شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

هر آنچه باید در مورد جراحی زیبایی بینی طبیعی بدانید

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

زمانی بود که افراد بسیاری برای خلق یک بینی جذابتر به جراح متخصص رینوپلاستی یا عمل بینی مراجعه میکردند تا با برداشتن غضروف و تراش دادن قوز و برجستگی یا نقصها بینی زیباتری پیدا کنند، اما این بینی جدید به هیچ وجه طبیعی به نظر نمیرسید. البته امروزه شرایط تغییر کرده است و اکثر متقاضیان عمل بینی در جستجوی تکنیکهایی طبیعی برای رینوپلاستی هستند تا پس از عمل نیز یک بینی طبیعی و البته زیباتر داشته باشند. تکنیکهای جراحی بینی ظرف سالهای گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده است و امروزه پزشکان میتوانند بینی ظریفتری را مطابق با ویژگیهای خاص صورت بیمار پدید بیاورند. نتیجه عمل بینی طبیعی به گونهای است که انگار بیمار با همین بینی متولد شده و جراحی بر روی بینی انجام نشده است. بینی که عملی بودن آن مشخص باشد، زوایای نامناسبی دارد، بیش از حد کوتاه شده، کلوملای آن آویزان است و با بقیه اجزاء صورت تناسب ندارد. در کل اگر بینی با استفاده از بافتهایی مانند زیرساخت غضروفی اصلاح شود، طبیعی خواهد بود، اما اگر در عمل بینی گرافت و گرافت نوک بینی به کار برده شود، بینی غیرطبیعی به نظر خواهد رسید.

بینی طبیعی مورد پسند اکثرا افراد می باشد
دیگر یک ساختار و شکل مناسب و همه پسند برای تمام بینیها وجود ندارد. بیماران دیگر نمیخواهند پس از جراحی رینوپلاستی همه متوجه عمل کردن بینیشان بشوند. عاملهای مختلفی در این تغییر نگرش نقش دارد، که از آن جمله میتوان به درک بهتر اثرهای درازمدت جراحی، بهبود ارتباط بین بیمار و جراح و تمایل بیماران به ایجاد تغییراتی اشاره کرد که به اندازه گذشته چشمگیر و مشخص نیست. اگر شما نیز به عمل بینی طبیعی علاقه دارید یا صرفاً میخواهید اطلاعات بیشتری درباره عمل بینی طبیعی به دست آورید، بهتر است با جراح بینی مشورت کنید. جلسه مشاوره فرصت مناسبی است که درباره انتظارات خود از نتیجه عمل با جراح صحبت کنید و جراح نیز توصیههای لازم را ارائه دهد. رینوپلاستی طبیعی نیازمند توجه به جزییات و اشراف کامل بر تغییرات ممکن متناسب با آناتومی بیمار است. دکتر جعفریپور با بهرهگیری از دانش و به پشتوانه توانایی و تجربه خود میتوانند یک بینی طبیعی خلق کنند که پاسخگوی نیازها و انتظارات بیمار نیز باشد. جهت دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت با شماره 03136266851 تماس بگیرید.

کاندیدای عمل بینی طبیعی
متقاضی ایده آل عمل بینی طبیعی فردی است که از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشد، بیش از 16 سال داشته باشد، سیگار نکشد و بتواند به مدت یک تا دو هفته از قبل عمل تا بعد آن داروهای رقیق کننده خون مصرف نکند. فردی که برای عمل بینی طبیعی اقدام میکند، از شکل بینی خود راضی نیست و یا مشکلات تنفسی دارد و در عین حال انتظاری واقعبینانه از نتیجه عمل دارد. متقاضی عمل طبیعی بینی میخواهد، بینی خوش فرمتر و زیباتری داشته باشد و در عین حال به دنبال یک بینی بی نقص نیست. مانند اکثر عملهای صورت، موفقیت جراحی به بلوغ جسمی و عاطفی و ارتباط مناسب بین پزشک و بیمار بستگی دارد.

آیا عمل بینی طبیعی ممکن است؟

دستیابی به یک نتیجه طبیعی در عمل رینوپلاستی کاملاً امکانپذیر است. البته عمل بینی طبیعی یک جراحی ساده نیست و چون بینی مرکز صورت است، تغییر شکل بینی باید به بهترین شیوه انجام شود تا بینی خوش فرمی خلق شود که زیبایی چهره را دوچندان کند. بینی طبیعی عمل شده متناسباست و بخشهای مختلف بینی نیز با هم تناسب کامل دارد.

ویژگی های عمل بینی طبیعی

روشهای رینوپلاستی پیشرفت قابل ملاحظهای کرده است و بیماران مطلع از این روشها انتظار بالایی از عمل و دستیابی به یک نتیجه زیبا و طبیعی دارند. مهمترین عامل برای طبیعی به نظر رسیدن بینی عمل شده، متناسب بودن بینی با صورت است. بیماران در جستجوی جراحی بینی طبیعی هستند که مشکلات و عوارض شایع در عملهای بینی، مانند فرورفتگی پل بینی، به هم چسبیدن نوک بینی و بدشکلی بینی زینی شکل، را ایجاد نکند. چنانچه جراح به جزییات توجه کند و تکنیک جراحی بینی طبیعی را بدون اشتباه پیاده کند، این مشکلات پیش نمیآید. مهمترین شرط برای دستیابی به نتیجه طبیعی، خوشایند و درازمدت در یک عمل رینوپلاستی ایجاد تکیهگاهی مناسب برای بینی است. همه ما بینیهای غیرطبیعی عمل شدهای را دیدهایم که بسیار کوچکاند، نوک آنها به هم چسبیده یا پل بینی فرو رفته است، بینیهایی کج و پیچ خورده، بینیهایی با پل بدشکل، بینیهایی که یک یا هر دو سوراخشان به عقب کشیده شده و یا با سوراخهایی که هنگام نفس کشیدن بدشکل میشود. علت این بدشکلیهای شایع که پس از عمل اولیه بینی بروز مییابد، تقریباً همیشه پیآمد ضعیف شدن بینی و نداشتن تکیهگاه مناسب برای بینی است. این مشکلات بینی را غیرطبیعی جلوه میدهد و از آن سر اتاق نیز میتوان عملی بودن بینی، آن هم یک عمل ناموفق را تشخیص داد. این نقصها گاهی بلافاصله بروز مییابد، هرچند غالباً چند سال پس از جراحی مشخص میشود. بینی طبیعی عمل شده باید به صورت بیاید و نقصی در نوک، سوراخها یا ساختار داخلی آن وجود نداشته باشد. عمل طبیعی و موفق رینوپلاستی یک بینی زیبا و با عملکرد مطلوب را به دست میدهد که بیمار میتواند به خوبی از راه آن نفس بکشد. یکی از عوارض شایع پس از عمل بینی این است که بیمار نمیتواند پس از جراحی به خوبی از راه بینی نفس بکشد. برای این که مجاری بینی پس از عمل مشکلی نداشته باشد، جراح باید سالها در زمینه عمل کردن مشکلات عملکردی داخل بینی تجربه داشته باشد و پس از رفع این نقصها به تغییر شکل خارجی بینی بپردازد. جراحان متبحر رینوپلاستی عملکرد بینی را بهبود میدهند و به انسجام و استحکام ساختاری بینی توجه میکنند تا نتیجهای طبیعی و زیبا را به دست دهند که مشکلی را برای نفس کشیدن بیمار ایجاد نکند. این رویکرد جدید جراحی زیبایی بینی تهاجم کمتری دارد و غضروف بینی را حفظ میکند، به این ترتیب عوارض جانبی شایع در عملهای پیشین دیگر ایجاد نمیشود.

مشاوره قبل از جراحی زیبایی بینی طبیعی

بیماران مطلع به حق انتظار دارند که در فرایند تصمیمگیری درباره تغییرات بینی شرکت داده شوند. متخصص جراحی بینی همواره از بیمار میخواهد که تغییرات مد نظر خود را شرح دهد و بینی دلخواه خود را توصیف کند. در این تبادل نظر مشخص میشود که خواسته واقعی بیمار چیست و جراح نیز میتواند برنامه عمل را مطابق توقع و انتظار بیمار از رینوپلاستی تهیه کند. ارتباط شفاف و صادقانه بین بیمار و جراح شرط لازم برای دستیابی به نتایجی رضایتبخش و قابل پیشبینی است. تصویربرداری رایانهای ابزار ارزشمندی است که در جلسه مشاوره از آن بهره گرفته میشود، به ویژه اگر بیمار جوان و نوجوان باشد و با تکنولوژی آشنایی داشته باشد. البته جراح به بیمار تذکر میدهد که این تصاویر صرفاً برداشتی کلی از نتیجه احتمالی را به دست میدهد. هرچند جراح نهایت سعی خود را میکند تا نتیجه عمل حتیالامکان به تصویر تولید شده توسط رایانه شباهت داشته باشد، اما همواره دقت میکند که نتیجهای واقعبینانه و قابل حصول را ارائه دهد تا سوء تفاهمی ایجاد نشود. مشاهده عکس بینی طبیعی عمل شدهقبل و بعد بیماران پیشین که ساختارهای استخوانی و مشکلاتی مشابه دارند، نیز بخش جداییناپذیری از جلسه مشاوره است. به این ترتیب درک، انتظار و تجربه کلی بیمار از عمل بهتر و واقعیتر میشود و پیوندی قوی بین بیمار و جراح شکل میگیرد.

فرایند عمل جراحی بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی انجام میشود تا شما کاملاً راحت باشید و بهترین نتیجه جراحی نیز به دست آید. سعی کنید یک الی دو ساعت پیش از زمان جراحی در بیمارستان حضور پیدا کنید و به یاد داشته باشید، از نیمه شب قبل از جراحی چیزی نخورید و ننوشید تا خطرات مرتبط با بیهوشی به حداقل برسد. در زمان جراحی و در اتاق عمل متخصص بیهوشی و تیم اتاق عمل حاضر خواهند بود. جراح نیز شما را پیش از آغاز جراحی خواهید دید تا طرح درمان را با مرور کند و همینطور به تمام سوالات شما پاسخ دهد.

جراحی چند ساعت طول میکشد، ولی وقتی در اتاق ریکاوری به هوش میآید احساس میکنید تنها چند دقیقه گذشته است. روی بینی با چسب جراحی و غالباً با آتل پلاستیکی پوشانده میشود. ضمناً از بخیههای جذبی داخل بینی استفاده میشود و در صورت لزوم روی باریکه پوست میان دو پره بینی نیز بخیه زده میشود. گاهی اوقات آتلهای انعطاف پذیر داخل بینی نیز کار گذاشته میشوند. پس از جراحی ممکن است گاهی اوقات مقداری خون از پرههای بینی به پانسمان نشت کند و همچنین بینی اندکی تورم و ناراحتی خواهد داشت. ممکن است زیر چشمهایتان نیز کبود شود.

در اتاق ریکاوری شما به دقت تحت نظر قرار میگیرید تا دردتان کاملاً تحت کنترل قرار گیرد و علائم حیاتی شما نیز ثابت شود. در این مرحله برای ترخیص از بیمارستان آمادهاید. برای بازگشت به منزل پس از جراحی به یکی از دوستان یا افراد خانواده خود اطلاع دهید، ضمناً همراهتان باید در یک الی دو روز پس از جراحی نیز در کنار شما بماند.

در دوره ریکاوری چه انتظاراتی میتوان داشت؟

پس از جراحی شما ترخیص شده و برای شما داروی مسکّن و احتمالاً داروهای آنتیبیوتیک یا ضد تهوع تجویز میشود. همچنین به شما دستورالعملهای کتبی در مورد مراقبت از زخم داده میشود از جمله این دستورالعملها میتوان به چند بار در روز اسپری کردن محلول آب نمک به داخل بینی و مالیدن پماد آنتیبیوتیک روی خط شکافها اشاره کرد. تا چند روز اول بعد از جراحی ممکن است بصورت متناوب قطران خون از پرههای بینی شما خارج شود که کاملاً طبیعی است و میتوان آن را با یک دستمال کاغذی پاک کرد. ممکن است دچار کیپ شدگی بینی شوید مخصوصاً اگر داخل بینیتان آتل کار گذاشته شده باشد.

پس از جراحی، احساس درد خواهید داشت ولی با مصرف داروی مسکّن این درد قابل تحمل خواهد بود. احساس درد سریعاً در هفته اول بهبود مییابد. همچنین ممکن است مقداری تورم یا کبودی زیر چشمانتان تجربه کنید. قرار دادن سر بالاتر از قلبدر حین خواب و استفاده از کمپرس یخ سبک روی گونهها میتواند برطرف شدن تورم و کبودی را سرعت ببخشد. پس از جراحی میتوانید در منزل قدم بزنید ولی از هرگونه فعالیت شدید، خم شدن یا بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنی تا تورم، خونریزی و ناراحتی به حداقل برسد. راه رفتن و فعالیتهای سبک مشکلی ندارد و حتی میتواند ریکاوری شما را تسریع کند.

سوالات متداول در مورد رینوپلاستی با ظاهری طبیعی

برخی از سوالات رایجی که ممکن است قبل و یا بعد از انجام رینوپلاستی برای شما پیش آید در این قسمت پاسخ داده شده است . اگر موفق به دریافت پاسخ سوالتان نشدید،با کلیک بر روی این قسمت سوال خود با پزشک مطرح کرده و پاسخ را دریافت کنید.

چند روز پس از عمل بینی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اولین نوبت مراجعه پس از عمل شما برای پنج الی هفت روز پس از جراحی تنظیم خواهد شد. در این زمان شما در برای بازبینی روند ریکاوری با جراح ملاقات خواهید داشت. در این جلسه آتل روی بینی برداشته میشود و در صورت وجود، هرگونه بخیههای رو و داخل بینی کشیده شده و همچنین آتل داخل بینی نیز خارج خواهد شد. بینی شما با دقت معاینه میشود تا از بهبودی مناسب آن اطمینان حاصل شود. در این مراجعه، جراح اقدامات بعدی را در دوران ریکاوری برای شما توضیح میدهد، از جمله هرگونه محدودیت در فعالیت یا کار و همچنین تاریخ مراجعات بعدی تنظیم خواهد شد. اکثر افراد یک هفته پس از جراحی میتوانند به سر کار بازگردند. اگرچه چند هفته دوره ریکاوری به سرعت سپری میشود، ولی به یاد داشته باشید که برای از بین رفتن کامل تورم و رسیدن به نتایج نهایی ممکن است به یک سال زمان نیاز باشد.

تفاوت رینوپلاستی باز و بسته در چیست؟

رینوپلاستی بستهمعمولاً به عملی گفته میشود که در آن تمام شکاف تماماً داخل بینی زده شده و مخفی میماند. رینوپلاستی بازنیز شامل یک شکاف کوچک روی کلوملا، یا قاعده بینی است که پوست و بافت میان دو پره بینی را شکل میدهد. دکتر جعفری پور تعداد زیادی از عملهای رینوپلاستی را بصورت عمل بسته انجام میدهد که در آن شکافها داخل بینی مخفی میمانند. هرچند، تعداد بسیار کمی از موارد نیز هستند که ممکن است به عمل باز نیاز داشته باشند. این عمل شکافی کوچک را در قاعده بینی از خود بجا میگذارد که معمولاً بسیار خوب بهبود مییابد. دکتر جعفری پور مهارتی بسیار عالی در هر دو تکنیک باز و بسته رینوپلاستی دارد و در جلسه مشاوره با بیمار نیز از روشی استفاده میکند که بیشترین احتمال را برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن داشته باشد.

آیا میتوان رینوپلاستی انجام داد بدون اینکه بینی ظاهری غیرطبیعی یا جراحی شده پیدا کند؟

بله! هدف هر پزشکی از انجام عمل رسیدن به ظاهری طبیعی است. پزشک مراقبت بسیار زیادی بر نحوه عمل دارد تا عناصر چهره هر شخص را بطور مناسبی شکل دهی کند و همچنین بگونهای این عناصر را در تناسب با هم درست کند که به ظاهر کلی بینی هارمونی ببخشد. هدف کلی رسیدن به نتیجهای با ظاهر طبیعی است که در عین حال نسبت به ظاهر شخص پیش از جراحی پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

اگر شخص پیش از این یکبار جراحی بینی انجام داده باشد و نسبت به نتیجه رضایت نداشته باشد، آیا میتواند دوباره از رینوپلاستی استفاده کند؟

عمل ترمیمی رینوپلاستی ممکن است بسیار متغیر باشد و تماماً به خواسته بیمار و آناتومی او و عملی که پیش از این انجام داده است بستگی دارد. گاهی اوقات تنها باید ترمیمهای خفیف انجام بگیرد و در بعضی موارد ترمیم کلی ساختارهای زیرین بینی اجتناب ناپذیر است. عمل ترمیمی رینوپلاستی معمولاً بسیار پیچیده است و بیشتر از رینوپلاستی اولیه طول میکشد و همچنین انتظارات بیمار در مورد نتیجه احتمالی پس از آن نیز باید کمتر از رینوپلاستی اولیه باشد. در حین جلسه مشاوره، پزشک به طور مفصل در مورد انتظاراتی که میتوانید از این جراحی داشته باشید و انتظارات غیرمنطقی از این جراحی با شما صحبت خواهد کرد.

آیا میتوان بطور همزمان با رینوپلاستی عمل جراحی زیبایی دیگری نیز انجام داد؟

بله. میتوان بصورت همزمان با رینوپلاستی عملهای زیبایی دیگری نیز انجام داد. یکی از جراحیهایی که معمولاً همزمان با رینوپلاستی انجام میدهند ترمیم چانه یا ایمپلنت چانه است تا هارمونی صورت را افزایش دهند. همچنین میتوان عملهای جراحی دیگری در سایر نقاط بدن نیز انجام داد. هرچند، پزشک تصمیم خود را در مورد هر نوعی از جراحی بر اساس مقتضیات بیمار اتخاذ میکند و در مورد تمام گزینهها در جلسه مشاوره با شما صحبت خواهد کرد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

سلامت پوست با مصرف آنتی اکسیدان ها

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

دیرانزالی چیست؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

آیا استفاده از ضد عرق ها خطرناک هستند؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

(چالش سی روز دیسیپلین برای کاهش وزن (4)

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

جوانسازی پوست دست و انگشتان با تزریق چربی

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

اندومتریوز - بخش دوم

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

کاهش احساس نوک سینه پس از عمل پروتز سینه

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

تغذیه و سلامتی ماهیچه ها ، استخوان ها و مفاصل

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

هیالورونیک اسید چیست؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت