شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

مراقبت های قبل و بعد از جراحی زیبایی پلک

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

بلفاروپلاستی، یا جراحی پلک، میتواند سن شما را سالها کاهش دهد و به شما ظاهری جذابترهدیه دهد. مشاوره با جراح اولین قدم به سوی جراحی پلک است. اگر تصمیم به انجام آن دارید، جراح دستورالعملها و راهنماییهای متعددی را برای کمک به آماده شدن برای عمل جراحی و لذت بخش کردن دوره بهبودی ارائه خواهد کرد.

قبل از بلفاروپلاستی
ترک سیگار


چند هفته قبل از عمل جراحی، ممکن است مجبور شوید برای کاهش خطر عوارض در طول و بعد از عمل و کمک به تسریع بهبودی و مراقبت های قبل از عمل زیبایی پلک، برخی از عادتهای خود را ترک کنید. یکی از این عادتها سیگار کشیدن است. اولا در صورتی که نگران پیر شدن هستید، سیگار کشیدن کار جالبی نخواهد بود. سیگار یکی از دلایل ایجاد چین و چروک زودرس و علائم پیری است. همچنین خطر ابتلا به عوارض بعد از عمل جراحی پلک را افزایش میدهد. نیکوتین موجود در محصولات توتون و تنباکو مانند یک تنگ کننده عروق عمل میکند، به این معنی که اندازه عروق خونی شما کاهش مییابد، جریان خون و گردش خون را کم میکند. زخمهای در حال بهبود برای کاهش احتمال آلرژی و مشکلات دیگر، نیاز به مقدار کافی جریان خون دارند. به همین دلیل، اکثر جراحان توصیه به ترک سیگار و سایر محصولات تنباکو دو هفته قبل از عمل جراحی میکنند.

داروهای خود را ارزیابی کنید

برخی از داروهای به ظاهر بی ضرر و مکملها میتوانند در صورت استفاه قبل از عمل جراحی پلک، خطرناک باشند. بعضی از داروهای ضد درد، مانند ایبوپروفن و آسپرین، خون را رقیق میکنند که خطر ابتلا به خونریزی در طول عمل را افزایش میدهد. جراح شما به احتمال زیاد به شما خواهد گفت که برای چند هفته قبل از عمل جراحی، از این داروها اجتناب کنید. اگر سردرد یا درد دیگری در هفتههای پیش از عمل وجود داشته باشد، بهتر است از استامینوفن استفاده شود. بعضی از مکملها نیز با افزایش خطر خونریزی یا با اثر بر بیهوشی، میتوانند با جراحی شما در تداخل باشند. ویتامین E یک نمونه از مکملهایی است که باید قبل از جراحی اجتناب شود. به جراح خود اطلاع دهید که معمولا از چه قرصهایی استفاده میکنید و او به شما توضیح خواهد داد که باید از کدام یک از آنها تا بعد از لیفت پلک خودداری کنید.

برنامه ریزی برای روز جراحی

حتی اگر در طول عمل جراحی پلک بیهوشی موضعی را انتخاب کنید، بعد از آن در شرایطی نخواهید بود که رانندگی کنید. قبل از جراحی، با کسی مثلا همسر خود هماهنگی کنید تا بدانید که چه کسی شما را به خانه خواهد بود. همچنین برای اطمینان از این که به سلامت به خانه میرسید، همراه شما باید ترجیحا یک شب در کنار شما بماند. اگر نمیتوانید کسی را پیدا کنید که شما را تا خانه همراهی کند و با شما بماند، دو نفر از دوستان نزدیک یا بستگان را انتخاب کنید تا در انجام این مسئولیت سهیم شوند.

بعد از بلفاروپلاستی
چه به دنبال انجام جراحی لیفت پلک بالا و چه پایین باشید، بعد از عمل نیاز به زمانی برای بازیابی و بهبودی بعد از جراحی دارید. در بیشتر موارد، بهبودی اولیه بعد از بلفاروپلاستی حدود یک هفته طول میکشد، اما برخی از افراد ممکن است به چند روز بیشتر نیاز داشته باشند تا احساس آمادگی کافی برای بازگشت به کار داشته باشند. بعد از بازیابی اولیه، میتوانید فعالیتهای محدودی را ادامه کنید، تا زمانی که جراحتان اجاره فعالیت کامل را به شما بدهد. بازیابی از جراحی میتواند کمی ناراحت کننده باشد، زیرا ممکن است با اندکی دردهای بعد از عمل، تورم، و در صورت عمل جراحی پلک، خشکی یا خارش چشمها مواجه شوید.اقداماتی برای بهبودی سریعتر بعد از بلفاروپلاستی میتوانید انجام دهید.

سر خود را بالا نگه دارید

پس از جراحی پلک ، تورم و کبودی رخ می دهد ، زیرا در ناحیه چشم تجمع مایع ایجاد میشود. در حالی که زمان بهترین راه حل میباشد، برای به حداقل رساندن تورم و کبودی، راههایی برای کمک به تسریع روند یا جلوگیری از کبودی و تورم وجود دارد. بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که سر خود را بالا نگه دارید. این بدان معنی است که بعد از عمل جراحی چند روز یا چند هفته صاف نخوابید. در عوض، سر و گردن خود را با چند بالش بر روی تخت بالا قرار دهید. هنگامی که در حالت نشسته هستید، از یک صندلی استفاده کنید تا بالا نگهداشتن سر را برای شما آسان کند. بالا نگه داشتن سر برای شما امکان تخلیه مایع و جلوگیری از تجمع آن در اطراف چشمهایتان را فراهم میکند. همراه با بالا بردن سر، استفاده از یک کمپرس سرد در اطراف چشم میتواند به کاهش تورم و تسکین هر گونه ناراحتی کمک نماید.

به چشمان خود استراحت بدهید

در دوره بهبودی از هر گونه جراحی، تماشای تلویزیون، جستجو در وب یا خواندن یک کتاب ممکن است تمام فعالیتهایی باشد که توصیه میشود. با این حال، هنگامی که در دوره بهبودی پس از جراحی پلک هستید، لازم است به چشمهایتان به اندازه کافی استراحت دهید و از ایجاد هرگونه فشار ناخواسته بر روی آنها جلوگیری کنید. برای انجام این کار، محدود کردن مطالعه ، تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر، حداقل برای چند روز اول بعد از عمل، ایده خوبی است. مواردی وجود دارد که چشمان شما ممکن است آنقدر خشک و خسته باشند که خیره شدن بر روی یک صفحه نمایش یا خواندن متون یک کتاب به هیچ وجه دلخواه نباشد. شما ممکن است متوجه شوید که گوش دادن به کتابهای صوتی یا پادکستها، با چشمان بسته و قرار دادن کمپرس سرد بر روی چهرهتان، امری لذت بخش برای گذراندن زمان در طی چند روز اول بازیابی است. چرت نیم‎روزی نیز ممکن است یک راه خوشایند برای گذراندن زمان پس از جراحی باشد.

مصرف نمک را محدود کنید

ممکن است جراح مصرف یک رژیم غذایی سالم در طی هفتههای قبل از عمل جراحی پلک را توصیه کند، تا بدنتان برای این فرآیند آماده شود و خطر بروز هر گونه عوارض کاهش یابد. مصرف یک رژیم مغذی پس از جراحی برای سرعت بخشیدن به بهبودی و همچنین کمک به شما در بازگشت به فعالیتهای خود در زمان مناسب، ضروری است. یک گام دیگر نیز ممکن است بعد از عمل جراحی شما و مراقبت بعد از عمل پلکمهم باشد و آن محدود کردن مقدار نمک در رژیم غذایی شما میباشد. این امر باعث میشود تورم به حداقل برسد. غذاهای حاضری مانند شامهای منجمد، غذاهای بیرون بر و یا سفارشی از رستورانهای اطراف و وعدههای غذایی کامل که میتوانید از سوپرمارکتها خریداری کنید، سدیم بیشتری نسبت به هر چیزی که خودتان در خانه تهیه کنید، دارند. یک راه برای مراقبت های پس از جراحی زیبایی پلک در مورد مصرف نمک پس از عمل جراحی، آماده و منجمد کردن وعدههای غذایی در خانه قبل از عمل میباشد. این کار به اندازه غذاهای رستورانی و یا منجمد و فرآوری شده راحت خواهد بود، اما نمک بسیار کمتری دارد.

از چشم های خود محافظت کنید

اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از جراحی پلک نه تنها برای پوست اطراف چشم، بلکه برای خود چشمها نیز مهم است. چشمهای شما احتمالا در هفتههای بعد از عمل جراحی حساسیت بیشتری نسبت به نور روشن خواهد داشت. برای محافظت از آنها و مراقبت بعد از عمل پلکهمواره در هنگام خارج شدن از خانه از عینک آفتابی استفاده کنید. استفاده از عینک آفتابی میتواند چشم شما را در برابر محرکهایی که در هوا شناور است مانند دود و گرد و غبار محافظت کند.

به آرامی فعالیتها را اضافه کنید

روز بعد از عمل جراحی ممکن است آماده شروع فعالیت روزمره خود باشید یا ممکن است بخواهید شرایط را آسان بگیرید. اگرچه باید برای چند هفته پس از عمل جراحی، از تمرین شدید اجتناب کنید، در صورت تمایل، میتوانید فعالیتهای سبک را به برنامه خود اضافه کنید. به عنوان مثال، یک یا دو روز پس از بازگشت به خانه، میتوانید پیادهروی کنید. تا حدودی، اما نه چندان زیاد فعال بودن، به شما کمک میکند که در طول بهبودی احساس راحتی بیشتری داشته باشید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

روش های درمانی غیر جراحی افتادگی صورت

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

افزایش تعریق

دکتر محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

علت ایجاد قارچ ناخن دست و پا

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

آیا تزریق ژل لب با عوارض همراه است؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

علت و علائم ضایعه پوستی مولوسکوم

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

درمان سلولیت

دکتر محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

نوار مثانه یا تست یورودینامیک چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

مراقبت های پوستی کودکان

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت