شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

لیزر موهای زائد بدن و صورت

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

اگر از راه های از بین بردن موهای زائد مثل موم، بند و… خسته شده اید، لیزر موی زائد می تواند به شما کمک کند. در این روش از نور متمرکز شده لیزر استفاده می شود که به داخل فولیکول مو نفوذ می کند.از لیزر می توان برای رفع موهای زائد بدن استفاده کرد، برای مثال دست، بازو، پا، زیر بغل و ... . دقت دستگاه لیزر موهای زائد بسیار بالاست (این مسئله تا حد زیادی به دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد)، هر پالس از لیزر در کمتر یک ثانیه عمل کرده و در یک لحظه می تواند مقدار زیادی از موهای زاید را حذف کند.

جلسات درمانی بستگی به وسعت نواحی تحت درمان دارد بطور مثال نواحی با وسعت کم مثل پشت لب زمانی کمتر از ۱ دقیقه و نواحی وسیع تر مانند پشت پا زمانی حدود یک ساعت طول خواهد کشید. در ۹۰ درصد از موارد درمان موهای زائد بدن و صورت بعد از ۴ الی ۶ جلسه می توانید، از شر موهای زاید خود برای همیشه خلاص کنید.دستگاه لیزر سایناشور ساخت کشور امریکا یک محصول شناخته شده با کیفیت در زمینه برطرف سازی موهای زائد می باشد. این لیزر از پیشرفته ترین، ایمن ترین و مطمئن ترین فن آوری برای برطرف سازی موهای زائد استفاده می کند

آنچه در این مطلب میخوانید

آمادگی قبل از درمان

اگر تصمیم دارید از روش لیزر موهای زائد بدن و صورت استفاده کنید، باید شش هفته قبل از آن استفاده از مومک، موچین یا الکترولیز را محدود کنید. توجه داشته باشید به مدت شش هفته قبل و بعد از لیزر موهای زائد، مدت قرار گرفتن در معرض نورخورشید را محدود کرده و حتما از کرم های ضد افتاب با spf مناسب استفاده کنید. قرارگرفتن نواحی تحت درمان در معرض نور خورشید باعث می شود که این روش تاثیر کمتری داشته باشد

روش laser-safe

بهتر است که فرد ۱ الی ۲ روز قبل از انجام روش از بین بردن موهای زائد با لیزر موهای زائد بدن و صورت خود را اصلاح کند (با استفاده از تیغ). در جلسه درمان نور لیزر با طول موج مناسب جهت از بین بردن و رفع موهای زائد به ناحیه مورد نظر تابانده می شود. پس از اتمام جلسه درمانی از کرم های ترمیم کننده و ضد التهاب در ناحیه تحت درمان استفاده می شود و باید به مدت چند ساعتی روی پوست باقی بماند.

موج ساتع شده از دستگاه لیزر از پوست عبور کرده و بر رنگدانه یا ملانین موجود در فولیکول های مو تاثیر می کند و باعث از بین بردن موهای زاید می شود. در این روش سلول های مجاور و بقیه لایه های پوست اصلا آسیب نمی بیند. معمولا موها در فازهای رشد متفاوتی هستند و همیشه مقداری از موها در فاز خواب (نهفته) می باشند، در این حالت موها فاقد ملانین یا رنگدانه می باشند. زمانی که این موهای زاید وارد فاز رشد شود، دارای رنگدانه یا ملانین می شوند.

از آنجا که لیزر موهای زاید فقط موهای رنگدانه دار (در فاز رشد) را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین جلسات درمانی باید هر چند وقت یکبار برای ۴ الی ۶ بار تکرار شود تا بدین ترتیب تمام موها را که در زمان های مختلف وارد فاز رشد می شوند را از بین ببرد، به همین دلیل ۴ تا ۶ جلسه برای از بین بردن موهای زائد با لیزر به فواصل ۱ تا ۴ لازم است تا تقریبا همه ی موهای زائد از بین بروند.

میزان درد تجربه شده در لیزر موهای زائد صورت و بدن برای هر شخص، متفاوت است، اما درد آن در حد متوسط است. بعضی از مراجعین به ویژه افرادی که موهای زائد تیره و ضخیمی با تراکم زیاد دارند، ممکن است کمی احساس درد و سوزش در زمان درمان داشته باشند، در این موارد معمولا از کرم بی حسی نیم ساعت قبل از شروع جلسه درمان با لیزر بصورت یک لایه ضخیم استفاده می شود، بدین ترتیب فرد درد و سوزشی هنگام درمان نخواهد داشت.

بهترین لیزر موهای زائد

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

یک الی دو روز پس از جلسه درمانی لیزر مو های زائد، پوست ناحیه تحت درمان ممکن است دچار التهاب شود. کمپرس یخ و کرم های مرطوب کننده به رفع التهاب پوست کمک می کند. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرمهای ضد آفتاب پس از از بین بردن موهای زائد با لیزر بسیار مهم است.استفاده از لوازم آرایشی یک روز بعد از درمان بلامانع می باشد. یک هفته بعد از جلسه درمانی فولیکولهای مو همراه با شفت مو به خارج از پوست رانده میشوند و ممکن است این تصور اشتباه برای فرد پیش بیاید که رویش زودهنگام موهای زائد اتفاق افتاده است، این مسئله در قسمتهایی موهای ضخیم دارند، بیشتر جلب توجه میکند.

ممکن است التهاب و تورم در محل تحت درمان لیزر موهای زائد پوست تیره وجود داشته باشد استفاده از کمپرس یخ می تواند سبب کاهش آن شود. معمولا نیازی به مصرف داروهای مسکن نیست. گاهی اطراف ریشه موها دلمه میبندد که رفع آنها ۱۰-۷ روز بطول می انجامد، در این مواقع از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده می شود تا دلمه ها بریزند. ممکن است رشد موی لیزر شده ۱ الی ۲ هفته بعد از لیزر موهای زائد ادامه پیدا کند و سپس بریزد. بیمار باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کند زیرا به خصوص در افراد با پوست تیره تر گاهی ۳-۲ طول می کشد تا اثر برنزه کنندگی نور آفتاب از بین برود و این مسئله جلسات لیزر موهای زائد را به تعویق بیندازد.

باید توجه داشت در بعضی بیماران که سابقه عوارض لیزرموهای زائد وجود دارد یا به دلایلی احتمال عوارض در آنها بیشتر است، پزشک قبل از شروع درمان از تست کردن این روش استفاده کرد، بدین صورت که یک نقطه را لیزر می کند و یک هفته بعد این ناحیه توسط پزشک بررسی می شود و چنانچه مشکلی وجود نداشت درمان موهای زاید بدن یا صورت شروع می شود. در اغلب حالات قرمزی حاصل از لیزر موهای زائد بیش از چند ساعت پایداری ندارد و استفاده از پماد اکسید زینک یا کرم های ترمیم کننده ی بعد از لیزر برای رفع این مشکل کفایت می کند. محافظت ناحیه ی تحت درمان از اشعه ی خورشید نیز حائز اهمیت است که به همین علت از فرآورده های ضدآفتاب با spf بالا استفاده می گردد.

تعداد جلسات مورد نیاز

هر تار مو طی سه مرحله رشد می کند ولی تنها در فاز رشد فعال است که تراکم ملانین به اندازه ای که انرژی نورانی را در حد تخریب جذب می کند، می رسد. در هر مقطع زمانی فقط تعداد یک سوم از موها در این فاز قرار دارند، لذا حداقل ۴ تا ۶ جلسه برای از بین بردن موهای زائد با لیزر نیاز می باشد. بهترین کاندیدهای لیزر موهای زائد اشخاصی با موهای تیره و رنگ پوست روشن هستند، گاهی اشخاص دارای پوست تیره یا رنگ موهای روشن نیازمند جلسات بیشتری برای رفع موهای زائد می باشند.

معمولاً قبل و در بین جلسات لیزر مو نباید از روش هائی از قبیل بند انداختن یا کندن موهای زائد استفاده کرد. از انجام این قبیل اقدامات حداقل دوهفته قبل از جلسه ی لیزر درمانی اجتناب کنید و موهای ناحیه مورد نظر را فقط باید با تیغ اصلاح کرد.

نتایج

اولین اثر لیزر بر از بین بردن موهای زائد بدن دو هفته بعد از اولین جلسه لیزر درمانی مشخص می شود پس تا در دو هفته اول لیزر مراجعه کننده هیچ اثری را نمی بیند، پس از گذشت دو هفته مو های لیزر شده سست و نازک تر می شود و رشد موهای زائد نیز کم می شود و هر بار که لیزر موهای زائد تکرار میشود به موازات آن تراکم موها نیز کمتر میشود تا اینکه بالاخره اکثر موههای زائد ( ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ) از بین می روند .

مزایا

رفع و از بین بردن موهای زائد با لیزر در تمام نواحی بدن مانند صورت (چانه، گونه، گوش، پیشانی و پشت لب)، گردن، پا، دست، زیر بغل، شرمگاه و .... مناسب است.

مزایا و فواید لیزر موهای زائد به شرح زیر می باشد:

دقت :

دستگاه لیزر کلینیک ما به شکلی موهای ضخیم و تیره را مورد درمان قرار می دهند که به پوست مجاور آسیبی وارد نمی کنند.

سرعت :

هر پالس لیزر در زمانی کمتر از یک ثانیه به طور همزمان چندین موی زائد را حذف می کند. لیزر در هر یک ثانیه منطقه ای به اندازه تقریبی یک سکه کوچک را تحت درمان قرار می دهد. نواحی کوچکی مثل پشت لب در کمتر از یک دقیقه و نواحی بزرگتر مانند کمر و پا ها حتی تا یک ساعت هم زمان می برد.

رفع دائمی موهای زائد :

بطور میانگین در ۹۰درصد از بیماران بعد از انجام سه تا پنج جلسه درمان، موهای زائد کاملا برطرف می شود.

عوارض

لیزر موهای زائد یک روش بی خطر برای از بین بردن و رفع موهای زاید بدن و صورت است. بسیاری از افرادی که می خواهند لیزر موهای زائد انجام دهند، درباره اثر لیزر بر اجزای داخلی بدن خود نگران هستند. لیزری که در ناحیه شرمگاهی یا زیر بغل انجام می شود هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد و هیچ آثار مخرب و ضرری را به همراه ندارد ندارد، زیرا نور لیزر در این درمان تا این عمق به بدن نفوذ نخواهد کرد.

این مسئله در جهان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید به عمق چند میلی متر است، بنابراین اصلا امکان نفوذ به بافت های عمیقتر وجود ندارد که باعث مشکل شود. لیزر درمانی در بارداری بهتر است استفاده نشود اما در زمان شیردهی بلامانع است.

هزینه و قیمت

قیمت و هزینه لیزر موهای زائد بسته به عواملی از قبیل وسعت ناحیه ای تحت درمان، نوع لیزر و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای هر شخص متفاوت است.لیزر موهای زائد صورت و بدن یک روش دائمی و بی خطر برای از بین بردن و رفع موهای زاید بدن و صورت می باشد.

لیزر بهترین راه درمان موهای زائد در تمام نواحی بدن و صورت از جمله چانه، پشت لب، گونه، گردن، دست، پا، کمر و ... می باشد. در این روش نور لیزر فقط ریشه موهای زاید را تحت تاثیر قرار داده و به نواحی مجاور پوست و بافت های عمیقتر بدن صدمه ای را وارد نمی کند و تا کنون عوارضی بجز قرمزی و التهاب چند روزه پوست برای این روش درمانی گزارش نشده است. تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای هر فرد در اولین مراجعه وی به کلینیک مشخص می شود.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

اسکلروتراپی یا درمان رگهای ساق و ران

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

آنژیوگرافی قلب به چه منظور انجام می گیرد؟

دکتر امید هاشمی فرد [ متخصص قلب و عروق ]

دو بینی چیست و چگونه تشخیص داده و درمان میشود؟

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

فیبرومیالژیا (درد منتشر عضلانی اسکلتی) چیست؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

چرا در دیابت نوار عصب و عضله گرفته می شود ؟

دکتر غلامرضا رئیسی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

اصلاح شکل ظاهری زخم ها با تزریق ژل

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ارکیت یا التهاب بیضه چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

رابطه ی هورمون استروژن با سرطان سینه

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

بیماری سوزاک

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت