دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری

عوارض جبران ناپذیر خودارضایی واقعیت دارد؟

دکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]آدرس وب سایت : www.drhaghighat.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، مقابل بیمارستان عیسی بن مریم ، ساختمان 71 تلفن مطب : 3220549 - 031

همانگونه که گفته شد يکي از عوارض مهم استمناء زودانزالي است. درباره عوارض جسمي روحي و حتي خانوادگي زودانزالي مطالب بسيار ميتوان گفت که اين خود امروزه يکي از مشکلات بزرگ تعداد زيادي از مردان و بصورت ثانويه بسياري از زنان متاهل جامعه ما ميباشد.حتي درصدي از بيماران که بدليل ناباروري به پزشک مراجعه ميکنند پس از گرفتن شرح حال دقيق مشخص ميگردد علت اصلي عدم باروري در واقع عدم توانائي در نزديکي ناشي از زودانزالي شديد است. بدين معني که قبل از انجام عمل دخول آلت تناسلي فرد به حالت ارضاي جنسي و انزال ميرسد لذا مايع مني و اسپرم داخل مهبل زن وارد نميگردد تا بتواند منجر به حاملگي گردد. وحتي شخصا چندين مورد بيماراني داشته ام که حتي چندين سال پس از ازدواج هنوز پرده بکارت زن سالم بوده. بدين معني که حتي يک نزديکي موفق نيز نداشته اند. و يا يکي از علل مهم عدم ثبات زندگي زناشوئي و حتي انحراف اخلاقي در زن ممکن است زودانزالي همسر وي باشد.

در اثر استمناء زياد و کاهش شديد آستانه تحريک منجر به انزال با کوچکترين محرک جنسي و يا عصبي و روحي ميگردد و دفع مکرر ودائم ترشحات غدد پارايورترال و غدد فرعي جنسي و پروستات منجر به ترشح مکرر و گاهي مداوم از مجرا ميگردد که اصطلاحا به آن سيلان مني گويند.افرادي که استمناء به تعداد بسيار زياد انجام ميدهند منجر به عوارض شديد عصبي بدني مثل لاغري لرزش و افسردگي و اضطراب ميگردد. البته جاي بحث دارد که آيا مشکلات عصبي و اضطراب و زمينه مشکل روحي، منجر به استمناء به مقدار زياد ميگردد و يا استمناء زياد، منجر به افسردگي و اضطراب ميگردد؟

ولي به هرحال شيوع استمناء، در بيماران روحي و بستري بخش رواني بسيار بالاست.عارضه ديگر استمناء ممکن است ناشي از روش انجام آن باشد. بدين معني که روشي که فرد جهت ارضاي جنسي انتخاب و يا ابداع ميکند ممکن است مضر و حتي خطرناک باشد. ويا منجر به آسيب به خود گردد.روش غالب استمناء، استفاده از دو انگشت شست و اشاره تا تمام کف دست ميباشد. البته پس از کاهش آستانه تحريک جنسي و ايجاد زودانزالي تحريکات بسيار کمتر مثل مالش قسمت ران پاها به آلت و حتي خوابيدن به روي شکم نيز ميتواند منجر به انزال گردد که اين خود نوعي استمناء است.

با توجه به زياده طلبي و تنوع طلبي ذاتي انسان، فرد جهت ارضاي بيشتر به روشهاي ديگر ممکن است روي آورد مثل استفاده از اجسام که ميتواند مخاطره آميز باشد. يکي از شايعترين اين روشها استفاده از اجسام به شکل حلقوي است. که فرد بتواند با عبوردادن آلت از داخل حلقه حس تحريکي بيشتري مشابه به نزديکي به خود منتقل کند.در اين حالت با توجه به افزايش سايز وقطر آلت تناسلي حين تحريک جنسي ممکن است پس از وارد کردن آلت بداخل حلقه منجر به بدام افتادن آلت تناسلي داخل حلقه گردد. وچون در اين حالت آلت تحت فشار ميباشد و دردناک است فرد به اشتباه تصور ميکند با توقف استمناء و قطع تحريک جنسي منجر به کاهش سايز آلت و توانائي در خارج کردن آلت از حلقه خواهد شد ولي با توجه به پرخوني قسمتي از آلت تناسلي که از حلقه عبور کرده و بالا بودن فشار خون سرخرگي که خون ورودي آلت است نسبت به خون سياهرگي که تخليه خون آلت است در نتيجه خون، به آلت وارد شده ولي خارج نميگردد، لذا نه تنها سايز آلت کوچک نميگردد بلکه احتقان، تشديد يافته و بدام افتادگي آلت تناسلي بيشتر نيز ميگردد. اين حالت منجر به بروز وضعيت اورژانسي و احتياج به اطاق عمل و بيهوشي جهت بريدن حلقه از دور آلت تناسلي ميباشد.

عکس زير نمونه اي را نشان ميدهد که با جسم سخت حلقوي شکل ( آچار ) اقدام به استمناء نموده، که منجر به بدام افتادگي آلت تناسلي شده و پس از بريدن حلقه فلري آلت آزاد شده است . حال اگرفرد در چنين حالتي بدليل شرم و خجالت به پزشک مراجعه نکند بدليل عدم خونرساني به آلت بتدريج بافت مرده و نکروزه ميگردد و سپس عفوني شده و ناچارا توسط جراحي ويا اگر باز مراجعه نکند بصورت خودبخودي آلت تناسلي قطع ميگردد.در روش ديگري که فرد از اجسام شکل پذير جهت استمناء استفاده ميکند، در جسم شکل پذير سوراخي ايجاد کرده و از طريق آن حفره، اقدام به استمناء ميکنند. که در اين حالت بدليل نرمي و شکل پذيري، جسم ميتواند بداخل مجرا نفوذ کند و با تحريک مجرا منجر به عارضه گردد.

بعنوان مثال من در بيماران خود با مواردي برخورد داشته ام که از ميوه جات و ايجاد حفره در آن و از طريق دخول آلت بداخل آن حفره اقدام به استمناء ميکرده.جالب است است بدانيد در شرح حال دقيقي که از اين بيماران گرفته شده استفاده از خيار با سايز بزرگ، لوله جاروبرقي و حتي از مجاري فاضلاب حمام، جهت استمناء ذکر شده است. دريک مورد ، بيمار بدليل استمناء از طريق مجراي فاضلاب حمام دچار عفونت مجراي ادراري شده بود . حال تصور کنيد در چنين حالتي ، آلت، داخل حلقه فلزي مجراي دفع فاضلاب، بدام افتد....

عوارض خودارضايي
گاهي در حين عمل استمناء و در حالت نعوظ کامل با فشار شديد به آلت و خم کردن آن منجر به شکستگي آلت ميگردد. که منجر به خونريزي شديد زيرپوستي و آسيب بافت آلت ميگردد که احتياج به ترميم جراحي بصورت اورژانسي است. و درصورت عدم درمان منجر به خمیدگی وانحنای شدید آلت ونارسائي جنسي ميگردد.در روش خاصي از استمناء بنام hanging masturbation فرد جهت استمناء خود را در حالتی شبيه به دار زدن قرار مي دهد، چون طرفداران اين روش معتقدند در حالت کمبود اکسيژن، لذت جنسی بيشتری مي برند، که در اين حالت ممکن است فرد نتواند در زمان لازم ، خود را از شرايط طناب دار، و کمبود اکسيژن آزاد کند و منجر به آسيب مغزی و حتی مرگ گردد.( در پزشکي قانونی مبحث کامل اين روش ذکر شده است).

با مطالعه مطالب ارائه شده فوق، ممکن است اين اين تصور بوجود آيد که استمناء به مقدار کم نه تنها مضر نيست که شايد با کاهش فشار جنسي سودمند هم باشد.(حتي گروه متعددي از پزشکان، بخصوص در مقالات غربي چنين عقيدهای را ارائه کرده اند)

من هنگام جمع آوري اين مطالب بياد آوردم که شرب الکل در دين اسلام حرام ميباشد، حتي به مقدار کم. در حالي که پزشکان مقدار کم الکل را مضر نميدانند. ولي انسان پس از درک لذت آن، بدليل زياده طلبي ، به مقادير کم راضي نيست. به همين صورت عمل استمناء و خودارضائي جنسي نيز بتدريج با زياده طلبي در لذت جنسي و ارضاء ، و بتدريج با افزايش و استمرار آن تبديل به اعتياد روحي ميگردد. بطوري که بسياري از جوانان با علم به مضرات آن و تمايل شديد به ترک، وحتي پشيماني شديد و انزجار پس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نيستند.

لذا من نيز استمناء را به هر ميزان مضر ميدانم. ( البته استمناء را نشانه انحراف جنسي، بلوغ زودرس يا مشکلات روحي و اخلاقي نميدانم که توسط گروهي ابراز شده است، مگر به ميزان بسيار زياد باشد ).چرا در بسياري مطالعات و مقالات غربي، عارضه ثابت شده را براي استمناء نمي پذيرند؟ بايستي در نظر داشت مطالعات غربي در شرايط و جوامعي انجام شده که جوانان از نظر روابط جنسي با جنس مخالف محدوديتی ندارند، امکانات تفريحي و ورزشي بسيار بيشتر از جامعه ما در دسترس، و عمومی مي باشد، در چنين شرايطي فرد کمتر به استمناء روی مي آورد. و شيوع و شدت استمناء، بسيار کمتراز جامعه ماست که بسياري از جوانان شرايط مشاهده رفتارهاي جنسي را از طريق فيلم و عکس و ماهواره دارند ولي امکان داشتن روابط جنسي را ندارند. و تمامي رفتار جنسي و تخليه ارضاي جنسي آنها از طريق استمناء مي باشد. اينجانب بيمارانی داشته ام که تا روزی 10 مرتبه استمناء ميکردند.

برای آشنایی با علائم هشدار دهنده بیماری کلیوی ، کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

مزوتراپی موی سر روشی برای رفع ریزش مو

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

برخورد با کودک در هنگام ترس چگونه بايد باشد؟

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

تب خال

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

مزوتراپی مو چیست؟

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

واریکوسل و سونوگرافی بیضه ها

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

هر آنچه باید در مورد الکتروماگنتیک تراپی یا مگنت تراپی بدانید

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

اسکن کف پا و ضرورت انجام آن جهت ساخت کفی طبی

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

لیزر موهای زائد

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سفید شدن موها

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت