شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بررسی عوامل موثر در هزینه عمل بینی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir


عمل بینی به دلایل مختلفی انجام میشود. برخی از افراد این عمل را برای بهبود زیبایی صورت انجام میدهند. برای بعضی دیگر این عمل امری فراتر از زیبایی بوده و برای برطرف کردن مشکل پزشکی است که در سراسر عمرشان با آن درگیر بودهاند. صرف نظر از دلیل انجام این عمل، جراحی زیبایی بینی(رینوپلاستی)، برای کسانی که بودجه کمی دارند هزینه زیادی در بر داشته و حتی ممکن است انجام آن غیرممکن باشد. اگرچه با طرحریزی دقیق و بررسی، میتوان نتیجه رضایتبخشی از عمل بینی گرفت. بسیار اهمیت دارد که از هزینه عمل بینی اطلاع داشته باشید و جزییات هزینه رینوپلاستی را بدانید. هزینه عمل بینی به موارد مختلفی مربوط میشود. برای اطلاع از موارد مؤثر در تعیین هزینه جراحی زیبایی بینی مطالب زیر را مطالعه کنید.

داشتن یک بحث صریح و بیپرده با جراح پیش از عمل بسیار مهم است تا بتوانید یک تصور صادقانه از انتظاراتتان از نتایج جراحی زیبایی بدست بیاورید. متخصصین ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور گزینههای تأمین مالی را در جلسه مشاوره با شما در میان میگذارند، زیرا اکثر شرکتهای بیمه، جراحی زیبایی بینی را تحت پوشش خود قرار نمیدهند مگر اینکه به دلایل پزشکی انجام شود. جهت مشاوره یا رزرو نوبت میتوانید با ما از طریق شماره 03136266851 در ارتباط باشید.

مهمترین عوامل مؤثر در هزینه جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)

مهمترین عامل در اطلاع از هزینه رینوپلاستی، کسب آگاهی در مورد عوامل مختلف مرتبط با عمل جراحی میباشد. رینوپلاستی یک عمل جراحی عمده است و بنابراین هزینه را بایستی به بخشهای مختلفی تفکیک کرد.

مهارت جراح

عمل جراحی زیبایی بینی عملی بسیار تخصصی بوده و نیاز به تجربه بسیار زیاد و مهارت بالای جراحی دارد. جراحان بینی در واقع جراح پلاستیک میباشند که تجربه و مهارت بسیار زیادی در جراحی دشوارترین موارد و دستیابی به بهترین نتایج دارا میباشند. هزینهای که این جراحان دریافت میکنند معمول بسیار بیشتر از هزینهای است که جراحان کمتجربه دریافت میکنند. مشاهده عکسهای عمل بینی قبل و بعد از جراحی یکی از بهترین راههای تشخیص مهارت و تجربه جراح میباشد. انتخاب جراح کمتجربه، احتمال دستیابی به نتیجه نامطلوب و نیاز به جراحی مجدد را افزایش میدهد. در نتیجه امکان دارد به جای صرفهجویی در هزینه، حتی هزینه بیشتری نیز صرف شود.

هزینه داروی بیهوشی

بدون استفاده از داروی بیهوشی امکان انجام جراحی بینی وجود ندارد. این نوع خاص از دارو برای فلج کردن دستگاه عصبی استفاده میشود. داروی بیهوشی باعث میشود تا بیمار در حین جراحی هیچ دردی را حس نکند. بنابراین جراح میتواند بدون ایجاد مشکل و درد اضافی از سوی بیمار، به راحتی جراحی را انجام دهد. بیشتر کلینیکها هزینه داروی بیهوشی را تقبل میکنند. ولی برخی دیگر از کلینیکها هزینه آن را از متقاضی دریافت میکنند.

تکنیکهای مورد استفاده برای جراحی زیبایی بینی

روشهای رینوپلاستی میتوانند شامل جدا کردن استخوان، غضروف یا اضافه کردن بافتهای مصنوعی به منظور افزایش یا کاهش اندازه اجزای مختلف بینی باشند. روشهای دقیق مورد استفاده برای این عمل بستگی به شکل و اندازه فعلی بینی و نتایج مورد نظر دارد؛ در واقع هیچ دو عمل جراحی بینی دقیقاً مثل هم نمیباشند. انواع روشهای رینوپلاستی عبارتند از :

- روش باز: عمل باز بینی شامل برداشتن بینی و پوست است که امکان دسترسی کامل جراح پلاستیک به غضروف و بافت زیرین بینی را فراهم میکند.

- روش بسته: رینوپلاستی به روش بسته، نوع کم تهاجمیتر جراحی بینی است که شامل ایجاد یک برش در داخل بینی و کار کردن بطور کامل در زیر پوست بینی با دسترسی بصری محدود میباشد.

- روش غیر جراحی :عبارت رینوپلاستی غیر جراحی معمولاً بیانگر استفاده از ژلهای تزریقی و بوتاکس جهت اصلاح عیوب کوچک است.

-پروتزهای بینی: این روش شامل استفاده از پروتزهای سیلیکونی به منظور تغییر شکل و اندازه بینی است.

پیچیدگی فرایند جراحی بینی

هزینه جراحی زیبایی بینیکه برای ایجاد تغییرات کوچک انجام میشود معمولاً کمتر از هزینه جراحی است که برای ترمیم موارد مختلف انجام میشود. برای مثال هزینه از بین بردن یک برآمدگی کوچک روی پل بینی کمتر از هزینه صاف کردن یک بینی است که پس از یک سانحه بسیار کج شده و آسیب دیده است. هرچه روند جراحی پیچیدهتر باشد، هزینه آن بیشتر میباشد. جراحیهای پیچیدهتر که شامل گرافت (پیوند) غضروف، برجسته کردن بینی و جراحی ثانویه میباشند، نیاز به زمان بیشتر دارند و درنتیجه هزینه آنها افزایش مییابد. در برخی مواقع، جراحی زیبایی غیرجراحی را میتوان با استفاده از فیلر قابل تزریق انجام داد.

به طور کلی امکان دارد جراحی بینی برای کاهش اندازه، برجسته کردن یا تغییر شکل بینی انجام شود. این تغییرات در قسمتهای زیر اِعمال میشوند:

- فقط نوک بینی

- فقط پل بینی

-فقط سوراخ و پره بینی

- ترکیبی از نوک، پل و پره بینی

- گرافت غضروف

جراحی ثانویه

یکی از اصلیترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه کلی در شرایطی است که نیاز به یک جراحی ثانویه داشته باشید. از آنجایی که بینی شما در حین جراحی ورم میکند، احتمال دارد جراح تصور نادرستی از شکل نهایی بینی داشته باشد. با برطرف شدن تورم ، ممکن است معلوم شود که یک جراحی ثانویه برای دستیابی به ظاهر مورد نظرتان، ضروری است.

موقعیت جغرافیایی کلینیک

مانند هر نوع خدمات دیگری، هزینههای جراحی پلاستیک نیز بطور قابل ملاحظهای در بین مناطق مختلف کشور متغیر است؛ به عنوان مثال هزینه جراحی بینی در اصفهان با تهران یا شهرهای دیگر متفاوت است. بنابراین اینکه جراحتان چه محلی را برای انجام جراحی انتخاب میکند بر هزینه تأثیر میگذارد. اگر کلینیک در ناحیهای با تراکم بالا از جراحان مجرب قرار داشته باشد، هزینه آن میتواند به دلیل شهرت این کلینیکها به میزان قابل توجهی بیشتر باشد. زمانی که یک بیمار بخواهد هزینههای جراحی بینی را با یکدیگر مقایسه کند باید میزان جامع بودن مراقبتهای پس از عمل و بسته درمانی ارائه شده را نیز در نظر بگیرد.

هزینه تجهیزات و تسهیلات

این هزینهها، سایر هزینههای اضافی هستند که نرخ جراحی بینی را کم و زیاد میکنند. برخی از این موارد عبارتند از:

هزینه بیمارستان و مرکز جراحی

جراحی زیبایی بینی معمولاً یک عمل سرپایی محسوب میشود بنابراین نیازی به ماندن در بیمارستان نمیباشد؛ اگرچه این جراحی در مراکز پزشکی انجام میشود که از بیمار هزینه دریافت میکنند. در برخی از موارد پزشک تصمیم میگیرد که بیمار یک شب در بیمارستان بماند. برای مثال اگر عوارضی مانند خونریزی بیش از حد ایجاد شوند، بیمار باید تحت نظارت پزشکی باشد. در صورت وجود مشکلاتی مانند دیابت یا فشار بالای خون که در روند بهبود تداخل ایجاد میکنند، به مراقبت پزشکی بیشتری نیاز است. این مراقبت شامل یک یا چند روز بستری شدن در بیمارستان است.

آزمایشهای پزشکی

قبل از انجام همه جراحیهای عمده، آزمایشهایی انجام خواهند شد. به طور کلی پزشک از آزمایش CBC یا شمارش کامل سلولهای خونی استفاده میکند تا میزان گلبولهای سفید و قرمز خون را اندازه بگیرد. همچنین نحوه کار کلیهها و پانل عملکرد کبد را بررسی کرده، انعقاد خون را ارزیابی کرده تا از لخته شدن طبیعی خون اطمینان حاصل کند و همچنین گاز خون شریانی را بررسی میکند تا از سلامت میزان اکسیژن خون مطمئن شود. این آزمایشها وضعیت سلامتی متقاضی را ارزیابی کرده و پزشک را از وجود مشکلات احتمالی باخبر میسازد.

مصرف دارو پس از جراحی بینی

برای کاهش عفونت از آنتیبیوتیک استفاده میشود؛ خصوصاً اگر که متقاضی مبتلا به عارضهای مانند دیابت باشد. برای کاهش درد میتوان از داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک مانند استامینوفن استفاده کرد.

وجود مشکلات پوستی

وجود مشکلات پوستی میتواند هزینه جراحی را افزایش دهد. پوست ظریف و حساس آسیبپذیرتر بوده و جراحی آن دشوارتر میباشد و جراح باید هنگام کار دقت بیشتری داشته باشد. صورتی که آسیبدیده باشد نیز حساستر بوده و مراقبت و دقت بیشتر از جانب جراح میطلبد.

بنابراین در صورت وجود هر یک از این مشکلات باید انتظار پرداخت هزینه بیشتری را داشته باشید. پرداخت هزینههای اضافی به نوع و میزان آسیبهای مذکور بستگی دارد. پیش از انجام جراحی، موارد ذکر شده را با جراح در میان بگذارید.

آیا بیمه جراحی زیبایی بینی را تحت پوشش قرار میدهد؟

بطور کلی شرکتهای بیمه هزینه عملهای انتخابی زیبایی را پوشش نمیدهند. با این حال اگر جراحی بینی به منظور اصلاح یک نقص عملکردی یا مشکل تنفسی انجام شود، ممکن است بیمه بخشی از هزینه یا کل آن را تحت پوشش قرار دهد. حتی زمانی که نگرانیهای پزشکی یا عملکردی دلیل جراحی باشند، باید پیش از عمل با شرکت ارائه دهنده بیمه تماس بگیرید زیرا احتمالاً نیاز به اخذ مجوزهای لازم باشد. اما عملهای به دلایل صرفاً زیبایی خارج از پوشش بیمه هستند. در سایر موارد، ممکن است بخشی از جراحی بینی به دلیل زیبایی باشد و بخش دیگر تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

آیا کم بودن هزینه جراحی بینی نتیجه نامطلوبی دارد؟

چنانچه جراحی برای انجام جراحی زیبایی بینی هزینه کمی پیشنهاد میکند، از خودتان علت آن را سؤال کنید. در بیشتر موارد علت اینست که جراح تجربه کمتری داشته و برای جلب توجه بیماران این پیشنهاد را میدهد. در این صورت سابقه این جراح را به دقت بررسی کنید و به او مراجعه نکنید مگر این که موارد زیر را در ارتباط با جراحی زیبایی بینی دارا باشد:

- سابقه کار 10 سال به بالا

- تاکید و تمرکز بر جراحی زیبایی بینی ( و نه اینکه جراح همه انواع جراحی پلاستیک صورت و بدن را انجام دهد)

- دارای تجربه درترمیم و بازسازی (این تجربه نشاندهنده آگاهی عمیق جراح از شکل و عملکرد بینی میباشد)

- نتایج بسیار رضایتبخش در ارتباط با بیماران قبلی (به تصاویر قبل و بعد از عمل متقاضیان جراحی بینی نگاه کرده و با آنها گفتگو کنید). در ارتباط با بهبود وضعیت تنفسی و همچنین بهبود ظاهر متقاضیان نیز سؤال کنید.

هزینههای نامحسوس در ارتباط با جراحی زیبایی بینی

مجموع هزینهای که برای جراحی زیبایی بینی میپردازید، شامل برخی از موارد نامحسوس میباشد که شاید اهمیت آنها از مبلغ پرداختی نیز بیشتر باشد:

- زمانی که به این کار اختصاص میدهید: هیچ کس تمایل به انجام مجدد جراحی زیبایی بینی ندارد بنابراین جراحی را انتخاب کنید که در مورد او تحقیق کرده باشید و بتوانید با او به راحتی ارتباط برقرار کنید. اطمینان حاصل کنید که جراح در تمامی موارد مذکور تجربه کافی داشته تا نیاز به مراجعه مجدد و ترمیم بینی نباشد.

-میزان خطر جراحی : حتی یک متخصص جراحی زیبایی بسیار ماهر و باتجربه هم نمیتواند تضمین کند که جراحی هیچ خطر و عوارضی نداشته باشد. البته در صورت هر گونه مشکلی، جراح با تجربه میداند که چگونه این مشکلات را کنترل کرده و به بهترین نتیجه دست خواهد یافت.

- میزان بهبودی متقاضی پس از جراحی : بهترین جراحان زیبایی بینی همیشه بهبودی پس از جراحی را مد نظر قرار میدهند. نحوه کار جراحان برجسته بسیار دقیق و کارآمد میباشد و بنابراین روند بهبود سریعتر انجام میشود و معمولاً دردی ایجاد نخواهد شد.

- دستیابی به نتیجه رضایتبخش پس از جراحی : بزرگترین ضرر و هزینهای که میتوانید پرداخت کنید اینست که از نتیجه عمل بینی خود رضایت نداشته باشید. به همین دلیل برای دستیابی به بهترین نتیجه تنها به جراحان باتجربه و برجسته مراجعه کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علائم، علت تشخیص و درمان شکستگی مهره گردن

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

استرس با چه مکانیسمی بر روی پوست اثر میگذارد؟

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

پی آر اف (PRF) در چه مواردی کاربرد دارد؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ضعف دست نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

سرطان سینه استیج صفر چیست؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

خار پاشنه و درمان بدون جراحی خار پاشنه

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

دیسک توراسیک چیست و چگونه درمان می شود؟

دکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]

کالری سسهای کم چرب

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

آی یو دی بهترین وسیله پیشگیری از بارداری پس از تولد اولین فرزند

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت