شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

همه چیز در مورد عمل زیبایی بینی بدون جراحی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

جراحی زیبایی بینی یکی از پیچیده ترین روش های جراحی پلاستیک بوده و نیازمند سال ها تجربه و مهارت است. شاید تعجب کنید از اینکه روشی برای جراحی زیبایی بینی و یا عمل اصلاح بینی وجود دارد که بدون نیاز به عمل جراحی انجام می شود. اگر چه عمل زیبایی بینی بدون جراحی ممکن است راه حل سریع تری برای مشکل شما به نظر برسد، اما این روش برای همه مناسب نیست. این روش ممکن است مزایایی داشته باشد، اما در مقایسه با جراحی زیبایی بینی، دارای اشکالاتی نیز هست.

اگر از فرم بینی خود ناراضی هستید، عمل زیبایی بینی بدون جراحی می تواند یک راه حل مناسب برای مشکل شما باشد. این روش می تواند براساس معیار زیبایی بینی به شما بگوید فرم نهایی بینی شما در صورت حجیم تر شدن و یا بزرگتر شدن بینی چگونه خواهد شد. شما می توانید ابتدا این روش را انجام دهید، سپس در صورت رضایت از نتایج و تمایل به دائمی کردن آن، اقدام به جراحی زیبایی بینی جراحی کنید. متخصصین ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور هر هفته چندین عمل جراحی زیبایی بینی را انجام میدهند و میتوانند با بررسی وضعیت بینی شما، روش مناسب را به شما توصیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه مشاوره با متخصصان ما، می توانید با شماره 03136266851 تماس حاصل فرمائید.
چهمعایبی را میتوان بدون جراحی بینی اصلاح کرد؟
عملزیبایی بینی بدون جراحی قادر به رفع معایب محدودی در بینی است. با این روش فقط میتوان اصلاح شکل بینی، بهبود تعادل و یا بزرگتر کردن بینی کوچک را برای هماهنگی با مناطق اطراف آن انجام داد. حوزه درمانی بینی در این روش عبارتند از:
برآمدگی و قوز پل بینی در حد خفیف تا متوسط
بینی نامتقارن
کجی و اعواج خفیف بینی
پل بینی تخت و یا فرورفته
بینی کوچکی که نیاز به افزایش حجم و سایز دارد.
افتادگی نوک بینی در حد خفیف تا متوسط
بینی که پس از جراحی زیبایی بینی نیاز به اصلاح دارد.

چه نوع بینی برای این روش مناسب نیست و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد؟
نوک بینی پهن و یا گوشتی
برآمدگی و یا کوهان بزرگ بر روی پل بینی که ممکن است نیاز به تراشیدن با جراحی داشته باشد.
سوراخهای بینی بیش از حد گشاد یا پهن.
پل بینی بیش از حد پهن.
بینی بیش از حد دراز یا بسیار کوتاه
کجی و اعواج قابل توجه بینی و یا عدم تقارن آن
مشکل تنفس از طریق بینی
توجه: کاهش پهنای بینی (نوک / پل) با روش غیرجراحی امکان پذیر نیست، با این روش تنها می توانید با استفاده از تزریق ژل، طول بینی را افزایش داده و ظاهر آن را بهبود دهید.

مزایای تزریق ژل برای اصلاح فرم بینی
در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور، ما از ایمن ترین محصولات ژل موجود در بازار استفاده میکنیم. اولین محصول، ژل اسید هیالورونیک است که اثرات آن به مدت 6 تا 12 ماه دوام دارد. نوع دوم، رادیس است که تاثیرات آن 12 تا 15 ماه باقی میماند. هر دو محصول دارای مزایای زیر است:
اثرات ژل موقتی است؛ بیمار و دکتر می توانند به دلیل ماهیت موقتی این مواد، رویکرد جدیدی را انتخاب کنند.
با استفاده از تزریق ژل می توان نتایج و تغییرات طبیعی را ایجاد کرد.
ژل های تزریقی، چند کاربردی هستند و خواص ویسکو الاستیک منحصر به فردی دارند. جراحان ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور قادر به بهبود بسیار خاصی در شکل بینی هستند که توسط جراحی زیبایی بینی، به سادگی امکان پذیر نیست.
نتایج آن تقریباً بلافاصله قابل مشاهده است، برخلاف جراحی زیبایی بینی که بیمار باید یک سال برای مشاهده نتایج نهایی صبر کند.
بیمار در طی عمل هوشیار است و می تواند با جراح در تعامل باشد. این مزیت بزرگی برای این روش است.
پس از عمل، هیچ گونه دوره استراحت و نقاهتی لازم نیست و هرگونه کبودی جزئی یا قرمزی را می توان با آرایش مخفی کرد. در هر صورت، این شرایط معمولاً سه تا چهار روز برطرف خواهد شد.
بیهوشی عمومی لازم نیست و فقط بیهوشی موضعی اِعمال میشود.
به جای چند ساعت، تنها چند دقیقه به طول میانجامد.
توجه: از تزریق چربی نیز ممکن است برای اصلاح ناهمواری و یا عدم تقارن بینی استفاده شود.
مراحلمینی جراحی زیبایی بینی
مشاوره
بیمار قبل از اصلاح بینی به روش غیر جراحی، یک جلسه مشاوره با جراح خود خواهد داشت. این یک مرحله ضروری است که طی آن جراح به بررسی وضعیت بیمار پرداخته و از انتظارات بیمار در مورد نتیجه عمل آگاهی مییابد. این جلسه مشاوره ممکن است شامل عکس گرفتن از زوایای مختلف بینی و استفاده از آنها در مبحث درمان باشد. جراحان زیبایی ما میتوانند با بررسی پارامترهای مختلف آناتومی بینی و پوست بینی شما، نتایج مورد انتظار را تا حد بسیار دقیق به شما .نشان دهندد
مراحلاصلاح بینی بدون جراحی
در این روش، ژلدر مقادیر کم و در مکان های دقیق به پوست بینی تزریق می شود، به طوری که جراح کنترل کاملی بر شکل و کانتور ایجاد شده دارد. سپس جراح با ماساژ ژل، بینی را مجدداً شکل میدهد. در این روش، شما به طور کامل هوشیار هستید و میتوانید با مشاهده در آینه، کنترل کاملی بر نتایج این عمل داشته باشید.
متوسط زمان این عمل، 30 دقیقه است و بیمار در این مدت هوشیار و آگاه است. ژل در نقاط مختلف بینی و اکثراً با یک بیحسی موضعی به نام لیدوکائین تزریق میشود که باعث میشود تزریق بسیار راحت و بدون درد باشد. بیمار پیشرفت تزریق را در یک آینه مشاهده می کند. همچنین مجدداً عکس هایی از زوایای مختلف بینی گرفته می شود که به دید بهتر پزشک و بیمار کمک خواهد کرد.

مراقبت های پس از تزریق ژل
بعد از انجام اصلاح بینی به روش غیر جراحی، می توانید بدون نیاز به بستری شدن، به خانه بازگردید. در صورت نیاز، برنامه پیگیری درمان ممکن است برای شما تنظیم شود.
شما باید به منظور جلوگیری از عفونت، از لمس کردن و یا استفاده از مواد آرایشی در ناحیه تحت درمان به مدت 6 ساعت اجتناب کنید. دستورالعمل های بعد از درمان نیز به شما ارائه خواهد شد. نتایج این روش فوری است و 6-12 ماه دوام خواهد داشت. از آنجا که این نتایج نسبتاً موقتی هستند، برای حفظ ظاهر طبیعی خود می توانید همزمان با تغییرات صورتتان در طول زمان، اصلاحاتی را در فرم بینی خود انجام دهید.

نتایج تا چه مدت دوام خواهد داشت؟
تغییرات عمل که در طول جراحی زیبایی بینی ایجاد می شود، دائمی هستند. اما نتیجه اصلاح بینی بدون جراحی، موقتی است. مدت دوام نتایج اصلاح بینی بدون جراحی، به ژل مورد استفاده بستگی دارد. ژل های ساخته شده از اسید هیالورونیک به طور معمول هشت یا نه ماه دوام خواهند داشت. نتایج حاصل از ژل رادیس تا 18 ماندگار خواهد بود. شما می توانید برای حفظ شکل جدید بینی خود، این روش را تکرار کنید.

با این روش چه تغییراتی را نمیتوان انجام داد؟
اگرزمان و فرصتی برای گذراندن دوره نقاهت بعد از عمل جراحی ندارید، یا مشکل بودجه و تامین هزینه را جراحی دارید و یا نگران تغییر دائمی شکل و اندازه بینی خود هستید، روش اصلاح فرم بینی بدون جراحی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد، اما روشی ایده آل برای هر نوع مشکل بینی نیست. عمل زیبایی بینی با استفاده از تزریق ژل، در سطح خارجی بینی متمرکز شده است. این روش می تواند قوز و برآمدگی بینی را صاف کرده و یا مناطقی از بینی را حجیم و پرُ کند. اما نمی تواند مشکلات عمده بینی مانند انحراف تیغه بینی را اصلاح کند. همچنین نمی تواند پل و یا نوک بینی را باریک نموده و کوهان بزرگ بر روی پل بینی را برطرف سازد.
هزینهدرمان
این روش، قیمت های استانداردی دارد و بستگی به اصلاحات مورد نیاز هر فرد دارد. پس از مشاوره رایگان، شما به طور کامل از کل هزینه آن آگاه خواهید شد. در کلینیک ما، درمان تخصصی با قیمت های رقابتی و آزاد ارائه میشود و در طی مشاوره پزشکی، در مورد مناسب بودن این روش برای شما بحث و گفتگو خواهد شد.
سوالاترایج
آیا مشکلات تنفسی پس از اصلاح غیر جراحی بینی بوجود خواهد آمد؟
این روش و موادی که استفاده می شود، نباید تغییری در کیفیت تنفس شما ایجاد کند. از آنجا که تزریق در پوست انجام میشود، راههای تنفس از راه بینی نباید تحت تأثیر قرار گیرد و وضعیت تنفس را بدتر کند.
آیا پس از عمل باید از نوار جراحی یا اسپلینت استفاده کرد؟
پس از تزریق، هیچ گونه نوار محافظ و یا اسپلینت لازم نیست. زیرا استخوان و غضروف بینی، تحت تغییرات اصلاحی قرار نمیگیرد.
آیا تورم و کبودی شدیدی بروز خواهد کرد؟
از آنجا که از یک سوزن استفاده می شود، همیشه احتمال کبودی وجود دارد. علاوه بر این، تورم خفیفی نیز وجود خواهد داشت. زمان لازم برای برطرف شدن این تورم و کبودی در بین افراد مختلف، متفاوت است. اما باید کمتر از 2 هفته باشد و در اکثر موارد در عرض چند روز برطرف می شود.
آیا پس از عمل میتوان از عینک استفاده کرد؟
بهتر است در صورت امکان تا 2 هفته بعد از تزریق، از عینک مطالعه و یا عینک آفتابی استفاده نکنید. پل عینک و یا پدهای آن ممکن است بر ژل تزریق شده فشار وارد کرده و موجب تغییر موقعیت و جابجایی آن شود. علاوه بر این، خطر برخورد عینک و تاثیر منفی آن بر نتایج وجود دارد.
آیامیتوان ورزش کرد؟
احتمالاٌ روز بعد از تزریق می توانید ورزش های سبک را شروع کنید. از انجام ورزش های تماسی و پربرخورد که در آن خطر ضربه و کوبیدگی بینی وجود دارد، باید تا 2 هفته اجتناب کنید.
آیا ژل تزریق شده میتواند حرکت کند؟
آیا ژل تزریق شده می تواند با ماساژ شدید و یا وارد کردن فشار در بینی رخ دهد. از این رو توصیه می کنیم از لمس منطقه درمان و هرگونه فعالیتی که در آن خطر ضربه به بینی وجود دارد، پرهیز کنید.
آیا پس از این روش، زخم و اسکاری به جا خواهد ماند؟
به دلیل اینکه هیچ برش جراحی ایجاد نمی شود و فقط از یک سوزن استفاده می شود، ایجاد هر گونه زخم و اسکار پس از اصلاح بینی به روش غیر جراحی، بسیار نادر است.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تلقیح داخل رحمی اسپرم مردان مبتلا به واریکوسل

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

لک ملاسما چیست؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

شب ادراری در کودکان-قسمت دوم-درمان

دکتر محمد رضا قرائتی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

میوم چیست ؟

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

توصیه های ضروری در رفتار با کودک مبتلا به لکنت

لیلا رستم شیرازی [ آسیب شناسی گفتار و زبان ]

کودکم صبحانه نمی خورد

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ایمپلنت آلت تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت