شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

نکات مهم درباره لیفت بینی با نخ

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

لیفت بینی با نخ روشی جدید و تایید نشده برای تغییر شکل و حالت بینی به صورت جزئی و کوتاه مدت است. تبلیغات بسیاری درباره لیفت بینی با نخ انجام شده است که همگی فریبنده، غیرواقعی و غیرقابل اطمینان است. در این تبلیغات پرسر و صدا سعی می شود تا متقاضیان زیبایی را با توصیفاتی مانند نتایج ماندگار و بادوام، بدون جای زخم و مشخص نبودن نخ ترغیب به انجام عمل لیفت بینی با نخ بکنند. اما اگر این تبلیغات صحت داشت، چرا باید عملهای جراحی انجام می شد. استفاده از نخ برای لیفت بینی عوارضی را به همراه خواهد داشت.از آنجا که نخ های مورد استفاده در این روش از لحاظ بیولوژیکی قابل جذب هستند، طی 6 تا 8 ماه پس از درمان از بین میروند. خطر اصلی لیفت با نخ، عفونت است. خطر دیگر اکستروژن نخ است که در آن نخ ممکن است از زیر پوست به سطح پوست بیرون بیاید. اگر این اتفاق بیفتد، بدیهی است که نخ نیاز به خارج شدن دارد. بنابراین با در نظر گرفتن عوارض و خطرات این روش، لیفت بینی با نخ به عنوان روش جایگزین جراحی زیبایی بینی توصیه نمی شود.

لیفت بینی با نخ یکی از روش های موقت و کوتاه مدت برای فرم دادن به بینی است. در ابتدا استفاده از نخ های غیر قابل جذب مشکلات زیادی را برای متقاضیان در بر داشتند و اکثر مراجعه کنندگان از نتیجه ناراضی بودند. امروزه اغلب از نخ های قابل جذب جهت لیفت بینی با نخ استفاده می شودو استفاده از این نخ ها تا حدودی مشکلاتی نظیر، فرورفتگی ها و چین خوردگی های سطح پوست و نمایان شدن نخ از زیر پوست را رفع نمودند، اما اشکالی که در این نخ ها وجود دارد این است که مدت ماندگاری آن ها از نخ های غیر قابل جذب هم کم تر هست و به طور كلى حداكثر تا سه ماه نوك بينى را بالا نگه مى دارد و بعد از آن نوك بينى افتادگى پيدا خواهد كرد.
بهتر است قبل از انجام عمل لیفت بینی با نخ با دکتر جعفری پور مشورت کنید تا اطلاعات بیشتری درباره عوارض این عمل به دست بیاورید و با انتظاری واقع بینانه و با آگاهی کامل از عوارض احتمالی برای این درمان زیبایی اقدام کنید. برای اطلاع از روشهای مختلف بزرگ کردن بینی و تبادل نظر درباره نتایج احتمالی درمان کافی است برای دریافت وقت مشاوره اقدام کنید. دکتر جعفری پور بهترین جایگزینه ای لیفت بینی با نخ، مانند رینوپلاستی را متناسب با وضعیت بیمار توصیه می کنند تا بینی خوش‎فرم و زیبای دلخواه بیمار به دست آید. جهت دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت با شماره 03136266851 تماس بگیرید.

مشاوره قبل از عمل
انتخاب پزشک مناسب برای انجام عمل بسیار مهم است. عمل غیرجراحی لیفت بینی با نخ، در مقایسه با تزریق ژل و فیلر، درمانی سادهتر است. با این حال عامل های متعددی در به دست آوردن یک بینی خوش فرم و سربالا یا بینی دفرمه و بدشکل دخالت دارد. حتماً قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل موارد زیر را بررسی کنید:
از پزشک منتخب خود بخواهید که عکس های قبل و بعد بیماران پیشین را نشان بدهند تا انتظار واقع بینانه تری از عمل در شما شکل بگیرد.
تعداد بیمارانی که به دست این جراح عمل شده اند.
عوارضی که تا کنون بروز یافته است.
انواع نخ های مورد استفاده توسط ایشان
تعداد نخ هایی که پزشک به کار می برد.
پروتکل پس از درمان و پشتیبانی از بیمار

نکاتی درباره نخ مخصوص لیفت
نخ PDO (پلی دی اکسانون) نخی است که برای لیفت بینی به کار برده می شود. به لحاظ علمی اثبات شده است که بدن نخ PDO را پس از مدتی کاملاً جذب می کند. همان طور که نخ PDO به مرور جذب می شود، کلاژن و فیبروبلاست های بافتی در پوست تولید می شود و به این ترتیب پوستی محکمتر و کشیده تر به دست می آید و بینی خوش فرم تر و شکیل تر می شود. به علاوه نخ های قرار داده شده در بینی مانند ساختار نگهدارندهای عمل می کند که به سرعت و بدون جراحی به بینی شکل می دهد، نوک آن را خوش فرم می کند، بالا میبرد یا به شکل دلخواه درمی آورد.نتیجه لیفت نخ برای بینی به جز مهارت پزشک به نوع نخ به کار برده شده نیز بستگی دارد. بسیاری از نخ های امروزی نخ های تک رشته ای کوتاه و صافی هستند که نتیجه ای به دست نمی دهند یا نتیجه چندان محسوس نیست، چون این نخ ها بیش از حد صاف و باریک اند و نمی توانند اثر نگهدارندگی کافی را برای لیفت بینی ارائه دهند. از طرفی نخ های بسیار ضخیم نیز باعث باقی ماندن جای زخم میشود.

لیفت بینی با نخ


مراحل روش لفیت با نخ برای بینی عبارت است از:
مرحله 1: آرایش و گرد و غبار صورت، به ویژه بینی پاک می شود. بینی با محلول ید و کلرهگزیدین ضدعفونی می شود.
مرحله 2: داروی ضددرد موضعی در نوک بینی، در امتداد سطح پشتی بینی و تیغه بینی تا فیلتروم قرار داده می شود، البته اگر عمل بر روی نوک بینی انجام شود.
مرحله 3: پس از بیحس شدن پل بینی، نخ ها از راه نوک بینی و به صورت افقی در امتداد پل بینی، زیر بافت نرم بینی در صفحه سوپراپریوستیل و سوپراپریکندریل قرار داده میشود. معمولاً 8 ـ 4 نخ در امتداد پل بینی قرار داده میشود تا ارتفاع و شکل دلخواه بینی به دست بیاید.
مرحله 4: اگر لازم باشد که نوک بینی مشخص تر و برآمده تر شود، نخ ها از راه نوک بینی و به صورت عمودی در راستای کلوملا قرار داده م یشود.
لیفت بینی با نخ را می توان تحت بیحسی موضعی نیز انجام داد. عمل 30 ـ 15 دقیقه طول می کشد. متخصص تعداد نخ های لازم را با توجه به شکل فعلی بینی تعیین میکند. نتیجه بلافاصله مشخص می شود و متخصص بایدها و نبایدهای پس از لیفت و مراقبت لازم را به بیمار اطلاع میدهد.

دوران بهبود
صورت بیمار بلافاصله پس از لیفت با نخ متورم و کبود می شود و این علائم تا چند روز استمرار دارد. همچنین ممکن است موضع قدری بیحس باشد و بیمار دچار درد شود، درد با مصرف مسکن کنترل میشود. جراح از بیمار میخواهد که پس از لیفت بینی استراحت کند و بخوابد و سر را هنگام خوابیدن بالا بگذارد تا ورم کاهش یابد.
یکی از نزدیکان باید بیمار را پس از عمل به خانه برساند و به مدت 24 ساعت مراقب اوباشد. بیمار تا 7 روز فقط باید غذاهای نرم بخورد. بیمار م یتواند فعالیت های معمول را سه تا هفت روز پس از لیفت با نخ ازسربگیرد و در این مدت برای بررسی وضعیت به کلینیک مراجعه کند. کبودی را می توان پس از گذشت هفت روز با آرایش پوشاند. بیمار باید تا سه هفته پس از لیفت بینی با نخ، اکیداً از مالیدن بینی و دستکاری بینی و صورت خودداری کند.

نتایج


لیفت بینی با نخ نتایج زیر را به دست میدهد:
بالا بردن نوک بینی به منظور کوچکتر و تیزتر شدن آن
صاف شدن نی مرخ بینی
خوش فرم تر شدن پل بینی
بالاتر رفتن پل بینی
به درستی نمی توان ماندگاری نتایج لیفت بینی با نخ را تعیین کرد، با این حال انتظار میرود که نتایج ماندگاری 2 ـ 1 ساله داشته باشد. اگر درمان نه ماه پس از درمان اولیه تکرار شود، ماندگاری نتایج افزایش خواهد یافت. القاء کلاژنسازی در بینی موجب به دست آمدن اثر لیفت بلندمدت می شود.

عوارض لیفت با نخ برای بینی
در ابتدا نخ های غیرقابل جذبی در بینی قرار داده می شد که مشکلات و عوارض زیر را ایجاد می کرد:
نارضایتی اغلب بیماران
دوام نخ ها حدود 1.5 ـ 1 سال بود.
برخی بیماران به نخ ها حساسیت نشان می دادند.
ایجاد چین و چروک روی پوست
عفونت روی ناحیه گره ها
آسیب عصبی
با مشاهده بروز عوارض و خطرات نخ های غیرقابل جذب، استفاده از نخ های جذبی رواج یافت. امروزه برخی جراحان از ن خهای غیرجذبی استفاده می کنند؛ نخ های جذبی از نخ های غیرقابل جذب دوام کمتری دارند و نوک بینی را حدود 3 ماه بالا نگه می دارند. کبودی و ورم موقت شایع ترین عوارضی است که پس از لیفت بینی با نخ بروز می یابد. عوارضی مانند نابینایی و نکروز یا بافت مردگی پوست که پس از تزریق ژل به وفور دیده می شود، در عمل لیفت بینی به ندرت بروز می یابد، چرا که در عمل لیفت با نخ احتمال انسداد رگ ها بسیار ناچیز است. عفونت به شکل سلولیت و آبسه یکی از عوارض لیفت با نخ برای بینی است، چرا که در هر حال نخ یک جسم خارجی است که وارد بدن میشود. البته اگر لیفت بینی با نخ با رعایت اصول ضدعفونی انجام شود، بیمار داروهای آنتی بیوتیک را پس از عمل طبق دستور پزشک مصرف کند و بهداشت پوست را جدی بگیرد، احتمل بروز عفونت به حداقل میرسد. انحراف بینی نیز از عوارضی است که به علت جایگذاری اشتباه نخ ها دیده م یشود. چون جدا کردن و برداشتن نخ های قرار داده شده در بینی دشوار است، باید پزشک مجربی را انتخاب کنید که عمل را در نهایت مهارت و دقت انجام دهد.بیحسی یا حس نداشتن موضع درمان نیز عارضه ای رایج است. باقی ماندن جای زخم جراحی نیز مشکلی ناراحت کننده است، البته اکثر تکنیک های لیفت بینی با نخ به گونه ای طراحی میشود که جای زخم پنهان بماند.
دیگر عوارض احتمالی لیفت بینی با نخ عبارت است از:
تشکیل هماتوم
آسیب عصبی
درد مزمن
تحریک پذیری در اثر لمس کردن؛ البته این عارضه بیشتر برای نخ های دندانه دار پیش می آید و معمولاً پس از چند روز برطرف میشود.
حساسیت شدید


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

اسکلروتراپی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نقش فیناستراید در درمان ریزش مو چیست ؟

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

درمان اگزمای پوستی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

روش های موثر برای از بین بردن خط خنده

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

درمان مشکلات و بیماریهای پوستی با اوزون تراپی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ویتامین ها ( ویتامین د ) قسمت سوم

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

درمان ریزش مو با فیناستراید

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

دیسک گردن چیست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

چطور یک برنامه کاهش وزن برای خود طراحی کنیم ؟ قسمت سوم

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت