست داده و میتواند موجب بیماری آنسفالوپاتی اسفنجی گاوی شوند که سبب تخریب مغز و نخاع میشود و مرگ را در پی دارد.سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار میدهد، در صورتی که ژلاتین گاوی برای ساخت پاستیل یا ژله به روش صحیح فنآوری نشود، احتمال انتقال این بیماری از گاو به انسان در اثر استفاده از پاستیل یا ژلهای که در آن از ژلاتین آلوده استفاده شده است، وجود دارد.

پاستیلهای مخدر:
شاید شما انتظار هر چیزی را درون پاستیل داشته، به جز ماده مخدر. ولی این حقیقتی است که سرهنگ غلامرضا غلامنژاد، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران، در نخستین روزهای سال نو فاش کرده است. ماده مخدر پانکراک در اشکالی مانند آدامس و پاستیل توزیع میشود و به صورت جویدنی یا مکیدنی توزیع میشود که افراد فرصتطلب و سودجو آن را به عنوان خوشبوکننده دهان به جوانان میفروشند.

غلامنژاد میگوید:<<پانکراک در اشکالی مانند آدامس و پاستیل توزیع شده و به صورت جویدنی و مکیدنی از آن استفاده میشود.» وی تصریح کرد: «پاستیلها و آدامسهایی که حاوی این ماده مخدر هستند، بیشتر در استانهای شرقی توزیع شدهاند>> با این حساب اگر میخواهید پاستیل هم خریداری کنید، از فروشگاههای معتبر تهیه کنید تا گرفتار این پاستیلهای حاوی مواد مخدر نشوید. این نوع پاستیلها بیشتر در دستفروشیها و دکهها و کیوسکهای مختلف عرضه میشوند. این ماده مخدر حاوی آرسنیک و ناس و مواد شیمیایی دیگری است که عوارض بسیاری را برای کودکان در پی دارد.

ژلاتین زیر ذرهبین:
مارمالادها، ژلهها، شیرینیها و بستنیها، پاستیلها، همه و همه به ژلاتین ناخنکی میزنند و ردپای ژلاتین را میتوان در همه این خوراکیهای خوشمزه پیدا کرد. ژلاتین به آسانی در بدن جذب میشود و حتی به گوارش سایر مواد غذایی از طریق تولید امولیسون کمک میکند. از ژلاتین گاهی به عنوان مکمل غذایی در رژیمهای مخصوص استفاده میشود.

به طور معمول، ژلاتین 80 درصد پروتئین، 13 درصد رطوبت و 2 درصد مواد معدنی دارد. پروتئینهای ژلاتین حاوی اسیدهای آمینه مفید برای سلامت انسان است. برای اینکه ژلاتینی که در تولید ژله و پاستیل و... استفاده میشود، کیفیت مناسبی داشته باشد باید به خوبی فنآوری شده باشد، کارشناسان بهداشتی، رنگ و وضوح، تستهای میکروبی، قدرت ژل و قوام ژلاتین و... را معیارهای ارزیابی یک ژلاتین خوب میدانند.

جالب است که بدانید تا پیش از این بیشترین ژلاتین مورد استفاده در صنایع غذایی و دارویی کشورمان از خارج وارد میشد و در سال گذشته، نخستین کارخانه تولید ژلاتین در کشورمان در مشهد افتتاح شد.با تاسیس این کارخانه شش میلیون دلار صرفهجویی ارزی میشود. این واحد تولیدی مواد اولیه تولید خود را از استخوان حاصل از کشتار سنگین گاو و شتر تامین میکند. این واحد نخستین تولیدکننده ژلاتین حلال حاصل از ذبح شرعی دام در کشور و منطقه است در حالی که بیش از 60 درصد ژلاتین تولید شده در دنیا از پوست و استخوان خوک تولید میشود.
موفق باشید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

جوانسازی پوست دست و انگشتان با تزریق چربی

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

تجویز روی و مکمل یاری

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

جوانسازی با تزریق چربی

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

همه چیز درباره جوش صورت از علل تا درمان

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

۳ حرکت برای درمان آرتروز گردن

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

و رزش بارداری

دکتر سمیرامیس هوشیار [ متخصص زنان و زایمان ]

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

تولید چیست ؟

لیلا رستم شیرازی [ آسیب شناسی گفتار و زبان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت