دکتر علی نقره کار - متخصص درد

چطور حالت بدن مان را تصحیح کنیم ؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]آدرس وب سایت : www.dr-noghrekar.ir
آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول تلفن مطب : 88670088 - 021

احتمالاً همه ما با حالت صحیح بدن آشنایی داریم. همان تصور کلی از یک انسان با سر، سینه، شانه و قامت راست با گردنی که درست و صاف و محکم سر را به سمت جلو نگه داشته است. مشکل بیشتر ما عدم آشنایی با حالت صحیح بدن نیست، مشکلمان بیشتر به تمرین کردن و رعایت کردن دائم این حالت بر می گردد. رعایت کردن حالت صحیح بدن مزایای زیادی دارد. اولین امتیاز مثبتی که با رعایت کردن حالت صحیح بدن به دست می آورید، اکسیژن بیشتر است. به غیر از این مورد، تصحیح حالت بدن به کاهش استرس و فشار به نقاط مختلف بدن، کاهش درد گردن و کمر درد و در نهایت افزایش اعتماد به نفس به خاطر داشتن حالت درست و مناسب بدن کمک می کند.

تصحیح حالت بدن زیاد هم کار سختی نیست. کافی است به نکاتی که اینجا به شما می گوییم عمل کنید تا با صرف انرژی و وقت نه چندان زیاد، حالت بدن تان تصحیح شود.

وقتی در ماشین نشسته اید:

بهتر است یک بالش کوچک به همراه داشته باشید. این بالش کوچک یا هر چیز پر کننده دیگر را پشت کمر بگذارید. اول از همه اینکه این کار باعث می شود خیلی راحت تر روی صندلی بنشینید و احساس آرامش بیشتری داشته باشید و دوم هم اینکه این کار باعث می شود ستون فقراتتان در حالت مستقیم و صاف قرار بگیرد. البته به جای استفاده از بالش و چیزهای دیگر می توانید از پشت بندهای صندلی خودرویی استفاده کنید.

زاویه صندلی را طوری تنظیم کنید که حالت عمودی تر و ایستاده تر داشته باشد. بهترین حالت این است که زاویه صندلی ۹۰ درجه باشد. شاید ابتدا کمی سخت باشد که کاملاً صاف روی صندلی بنشینید ولی باید این نکته را در ذهن داشته باشید که همین تغییرات کوچک هستند که در نهایت باعث تصحیح حالت بدن و از بین رفتن بیشتر مشکلات کمر و گردن شما می شوند.

وقتی سر کار پشت میز یا روی صندلی نشسته اید:

اولین کاری که باید بکنید این است که ترجیحاً صندلی پیدا کنید که بتوانید روی آن حالت بهتری به بدن تان بدهید. معمولاً در اداره جات و محل کار صندلی های مختلف با شکل و طراحی های مختلف پیدا می شود. بهتر است به جای اینکه به ظاهر شیک و جذاب صندلی ها دقت کنید، انتخابتان را بر اساس اینکه کدام صندلی حالت بهتری به بدن شما می دهد انجام دهید. به علاوه خودتان هم در اینجا نقش مهمی دارید. شما باید روی صندلی که انتخاب می کنید، صاف و درست بنشینید. در واقع تمام کار شما را صندلی نمی تواند به تنهایی انجام دهد و در نهایت این شما هستید که باید حالت صحیح را رعایت کنید!

اگر لازم است از کمربند یا پشت بند های طبی استفاده کنید. بهتر است همان ابتدای روز این کمربند یا پشت بند را بپوشید تا در تمام روز حالت بدن تان را صحیح نگه دارید. به این صورت علاوه بر عادت کردن به داشتن حالت صحیح، عضلاتتان هم به تدریج تقویت شده و بدن راحت تر حالت صحیح و صاف و درست خود را حفظ می کند.

اگر امکانش وجود دارد، یک یادداشت برای یادآوری روی میز، صفحه مانیتور، موبایل یا هر جای دیگری که جلوی دیدتان است بگذارید. هدف از این یادداشت گذاشتن این است که هر چند ساعت یک بار به خودتان یادآوری کنید که حالت بدن تان را تصحیح کنید.

در بیشتر مواقع کسانی که پشت میز می نشینند، نسبت به میز در ارتفاع پایین تری قرار دارند. اگر وضعیت شما هم همینطور است، بهتر است کمی صندلی را بالا بیاورید تا تسلط کافی به میز و روی آن داشته باشید. دقت کنید که وقتی می نشینید زانوها تقریباً در زاویه ۹۰ درجه باید قرار بگیرند. لگن و کف پا ها هم باید کاملاً به صورت افقی باشند و پاها روی زمین قرار بگیرند. خیلی از اوقات تنظیم کردن فاصله میز و صندلی و ارتفاع آن ها با همدیگر در کنار رعایت کردن حالت صحیح بدن (زاویه پا و کمر و …) امکان پذیر نیست. خوب در این شرایط می توانید از زیر پایی استفاده کنید تا پاهایتان در حالت مناسب قرار بگیرد.

هر چند مدت یک بار به بدن تان استراحت بدهید. این توصیه یکی از کلیشه ای ترین توصیه هاست ولی اینقدر مهم است که باید حتماً گفته شود. با این حال بسیاری هستند که این کار را انجام نمی دهند. کار سختی نیست. فقط کافی است هر نیم ساعت یا یک ساعت یک بار کمی از جای خود بلند شوید و کمی حرکات کششی برای دست، پا، کمر، گردن و … انجام دهید. همین کار به ظاهر ساده که وقت زیادی هم نمیگیرد اثر بسیار زیادی در کاهش خستگی عضلات و فشار و تنش عضلات و مفاصل دارد.

ادرس اینستاگرام دکتر نقره کار

وقتی در حال کار با موبایل هستید:

بهتر است هر چند مدت یک بار کمی گردن تان را ورزش دهید. بیشتر ما موقع کار با موبایل، آن را تقریباً در ارتفاع شانه ها یا پایین تر قرار می دهیم. به این شکل گردن باید به مدت طولانی در وضعیت نه چندان خوبی قرار بگیرد که باعث گردن درد و مشکلات دیگر می شود. انجام کمی ورزش می تواند تا حد زیادی تنشی که در عضلات ایجاد شده است را بر طرف کند. کافی است سر را به سمت یکی از شانه ها برگردانید و این حالت را ۵ ثانیه حفظ کنید و بعد همین کار را با طرف دیگر انجام دهید.

مرحله بعد برای پیش گیری از آسیب دیدن گردن هنگام کار با موبایل این است که خود موبایل را در موقعیت صحیح بگیرید. موبایل را بهتر است بالا تر و نزدیک تر به صورت تان بگیرید طوری که موقع کار با موبایل سرتان صاف و رو به جلو باشد. اگر بتوانید این حالت را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید، به احتمال بسیار زیاد مشکل گردن درد را تجربه نخواهید کرد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

چطور صاف و درست بایستیم ؟

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1398-01-25تاریخ بروز رسانی : 1399-10-06

بلند کردن اجسام سنگین به روش صحیح

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1398-01-23تاریخ بروز رسانی : 1399-10-06

بهترین وضعیت کمر هنگام خواب

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1397-10-04تاریخ بروز رسانی : 1399-10-06

ریکاوری کشیدگی و پارگی عضلات کمر

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1397-09-26تاریخ بروز رسانی : 1399-10-06

۱۵ راه کاهش کمردرد مزمن

دکتر علی نقره کار[ متخصص درد ]تاریخ انتشار : 1397-04-29تاریخ بروز رسانی : 1399-10-06

تشخیص تخمدان پلی کیستیک با سونوگرافی

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

لکه های رنگارنگ دور گردن و سر شانه

[ 1392-11-10 ]دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

رمز ازدواج سالم و موفق چيست ؟

[ 1396-08-14 ]دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

بحثی در مورد عملکرد لوب فرونتال مغز

[ 1395-01-29 ]دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

نکاتی در مورد مصرف مغزها و سن شروع آن در کودکان

[ 1395-03-16 ]شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

پرسش های متداول لیزر فرکشنال

[ 1396-03-04 ]دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

رژیم غذایی بعد از جراحی روده بزرگ

[ 1394-10-12 ]پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

سیانوز ( کبودی ) در کودکان

[ 1394-05-31 ]دکتر فریدون آشنایی [ فوق تخصص بيماريهای قلب اطفال ]

در مورد سركه انگبين

[ 1395-12-30 ]دکتر اکرم صالحی [ طب سنتی ]

قرص ال آرژنين چيست ؟

[ 1396-03-23 ]دکتر اکرم صالحی [ طب سنتی ]

نیاسینامید niacinamide چیست؟

[ 1400-01-18 ]دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

مراحل کاشت سبیل و ریش

[ 1400-01-17 ]دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

تشخیص تخمدان پلی کیستیک با سونوگرافی

[ 1400-01-17 ]دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

سرطان پستان با چه روشهایی درمان میشود؟

[ 1400-01-17 ]دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

پوکی استخوان اصلی ترین عامل شکستگی های ستون فقرات

[ 1400-01-17 ]دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

پلاسما تراپی چیست و کاربردهای آن کدام است؟

[ 1400-01-17 ]دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

کاربرد و عوارض پلاسما جت

[ 1400-01-17 ]دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

لب هایی جذاب با لیفت لب

[ 1400-01-17 ]دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علائم زگیل تناسلی چیست و نحوه تشخیص آن چگونه است؟

[ 1400-01-17 ]کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

پلکسر یا پلاسماجت چقدر در فرم دهی بینی موثر است؟

[ 1400-01-17 ]دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست و چگونه درمان میشود؟

[ 1400-01-17 ]دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

فیستولوگرافی چیست و چه مزایایی دارد؟

[ 1400-01-15 ]دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

همه چیز در مورد پمفیگوس

[ 1400-01-15 ]دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

پس از کاشت مو به روش FUT چه مراقبتهایی لازم است؟

[ 1400-01-15 ]دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

اقدامات قبل از سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری

[ 1400-01-15 ]دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

درمان سنگ‌های مجاری ادراری

[ 1400-01-15 ]دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

علائم روماتیسم مفصلی زانو چیست؟

[ 1400-01-15 ]دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

6 نوع رژیم فستینگ و تاثیر آن بر کاهش وزن

[ 1400-01-15 ]دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

علل ترشح از نوک پستان چیست ؟

[ 1400-01-15 ]دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

اعصاب گانگلیون ستاره ای چه هستند و کجا قرار دارند؟

[ 1400-01-14 ]دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

مهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

[ 1400-01-14 ]دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT

[ 1400-01-14 ]کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر سید محمد رضا حکیمیان - بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان
دکتر سید محمد رضا حکیمیان

بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان


www.drhakimian.com
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو
دکتر مریم ملکی

متخصص پوست و مو


www.doctormaleki.com
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو
دکتر مهدی مؤیدفر

فوق تخصص جراحی زانو


www.drmoayedfar.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت