شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

راه های از بین بردن جای جوش صورت و برطرف کردن بافت های ناهموار پوست

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

آنچه در این مطلب میخوانید

آکنه و جای جوش می تواند باعث ناراحتی های زیادی در فرد شده و اعتماد به نفس او را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. حتی زمانی که جوش ها کاملاً از بین می روند، جای آن ها هر روز بر روی صورت فرد خودنمایی می کند. حتی با دقیق ترین و علمی ترین روش های درمانی، ممکن است جای جوش بر روی صورت باقی بماند. البته جای همه جوش ها یکسان نیست. بهترین زمان برای ازبین بردن جای جوش صورت ، پس از به وجود آمدن آن است. بدین ترتیب جوش بدتر نشده و جای آن باقی نخواهد ماند.
اگر در اثر جوش زدن صورت، لکه های زرد یا قهوه ای بر روی پوست شما باقی مانده اند، این لکه ها باید به صورت خود به خودی از بین بروند. با این حال ممکن است از رفع جای جوش ها تا یک سال زمان ببرد. همچنین در صورتی که جای جوش ها شما را اذیت می کند.

جوش صورت یک بیماری پوستی دردناک است که ممکن است باعث خجالت بیمار شود و اسکارها و جاهای جوش که پس از آن روی پوست باقی میمانند ناخوشایند هستند. متخصص پوست و مو میتواند در از بین بردن جای جوشهای برجسته و فرورفته به شما کمک کند. جای جوشهای پررنگ ممکن است پس از چند ماه به تدریج از بین بروند، شما میتوانید به تسریع این روند کمک کنید.
انواع جای جوش
به طورکلی، جای جوش دو نوع است:
- دسته ای که به علت از بین رفتن بافت ها ایجاد شده اند (آتروفی)
- دسته ای که به علت رشد بیش از حد بافت ها ایجادشده اند (هایپرتروفی)
در این دو دسته ی اصلی، انواع مختلف جای جوش بر هفت نوع تقسیم می شوند: شکافی، غلتکی، جعبه ای، هایپرتروفی، کلوید، هایپرپیگمنتاسیون، هیپوپیگمنتاسیون.
می توان این اسکارها را در سه دسته ی ساده طبقه بندی کرد: اسکارهای فرورفته، جای جوش برآمده، رنگ رفتگی یا پررنگی.

جای جوش شکافی، غلتکی و جعبهای در ردهٔ جای زخمهای تورفته یا آتروفی قرار میگیرند. در این نوع جای جوش، شما یک سوراخ کمعمق را در محل ایجاد جوش خواهید دید. این عارضه به علت تولید کم کلاژن در منطقهٔ آسیب دیدهٔ پوست در طول روند بهبودی ایجاد میشود.

جای جوشهای شکافی عمیق و باریک بوده و در طول پوست ادامه پیدا میکنند. با وجود این عارضه ظاهر پوست به شکلی میشود که گویا آن را با یک یخ شکن یا وسیلهٔ تیز دیگر سوراخ کرده باشند. جای جوشهای شکافی مانند سوراخهای کوچک و عمیقی در پوست ایجاد میشوند. البته برخی از آنها به شکل روزنههای پوستی بزرگ و باز ایجاد میشوند. جای جوشهای شکافی پس از عفونتهای ناشی از کیست و یا دیگر عارضههای عمیق پوستی ایجاد شده و تا سطح پوست پیشرفت میکنند. در طی این عارضه، بافت پوست تخریب شده و جای زخم بلند و ستون مانندی را بر جای میگذارد.

جای جوشهای جعبهای، فرورفتگیهای گرد یا بیضی مانندی هستند که از جای جوشهای شکافی پهنتر بوده و به پوست ظاهری فرورفته میدهند. زمانی که یک مشکل التهابی باعث تخریب کلاژن میشود، بافتها نیز تخریب میشوند. پوست در این ناحیه بدون حمایت رها شده و یک ناحیهٔ فرورفته ایجاد میشود. جای جوش جعبهای ممکن است سطحی و یا حاد باشد که به میزان بافت از بین رفته بستگی خواهد داشت.

این نوع از جای جوش حالتی موج دار به پوست میدهد. جای جوش غلتکی زمانی ایجاد میشود که نوارهای فیبروز بافتی بین پوست و لایههای زیرپوستی تشکیل شود. این نوارها اپیدرم را کشیده و آن را به لایههای عمیقتر پوست قلاب میکنند. این کشیدگی اپیدرم باعث حالت موجی در پوست خواهد شد.

چگونه میتوان جای جوشها را از بین برد؟

به طور واقعبینانه، شما قادر به از بین بردن یک شبه جای جوشهای خود نیستید اما درمانهای خانگی، محصولات، روشهای درمانی و نکات مراقبتی در مورد پوست که در زیر توضیح داده شده است باعث ایجاد تفاوتهای چشمگیر در طول زمان میشوند. شما باید بهترین روش را که مناسب با نوع پوست شما است پیدا کنید.

محافظت از پوست در برابر نور آفتاب

اشعههای ماوراءبنفش خورشید سلولهای تولید رنگدانه در پوست را تحریک میکنند که میتوانند باعث تشدید جای جوش شود. اگر شما زمان زیادی را زیر نور آفتاب میگذرانید با کرمهای ضد آفتاب (SPF 30 یا بالاتر) از پوست خود محافظت کنید، یک کلاه نقابدار داشته باشید و تا میتوانید از سایه استفاده کنید.

استفاده محصولات مراقبت پوستی ملایم

در بسیاری از موارد افراد از روشها و محصولات مختلف سایشی و لایهبردار استفاده میکنند که باعث تحریک پوست و تشدید وضعیت میشود و به همین دلیل از رفع جای جوشها و تغییر رنگهای پوست ناامید میشوند. سعی کنید به پوست خود توجه کنید. اگر پوست شما نسبت به استفاده از برخی محصولات به شدت واکنش نشان میدهد باید استفاده از آن را بلافاصله متوقف کنید. از شویندههای صورت، پاک کنندههای آرایشی، مرطوبکنندههای و لایهبردارهای ملایم استفاده کنید تا پوست شما به جای ملتهب شدن، شاداب شود. یک اشتباه بزرگ مردم این است که از مرطوبکنندهها برای پوست خشک استفاده میکنند. مرطوبکننده را به پوست مرطوب بمالید تا بتواند در منافذ پوست شما نفوذ کند. به جای استفاده از مرطوبکنندههای معمولی، چند کرم مورد علاقه خود را با هم ترکیب کرده و همراه با ژل آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه یک ماده طبیعی نگهدارنده رطوبت است که رطوبت هوا را روی صورت شما حفظ میکند. با این کار صورت شما هیدراته میشود. از آب داغ برای شستشوی صورت خود استفاده نکنید. آب داغ باعث خشکی شدید پوست میشود بنابراین درجه حرارت را کاهش دهید شما نباید از حولهها، لیفها و اسفنجهای زبر برای شستشو و خشک کردن صورت خود استفاده کنید زیرا ممکن است باعث تحریک و سوزش پوست شما شوند.

از متخصص پوست و مو بخواهید که پانچ انجام دهد.

اگر شما جای جوشهای شکافی یا جعبهای دارید ممکن است متخصص پوست و مو قادر به برداشتن آنها با استفاده از روشهای پانچ باشد. آنها اطراف اسکار را شکافته و صبر میکنند که بهبود یابد تا پوست شاداب تشکیل شود.

بلافیل

بلافیل یک ژل تزریقی است که برای ترمیم جای جوشهای متوسط تا شدید، آتروفیک و متورم روی گونههای بیماران که بیش از 21 سال دارند استفاده میشود. نتایج حاصل از این تزریق بلافاصله پس از انجام آن قابل مشاهده است و در واقع پوست شما در هنگام خروج از مطب بهبود یافته است. زمانی که این ژل تزریق شد، کلاژن بلافاصله شروع به کار کرده و حجم طبیعی بیشتری ایجاد کرده و جای اسکارها را لیفت میدهد. به مرور زمان، بدن به طور طبیعی کلاژن را متابولیزه میکند اما نتایج دست نخورده باقی میمانند. در واقع 90 درصد از بیمارانی که از بلافیل برای درمان جای جوشهای خود استفاده کردهاند هنوز پس از گذشت یک سال راضی هستند. این روش تزریقی نیازی به بستری شدن ندارد و شما میتوانید بلافاصله پس از درمان به کارها و امور روزمره خود بپردازید.

میکرونیدلینگ اینفینی (درمان در مطب)

این روش درمانی توسط متخصص پوست و مو انجام میشود که در آن دو روش مختلف برای دستیابی به نتایج عالی در رفع جای جوشها با هم ترکیب میشوند. میکرونیدلینگ و رادیو فرکانسی. اول از ژل بیحسی استفاده میشود و سپس پزشک از ابزار میکرونیدلینگ برای نفوذ در پوست و به طور همزمان از رادیوفرکانسی برای تابش نور به درمیس استفاده میکند. طول دوره بهبودی حدود 24 ساعت بوده و پس از آن شما میتوانید آرایش کنید و قرمزیهای باقیمانده روی پوست را بپوشانید.

لایه برداری پوست با استفاده از لیزر فرکشنال

لیزر جوانسازی صورت فرکشنال نیز مانند میکرونیدلینگ ، سیگنالهایی برای تحریک واکنش پوست به آسیبدیدگی ارسال میکند. به طور خاص، ستونهای میکروسکوپی آسیبدیدگی ایجاد میشوند که باعث سوراخ شدن قسمتهای تحت درمان میشوند در حالی که بافتهای اطراف سالم و دست نخورده باقی میمانند. این آسیبدیدگیها فرایند تولید کلاژن جدید را تحریک میکنند. این کلاژن جدید، پوست را جوانسازی کرده و ظاهر آن را بهبود میبخشد. این بهبودی ادامه مییابد (تا 6 ماه پس از درمان) زیرا تولید کلاژن جدید ادامه مییابد.

عمل جراحی

عمل جراحی در برخی از موارد میتواند ظاهر جای جوشها را بهبود بخشیده و همچنین میتوان از آن برای مقاصد زیر استفاده کرد:
- تغییر موقعیت بافت زخم
- تغییر شکل و اندازهٔ بافت اسکار
عمل جراحی به تنهایی برای کلوید ها توصیه نمیشود چرا که این کار باعث رشد بیشتر آنها خواهد شد. عمل جراحی برای کلوید ها معمولاً با تزریق کورتیکواستروئید ها در محل برداشتن بافت زخم همراه میباشد.

استفاده از درمانهای خانگی طبیعی

با این که پیروی از یک رژیم غذایی سالم و هیدراته کردن پوست برای از بین بردن جای جوشها معجزه نمیکنند اما به بدن این امکان را میدهند که به بهترین روش خود را بهبود داده و ترمیم کند. آب؛ سموم را از بدن شسته و پوست را سفت و شاداب نگه میدارد بنابراین باید روزانه 5 تا 8 لیوان آب بنوشید. ویتامینهای آ، ث و ای نیز به تغذیه پوست و حفظ رطوبت آن کمک میکنند. ویتامین آ در سبزیجاتی مانند بروکلی، اسفناج و هویج وجود دارد و ویتامینهای ث و ای نیز در پرتقال، گوجه، سیب زمینی شیرین و آواکادو یافت میشوند. شما باید تا آنجا که میتوانید از مصرف غذاهای چرب و نشاسته دار پرهیز کنید زیرا برای پوست شما خوب نیستند.

ورقهای سیلیکون میتوانند به کاهش جای جوشهای برجسته کمک کنند. سیلیکون را هر شب روی جای جوش بمالید و صبح روز بعد آن را با استفاده از پاک کنندههای ملایم بشورید. در طول مدت چند هفته، پوست شما هموارتر میشود.

کرمهای کورتیزون به کاهش التهاب پوست و تسریع روند بهبودی کمک میکنند. با پزشک خود در مورد تعیین نوع کرم کورتیزون مناسب با شرایط شما صحبت کنید. کرمهای کورتیزون را میتوان هم به صورت تجویزی و هم به صورت بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه کرد. کرم را روی پوست آسیب دیده بمالید، قبل از استفاده دستورالعمل استفاده از کرم را مطالعه کنید.

کرمهای روشنکننده پوست که حاوی موادی مانند کوجیک اسید، آربوتین، عصاره شیرین بیان، عصاره توت و ویتامین ث هستند به روشن کردن پوست کمک کرده و هایپرپیگمنتاسیون های پوست که به دلیل وجود جای جوشها ایجاد شدهاند را بدون این که باعث آسیبدیدگی و سوزش شوند از بین میبرند. از محصولاتی که حاوی هیدروکوئینون هستند مانند مواد شیمیایی معروف روشنکننده پوست استفاده نکنید زیرا باعث سوزش پوست شده و سرطانزا هستند. اگر پوست شما تیرهتر است، از کرمهای روشنکننده استفاده نکنید. این کرمها ممکن است ملانین پوست شما را به طور دائمی از بین ببرند و باعث تشدید لکهها شوند.

رتینوئید از مشتقات ویتامین آ است که به طور گستردهای در محصولات مراقبت پوستی برای درمان خطوط ریز و چین و چروکها، تغییر رنگ پوست و جوش صورت مورد استفاده قرار میگیرد. رتینوئیدها تولید کلاژن را افزایش داده و سرعت گردش سلولی را بالا میبرند و به همین دلیل یک انتخاب خود برای درمان جای جوش هستند. این کرمها کمی گران هستند اما استفاده از آنها برای دستیابی به نتایج مؤثر و سریع از طرف متخصصین پوست و مو قویاً توصیه میشوند. شما میتوانید کرمهای رتینوئیدی بدون نیاز به نسخه پزشک مانند آنهایی که توسط برندهای اصلی محصولات مراقبت پوستی تولید میشوند را تهیه کنید. به هر حال، کرمهای قویتر نیز وجود دارد که باید توسط متخصص پوستو مو تجویز شوند. محتویات کرمهای حاوی رتینوئید به اشعه ماوراءبنفش در نور خورشید حساس هستند بنابراین برای مراقبت از پوست باید این کرمها را فقط باید در هنگام شب استفاده کرد.

آب لیمو ویژگیهای طبیعی روشنکنندگی پوست دارد و میتواند به طور مؤثری در کاهش اثر جای جوشها کمک کند. مقداری آب لیمو را با معادل همان مقدار آب مخلوط کنید و به طور مستقیم روی جای جوشها بمالید، از مالیدن این مخلوط روی قسمتهای دیگر پوست اطراف خودداری کنید. پس از 15 تا 25 دقیقه آن را از روی پوست خود بشورید، همچنین میتوانید از آب لیمو در هنگام شب به عنوان ماسک نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بلافاصله پس از شستن آب لیمو از مرطوب کنند استفاده کنید زیرا اسید سیتریک موجود در لیمو باعث خشکی شدید پوست میشود.

آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که میتوان از آن در زمانی که لیمو در دسترس نیست استفاده کرد. از آنجا که PH لیمو 2 و PH پوست بین 4 تا 7 است، این روش باید به دقت انجام شود. اگر مدت زمان زیادی آب لیمو روی پوست باقی بماند یا اگر به اندازه کافی رقیق نشود میتواند باعث سوختگی شیمایی شود. آب مرکبات نیز حاوی مواد شیمیایی به نام برگاپتون است که به دیان ا متصل شده و باعث میشود که اشعه ماوراءبنفش راحتتر بتواند به پوست آسیب وارد کند بنابراین اگر از آب مرکبات روی پوست خود استفاده میکنید باید بیشتر مراقب نور خورشید باشید. قبل از این که در معرض نور آفتاب قرار گیرید باید آب مرکبات را از روی پوست خود شسته و کرم ضد آفتاب بمالید.

عسل یک محلول طبیعی برای از بین بردن جوشها و کاهش قرمزی پوست ناشی از آنها است. این بدان دلیل است که عسل ویژگی آنتی باکتریال دارد و به هموار شدن پوست و کاهش التهابات آن کمک میکند. عسل خام یا مانوکا از مؤثرترین انواع آن است. میتوان این عسل را به طور مستقیم با استفاده از گوش پا ک کن روی پوست آسیب دیده مالید. عسل یک گزینه عالی برای افرادی است که پوست حساس دارند زیرا عسل تحریککننده نیست و بر خلاف روشهای درمانی دیگر، پوست را مرطوب میکند. اگر پودر مروارید دارید (میتوانید آن را از داروخانهها تهیه کنید) میتوانید آن را با عسل مخلوط کنید تا یک درمان فوقالعاده مؤثری انجام شود. پودر مروارید باعث کاهش التهاب و رفع تدریجی جای جوشها میشود.

عصاره آلوئه ورا یک ماده طبیعی تسکیندهنده است که میتواند برای درمان ناراحتیها از سوختگیها گرفته تا زخمهای جای جوش به کار برده شود. آلوئه ورا به جوانسازی و مرطوب شدن پوست کمک میکند و باعث میشود که جای جوشها به مرور زمان از بین بروند. میتوان محصولات حاوی آلوئه ورا را از داروخانهها تهیه کرد اما بهترین روش این است که گیاه آلوئه ورا را خریداری کرده و با شکستن برگهای آن از عصاره آن استفاده کنید. این عصاره که شبیه به ژل است را میتوان به طور مستقیم روی جای جوش مالیده و نیازی به شستن آن نیز نخواهد بود. برای درمانهای شدیدتر جای جوش میتوانید یک یا دو قطره روغن درخت چای (که تمیزکننده پوست است) را در ژل آلوئه ورا ریخته و سپس استفاده کنید.

استفاده از یخ یک روش درمانی خانگی است که با تسکین پوست ملتهب و کاهش قرمزی پوست به از بین بردن تدریجی جای جوشها کمک میکند. برای استفاده، یک قطعه یخ را در یک پارچه تمیز یا حوله بپیچید و آن را به مدت 2 تا 3 دقیقه روی جای جوش نگه دارید تا آن قسمت شروع به بیحس شدن کند. گاهی اوقات ممکن است پوست شما بسوزد. به جای استفاده از آب یخزده میتوانید از چای سبز را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند و آن را روی جای جوش قرار دهید. چای سبز ویژگیهای ضد التهابی دارد که اثرات خنک کنندگی یخ را کامل میکند.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیزر سرد چیست مزایای استفاده از لیزر سرد

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

بیرون زدگی دیسک گردن چیست؟

دکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]

اختلال رحم دو شاخه و تشخیص آن با سونوگرافی

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

درمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژل

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

آشنایی با کاربرد انواع ارتز و پروتز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

تزریق چربی زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

مزایای پاکسازی پوست

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

منافذ باز پوست و روش های درمانی آن

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت