شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

هر آنچه بایستی در مورد عمل بینی غضروفی و گوشتی بدانید

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

بینی غضروفی (گوشتی) چگونه است؟

ظاهر بینی گوشتی(بینی غضروفی) شبیه به بینی است که یک توپ در انتهای آن قرار دارد. این حالت دلایل زیادی دارد و نوع عمل جراحی بسته به علت زمینه ای آن مقداری متفاوت می باشد. ممکن است دلیل آن پوست یا غضروف و یا هر دوی آنها باشد که می توان با برداشتن یا اصلاح آنها، شکل بینی را تغییر داد. بینی گوشتی می تواند حتی با وجود داشتن چشم ها، لب ها و گونه هایی متناسب همچنان مورد توجه قرار بگیرد. تغییر شکل بینی گوشتی و کوچک کردن پره های بینی می تواند موجب بازیابی هماهنگی و توازن صورت و در نتیجه جذابیت یک صورت زیبا گردد.

یکی از متداول ترین موارد تقاضا در رینوپلاتسی در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور اصلاح نوک گوشتی بینی است. نتایج این عمل بسیار آشکار و چشمگیر است اما یکی از دشوارترین تغییرات در بینی نیز می باشد. متخصصین مجرب ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور با تجربه ی بالا و بر اساس علت، اقدام به اجرای روش ها و تکنیک های جراحی متناسب به منظور اصلاح ظاهر بینی گوشتی می نمایند. برای اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره 03136266851 تماس حاصل فرمایید.

آناتومی بینی و بینی گوشتی
نوک بینی عمدتاً از پوست، چربی زیر پوستی، غضروف، بافت همبند، خون و عروق لنفاوی، غدد چربی و مخاط تشکیل شده است. هر یک از این لایه های بافت می توانند در شکل گیری بینی گوشتی نقش داشته باشند؛ هر چند این حالت اغلب مرتبط با ضخامت پوست، چربی زیر پوستی و یا غضروف است. هر یک از این لایه ها می توانند دلیل ایجاد بینی گوشتی باشند.
غضروف های جانبی در قسمت پایین را می توان به طرف داخل (به طرف خط میانی)، خارج (دور از خط میانی) و رأس (نزدیک به بالای بینی) منحرف کرد.

انواع بینی گوشتی
سه نوع متفاوت از بینی های گوشتی وجود دارند:
۱- بینی گوشتی غضروفی: غضروف های جانبی و پایینی بزرگ، برجسته یا تغییر شکل داده. این حالت می تواند در بیماران با نژاد قفقازی یا یک نژاد خاص وجود داشته باشد. غضروف های جانبی در قسمت پایین محکم و پهن هستند و به شکلی می باشند که پوست بینی را به طرف بیرون فشار داده و نوک بینی را به صورت گرد و برجسته نشان می دهند.
۲- بینی گوشتی یاتروژنیک (ناشی از درمان) یا رینوپلاستی ترمیمی: یاتروژنیک به معنی نشأت گرفته از یک پزشک می باشد. به بطور دقیق تر به معنای اثر جانبی یا عوارض ناخواسته ی ناشی از درمان پزشکی است. این نوع بینی گوشتی در اثر یک مداخله ی جراحی در گذشته و معمولاً یک جراحی زیبایی بینی اولیه ایجاد می گردد.
۳- بینی گوشتی نژادی: در بیماران نژاد غیر قفقازی تفاوت های ساختاری واضحی وجود دارد که نیاز به انجام انواع روش های جراحی به منظور اصلاح بینی گوشتی را الزام آور می کند.
-ارتفاع پل بینی متفاوت و در بیماران نژادی معمولاً پایین تر است.
-پوست ضخیم تر و بافت فیبری چربی بیشتر در نوک بینی بیماران نژادی
-غضروف ضعیف و سست در نوک بینی بیماران نژادی
-در بیماران نژادی سوراخ های بینی گشادتر است.

تصورات غلط درباره ی بینی گوشتی
تصورات غلط زیادی درباره ی چگونگی بهبود ظاهر بینی گوشتی وجود دارد. از نظر عموم این گمان وجود دارد که برای اینکه بینی کمتر گوشتی به نظر برسد باید بافت زیادی برداشته شود. هر چند این عمل روشی مرسوم در گذشته بوده است اما مشخص شده است که تراشیدن غضروف نوک بینی به منظور اصلاح بینی گوشتی اغلب منجر به ناپایداری شده و در نتیجه ظاهری غیر طبیعی به جای می ماند. غالباً آنچه که ما باید جهت اصلاح چاقی نوک بینی انجام دهیم تغییر جهت دادن غضروف جانبی محدب در قسمت پایینی که موجب این حالت شده است، می باشد.

قبل از جراحی بینی گوشتی و غضروفی
-عادت سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار کشیدن موجب به تاخیر افتادن بهبودی و آسیب به بافت اسکار داخل بینی می شود که هر دو عامل تحریک آمیز بوده و فرایند بهبودی را طولانی تر می کند.
-همچنین با دور ماندن از نور خورشید نیز می توان آسیب های احتمالی به پوست را به حداقل رساند.
-از مصرف دارو و مکمل های ویتامینی پرهیز شود.

جراحی بینی گوشتی و غضروفی
در طول جراحی کوچک کردن پره های بینی به خواسته ی بیمار تغییر شکل داده می شوند. در بینی های گوشتی، این عمل ممکن است شامل تنگ کردن ساختار بینی و برداشتن پوست اضافه و گاهی اوقات حتی اضافه کردن گرافت های غضروف برای شکل دهی بینی باشد.
بعد از دستیابی به شکل مورد نظر بینی، پوست بر روی بینی قرار گرفته و بخیه زده می شود و از آتل نیز برای ثابت نگه داشتن بینی در حین بهبودی استفاده می شود.

روش های مختلف جراحی بینی گوشتی و غضروفی
برش نوک بینی

اگر غضروف های جانبی در پایین بینی در جراحی بینی گوشتی بسیار پهن باشند، روش قدیمی برش رأس بینی برای اصلاح گوشتی بودن بینی مناسب است. معمولاً بهتر است که غضروف بیشتری حفظ شود تا ساختار کافی برای نگه داشتن بینی و پیشگیری از باریک شدن یا جمع شدن آن وجود داشته باشد. با بهبود یافتن بینی پس از عمل تهاجمی برش رأس بینی، فرایند انقباض زخم موجب می شود که غضروف های بال بینی بالا بروند و در بسیاری از موارد به طرف داخل متمایل شوند.

بخیه ی متصل کننده ی قوس بینی
اگر غضروف ها بیش از حد محدب باشند، بسته به استحکام غضروف های نوک بینی روشی مانند قرار دادن بخیه های متصل کننده ی قوس بینی را می توان به منظور صاف کردن غضروف های برجسته ی نوک بینی استفاده کرد.
بخیه های متصل کننده ی قوس بینی همانطور که از اسم آن پیداست شامل قرار دادن بخیه در بالا و پایین نوک بینی برای محکم بستن غضروف ها است. این امر منجر به تیزتر شدن نوک بینی می گردد. در برخی موارد (بسته به استحکام غضروف) این عمل غضروف های جانبی پایینی را نیز به طرف پایین می کشد تا به مسطح شدن آنها کمک کند. در نتیجه حالت گوشتی و گرد بودن نوک بینی کمتر می شود.

گرافت استرات (Strut) غضروف های جانبی پایینی
یک روش بسیار قوی برای اصلاح شکل نوک بینی و کاهش گوشتی بودن آن استفاده از گرافت های استرات (Strut) غضروف های جانبی پایینی است. جهت گیری غضروف جانبی پایینی نقش مهمی در چگونگی ظاهر و عملکرد نوک بینی ایفا میکند. اگر این غضروف ها محدب باشند بینی چاق تر و گوشتی تر است اما اگر بصورت مقعر باشند ظاهر بینی باریک خواهد بود. در حالت ایده آل غضروف های جانبی بصورت مستقیم و صاف هستند. توانایی برای تغییر شکل مناسب این غضروف ها جهت دستیابی به نتایج مناسب بعد از عمل رینوپلاستی بسیار مهم است.

هم پوشانی غضروف های جانبی پایینی
هم پوشانی غضروف های جانبی پایینی شامل برش دادن هر یک از غضروف ها از میان محور کوتاه آنها می باشد. سپس پوشش پوستی زیرین به اندازه ی چند میلی متر از این غضروف ها جدا شده و غضروف ها به روی هم کشیده می شوند. غضروف های جانبی پایینی با چند بخیه در جای خود محکم می شوند. این عمل نه تنها موجب کوتاه شدن غضروف جانبی بسیار بزرگ می شود بلکه با بخیه شدن آنها بر روی یکدیگر، مسطح تر نیز می گردند. اثر دیگر کوتاه شدن غضروف ها این است که افتادگی نوک بینی را نیز می توان از این طریق اصلاح کرد.

برداشتن چربی نوک بینی

گوشتی بودن بینی بعضی بیماران به علت وجود پد فیبرو چربی در بین پوست و غضروف نوک بینی است. این حالت اغلب در بیماران با پوست ضخیم ایجاد می شود. این پد فیبر وچربی را می توان از طریق عمل رینوپلاستی برش داد و شکل بینی را اصلاح نمود. بیماری که در زیر نشان داده شده نمونه ی مناسبی از این عمل است.

مراقبت های پس از عمل رینوپلاستی

پس ازجراحی بینی گوشتی، خالی کردن بینی و عطسه کردن خطرناک می باشد. همچنین از آنجایی که بینی کمی دچار گرفتگی است غذا خوردن نیز دشوارتر می باشد. هر چند این وضعیت به تدریج بهبود پیدا می کند و با مراقبت مناسب دوره ی بهبودی کوتاه تر خواهد بود. به مدت یک هفته تا ده روز از یک آتل بر روی بینی استفاده می شود.
-سوراخ های بینی باید با اسپری های مناسب چرب شوند.
-از دویدن یا انجام ورزش های هوازی باید پرهیز شود.
-اجسام سنگین را نباید بلند کرد.
-نباید عینک های سنگین را مستقیم بر روی بینی قرار داد.
به مدت دو هفته باید تحمل داشت و اجازه داد که بینی بطور کامل بهبود پیدا کند.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه مراقبت های بعد از عمل بینی روی لینک کلیک کنید.

هزینه جراحی زیبایی بینی
هزینه های جراحی بینی بسته به عوامل متعددی متغیر است: مقدار کار مورد نیاز؛ آیا یک روش ترمیمی است؛ آیا نیاز به برداشت گرافت های اضافی است (از گوش یا دنده)؛ آیا جزء کاربردی (از لحاظ تنفسی) وجود دارد که بیمه آن را پوشش دهد؟ تجربه ی جراح عامل مهم دیگری می باشد زیرا جراحان زیبایی بینی با تجربه ی بالا نرخ بالاتری دارند و در واقع شما هزینه ی دستیابی به نتایج قابل اعتماد ناشی از این تجربه را می پردازید.
هر عمل جراحی با عوارض و حوادثی همراه است و فقط جراحی که عمل جراحی انجام نمی دهد دچار اشتباه و حادثه نمی شود.آگاهی مرتبط با عوارض احتمالی باید حتماً برای بیمار به صورت واضح و روشن توضیح داده شود، بنابراین می توان تصمیمی آگاهانه برای کاهش احتمال بروز این حوادث و درمان سریع عوارض احتمالی در حین عمل گرفت.در کل باید به بیمار دربارهعوارض عمل بینی گوشتی اطلاعات لازم داده شود.
برخی عوارض جراحی بینی گوشتی و غضروفی مربوط به بیهوشی است که در چهارچوب این بحث قرار نمیگیرد. واکنشهای آنافیلاکتیک برای بیهوشی های عمومی و موضعی در حوزه دانش و مهارت متخصص بیهوشی، جراح و کارکنان حاضر در حین عمل است.ممکن است در اثر یک عمل جراحی رینوپلاستی، از نتایج نهایی آن راضی نباشید. پس بنابراین بهتر است که به جای غصه خوردن، در فکر راه حلی برای این مشکل باشید. معمولاً جراحی ترمیمی بینی مشکل شما را حل می کند. ترمیم بینی در این روش طی یک عمل رینوپلاستی ثانوی انجام می شود که به روتوش (رتوش) بینی، می پردازد. قیمت و هزینه عمل ترمیمی بینی بستگی به جراح شما دارد


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چالش سی روز دیسیپلین کاهش وزن لیست کالری های سبک (12 )

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تزریق چربی یا پیوند سلول های چربی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

پیرچشمی

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

اثرات آرایش بر پوست شما چیست ؟

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

مشكلات پوستی همراه با مصرف کورتون

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

علل علائم و روشهای درمان جوش چرکی و دردناک

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

نحوه کانتورینگ یا مادلینگ صورت با تزریق فیلر

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

فیزیوتراپی و مراقبت های بعد از تعویض مفصل لگن و ران

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

زگیل تناسلی در یک نگاه کلی

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت