شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا

کرایولیپولیز دو بعدی یا چهار بعدی یا چند وجهی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021

با پیشرفت تکنولوژی هر روز دستگاهای جدیدی به بازار ارایه می شود که ادعاهای مختلفی دارند که هم مراجعین و هم پزشکان و همکاران عزیز را گیج می نماید. لازم به ذکر است هرتکنولوژی که وارد بازار می شود یکسری ایرادات دارند . که باپیشرفت تکنولوژی سعی بر این است که این ایرادات برطرف شود. در این بین بسیاری از دستگاها از جمله کویتیشن و اراف و کرایولیپولیز پبشرفت غیرمنتظره ای داشه اند به عنوان مثال اراف های چند سال اخیر قابل مقایسه با اراف های قدیم نیستند.

آراف های قدیم به صورت مونو پولار بود و مریض باید یکسر الکترود را در دست می گرفت یا صفحه الکترود در زیر مریض قرار می گرفت و جریان از کل بدن رد می شد که این اصلا برای بدن مناسب نبود و مضر است ولی اراف های جدید به صورت بای پولار ساخته شده اند و دیگر جریان از کل بدن رد نمی شود و عوارض آنها بسیار کمتر است یا مثلا در این چند سال اراف های فرکشنال وارد بازارشده اند که بسیار تا ثیرگذار تر هستند، لازم به ذکر است در مورد کرایو لیپولیز هم همین اتفاق افتاده است .

اولین کرایو هایی که به بازار ارایه شد کرایوهای بود که هندپیس دستگاه به صورت مکعب مستطیل بود و دو ضلع این دستگاها صفجات فلزی سر مادهنده کار گذاشته شده بود و سرما از دو طرف به بافت داده می شد و دو ضلع یا وجه دیگر شیشه ای ویا پلاستیک شفاف بود که سرمایی نمی داد و به خاطر فلز بودن هندپیس گاها در سطح پوست سوختگی و تاول و رد قهوه ای ایجاد میشود که گاها متاسفانه لکه ها از بین نمی رفتند به این دلیل بسیاری از تولید کنندگان به فکر افتادند تا این اشکلات را بر طرف نمایند وبه فکر ساخت کرایو هایی افتادند که جنس هندپیس سلیکونی یا ژله ای است و خطر سوختگی نداشت .

همانطور که مستحضر هستید سرما عین گرما خطر سوختکی دارد و چنانچه شما یک فلز داغ را در دست بگیرد نسبت به پلاستیک یا یک جنس نرم به خاطر ضریب انتقال بالاتر بیشتر دست را می سوزاند.لذا طبیعی است که کرایو ها ی سلیکونی خطر سوختگی ندارند چرا که با سرما هم مانند گرما خطر سوختگی بافت را داریم و سلیکون خطر سوخگی ندارد. در این بین بعضی تولید کنندگان خلاق به این فکر افتادند که کرایو هایی تولید کنند، که سرمارا از چهار وجه به بافت منتقل کنند و یا جنس هندپیس را دو لایه کردند تا سرما ابتدا بین دو لایه در چرخش باشد و با کنواسیون بهتر، سرما را پخش کند ومثل دستگاههای قبلی سرما را دریک نقطه متمکرکز ننماید ودر نتیجه خطر سو ختگی و قهوه ا ی شدن پوست کمتر شود و از طرفی چون سرما از چهارجهت به بافت داده می شود تعداد بیشتری از سلولهای چربی تخریب می شوند .

این به مانند این است که وقتی شما کیکی را روی اجاق گاز می پزید فقط از یک جهت به کیک گرما می دهید در نتیجه یک طرف کیک می پزد و وقتی می خواهید کل کیک را بپزید امکان سوختگی ته کیک بالا می رود یا باید زمان پخت را پایین بیاورید که در این صورت یکسری سلولها جا می ماند ولی وقتی کیک ر ا در فر می پزید از چند وجه بالا و پایین اطراف به ان گرما می دهید ، تعداد سلولهای بیشتری در گیر حرارت می شوند و می پزند انتقال سرما هم عین گرما خطی است و کرایو های دوبعدی یا بهتر بگوییم دو وجهی که از دو وجه سرما را انتقال می دادند به همین دلیل امکان تمرکز سرما در یک نقطه و خطر سوختگی و قهوه ای شدن یسشتر است ولی در کرایوهای چهار طرفه یا چهار بعدی و یا به اصطلاح درست تر کرایو چهار وجهی با انتقال سرما از چند وجه امکان تخریب و درگیر شدن سرما با تعداد بیشتر سلول فراهم می نماید

از طرفی به دلیل جنس سلیکونی هندپیس و خطر کمتر می توان زمان فریز را بالا برد که امکان تخریب بیشتر سلولها باز بالا می رود تصور کنید بسته گوشتی را 45 دقیقه یا 1 ساعت داخل فریز می گذارید، فقط به مقدار کمی گوشت خنک شده ولی کریستال یخ تشکیل نمیشود ولی همین که از یک ساعت بیشتر می شود به خصوص سر یک ساعت و نیم یا دو ساعت کریستال یخ به خوبی تشکیل می شود و زیر پوست قابل لمس است.

البته لازم به ذکر است هیچ کدام از این مطالب به منزله بی تاثیر بودن دستگاهای قدیمی و دو وجهی نیست و بسیاری از مراکز و مطب ها با دستگاهای قدیمی با دو طرفه و دو وجهی کار می کنند و نتایج خوبی هم می گیرند و ذکر این دلایل به این منزله نیست که دستگاههای سایر مراکز بد هستند و فقط دستگاههای ما خوب است بسیاری از مراکز و مطب های خیلی خوب کار می کنند و با کرایو ها قدیمی جواب خیلی خوبی هم می گیرند و کرایو های جدید فقط ایرادات قدیمی ها را بر طرف کرده کرایو های چهار وجهی یا چهار طرفه هم معجزه نمی کند این قاعده تکنولوژی است که هر روز پیشرفت می کند چه بسا دستگاههای جدیدی در راه هست که از کرایو ها ی چهار وجهی بهتر است و قدرت تخریبشان بیشتر است.

در مورد چند سر بودن هندپبس باید خدمتتون عرض کنم با توجه به زمانگیر بودن کرایولیز گاها بیماران مجبورند از صبح تا شب برای کرایو کردن در مطب باشن ، کارخانه های سازنده به فکر تولید دستگاههایی با چند هندپیس افتادند که همزمان بتوان نقاط قرینه را همزمان کرایو کرد و مدت تلف شدن وقت بیماران را کاهش داد.

همچنین به دلیل امکان کرایوهمزمان نقاط قرینه پستی بلندی ایجاد نمیشود و بسیاری از این دستگاهها چند موتور و چند کم پرسور دارند و ارتباطی با کار دستگاهها ندارد متاسفانه برخی مراکز با اطلاعات غلط بیماران و نداشتن اطلاعات بیماران را گمراه می کنند و این دستگاهها را ضعیف اعلام کرده اند . به منظور چک کردن چند موتور و کمپرسورودن دستگاهها می توانید دستگاه را امتحان نمایید به این ترتیب که در دستگاههای چند موتوره و چند کمپرسور وقتی موتور A را خاموش می کنید موتور B همچنان کار می کند و بر روی وکیوم ویا برودت دستگاه هیچ تا ثیری نداردو یا بالعکس وقتی موتور B را خاموش می کنید مو تور A همچنان کار می نمایند.

فقط یه دلیل دو موتوره بودن و چند کمپرسور بودن و داشتن 8 فن مجزا این دستگاهها گران ترند و لی در عوض استهلاک دستگاه هم کمتر است و زمان اتلاف وقت بیماران به خصوص شهرستانیها و ماهمانان خارجی کمتر است . دستگاههای جدید معمولا ترمومتر دیجیتال دارند و می توانید وکیوم و دمای هر موتور را جداگانه تست کنید فراموش نکنید این دستگاهها در منویشان دو جا دما نشان می دهند یکی دمای تنظیمی است که اپراتور تنطیم می کند که منفی 10 است و یکی منوی دما منویی است که مرکز بافت را نشان می دهد که هر چه زمان فریز بیشتر می شود به منفی 10 نزدیک می شوید و چنان چه به منفی 10 نرسند دستگاه کالیبره نیست و از این جا می توانید کارکرد دستگاه را چک نمایید.

در مورد کرایو سرامیکی که بعضی دوستان ذکر کرده اند اینجانب تا به حال کرایو سرامیکی ندیده ام و فکر کنم این دوستان دچار سوء تفاهم شده ا ند .حداقل کلینیک ما کرایو سرامیکی ندارد و اطلاعات غلط از جانب ما به بیماران ما ندهند.جالب این مراکز که دستگاهها ومقالات مارا مسخره می کنند تمام مقالات اینجانب در بخش کرایو را درسایت خود بدون اجازه و ذکر منبع کپی کرده اند و به مقالات اینجانب استناد می نمایند. مقالات علمی و معتبر هم که به مقایسه بیماران و دستگاها پرداخته در دست چاب در ژورنالهای معتبر است به محض چاپ شدن در وبسایت خودم هم درج می کنم ولی تا قبل از چاپ به دلیل لطف دوستان و دزدیدن مقالات اینجانب از گذاشتن آنها در سایت معذورم.

در مورد قیمت دستگاهها هندپیس دستگاهها سایزهای متفاوتی دارند و جچم متفاوتی را مکش میکنند چانچه دستگاه دو بعدی مرکز ما یک کف دست و چهار بعدی یا چهار وجهی 2 کف دست را وکیوم میکند و زمان فریز در مراکز مختلف ونحوه ارایه خدمات جانبی متفاوت است و قیمتها بر این اساس متفاوت است

بهتر است مراکز مختلف به جای جنگیدن با هم فقط سیر تکنو لوژی را دنبال کنند و دستگاههای خود را به روز نمایند، ودر اخر بیماران و مراجعین محترم بهتر از تمام این دستگاهها انچه قطعا به شما جواب می دهد تغییر لایف استایل واصلاح سبک زندگی است و تا به این باور نرسید و بخواهید فقط همه چیز را به دستگاه بسپارید نتیجه خوب و ماندگاری نمی گیرید.مشکل چافی و اضافه وزن را در بدن خود و رفتارهای غذایی و حرکتی خود جستجو کنید و اول علت چاقی را بر طرف نمایید و بعد به فکر استفاده از این دستگاهها باشید.

برای مطالعه مقالات بیشتر به لینک کرایولیپولیز در سمت راست صفحه مراجعه کنید و و روی ان کلیک کنید یا بر روی مقالات زیر کلیک کنید و تمام مقالات کرایولیپولیز را مطالعه فرمایید
رژیم غذایی مناسب بعد از کرایولیپولیز
تعداد جلسات مجاز کرایولیپولیز و زمان کاهش سایز
سوختگی ناشی از کرایولیپولیز
قیمت و هزینه کرایولیپولیز
تاثیر کرایولیپولیز برتست های کبد و لیپد های سرم
نکات قابل توجه قبل از کرایولیپولیز حتما بخوانید
عکس های قبل و بعد کرایولیپولیز
کرایوایپولیز یا لیرزلیپولیزو لیپوساکشن؟

مشخصات کرایو لیپولیز اصل و واقعی
چه کسانی برای برای درمان کرایولیپولیز گزینه مناسبی نیستند؟

کرایولیپولیز وکیوم دار دو طرفه ، چهار طرفه یا پلیتی ؟
زمان مناسب برای کرایولیپولیز
مقایسه کویتیشن و کرایولیپولیز
آیا کرایولیپولیز قابل برگشت است؟
لیست شرکتهای مجاز وارد کننده دستگاه کرایولیپولیز
ایا نوع جدید کرایولیپولیز(کرایولیپولیز4 بعدی) موثرتر است؟
نسل جدید کرابولیپولیز رسید!!!!
کرایولیپولیز رژیم غذایی نمی خواهد !!!! از توهم تا واقعیت
مراحل انجام ، عوارض و نتایج کرایو لیپولیز


کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیفت غبغب با هایفوتراپی 4 بعدی

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

درباره سرطان های پوست بیشتر بدانید

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

از بین بردن جای بخیه عمل پلک

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

رژیم نادرست و عوارض آن

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

باورهای غلط در مورد ازدواج

دکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]

کراس یکی از موثرترین روشهای درمان جای جوش

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

علت ایجاد لکه های پوستی در حاملگی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

خال های قرمز، سیاه و سبز نشانه چه چیزهایی هستند؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت