شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

لاغر کردن و کوچک کردن لپ و گونه با جراحی تخلیه چربی دهانی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

بزرگ بودن چربی باکال (چربی های گونه) یا هیپرتروفی (بزرگ شدن عضوی بیش از حد لزوم) باعث می شود صورت، گرد و کودکانه به نظر برسد و دارای لپ هایی برآمده باشد. بسیاری از افراد به صورت ارثی گونه هایی برآمده دارند و نگران این هستند که با کاهش وزن و ورزش کردن نتوانند آنها را کوچک کنند. محل چربی باکال به خوبی مشخص شده است و اندازه آن معمولاً به اندازه یک گردو یا توپ پینگ پنگ است. چربی باکال بین عضله ماستر (عضله ی بزرگی که به عمل جویدن کمک می کند) و گونه واقع شده است. هنگامی که این چربی بزرگ شود، باعث ورم کردن و پُر شدن گونه ها و بخش پایینی صورت می شود. با عمل جراحی می توان چربی باکال را از میان برداشت و با کوچک کردن لپ در نتیجه صورت را لاغر و باریک کرد.
اما اگر چاقی صورت شما ناشی از سایر عوامل باشد روش های دیگری نیز برای لاغر کردن صورت وجود دارد که می توانید در مقاله لاغر کردن صورتمطالعه نمایید.
متخصصین ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور شایستگی بی نظیری در برداشتن چربی باکال و تغییر شکل صورت دارند. برای انجام این عمل و دستیابی به نتایج مؤثر، به آموزش تخصصی و تجربه نیاز است. متخصصین ما برای اطمینان از کوچک بودن جای زخم ها، دستیابی به نتایج طبیعی و دوره بهبودی سریع و راحت، از جدیدترین تکنیک ها استفاده و رویکردی محافظه کارانه اتخاذ می کنند. متخصصین ما به شما می گویند که کدام یک از روش های جراحی، برای نیاز شما بهترین گزینه خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

چه چیزی باعث چاق شدن گونه ها می شود؟
چاق شدن گونه ها می تواند ناشی از پیری یا ژنتیک و به صورت ارثی باشد. زیاد بودن بیش از حد سلول های چربی در ناحیه گونه می تواند باعث پُری و گردی صورت شود که معمولاً با نام «چاقی لپ یا گونه» شناخته می شود.


برداشتن چربی باکال یعنی چه؟
اگر لپ های شما چاق است و می خواهید آنها را لاغر و باریک تر و صورت خود را مخروطی تر کنید، استخراج چربی باکال یا کوچک کردن گونه ها می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.
مشاوره برای برداشتن چربی باکال
در طول جلسه مشاوره با متخصصین ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور، شما از نتایج مطلوب و موردنظر خود سخن می گویید. متخصصین ما سؤال های زیادی در مورد سبک زندگی و سوابق بیماری های شما می پرسند و در مورد نتایج نهایی که می توانید انتظار داشته باشید، با شما صحبت می کنند. آنها با استفاده از تصویربرداری های کامپیوتری به شما کمک می کنند تا نتایج پیش بینی شده را تصور کنید. شما همچنین می توانید در مورد گزینه های درمانی جایگزین مانند لیپوساکشن صورت، که ممکن است برایتان مناسب تر باشد نیز صحبت کنید.


عمل جراحی برداشتن چربی باکال
عمل استخراج چرب باکال به صورت سرپایی انجام می شود. برای انجام این عمل از یک آرامبخش سبک، بی حسی موضعی همراه با آرام بخش، بی حسی موضعی همراه با آرامبخش خوراکی یا آرامبخش داخل وریدی (IV) استفاده میشود؛ انتخاب نوع بی حسی به شما و جراح بستگی دارد. عمل جراحی برداشتن چربی باکال معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد.


فرایند عمل جراحی
جراحان ما در طول عمل استخراج چربی باکال، لایه های چربی که باعث افزایش حجم گونه ها شده بودند را برمی دارند. این لایه های چربی که در گونه ها و در امتداد دو طرف صورت یافت می شوند، به صورت شما ظاهری چاق و گرد می دهند. برخی از این چربی های باکال را می توان از طریق عمل جراحی و با ایجاد برش هایی در دهان، استخراج کرد.
جراحان ما برای انجام این عمل، برشی به طول حدود دو تا چهار سانتیمتر ایجاد می کنند. برش در داخل دهان، بالای دومین دندان آسیاب بالایی ایجاد می شود. سپس جراح، وسط عضله شیپوری (یکی از عضلات اصلی گونه) را میبُرد. بعد از آن با فشار دادن گونه ها از بیرون، چربی باکال را به جلو میراند و آنها را از این برش ها خارج می کند. جراح با استفاده از یک انبر جراحی، چربی های اضافی را برمی دارد و سپس با استفاده از بخیه برش ها را می بندد. ممکن است جراح یک تکه گاز آغشته به آنتیبیوتیک را بین دندان آسیاب بالایی و لثه ها قرار دهد یا اینکه ناحیه عمل شده را از بیرون با استفاده از یک پانسمان فشاری که از بالای سر تا زیر چانه کشیده شده است، ببندد.


دوره بهبودی عمل برداشتن چربی باکال
طول دوره بهبودی می تواند بسته به نوع عمل جراحی شما متفاوت باشد، اما اکثر بیمارانی که این عمل را انجام داده اند در عرض دو تا سه روز به کار و بیشتر فعالیت های روزانه خود بازمی گردند. در ابتدا ممکن است وجود کمی تورم، مشاهده نتایج عمل را دشوار کند. همچنان که تورم به تدریج برطرف می شود، پروفیل جدید صورت شما بهتر نمایان خواهد شد. بعد از عمل، تا جایی که ممکن است سر خود را بالا نگه دارید تا تورم ناحیه عمل شده کاهش یابد. متخصصین ما زمان مناسب برای اینکه بتوانید به فعالیت های شدید خود ازجمله کار کردن در بیرون بازگردید، را به اطلاع شما خواهند رساند. متخصصین ما برای بستن برش های عمل جراحی، از بخیه های قابل جذب استفاده می کنند؛ طوری که بعد از عمل نیازی به کشیدن بخیه ها نیست. متخصصین ما در طول جلسات ملاقات بعد از عمل، گونه های شما را بررسی می کنند تا این اطمینان را حاصل کنند که روند بهبودی شما طبق برنامه است.


نتایج برداشتن چربی باکال
چربی های حذف شده در طول این عمل، دوباره بازنخواهند گشت، اما لازم است سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید تا از نوسانات وزنی که می توانند شکل صورت شما را تغییر دهند، جلوگیری کنید.


عمل های زیبایی مرتبط
اگرچه بسیاری از بیماران می خواهند که فقط عمل حذف چربی باکال را داشته باشند، اما برخی تمایل دارند در کنار این عمل، عمل های زیبایی دیگری مانند لیفت صورت ، عمل جراحی پروتز چانه، لیپوساکشن گردن و یا حتی رینوپلاستی(عمل زیبایی بینی) نیز روی آنها انجام شود تا ویژگی های صورت خود را به طور کامل بهبود بخشند.

گزینه های جایگزین برای برداشتن چربی باکال
عمل برداشتن چربی باکال تنها راهی نیست که شما بتوانید با استفاده از آن اندازه گونه های خود را کاهش دهید. در حقیقت گزینه های متعدد دیگری از روش های جراحی و غیرتهاجمی نیز وجود دارند که از طریق آنها می توان به نتایج موردنظر دست یافت.
لیپوساکشن صورت
شما می توانید لیپوساکشن را به عنوان یک جایگزین برای عمل برداشتن چربی باکال در نظر بگیرید و با کمک آن از شرّ هرگونه چربی های اضافی اطراف گونه ها خلاص شوید.
بهترین کاندیدا برای لیپوساکشن صورت
بهترین کاندیدا برای این روش، کسانی هستند که به دنبال رهایی از شرّ چربی های آزاردهنده در بخش پایینی گونه های خود هستند. کسانی که به دنبال این عمل جراحی هستند باید در محدوده 30 درصد از وزن ایده آل خود باشند. این روش از نظر باقی ماندن جای زخم یا افتادگی پوست بعد از عمل، نیز برای افرادی مناسب است که خاصیت لاستیکی پوستشان زیاد است. اگر خاصیت الاستیکی پوست شما خوب نباشد، ممکن است به عمل های زیبایی دیگری مانند لیفت صورت نیاز داشته باشید تا پوستتان بعد از استخراج چربی ها دوباره سفت شود.

فرایند لیپوساکشن صورت
لیپوساکشن صورت با تزریق مایعی به داخل ناحیه موردنظر انجام می شود، ضمن اینکه چربی ها به بیرون مکیده می شوند. به طور کلی این روش بسیار مؤثر است و برای برخی افراد نتایجی بهتر از عمل برداشتن چربی باکال ارائه می دهد.


دوره بهبودی لیپوساکشن صورت
فرایند بهبودی این روش نسبتاً مشابه روش برداشتن چربی باکال است، اگرچه می تواند کوتاه تر از آن نیز باشد. ایجاد کمی درد و ناراحتی، تورم و کبودی انتظار میرود؛ در حقیقت این عمل نیز مانند تمام عمل های جراحی عوارض خود را دارد که بعد از گذشت یک هفته یا کمی بیشتر برطرف می شود. ممکن است لازم باشد برای بستن برش هایی که برای ورود ابزارها و استخراج چربی ایجاد شده بودند از بخیه استفاده شود، اما همیشه بخیه لازم نیست. به طور معمول بعد از گذشت حدود یک هفته، شما قادرید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.


تزریق بوتاکس برای از بین بردن چربی های صورت
یک راه کمتر تهاجمی که شما می توانید با استفاده از آن صورت خود را لاغر و باریک کنید یا شکل آن را بهبود بخشید، تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس به عضلات ماستر در دو طرف صورت می تواند بسیار مؤثر باشد؛ این عضلات از استخوان گونه به صورت مستقیم به سمت پایین و تا فک کشیده شده اند.


بوتاکس چگونه چربی های صورت را از بین می برد؟
بوتاکس با سست کردن عضلات کار خود را انجام می دهد و به اصطلاح صورت را لاغر و باریک می کند. از آنجا که عضلات ماستر منطقه وسیعی از گونه ها تا فک را پوشانده اند، این روش می تواند بسیار مؤثر باشد و نسبت به روش برداشتن چربی باکال تهاجم کمتری داشته باشد.


عوارض تزریق بوتاکس برای از بین بردن چربی های صورت
ازجمله عوارض جانبی بالقوه تزریق بوتاکس به عضلات ماستر، دشواری در جویدن است؛ اما از آنجا که عضلات بسیار دیگری در آن ناحیه از صورت وجود دارند که به عمل جویدن کمک می کنند، این مشکل بسیار حاد نیست. علاوه بر این اگر شما بیش از حد آدامس می جوید یا در اکثر مواقع غذاهایی می خورید که عضلات ماستر را به کار می گیرند، تأثیرات تزریق بوتاکس بسیار سریع تر از حالت عادی از بین می ‎روند.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

آموزش مسایل جنسی به کودکان

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

کهیر آفتاب یا solar utricaria چیست؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

فیلر شقیقه برای چه افرادی تزریق می شود؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

کاشت مو به روش FUT چگونه انجام می شود؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

عوارض عمل لیزیک چشم

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

علتهای اختلال بلع

لیلا رستم شیرازی [ آسیب شناسی گفتار و زبان ]

درباره بیماری پارکینسون بیشتر بدانید

دکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]

آسیب شناسی گفتار و زبان در کم شنوایی

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

عوارض بوتاکس بعد از چند سال

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت