شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بهترین روش های مراقبت از پوست به صورت درمانی و طبیعی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

پوست بزرگترین اندام است که در سراسر بدن دیده می شود اما بسیاری از ما زمان کافی و یا حتی زمانی کمتر از مدت زمان لازم برای شستشوی سر خود برای مراقبت از آن اختصاص نمی دهیم. با در نظر گرفتن اهمیت پوست بدن، پی بردن به این واقعیت بسیار شک برانگیز است. ضمنا باید گفت که مراقبت از پوست اصلا کار سختی نیست تنها کافیست که اقدامات لازم برای آن را فرابگیریم. در ادامه به روش هایی برای مراقبت و محافظت از پوست اشاره می کنیم تا صرف نظر از سن و سال خود، پوستی سالم و ظاهری زیبا داشته باشیم.

مراقبت از پوست فراتر از تمیز کردن و استفاده از لوسیون پوست است. علاوه بر رعایت رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش کردن و همچنین مدیریت استرس، برخی از مراقبت های زیبایی پوست وجود دارد که می تواند به شما در داشتن پوستی شاداب و سالم کمک کند. همچنین شاید نوع منحصر بفرد پوست شما تعیین کننده ی شیوه های درمانی اضافی از قبیل استفاده از اسکراب لایه بردار و ماسک های مرطوب کننده باشد. دکتر جعفری پور با در نظر گرفتن وضعیت سلامت پوست صورت و بدن شما، مناسبترین روش های مراقبتی و درمانی را برای داشتن پوستی شاداب به شما عزیزان توصیه می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن03136266851 تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توان از پوست خود مراقبت کرد؟

استفاده ی موفقیت آمیز بیماران از مدولاتورهای عصبی-عضلانی مانند بوتاکس، زئومین و دیسپورت

خطوط صورت بر اثر عملکرد عضلات صورت فرد به وجود می آیند، اما تنوع گستردهای در میزان فعال بودن عضلات خاص و چگونگی اعمال تنش بر روی لایه ی بالایی پوست توسط این عضلات وجود دارد. در صورت وجود علائمی از وجود خطوط یا چین و چروک می توان حتی در اواخر دهه ۲۰ سالگی نیز از بوتاکس یا دیسپورت بعنوان درمانی پیشگیرانه استفاده کرد. برای مثال، فردی را در نظر بگیرید که مدام اخم می کند در این قبیل از موارد استفاده از بوتاکس یا دیسپورت می تواند باعث کاهش خط اخم شده و از بروز مجددا این خطوط در آینده پیشگیری می کند.

پرکننده های پوستی

معمولا به هنگام استفاده از فیلرهای پوستی برای مقاصد ضد پیری در برخی از زنان بالای ۳۰ سال، چین و چروک اطراف لب اولین جایی هستند که در آنها تزریق صورت میگیرد. هرچند که خطوط لب بعدها و در اوخر دهه های ۳۰ تا ۴۰ سالی رخ می دهند اما شاید زنان جوان مایل به استفاده از پر کننده ها جهت پروتز کردن لب خود باشند. پرکننده های پوستی نوعی مولکول شکر به نام اسید هیالورونیک هستند که در سراسر بدن یافت می شود.از اسید هیالورنیک برای پر کردن خطوط و جاهای زخم و پروتز قسمت هایی همچون گونه، چانه، لب و زوایای فک و یا به منظور کاهش میزان از دست دادن حجم در شقیقه، نرمی گوش، قسمت بالای استخوان های مداری، در امتداد فک و در بالای دست ها استفاده می شود. فیلرها حجم دهنده های قوی هستند.

لیزر جوانسازی

اگر لیزر توسط پزشک و تکنسین های ماهر و با تجربه مورد استفاده قرار بگیرد، می توان به همراه IPL بعنوان درمانی برای ضدپیری برای همه ی بیماران در همه سنین موثر واقع شود. از لیزر و IPL در درمان عروق خونی کوچک صورت، لکه های قهوهای رنگ صورت و چین و چروک کوچک استفاده می شود. البته استفاده از این موارد می تواند در درمان آفتاب سوختگی های شدید و اسکارهای آکنه با استفاده از اسکیتون اربیوم کامل نیز بسیار موثر واقع شود و باعث جوانسازی صورت گردد. در کل، استفاده از لیزر شیوه ای فوق العاده جهت معکوس کردن روند پیری است. بازسازی پوست به وسیله ی لیزر فرکشنال معمولا نیازمند یک جلسه درمان است. استفاده از لیزر فرکشنال تقریبا برای تمامی انواع پوست امن و بی خطر است و به طرز عجیبی پوست فرد را ۵ تا ۱۰ سال جوانتر کرده و چین و چروک و لکه های ناشی از آفتاب سوختگی را از بین می برد.

از لیزر فرکشنال می توان در قسمت های حساس بدن از جمله خطوط اطراف لب، چشمها و پلک ها و یا کل صورت استفاده کرد. البته شیوه های درمانی دیگری نیز برای رفع چین و چروک با استفاده از لیزر از جمله لیزر رنگی پالسی V- Beam وجود دارد. البته استفاده از این شیوه های درمانی در سنین ۲۰ سالگی موثر نیست، بلکه استفاده از آنها زمانی موثر است که علائم قابل رویتی از پیری ظهور کند.

روشهای طبیعی مراقبت از پوست

جهت زدودن چربی از روی پوست صورت، بهبود ظاهر و پیشگیری از بروز آکنه و جوش، روزانه دو بار صورت خود را بشویید

صبح ها پس از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از رفتن به خواب حتما صورت خود را بشویید. برای شستن صورت خود از آب ولرم و پاک کننده ی مناسب پوست خود استفاده کنید. می توانید برای این کار از دستان تمیز، لیف و یا یک اسفنج نرم استفاده کنید.

- پس از شستن صورت از کرم یا مادهی مرطوب کننده استفاده کنید.

- چنانچه که از لوازم آرایشی استفاده کرده اید باید به هنگام شستن صورت، اثر این مواد بر روی پوست را پاک کنید.

- شستن پوست گردن خود را فراموش نکنید زیرا غالبا شستن این قسمت از بدن نادیده گرفته می شود.

بجای حمام کردن و یا دوش گرفتن با آب گرم از آب ولرم استفاده کنید

هرچند شاید آب گرم باعث آرامش فرد شود اما همچنین می تواند باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست نیز گردد، در نتیجه پوست شما خشک و ورقه ورقه می شود. اگر پوستی خشک دارید از مواد بهداشتی مرطوب کننده برای شستشوی بدن به همراه روغن های طبیعی همچون روغن بادام، نارگیل و یا روغن زیتون استفاده کنید.

قبل از خشک شدن پوست از مرطوب کننده یا لوسیون بدن استفاده کنید

از مرطوب کننده ها و کرم های صورت بر روی پوست صورت و لوسیون یا روغن بدن بر روی پوست بدن خود استفاده کنید. در هر فصل از سال از لوسیون و مرطوب کننده ی خاصی استفاده کنید، برای مثال، در فصل زمستان از مرطوب کننده های سنگین تر و قوی تر و در فصل تابستان از مرطوب کننده های سبک تر استفاده کنید.

- از مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی SPF جهت محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید استفاده کنید.

- تمامی انواع پوست ها از جمله پوست های چرب نیز می توانند از مزایای مرطوب کننده ها بهره مند شوند. از مرطوب کننده ها و یا ژل های سبک برای پوست های چرب استفاده کنید.

یک بار در هفته پوست خود را تمیز کنید

تمیز کردن پوست باعث می شود تا سلول های مرده ی پوست از بین بروند و پوست همچون ابریشمی نرم باقی بماند. برای تمیز کردن پوست خود می توانید از اسکراب، لوفاها و اسفنج های مخصوص استفاده کنید. فراموش نکنید که در مقایسه با سایر بخش های بدن خود برای شستشو و تمیز کردن صورت حتما از یک لایه بردار و پاک کننده ی لطیف تر و ملایم تر استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که پوست روی صورت شما بسیار شکننده تر از پوست دست ها و پاها است. به هنگام تمیز کردن پوست صورت خود موارد زیر را رعایت کنید:

- ابتدا به دقت یک اسکراب یا پاک کننده را انتخاب کنید. هر چه دندان هی اسکراب بزرگتر باشد به همان اندازه نیز زبرتر و از قدرت سایندگی بیشتر برخوردار است. از استفاده از اسکراب های با پوسته گردو برای تمیز کردن پوست های حساس خودداری کنید.

- اگر دارای پوستی خشک هستید شاید لازم باشد که بصورت روزانه پوست خود را تمیز کنید. به هنگام تمیز کردن پوست خود با آن ملایم رفتار کنید و همیشه پس از اتمام کار از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

از آرایش کردن نترسید اما این کار را با احتیاط انجام دهید

از مواد آرایشی استفاده کنید که مناسب پوست شما باشد و شب قبل از خوابیدن آن را پاک کنید تا از شیوع جوش پیشگیری کنید. چنانچه که بصورت روزمره آرایش می کنید هرگز نگذارید تا آرایش به مدت یک یا دو روز بر روی پوست تان بماند تا پوست تان جوش نزند.

- پودرهای آرایشی گزینه ای عالی برای پوسته ای چرب هستند اما مواد آرایشی مایع یا کرم برای پوسته ای خشک مناسب تر هستند.

- برس های آرایشی خود را بطور مرتب تمیز کنید تا تجمع و شیوع جوش عامل باکتری پیشگیری کنید.

برچسب های روی محصولات را به دقت بخوانید، مخصوصا اگر پوست حساس دارید

تمامی محتویات موجود در محصولات مراقبتی برای پوست سالم نیستند. از مصرف محصولات حاوی موادی چون پارابن، فتالات، پروپیلن گلیکول و سدیم لوریل سولفات خودداری کنید. لازم به ذکر است که پارابن همیشه به تنهایی یافت نمی شود بلکه معمولا جزئی از محتویات بزرگتری همچون متیل پرابن، پروپیل پارابن و بوتیل پارابن می باشد. اگر پوستی حساس دارید به دنبال محصولات بدون بو باشید.

هر روز ۶ تا ۸ لیوان آب به مقدار ۲۴۰ میلی لیتر مصرف کنید

آیا به تازگی متوجه شده اید که پوست تان خشک و ملایم خشک شده است؟ اگر چنین است، ممکن است نشان از این باشد که به بدن شما آب کافی نمی رسد. به مدت یک هفته مصرف آب خود را افزایش دهید و میزان پیشرفت پوست خود را مد نظر بگیرید. شاید در ظاهر نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب به مقدار ۲۴۰ میلی لیتر مقدار زیادی باشد اما این کار باعث می شود تا پوست شما جوان، روشن و درخشان شود. همچنین مصرف آب زیاد ممکن است به کاهش بروز آکنه کمک کند و به پوست شما شفافیت دهد.

زیاد از میوه و سبزیجات مصرف کنید

مصرف میوه و سبزیجات نه تنها برای بدن مفید است بلکه تاثیر بسیار خوبی بر روی پوست بدن نیز می گذارد. میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان هستند. برخی از میوه ها و سبزیجاتی که برای پوست مناسب هستند عبارتند از:

- زردآلو، زغال اخته و فلفل زرد حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و می تواند به حفظ جوان بودن ظاهر شما کمک کنند.

- مصرف آووکادو باعث هیدارته شدن پوست می شود. هویج نیز می تواند به بهبود پوست صورت نیز کمک کند.

- مصرف کدو تنبل و کیوی باعث می شود تا پوست شما نرم، لطیف و جوان باقی بماند.

- اسفناج، کلم و سایر سبزیجات تیره، سبز رنگ و برگدار برای پوست صورت بسیار مفید هستند.

- مصرف گوجه فرنگی می تواند از پوست شما در برابر آسیب دیدگی محافظت کند.

شکلات تلخ بخورید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید

معمولا همه به شکلات بعنوان یک خوراکی مضر نگاه می کنند اما اگر به مقدار ۱۵ گرم آن را مصرف کنید می توانید بدون اینکه باعث تغییر وزن شما شود از تمامی مزایای آن بهرهمند شوید. شکلات حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به هیدارته شدن پوست کمک کند. همچنین خوردن شکلات تلخ می تواند به بهبود بافت پوست و ظاهر کمک کرده و از بروز آکنه و پیری جلوگیری کند.

از مصرف چربی نهراسید فقط کافیست از سالم بودن نوع آن مطمئن شوید

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع شده است و می تواند باعث شادابی پوست شود. البته می توان چربی سالم را در تخم مرغ، گردو و ماهی های پر چربی همچون سالمون نیز یافت. از مصرف چربی های مضر موجود در غذاهای هله هوله و شیرینی جدا خودداری کنید.

از خوردن غذاهای مضر برای پوست بپرهیزید

غذاهایی که مصرف آنها برای پوست مضر می باشد شامل کربوهیدرات های فرآوردی شده و تصفیه شده و همچنین چربی های مضر می باشد. زیاده روی در مصرف این موارد باعث سرعت بخشیدن به پیری پوست می شود. فراموش نکنید که از مصرف زیاد مواد شیرین و شکر نیز اجتناب کنید.

شبها به مدت ۷ الی ۹ ساعت بخوابید

عدم داشتن خواب کافی می تواند باعث بیروح شدن و رنگ پریدگی پوست شود. همچنین نداشتن خواب کافی منجر به ایجاد کیسه ها و تیرگی در زیر چشمان می گردد. خواب کافی به کاهش چین و چروک و پف زیر چشم کمک می کند و باعث میشود که فرد دارای ظاهری سالم و سرحال شود.

میزان استرس خود را کاهش دهید

استرس نه تنها می تواند باعث تخریب ذهن و خواب شده بلکه بر روی پوست نیز تاثیر زیادی می گذارد.استرس می تواند منجر به بروز آکنه، جوش و سایر مشکلات پوستی شود. اهداف واقع بینانه و محدودیت هایی پیش روی خودتان بگذارید و هر هفته مدتی را به کارهایی اختصاص دهید که از انجام دادن آنها لذت می برید. برای کاهش استرس می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

- قدم بزنید. این کار باعث می شود هوای تازه بخورید و ذهن شما آرام شود.

-تمرینات تنفسی انجام دهید.این کار باعث تقویت ذهن برای تمرکز بهتر بر روی تمرین شده و شاید کمک کند تا آنچه را که باعث استرس شما شده است را فراموش کنید.

- انجام مدیتیشن یک روش باستانی است که قرنهاست انسان از آن استفاده می کند. بسیاری از افراد بر این عقیده اند که انجام مدیتیشن باعث آرامش و خالی شدن ذهن از استرس می شود.

از قرار گرفتن به مدت زیاد در معرض نور خورشید خود داری کرده و همیشه به هنگام رفتن به زیر نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که دارای حداقل SPE15 باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب باید بصورت هر روز باشد و حتی در ماههای سرد و تاریک زمستان نیز از آن استفاده کنید. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعات ۱۰ صبح و ۲ بعد از ظهر خودداری کنید چراکه در این مواقع اشعه های نور خورشید بیشترین ضرر را به پوست انسان میرسانند.

- چنانچه که دوست ندارید که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید می توانید بجای آن از مرطوب کننده ها یا موادی استفاده کنید که حاوی خواص کرم های ضد آفتاب هستند.

- اگر زیاد شنا و یا عرق می کنید شاید لازم باشد که هر دو ساعت یک بار مجددا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

سیگار کشیدن را ترک کنید

همگی ما از مضر بودن سیگار برای ریه ها و قلب آگاه هستیم اما آیا می دانستید که مصرف سیگار برای پوست بدن نیز بسیار مضر است؟ کشیدن سیگار باعث تنگ شدن عروق خونی در لایه های بیرونی پوست شده و جریان خون را در بدن کاهش می دهد. این کار باعث کم شدن میزان اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای پوست می شود و در عین حال، به کلاژن و الاستین نیز آسیب می رساند و باعث پیرتر دیده شدن پوست می گردد. همچنین مصرف سیگار احتمال به وجود آمدن چین و چروک را افزایش می دهد. مخلص کلام این است که اگر می خواهید دارای ظاهری جوان و سرحال باشید باید به سراغ سیگار نروید.

اگر دارای پوستی چرب و حساس هستید و یا پوست شما دچار آکنه شده است از ماسک جو دوسر صورت استفاده کنید

جو دوسر در آرام کردن پوست های تحریک شده و جذب چربی اضافی بسیار موثر است. ۵ قاشق غذاخوری را با مقدار کافی آب و یا شیر مخلوط کرده و با آن خمیر درست کنید. مخلوط یا خمیر را بر روی پوست خود پهن کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی آن بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و آن را با یک حوله ی نرم و تمیز خشک کنید. می توانید برای آنکه اثر تمیز کنندگی ماسک بیشتر باشد، آن را در حرکات دایره ای شکل بر روی پوست خود ماساژ دهید.

بر روی صورت خود عسل بگذارید

عسل دارای خواص هیدارته کردن، مرطوب کنندگی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است و برای همه نوع پوستی مفید است. تمام آنچه لازم است که انجام دهید این است که مقداری عسل بر روی صورت خود قرار داده و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی آن باقی بماند. سپس به کمک آب ولرم عسل را از روی صورت خود پاک کرده و با یک حوله ی تمیز و نرم آن را خشک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علائم تومور (سرطان) آلت تناسلی مردان

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

مزایای الکس سرد کوترا برای لیزر موهای زائد چیست؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

نگهداری از پوست در فصل پاییز

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان دانه های قرمز روی پوست همراه با خارش

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

نکات مهم در انجام پی آر کی و لیزیک

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

ماستالژی یا درد پستان

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

میکرواسکالپ سر چیست

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

کیست اپیدیدیم یا اسپرماتوسل چیست و چگونه درمان می شود؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت