شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

لیزر جوانسازی پوست

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

داشتن پـوستی شـــاداب ، زیبا و شفاف کار دشواری نیست ولی باید تمام تلاش خـود را بــه کار گیرید. پوست در زمان کودکی و اوایل نوجوانی در بهـتـریـن وضعیت خـود قرار دارد ، که اگر بدرستی از آن مراقبت نکنید پس از مدتـی شروع به فرسودگی و آغاز بیماریها می گردو روی سطح آن را چروک فرا می گیرد. چین و چروک خصوصاٌ در اطراف چشمها به دلایل مختلفی ایجاد می شود که از مهمترین عوامل آن می توان اشعه ی زیادخورشید ، استرس و خستگی مفرط و سوءتغذیه اشاره کرد.

حرکات ماهیچه ای شدید نیز باعث ایجاد چین و چروک و تغییر حالت صورت می شوند لذا افرادیکه اخمو و عصبی هستند به طرز نامناسبی درایجاد چین و چروک موثرند. وضعیت خوابیدن به ویژه اگر عادت داشته باشید که بیشتر بر روی صورت "دمرو " بخوابید هم یکی از فاکتورهای موثر است.تغذیه مناسب برای جوانی و شادابی پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . زمانی که پوست چروک میشود، در اصل زیر پوست خالی و پوست دچار شکستگی میشود. در این وضعیت استفاده از کرمها و درمانهای موضعی قادر به کم کردن عمق چروک نیستند و فقط میتوانند از ایجاد چروکهای جدید جلوگیری کنند. برای رفع چروکهای به وجودآمده نیاز به درمانهای سریع و تهاجمیتری مانند اعمال جراحی است. در این مورد تزریقهای مزوتراپی هم میتوانند بسیار کمک کننده باشند.

جوانسازی پوست اولین مرحله برای رفع چین وچروک و آسیبهای پوستی است. برای درمان باید بتوان تا حدی چروکها را پر کرد، برای همین از مزوتراپی در کنار سایر روشها مانند میکرودرم ابرژین (لایه برداری مکانیکی ظریف) و بوتاکس استفاده میشود. درمانهای ترکیبی در رفع چروکها و آسیبهای پوستی نتیجه مطلوبتری خواهند داشت. به طور مثال برای فردی که به دلیل آکنه، پوستی ناصاف و پر از فرو رفتگی دارد، ابتدا از روش میکرودرمابرژین استفاده میشود و بعد از لایهبرداری با تزریق دارو در مزودرم (لایه میانی پوست) مزوتراپی انجام میشود. مزوتراپی باعث آغاز فعل و انفعالاتی مانند تولید مثل سلولها در پوست میشود و به این شکل سلولهای جدید تولید شده، سلولهای قدیمی به صورت لایهای مرده با روش میکرودرمابرژین برداشته میشوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

چگونه از سال خوردگی و پژمردگی پوست خود جلوگیری کنید :
1 - به منظور جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست باید سعی کنید تا آنجایی که می توانید در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اگر مجبور هستید که در برابر پرتوهای خورشید قرار بگیرید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. 70% آسیب هایی که به پوست انتقال یافته از نور خورشید است.
2- هر روز ، صبح و بعد از ظهر به مدت 15 دقیقه و به آرامی و با حالت نوازش دورانی در خلاف جهت جاذبه زمین صورت خود را ماساژ دهید.
3- سعی کنید از اخم کردن خودداری کرده و ماهیچه های پیشانی و ابروان خود را آزاد نگه دارید. با روش "بلفاروپلاستی" یا جراحی سرپایی پلک توسط متخصصان پوست می توان چین و چروک در اطراف چشم را درمان نمود.
4- وزن بدن خود را ثابت نگه دارید. به خاطر داشته باشید که افزایش و کاهش وزن نوسانی سبب می شود تا پوست سالخورده و افتاده شود.
5- پوست های خشک را مرطوب نگه دارید. البته کرم های مرطوب کننده ، را حتماٌ با مشورت متخصص پوست انتخاب کنید . ضمناٌ ضد آفتاب و مواد آرایشی خود را نیز با نظر متخصص پوست بخرید.این اقدام به نفع پوست شماست.
6- در رژیم غذایی خود از کاهو ، سبزیجات و میوه ها و نیز از سیر استفاده کنید. سیر نه تنها از ایجاد سکته و سرطان جلوگیری می کند بلکه عمر سلول های پوست را نیز افزایش می دهد. همچنین سعی کنید از موادی که حاوی پروتئین هستند مانند گوشت ، جگر ، ماهی ، سویا و شیر بیشتر استفاده کنید.
7- از افراط در غذاهای پرچرب و یا "FAST FOOD" خودداری کنید.
8- از دخانیات دوری کنید. سیگار جریان خون را کاهش داده و سبب میشود که مواد غذایی و اکسیژن با سرعت کمتری به پوست برسند و همین امر میتواند رشد سلول های پوست را با مشکل مواجه کرده و سلامت آنرا پایین بیاورد.
9- باید به طور روزانه 8 لیوان آب مصرف کنید. با بهره گیری از مشاوره های متخصصین پوست از ویتامینهای مفید برای پوست استفاده نمایید.

لیزر جوانسازی پوست
تكنولوژيCo2 Fractionalبا ايجاد ستونهاي چند ميكروني از نور ليزر در پوست همـراه با قابليـت تنظيم تعداد نقاط، انرژي ليزر را به عمقهاي مختـلف درم انتقـال داده و با ايجــاد اثر حـرارتي باعـث بازســازي كلاژنها و كلاژن سـازی جديد از طريق تحريك فيبروبلاستها ميشود. در اين سيستم به علت آسـيب حداقل به اپیـدرم ميزان ريسك عفونت و عوارض به شدت كاهش يافته و طي 48 ساعت فرد قــادر به انجام فعاليتهاي روزانه خواهد بود.یکی از کـاربردهای منحـصر به فردCo2 Fractionalبرطرف کردن علایم پیری پوست است. با یک نوبت لایه برداری پوسـت توسط این لیزر، چین و چـروک های اطـراف چـشم، چیـن های ظریف اطراف لب، تا حدودی خط خنده و لکه های قهــوه ای رنگ ناشی از آفتاب از سطح پوسـت برداشـته می شوند. پـس از انجـام لیزر پوست سفت تر شده و قوام بهتری می یابد.

كاربردهای بالينی :
لایه برداری و جوان سازی پوسـت
از بين بردن چيـن و چـروكهاي دور چشم
ترميم آسـيبهاي ناشي از آفتاب سوختگی
رفع اسـكارهاي آكنه، جـراحي و سوختگي
بهبود منافذ پوست
رفع افتادگي پوست (كلاژن سازی)
روشنک ردن پوست
رفع تركهاي بارداري
برداشتن خال و ضایعات پوستی

رفع چین و چروک پوست با لیزر :
همه ما بالاخره یک روز پیر میشویم، پوستمان چین و چروک میخورد، آثار اخمکردنها و خندههای دوران جوانی بهصورت چینهای عمیق روی صورتمان باقی میماند، نقاط سیاه و بدشکل روی پوست صورتمان پیدا میشود و… واقعیت این است که هیچچیز نمیتواند جلوی گذشت زمان را بگیرد ولی پیشرفت علم، این امکان را در اختیار شما گذاشته که آثار پیری را از چهره بزدایید. راه حل، از بین بردن پوست کهنه و خراب و تولید پوست جدید است.کاری که جلادادن یاresurfacingنامیده میشود. البته در حال حاضر روشهایی مانند پیلینگ شیمیایی، استفاده از امواج رادیویی و درم- ابرژن برای این منظور بهکار میروند، اما استفاده از لیزر برای جلادادن یا جوانسازی پوست که گاه پیلینگ لیزری هم نامیده میشود، طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

زیرا نه تنها مشکلی برای بیمار ایجاد نمیکند و خونریزی هم ندارد، بلکه پزشک کنترل بیشتری روی آن دارد. و به این ترتیب، پزشک حتی میتواند چین و چروکهای ظریف اطراف چشم و لب را درمان کند.روش کاردر این روش پزشک یک دسته پرتو لیزر را به منطقه مورد نظر می تاباند. این پرتوها لایه خارجی پوست را تخریب میکنندو وقتی با انرژی کمتر به لایه های عمقیتر پوست میرسند، با ایجاد انرژی گرمایی باعث تحریک سلولهای عمقی پوست و ساختهشدن کلاژن جدید میشوند. فیبرهای کلاژن، پروتئینهای ارتجاعی هستند که باعث قوام پوست میشوند.

پس از بهبود زخمهای ناشی از عمل، پوست جدیدی میروید که صافتر و شفافتر از قبل است.روشی که به آن اشاره شد، لیزر کاهنده نام دارد. خود این روش نیز انواع مختلف دارد که پزشک برحسب شرایط بیمار از آن استفاده میکند. اما در دو سال اخیر، روش دیگری طرفدار پیدا کرده که لیزر غیرکاهنده نام دارد. در این روش، امواج لیزر که ضعیفتر از نوع قبل هستند، بدون آسیبرساندن به لایه خارجی پوست، از آن عبور میکنند و لایههای عمقیتر را درمان میکنند. درنتیجه مدت زمان بهبودی بسیار کوتاهتر استاما در عوض، انجام روش اخیر به چندین جلسه درمان نیاز دارد و شاید نتیجه نهایی چند هفته بعد از آخرین جلسه نهایی درمان حاصل شود.

استفاده از لیزر برای جوانسازی پوست در موارد زیر کاربرد دارد:۱ از بین بردن خطوط و چروکهای ظریف تا متوسط روی صورت، بهویژه بالای لب، گونه و پیشانی۲ صاف کردن و تقویت پوست ، پلکها۳ از بین بردن چین و چروکهای گوشه چشم۴ از بین بردن خطوط اخم۵ رفع نقاط قهوهای ولکهای پوست ناشی از افزایش سن۶ بهبود و صاف کردن جوشگاههای ناشی از جراحی یا صدمات۷ رفع خطوط چهره سیگاریها۸ رفع آسیب پوستی ناشی از آفتاب۹ رفع آثار آکنه یا آبله مرغانقبل از عمل پزشک در مورد سابقه بیماریهای قبلی و داروهای مصرفی شما سوالاتی میکند و پوست شما را به دقت مورد معاینه قرار میدهد.

در ضمن در مورد نحوه عمل و نتایج آن برای شما توضیح میدهد تا انتظار واقعبینانهای از عمل داشته باشید. همچنین امکان دارد چند عکس از زوایای مختلف از شما بگیرد تا بعدا نتوانید ادعا کنید لیزر هیچ فایدهای نداشته و سرتان کلاه گذاشته اند!احتمالا پزشک از شما میخواهد طی چند روز قبل و بعد از عمل از آسپیرین یا بروفن استفاده نکنید، زیرا خطر خونریزی را بالا میبرند. مصرف ضد آفتاب هم از توصیه های اساسی است که از یک هفته قبل تا ۶ ماه بعد از عمل جزء واجبات محسوب میشود.در ضمن صبح روز عمل به هیچوجه آرایش نکنید.

عمل جوانسازی برحسب وسعت ناحیه عمل، میتواند در مطب پزشک متخصص و یا در اتاق عمل بیمارستان انجام شود. قبل از عمل، پزشک با استفاده از بیحسی موضعی پوست شما را بیحس میکند و احتمال دارد از یک داروی آرامبخش هم برای ریلکس کردن شما استفاده کند. در موارد جوانسازی خیلی وسیع، حتی ممکن است پزشک از بیهوشی عمومی کمک بگیرد. برحسب وسعت ناحیه، عمل ممکن است از ۲ دقیقه تا ۲ ساعت طول بکشد.از آنجایی که در صورت استفاده از لیزر کاهنده، تمام پوست شما ملتهب و زخمی میشود.

پزشک ناحیه مورد درمان را با استفاده از کرمهای خاص مرطوب میکند و یا برای چند روز از یک بانداژ روی صورت استفاده میکند. در این حالت، پوست قرمز و ملتهب شده و دلمه میبندد. ناحیه عمل باید از معرض نور خورشید دور باشد و پس از بازکردن بانداژ باید از ضدآفتاب استفاده شود. برحسب نوع لیزر بهکار رفته و قدرت ترمیم پوست، قرمزی صورت ممکن است از چند روز تا چند ماه باقی بماند و لااقل ۷-۱۴ روز هم نمیتوانید آرایش کنید. ولی لیزر غیر کاهنده چند دقیقه بیشتر طول نمیکشد و قرمزی خفیفی ایجاد میکند که تنها چند ساعت باقی میماند. در ضمن شما میتوانید بلافاصله بعد از عمل، آرایش کنید.شاید به همین دلیل این روش در ۲ سال اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است ! شایعترین عارضه عمل، تیره شدن نقاطی از پوست است که ۳ تا ۴ هفته پس از عمل ایجاد میشود و ممکن است چند ماه باقی بماند. عارضه بعدی، التهاب و قرمزی پوست است که خودش برطرف میشود. عفونتهای پوستی بهویژه با ویروس تبخال هم عارضه دیگری است که با درمان مناسب، به راحتی رفع میشود.

بطور کلی درنظر داشته باشید که :
- چین و چروکهایی که بر اثر افزایش سن و تماس طولانی با آفتاب ایجاد میشوند (مانند چروکهای اطراف چشم و دهان) پاسخ خوبی به درمان میدهند.
- چین و چروکهای ناشی از بهکارگیری مداوم عضلات صورت (مانند خط اخم ) به کمک لیزر بهبود مییابند ولی حذف نمیشوند و چند سال بعد، به همان دلیلی که قبلا ایجاد شده بودند، سر و کله شان پیدا میشود. جوشگاههای خفیف و متوسط ناشی از آکنه ممکن است بهبود یابند ولی لیزر روی جوشگاههای شدید کمتر تاثیر دارد.فراموش نکنید که جوانسازی نمیتواند چروکهای عمیق را درمان کند یا پوست اضافی را حذف کند. در ضمن نتایج آن هم همیشگی نیست، چون بالاخره شما باز هم پیر میشوید، باز هم اخم میکنید، باز هم میخندید و بالاخره باز هم چروک میشوید.یک تحقیق

پژوهشگران دانشگاه استانفورد امریکا برای بررسی میزان رضایت مشتریان از عمل جوانسازی پوست با کمک لیزر یا همان پیلینگ لیزری، ۲۷ نفری ۲۵( زن و ۲ مرد) را که تحت این عمل قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار دادند. سن این افراد بهطور متوسط، ۵۰ سال بود. پژوهشگران یک روز پس از لیزر، ۳ روز بعد، ۱، ۳ و ۶ هفته بعد و سپس ۲ سال و نیم بعد سوالهایی را برای این افراد مطرح کردند که نتایج جالبی بهدست آمد:روز بعد از عمل، ۳۷ درصد بیماران گفتند که در مورد نتایج عمل نگران هستند و ۱۱ درصد هم آن را یک تجربه وحشتناک توصیف کردند.

در ضمن ۲۶ نفر آنها گفتند که هنگام لیزر احساس ناراحتی کردهاند، هرچند ۱۲ روز بعد، دیگر هیچکدام چنین احساسی نداشتند.بعد از گذشت ۳ ماه، هر ۲۷ نفر معتقد بودند که ظاهر بهتری پیدا کردهاند ولی این میزان پس از ۲ سال و نیم از ۱۰۰ درصد به ۸۸ درصد رسید. در ضمن تعداد افرادی که حاضر بودند دوباره تحت این عمل قرار گیرند، در این مدت از ۸۹ درصد به ۷۱ درصد رسید.بعد از گذشت ۲ سال و نیم، ۷۵ درصد بیماران گفتند که استفاده از این روش را به دیگران توصیه میکنند.هیچکدام از بیماران عوارضی مانند ایجاد عفونت یا پیدایش جوشگاه را گزارش نکردند. البته برخی از آنها دچار نامنظمیهایی در رنگ پوست شده بودند و ۸ درصد هم گفتند که پوست آنها حساستر و آسیبپذیرتر شده است.

مزوتراپی و جوانسازی پوست دست
سن افراد بهخصوص خانمها به را معمولا از روی دست آنها میتوان تخمین زد. دستها به دلیل وجود وترها و ماهیچههای خاص آن قابلیت کمتری برای انجام اعمال جراحی زیبایی دارد و به همین منظور برای رفع چین و چروک دستها بیشتر از کرمها و سپس لیزر استفاده میشود. وقتی دستی فرسوده و پیر میشود، در اصل علاوه بر پوست، عروق هم فرسوده و نارسانا میشوند و برای همین به وسیله لیزر علاوه بر پوست، رگها هم درمان میشوند. مزوتراپی هم میتواند در این جوانسازی مفید باش

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

سیستوسل چیست و چه علائمی دارد؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

مراقبت های پوستی در نوجوانان

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

روشهای تعیین جنسیت

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

درمان مجدد ریشه

دکتر سید محسن هاشمی نیا [ متخصص درمان ریشه ]

مینای دندان چیست ؟

دکتر کاملیا فرمند [ دندانپزشک عمومی ]

تعداد وعده در ماه رمضان

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

درمان جای جوش با طب سوزنی

دکتر محسن پرچمی [ طب سوزنی ]

رادیولوژی رنگی سیستم گوارش

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت