شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بزرگ کردن سینه

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

Breast Augmentation

جراحی پلاستیک ، خواه به منظور زیبائی یا با هدف بازسازی ، نیازمند انتخاب های فراوانی است. نخستین و مهمترین آنها ، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است . یکی از بهترین شاخص های آموزش یک پزشک ، دارابودن دانشنامه فوق تخصص می باشد . از جراح خود در مورد داشتن دانشنامه بورد فوق تخصص جراحی پلاستیک سوال نمائید ، چرا که این دانشنامه تنها مدرکی است که نمایانگر صلاحیت فرد برای انجام جراحی پلاستیک صورت و تمام نواحی دیگر بدن است .

Augmentation Mammoplasty

نام دیگر این روش جراحی یا همان بازسازی سینه از طریق افزایش حجم آن می باشد و در این روش از پروتز سینه جهت ایجاد یک سینه بزرگ تر و یا جایگزینی حجمی از سینه که در حین حاملگی یا کاهش وزن از بین رفته استفاده می گردد . از پروتز سینه جهت بازسازی پستان که در حین درمان سرطان و یا تصادف یا انواع آسیبها مثل سوختگی وغیره ... از بین رفته هم استفاده می گردد .البته گاهی برای مناسب سازی فضایی که قرار است پروتز سینه قرار گیردباید از بافتهای طبیعی بعنوان تقویت استفاده نمود که اینکار باعث پیچیده تر و وسیعتر شدن ناحیه عمل جراحی میگردد .

نتایج ظاهری جراحی بزرگ کردن سینه

اگر شما از اندازه ی سینه خود ناراضی می باشید یکی از روش های درمان افزایش حجم سینه ها توسط جراحی Breast Augmentation می باشد . این روش می تواند سینه های شما را حجیم تر و برحسته تر کند بین دو سینه تقارن بهتری ایجاد کند(البته ممکن است تقارن صدرصد مقدور نباشد) اعتماد به نفس و ظاهر شما را تا حدودی بهبود بخشد.

آیا در همه موارد می توان از این روش استفاده کرد ؟

روش افزایش حجم پستانها یا Breast Augmentation برای بازسازی پستان هائی که افتادگی شدید دارند (نوک سینه پایین افتاده است ) مناسب نمی باشد و اگر شما بخواهید که همزمان سینه های شما بزرگ تر به نظر برسد و نوک سینه در سطح بالاتری قرار گیرد باید از جراحی Breast Lift ( بالابردن پستان ) و گذاشتن همزمان پروتز پستان استفاده نمائید . البته گاها این دو عمل را نمی توان همزمان انجام داد بلکه باید با فاصله انجام گیرد. در این مورد جراح فوق تخصص پلاستیک در تصمیم گیری شما را کمک خواهد کرد .

آیا من فرد مناسبی برای این عمل جراحی میباشم ؟

تصمیم جهت عمل بزرگ سازی سینه Breast Augmentationیک تصمیم بسیار خصوصی و شخصی می باشد و شما آن را برای خود انجام می دهید نه برای رضایت شخص دیگر و یا رسیدن به یک تصور ایده آل . این عمل در صورتیکه شما شرایط زیر را داشته باشید برای شما مناسب است

داشتن سلامت جسمی داشتن توقعات واقعی و به دور از مقایسه بلوغ کامل پستان ها احساس ناراحتی از کوچک بودن پستان ها در حدی که باعث ایجاد اشکال در روند عادی ذهن خودتان گردیده است بدشکل شدن و کوچک وخالی بودن پستان ها بدنبال حاملگی ، کاهش وزن ، افزایش سن عدم تقارن و کمبود رشد پستانها اعمال جراحی قبلی که باعث اختلاف اندازه در پستانهای شما گردیده است .

کارهائی که جراح قبل از عمل انجام می دهد

*بررسی شرایط کلی سلامت شما و همچنین بررسی موارد خطرساز احتمالی
*معاینه پستان ها و اندازه گیری هائی در مورد شکل و ابعاد پستان ، کیفیت پوست و محل قرار گیری نوک پستان ( نیپل )
*گرفتن عکس جهت ثبت در پرونده شما
*بحث در مورد روش های مختلف درمانی و اتخاذ یک روش درمانی مناسب برای شما
*بحث در مورد نتایج عمل و خطرات و عوارض احتمالی
*بحث در مورد نوع بی هوشی در حین عمل

قبل از عمل چه کارهایی لازم است که انجام شود ؟

*آزمایش خون و بررسی سوابق پزشکی
*توصیه به مصرف داروی خاص و یا تغییر در بعضی داروها که شما مصرف می کنید
*انجام ماموگرافی قبل از عمل جهت کمک در بررسی های آینده پستان و اطلاع از شرایط فعلی شما
*قطع سیگار و هر گونه دخانیات حداقل دو هفته قبل از عمل وتا دو هفته بعد از عمل
*عدم استفاده از آسپرین ، داروهای ضد التهاب و گیاهان داروئی قبل عمل ( به علت احتمال افزایش خونریزی حین عمل )

مراحل عمل جراحی

مرحله اول - بی هوشی

داروهائی قبل از عمل به شما تزریق می گردد که در حین عمل راحت باشید . می توان از بی هوشی عمومی یا تزریق داروهای خواب آور استفاده کرد .جراح شما بهترین روش را برای شما تجویز خواهد کرد .

مرحله دوم - برش جراحی

برش جراحی در جاهائی داده می شود که خیلی مشخص نباشد . شما با جراحتان در مورد انتخاب محل برش صحبت خواهید کرد . برش ها ممکن شامل

- برش زیر پستان
- برش زیر بغل
- برش دور آرئول ( هاله ی پستان )
در نهایت انتخاب محل برش بسته به نوع پروتز ، میزان دلخواه شما برای بزرگی پستان ، بررسی منافع و معایب هر کدام از روش ها و انتخاب جراح دارد .

مرحله سوم - انتخاب پروتز

شکل و اندازه پستان مسئله مهمی می باشد پس در مورد نظرات خود با جراح خودتان بصورت کاملا روشن و دقیق صحبت کنید ، در انتخاب نوع پروتز علاوه بر نظر شما در مورد اندازه و شکل پستان ، آناتومی پستان های شما ، میزان قابلیت کشسانی پوست و شکل بدن شما مهم می باشند .

توضیحاتی در مورد انواع پروتز :

1. پروتز سالین : این نوع پروتز از محلول سالین ( آب نمک استریل ) پر می شود ، مقادیر متفاوتی سالین را می توان داخل آنها تزریق کرد که با توجه به حجم تزریقی شکل و نرمی پستان متفاوت خواهد بود . اگر پارگی و یا هر مشکلی در جدار پروتز ایجاد گردد محتویات آن به راحتی جذب بدن شده و جدار آن روی هم خواهد خوابید .

2. پروتز نوع سیلیکون : این پروتزها با ژل پرشده است ، قوام این پروتز به بافت طبیعی پستان شبیه تر است . اگر پارگی در جدار پروتز ایجاد گردد ژل در داخل جدار باقی خواهد ماند و یا داخل پاکتی که دور پروتز ایجاد گشته باقی خواهند ماند بنابراین ممکن است شکل پستان تغییر اساسی نکند.
در صورت استفاده از این نوع پروتز باید در فواصل زمانی خاص توسط جراح ویزیت گردید تا در صورت بروز مشکل توسط سونوگرافی یا MRIتشخیص داده شود .

3.از نظر شکل هم پروتزها انواع مختلفی دارند (مثلا گرد یا قطره اشکی و...)که بر اساس خواسته های شما و شکل طبیعی بدنتان جراح نوع مناسبتر را برای شما توصیه میکند

مرحله چهارم - تعبیه و گذاشتن پروتز

بعد از برش مناسب در سطح پوست پروتز در یک پاکت مناسب گذاشته می شود
A: زیر عضله پکتورال
B: زیر بافت پستان ( روی عضله پکتورال )
c : طراحی دو گانه یعنی بخشی زیر عضله و بخشی زیر بافت پستان
محل گذاشتن پروتز بسته به نوع پروتز ، میزان افزیش حجم دلخواه ، وضعیت بدن شما و ترجیح جراح بر اساس جمع بندی کلی شرایط شما دارد

مرحله پنجم - بستن محل برش

محل برش جراحی در چندین لایه بخیه می شود و پوست نیز با بخیه و چسب جراحی و ... بسته می شود

مرحله ششم - نتایج

نتیجه عمل افزایش حجم پستان بلافاصله قابل رویت می باشد ، البته در ابتدا مقداری ورم و التهاب وجود دارد که به مروز زمان التهاب محل عمل کم و محل برش کمرنگ می شود ، و شما از تغییر ظاهر خود بیشتر لذت خواهید برد و متوجه پستان های بزرگتر زیباتر و جوانتر خواهید شد .نکات مهم در مورد ایمنی و خطرات بزرگ کردن پستان ها با پروتز

تصمیم گیری در مورد انجام جراحی افزایش حجم پستان ها بسیار شخصی و خصوصی بوده و خود فرد بایدتصمیم بگیرد که آیا با این عمل به توقعات خود می رسد و اینکه آیا خطرات احتمالی برای شما قابل قبول است ؟جراح برای شما خطرات احتمالی را توضیح میدهد . شما باید یک فرم رضایت عمل را امضاء کنید که اطمینان حاصل شود که شما کاملا از مراحل عمل و خطرات احتمالی عمل اطلاع داشته و با آگاهی این عمل را انتخاب کرده اید .

خطرات احتمالی شامل :

تمام عملهای جراحی بدون استثنا دارای عوارض میباشند که اگرچه درصد انها پایین است و از نظر پزشکی قابل توصیه هستند ولی جراح باید اهم انها را به بیمار یادآوری نماید تا شما با دید روشن تصمیم به عمل جراحی بگیرید

ظاهر محل برش جراحی
خونریزی اطراف پروتز ( تجمع خون )
عفونت اطراف پروتز
تغییر در حس سینه و نوک سینه که عموما موقت است .
Capsular Contracture( ایجاد یک کپسول ضخیم در اطراف پروتز )
نشت و یا پارگی جدار پروتز
چین خوردگی پوست روی پروتز
خطرات بی هوشی
تجمع مایع اطراف پروتز درد که ممکن است ادامه دار باشد
احتمال نیاز به عمل مجدد

پروتز پستان برای سلامتی پستان خطری ندارد و مطالعات توسط موسسات تحقیقاتی پزشکی رابطه ای بین پروتز پستان و ایجاد بیماری های خودایمنی و سیستمیک و سرطان پیدا نکرده اند.

بزرگ کردن سینه با پروتز

موارد مهم دیگر :

ضمانتی وجود ندارد که پروتز پستان مادام العمر باشد و در آینده ممکن است نیاز به عمل جراحی مجدد جهت تعویض پروتز پستان باشد .
حاملگی و یا کاهش وزن ممکن است در ظاهر پستان حاوی پروتز شما تغییر ات مادام العمر ایجاد کند.

بعد از یک دوره 24 تا 48 ساعته سیر بهبودی اولیه بعد از عمل و چندین روز که نیاز به استراحت خواهید داشت به مدت چندین هفته احساس التهاب و سوزش در پستان ها خواهید داشت و بازگشت به فعالیت عادی بر مبنای دستورات جراح خواهد بود . به مرور زمان التهاب کاهش خواهد یافت و محل برش جراحی کمرنگ خواهد شد .

به شما دستورالعمل هائی در مورد مراقبت از پستان بعد از عمل داده خواهد شد و یا داروهائی که باید مصرف کنید تا احتمال عفونت و عوارض بعد از عمل را کم کند و همچنین زمان مراجعه مجدد بعد از عمل جهت ویزیت به شما گفته خواهد شد.

1. به پهلو خوابیدن بلامانع است ولی تا شش هفته به روی سینه نخوابید.
2. تا 5 روز پانسمان تعویض نگردد واستحمام نشود . روز پنجم پس از عمل پانسمان برداشته شود و پس از استحمام از سوتین سفت استفاده شود.
3. 7- 10 روز پس از عمل بخیه ها برداشته می شود .
4. خط عمل در چین زیر پستانها می باشد وآثار خط عمل و بخیه ها پس از چند ماه بی رنگ و نازک می شود ولی از بین نخواهد رفت .
5. ورزش های سبک را پس از 6 هفته و ورزشهای سنگین را پس از سه ماه می توانید انجام دهید.
6. پس از این عمل بارداری بلامانع می باشد،و این عمل لطمعه ای به شیر دهی وارد نمی کند.
7. در کسانیکه سر سینه (نیپل )فرو رفته میباشند ، پس از عمل پروتز پستان این حالت رفع نمی شود.
8. فقط از داروهایی که جراح معالج شما تجویز نموده است استفاده نمایید .
9. در یک تا دو روز اول ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده وجای نگرانی ندارد.
10. پس از این عمل ، برای حفظ فرم پستانها ضروری است تا یک ماه و نیم دائما سوتین مناسب استفاده نمائید . البته پس از این زمان نیز تو صیه میشود بیشتر مواقع از سوتین مناسب استفاده شود.
11. در کسانی که پیش از عمل عدم تقارن قابل توجه پستانها از نظر حجم و میزان افتادگی دارند، پس از عمل این تفاوت پستانها به حد اقل می رسد ولی ممکن است تقارن وتشابه کامل ایجاد نشود.
12. فرم نهایی پستانها ونتیجه عمل نهایی عمل حدود 3-2 ماه پس از عمل مشخص می گردد.
13. در کسانی که پیش از عمل فاصله سر سینه از خط وسط جناغ زیاد است پس از عمل این فاصله تغییری نمی کند.
14. با این عمل سرسینه ها (نیپل ها) حدود 2-1 سانتیمتر بالاتر می آید .بنابراین در افرادی که افتادگی قابل ملاحظه نوک سینه ها دارند با این عمل اصلاح نمی شود.

حتما از جراح پلاستیک خود سوالات خاص در مورد دوره ی بهبود را بپرسید

چه داروهائی پس از عمل تجویز می گردد ؟
آیا پس از عمل پانسمان یا بانداژ خواهم داشت ؟ چه هنگام باید پانسمان را برداشت ؟
آیا باید بخیه ها را کشید ؟ چه موقع ؟
از چه هنگام می توانم فعالیت طبیعی یا ورزش را از سر بگیرم ؟
چه موقع برای پیگیری مراجعه نمایم ؟

وقتی به خانه رفتید

اگر تنگی نفس ، درد قفسه سینه ، ضربان غیرطبیعی قلب داشتید بلافاصله با پزشکتان تماس گرفته و به بیمارستان بروید زیرا ممکن است نیاز به بستری داشته باشید . پزشکی و جراحی یک علم کاملا قابل پیش بینی نمی باشد گاها نتیجه ی مطلوب و گاها غیر مطلوب حاصل می گردد و ممکن است نیاز به جراحی مجدد باشد .

دقت کنید

نتایج طولانی اثر خواهد بود . نتایج عمل جراحی افزایش حجم پستان ها طولانی الاثر بوده و شما بعد از عمل نیاز به تغییر در نوع لباس و پوشش و حتی تغییر در لباس شنای خود خواهید داشت . اعتماد به نفس شما نیز افزایش زیادی خواهد داشت .ممکن است نیاز به تعویض و یا تغییر پروتز باشد :

مهم است که بدانید پروتز پستان مادام العمر نبوده و ممکن است نیاز به تعویض آن در آینده باشد و در آینده نیاز به ویزیت و مشاوره با جراح خود خواهید داشت . ضمنا به مرور زمان بعلت افزایش سن ، تغییرات وزن و تغییرات هورمونی شکل پستان های شما تغییر خواهد داشت بنابراین شما

ممکن است از ظاهر پستان های خود ناراضی شده و نیاز به تعویض پروتز و یا عمل جراحی بالاکشیدن پستان ها ( لیفت) داشته باشید . همواره با جراح خود درتماس بوده و در ویزیت های دوره ای شرکت نمائید .

هزینه ها

هزینه اعمال جراحی پلاستیک باید مد نظر باشد که بسته به نوع پروتز، تجربه جراح و محل انجام عمل متفاوت خواهد بود و در مورد هزینه با جراح صحبت کنید .

هزینه ها شامل

هزینه حق العمل جراح
هزینه بیمارستان
هزینه بی هوشی
هزینه داروها
هزینه آزمایشات
هزینه سوتین های مخصوص و...
معمولا بیمه ها این گونه اعمال زیبائی را پوشش نمی دهند و همچنین هزینه عوارض این اعمال را هم پوشش نمی دهند . در بعضی بیمه ها حتی بیماری های پستان در خانمهائی که پروتز دارند پوشش داده نمی شود . به سیاست های بیمه خود رجوع کنید .

وقتی که یک جراح فوق تخصص پلاستیک و دارای بورد فوق تخصص را برای اعمال زیبائی انتخاب می کنید در نظر داشته باشید که تجربه وی و راحتی شما مهمتر از پولی است که پرداخت می کنید .


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کفش طبی چه مزایای درمانی دارد؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

پای دیابتی چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم ؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

انحراف ستون فقرات چیست؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ریزش مو منتشر در زنان

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان عفونت گوش با کارهایی ساده در خانه

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

بهترین زمان انجام سونوگرافی سینه

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

ریزش مژه ها

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

مراقبت های بعد از عمل جراحی دیسک با لیزر

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت