شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بررسی مزایا لیفت صورت و بدن با نخ

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

گذر زمان رد پایش را بر تمام اجزاء بدن ما میگذارد، این اثرات در زبان ما پیری نامیده میشود که در پوست به صورت چین و چروک و افتادگی پوست دیده میشود، اما متاسفاته استرس های روزمره، مصرف سیگار، آلودگیهوا، اثرات اشعه آفتاب و ... همه و همه پیری ما را تسریع مینمایند. همه در پی راه چاره، پیشگیری و درمان پیری می رویم؛اما کدام روش واقعا در جوانتر شدن ما،جوان ساختن ما و جوان ماندن ما بیشترین تاثیر را دارد و چگونه می توانیم به صورت طبیعی شبیه عکسهای سال قبل خود شویم.

روش های مختلفی تاکنون عرضه شدهاند اما جدیدترین روشی که روند پیری را معکوس مینمایدتکنیک جوانسازی با نخ است.تکنیک جوانسازی،بر مبنای جاگذاری نخهای آهسته جذبشونده در زیرپوست هست. این نخها بهتدریج و طی چهار تا شش ماه تحلیل رفته و سرانجام ناپدید خواهند شد، اما در این مدت، تکثیر سلولهای فیبروبلاست (سلولهای سازنده الیاف کلاژن و الاستین که مسئول ایجاد و حفظ شکل و استحکام بافتها هستند) و ساختوساز کلاژن و الاستین و گسترش و نوسازی عروق را در پیرامون خود بهشدت تحریک میکنند. از این تکنیک جوانسازی میتوان لیف ابرو با نخ را نیز انجام داد .

تکنیک جوانسازی با نخ موجب میشود تا پوست کشیدهتر، جوانتر، هموارتر و شفافتر شود. چینوچروکها محوشده، منافذ پوست ریزتر و باریکتر میشوند، قسمتهای آویزان شده پوست استحکام یافته و درنهایت لیفت مناسب و بادوام ایجاد میشود.در هر ثانیه حضور این نخها در پوست، ساخت رشتههای جوانی صورت میگیرد لذا یک جوانسازی و پیشگیری از پیری طولانی مدت در طی یک یا دو جلسه درمانی خواهید داشت.از این روش برای می توان برای رفع غبغب استفاده نمود .

ایجاد غبغب در ناحیه چانه میتواند اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد. متاسفانه، چربی جمع شده زیر چانه یکی از مقاومترین و ماندگارترین نوع چربی در برابر تلاشهای انجام شده برای از بین بردن غبغب ، همچون تمرینهای حرکتی و رژیم غذایی هستند. به این ترتیب حتی زمانی که فرد وزن کم میکند نیز وضعیت غبغب تغییر نکرده و تحت تاثیر کاهش وزن قرار نمیگیرد.نخ سیلوئت و نخ خاردار PDO ، دونوع نخ بکار برده در این روش هستند که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم.


انواع نخ
پلی دی اکسان (PDO)

PDOیا(POLYDIOXAN ONE)ماده تشکیلدهنده این نخها، ابتدا به خاطر کیفیت و ویژگیهای خود در اعمال جراحی قلب و عروق، چشمپزشکی، زنان وز ایمان و اصولاً هرجایی که نیاز به استحکام و انسجام در عین بیخطری و بیضرر بودن و عدم ایجاد تب و عفونت بسیار مهم است، بکار رفته و همچنان نیز استفاده میشود. زیرا این نخها ATRAUMATIC(غیر آسیبرسان به بدن انسان) بوده، نسبت به ماهیچهها خنثی هستند و هیچگونه خاصیت تبزایی و ایجاد عفونت از خود نشان ندادهاند.

نخ پلی دیو کسان وان(PDO)یک نخ مو نو فیلامنت سنتتیک قابلجذب است که بهمحض ورود به بافتهای بدن باعث تجمع و تکثیر سلولهای فیبر وبلاست در پیرامون خود میگردد.. کلاژن سازی و ترشح مداوم الیاف الاستین از فیبروبلاستها، منجر به ایجاد یک شبکه داربستمانند در زیرپوست میشود که ازیکطرف از افتادگی بیشتر پوست در اثر نیروی جاذبه زمین پیشگیری میکند و از طرف دیگر باعث سفت شدن و شکل گرفتن پوست شده و از پیدایش و گسترش جاهای شل و آویزان جلوگیری میکند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، پس از چهارتا شش ماه نخ بهطور کامل جذب میشود اما بافت ایجادشده و اثر نخها دو تا سه سال باقی خواهد ماند.محل جاگذاری این نخها بین لایه درم و نیام عضلات زیر جلدی (لایهSMAS=Superficial Muscular Aponeurotic System) هست.درمان بانخ پلی دیو کسان وان(PDO) بسیار کارآمد، کاملاً ایمن و بدون درد است و دوران بهبود آن نیز در چشم به هم زدنی میگذرد.

نخ سیلوئت
نخ سیلوئت نخ بخیه مخروطی دوطرفه و کاملاً قابل جذبی است که برای اصلاح موقعیت بافت و اجزاء صورت و گردن به کار برده میشود. این نخ بخیه از یک نوار پلی لاکتیک اسید تشکیل میشود که سالهای متمادی در پزشکی کاربرد داشته و ایمنی آن نیز به اثبات رسیده است. نخ سیلوئت کاملاً قابل جذب است و اثر لیفتینگ صورت آن بیش از ۱۸ ماه ماندگاری دارد. نتایج عمل لیفت با نخ به صورت آنی نمود مییابد و با جذب شدن نخ، کلاژن طبیعی بدن جایگزین آن میشود و به این ترتیب جوانی بازیافته ماندگارتر میشود. در مجموع بیماران دارای پوست سنگینتر متقاضیان بهتری محسوب میشوند.

ناحیه های قابل درمان توسط لیفت با نخ
نخ سیلوئت
لیفت با نخ سیلوئت به منظور بالا کشیدن پوست صورت و محکم کردن پوست صورت و گردن انجام میشود. نخ سیلوئت بیشترین کاربرد را برای از بین بردن خط فک و خطوط اندوه، خطوط رو به پایین گوشههای لب، دارد؛ هر چند این درمان غالباً بر روی گردن ، ابرو و گونه نیز انجام میشود. در راستای بهینه سازی نتایج عمل ممکن است از چندین رشته نخ استفاده شود.

نخ خاردار
لیفت با نخ خاردار به منظور بالا کشیدن و محکم کردن پوست صورت و بدن انجام میشود. نخ خاردار بیشترین کاربرد را برای از بین بردن خط فک و خطوط اندوه، خطوط رو به پایین گوشههای لب، دارد؛ هر چند این درمان غالباً بر روی گردن، لیفت ابرو ، پیشانی، خطوط خنده و گونه نیز انجام میشود. به علاوه این روش برای بهبود وضعیت ناحیه بالای سینه، از بین بردن ترکهای پوستی ، لیفت باسن و شکم نیز کاربرد دارد. در راستای بهینه سازی نتایج عمل ممکن است از چندین رشته نخ استفاده شود.

روش انجام عمل
نخ سیلوئت
جراح چهره و گردن را پیش از عمل به دقت بررسی میکند تا بهترین محلهای قرار دادن نخ را تعیین کند و نقطههای مناسب را بر روی پوست علامت بزند. این عمل در محیط ضدعفونی شده و تحت بیحسی موضعی با تزریق داروی بیحسی در محلهای ورود و خروج نخ بخیه انجام میشود تا احتمال بروز هر گونه ناراحتی به حداقل برسد. یکی از مزایای بزرگ لیفت با نخ این است که هیچ برشی ایجاد نمیشود. جراح نخ را با سوزن وارد پوست میکند و هنگامی که تمام رشتهها در جای مناسب قرار گرفت، آنها را محکم میکند و انتهای نخ بخیه را میبرد و زیر پوست به خوبی مخفی میکند. با کشیدن نخ درون پوست تاثیر مورد نظر حاصل میشود و مخروطها به راحتی در یک جهت حرکت میکنند، اما در مقابل حرکت رو به سمت محل اولیه خود مقاومت میکنند؛ نتیجه نهایی این کار جوانسازی پوست و محکم شدن آن است. از آنجایی که نخ دو طرفه است، سمت دیگر نخ پوست بالا کشیده شده را در جای خود نگه میدارد و تاثیر عمل را دوچندان میسازد.ناحیه درمان شده پس از عمل قدری قرمز و ملتهب میشود. بیشترین میزان تغییر را میتوان بلافاصله پس از عمل مشاهده کرد، و طبیعی است که تأثیر حاصل شده ظرف چند روز آتی اندکی تعدیل یابد تا در نهایت نتیجه واقعی آشکار گردد. جمع شدن پوست در محل قرارگیری نخ طبیعی و کاملاً قابل پیشبینی است، اما جایی برای نگرانی وجود ندارد چون این مورد پس از چند روز برطرف خواهد شد.

نخ خاردار
سابقه پزشکی و شرح حال بیمار در جلسه مشاوره پیش از عمل بررسی و بیمار کاملاً معاینه میشود تا اطمینان حاصل شود که وی متقاضی مناسبی برای این عمل به شمار میآید. لیفت با نخ خاردار عملی با حداقل تهاجم است، مراقبت پس از عمل بسیار ساده و جزیی است و دوران بهبود آن فوق العاده کوتاه است. این عمل در محیط ضدعفونی شده انجام میشود و بسته به محل تحت درمان از داروی بیحسی استفاده میگردد. جراح نخ خاردار را زیر پوست قرار میدهد و سپس با دست رشتههای نخ را محکم میکند یا میکشد تا نتایج مطلوب به دست آید. از این گذشته نخ خاردار با تحریک فیبروبلاست به تولید کلاژن و الاستین اثرگذاری عمل را افزایش میدهد و بافت و تن پوست را بهبود میبخشد. نخ خاردار ظرف چند ماه طی فرایند هیدرولیز درون بدن کاملاً تجزیه میشود و چون کوچکترین ذرهای از آن باقی نمیماند، طبعاً هیچ اثر جانبی ناخواستهای نیز بروز نمییابد.بالا کشیدن و محکم کردن پوست به واسطه ساز و کارهای گوناگون عملکرد تجهیزاتی چون قلاب، بست و خار داخل این نوع نخ بخیه ممکن میشود که به لایه زیر پوست متصل میشوند. نخ را میتوان با اعمال فشار یا کشش محکم کرد تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. جوانسازی و بهبود بافت پوست نیز ارمغان این عمل است که به دلیل تحریک فیبروبلاست در ناحیههای درمان شده رخ میدهد.

ایمن و بدون درد بودن لیفت با نخ
نخ سیلوئت
اگرچه لیفت صورت با نخ سیلوئت عملی با حداقل تهاجم است، بااین حال احتمال بروز عوارض بالقوه وجود دارد. بیماران گاهی هنگام عمل و پس از آن ناراحتی اندکی را تجربه میکنند، که با تزریق داروی بیحسی مناسب در طول عمل و مصرف مسکن به حداقل میرسد. در محل ورود و خروج نخ زخمهای بسیار کوچکی روی پوست ایجاد میشود که بهبود آن چند روز طول میکشد؛ به ندرت نیز جای زخم روی پوست باقی میماند. مانند هر عمل دیگری که در آن در پوست نفوذ میشود، احتمال کبودی، ورم و عفونت وجود دارد.

کبودی معمولاً بسیار جزیی و محدود به محل تزریق است، بااین حال گاهی با کبودی قابل توجه مواجه میشویم. ورم نیز اگرچه قابل انتظار است، اما معمولاً پس از سپری شدن چند روز فروکش میکند. خونریزی طی عمل را نیز میتوان با اعمال فشار متوقف نمود. خونریزی پس از عمل در موارد انگشت شمار بروز مییابد و منجر به ایجاد تودههای کوچک (هماتوم یا خونمردگی) در زیر پوست میشود که طی یک بازه زمانی چند روزه تا چند هفتهای از بین میرود. با توجه به حداقل بودن میزان تهاجم عمل احتمال آسیب دیدن بافتهای عمیقتر، رگهای خونی یا اعصاب بسیار پایین است و به محل تحت درمان بستگی دارد.نخ سیلوئت در شرایط استریل و کاملاً بهداشتی از اسید پلی لاکتیکی تهیه میشود که کاملاً قابل جذب و زیست سازگار است و سالهای متمادی در سراسر جهان از جمله آسیا و ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

نخ خاردار
نخ خاردار (پلی دی اکسانون) بیش از ۳۰ سال است که در عملهای جراحی به عنوان نخ بخیه پوستی و زیرپوستی کاربرد داشته و ایمنی آن اثبات شده است. انعطاف پذیری و مقاومت کششی بسیار بالا و امکان عبور دادن آسان آن از درون بافت باعث شده است تا این نخ بهترین گزینه برای عملهای زیبایی باشد. سوزنهای فوق العاده ظریف مورد استفاده در لیفت با نخ خاردار نیز حداقل ناراحتی را ایجاد میکنند. روکش مخصوص این سوزنها این امکان را فراهم میآورد تا بتوان آنها را با حداقل مقاومت بافت در پوست لغزاند و جلو برد. اگرچه این عمل تقریباً بدون درد است، اما گاهی با توجه به ناحیه تحت درمان و میزان نخ مورد استفاده از پماد یا آمپول بیحسی موضعی استفاده میشود تا عمل به هیچ وجه آزار دهنده نباشد.

مانند هر عمل دیگری که در آن در پوست نفوذ میشود، احتمال کبودی، ورم و عفونت وجود دارد. کبودی معمولاً بسیار جزیی و محدود به محل تزریق است، بااین حال گاهی با کبودی قابل توجه مواجه میشویم. ورم نیز بسیار اندک است و در صورت بروز یافتن پس از چند روز فروکش میکند. خونریزی طی عمل را نیز میتوان با اعمال فشار متوقف نمود. خونریزی پس از عمل در موارد انگشت شمار بروز مییابد و منجر به ایجاد تودههای کوچک (هماتوم یا خونمردگی) در زیر پوست میشود که طی یک بازه زمانی چند روزه تا چند هفتهای از بین میرود. با توجه به حداقل بودن میزان تهاجم عمل احتمال آسیب دیدن بافتهای عمیقتر، رگهای خونی یا اعصاب بسیار پایین است و به محل تحت درمان بستگی دارد.

عوارض و اثرهای جانبی
بیمار ممکن است بلافاصله پس از عمل با قرمزی، تورم، خارش و درد مواجه شود که البته طبیعی است و به زودی برطرف خواهد شد. ورم پس از چند روز و دیگر علائم ظرف مدت کوتاهتری از بین خواهند رفت.احتمال عفونت پایین و در صورتی که عمل به درستی انجام شود بسیار ناچیز است، بااین حال چنانچه موضع قرمز یا گرم و حساس بشود، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرد. بیمار گاهی اوقات به موازات تعدیل یافتن اثر لیفتینگ نخ را در سطح پوست یعنی در جایی حس میکند که جراح آن را بریده و مخفی ساخته است؛ در این صورت باید برای اصلاح سر نخ به جراح مراجعه کرد.کبودی پس از عمل نیز غیرطبیعی نیست و احتمال بروز آن در صورت مصرف آسپرین یا داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن در دو هفته پیش از عمل افزایش مییابد. کبودی قابل توجه پس از عمل را میتوان با قرار دادن یخ بر روی موضع کاهش داد.

نخ سیلوئت
گاهی در محل قرارگیری نخ فرورفتگیهایی در پوست مشاهده میشود، که طبیعی است و پس از چند روز برطرف خواهد شد. بیمار گاهی مخروطها را داخل پوست احساس میکند که این مورد نیز جایی برای نگرانی نیست. لازم به یادآوری است که تأثیر لیفت با نخ معمولاً بلافاصله پس از اتمام عمل چشمگیرتر است و این اثر به مرور ظرف چند روز تعدیل میشود.

نخ خاردار
گاهی به نظر میرسد که جراح در اصلاح نقص پوست و لیفت زیاده روی کرده است و نتیجه غیرطبیعی است، اما این حالت ظرف چند روز تعدیل شده و نتیجه نهایی قابل مشاهده میگردد.

مزایای روش لیفت با نخ
روش سالم و بیخطری است.
به هیچ آمادگی خاصی نیاز ندارد.
به مراقبت های بعدی خاصی نیاز ندارد.
آثار درمان بلافاصله قابل مشاهده هستند.
آثار درمان باگذشت زمان نهتنها افت نمیکنند، بلکه روز بروز بهتر میشوند.
هیچگونه جراحت یا جای زخم روی پوست مشاهده نمیشود.
نخها اصلاً قابل مشاهده یا لمس نیستند.
نخها کاملاً" قابل جذب هستند.
در صورت لزوم، امکان تکرار در همان محل و یا نقاط دیگر صورت و بدن در ماهها و سالهای بعد وجود دارد.
این روش از سن ۲۵ سال به بالا قابل استفاده است.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

سونوگرافی های لازم در دوران بارداری

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

علائم و انواع روش های درمان آرتروز گردن

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

نکات ویژه در انتخاب غذای مایع و جامد در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تشخیص بیماری پریاپیسم

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

آیا انتقال کرونا از مادر به جنین ممکن است؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

درد ریشه مو نشانه چیست و به چه علت است؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

افرادی که پوست چرب دارند، بخوانند

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ریزش مو آندروژنیک در آقایان

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت