facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir





23 خوراکی که باعث کاهش اشتها می شوند (قسمت ششم)
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

23 خوراکی که باعث کاهش اشتها می شوند (قس ...

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
23 خوراکی که باعث کاهش اشتها می شوند (قسمت ششم)

1. کاهش اشتها با فلفل تند خوردن فلفل های تند در رژیم لاغری مفید است. فلفل های تند حاوی کپسایسین (ترکیبی که می تواند اشتها را کاهش دهد و چربی سوزی را افزایش دهد) هستند که به صورت مکمل هم فروخته می شوند و در بعضی قرص های لاغری نیز از آن استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد خوردن روزانه ۱ گرم از فلفل های تند در افرادی که معمولا فلفل نمی خورند اشتها را کاهش و چربی سوزی را افزایش می دهد. با این حال افرادی که معمولا به خوردن غذاهای تند عادت دارند چنین تاثیری را نمی بینند. بنابراین ممکن است مصرف فلفل های تند پس از مدتی خاصیتش را در کاهش وزن از دست بدهد. همانطور که قرص های لاغری تاثیر طوانی مدت ندارند ( البته اگر تاثیری وجود داشته باشد ). شاید بیشتر شما بدانید که کپسایسین موجود در فلفل که عامل تندی آن است باعث بالا رفتن سرعت متابولیزم می شود. تحقیقات اخیر در دانشگاه ماستریخت هلند نشان می دهد: تند کردن یک وعده ی غذایی روی اشتها تاثیر می گذارد و آن را کنترل می کند. اضافه کردن یک چهارم قاشق چای خوری فلفل به هر وعده کمک می کند سریعتر احساس سیری و پری کنید. در یک آزمایش به دو گروه به دو میزان متفاوت غذا داده شد. به گروه اول ۷۵% از میزان وعده ای که باید می خوردند داه شد اما به دلیل تند بودن غذا افراد مورد آزمایش گروه اول اکثرا نتوانستند بشقاب خود را کامل میل کنند. به گروه دوم ۱۰۰% از میزان وعده ای که باید می خوردند داده شد و اکثر آنها همه آن وعده را خوردند.
2. کاهش اشتها با میوه همه متخصصان تغذیه این را قبول دارند که میوه ها سالم هستند. افرادی که زیاد میوه ( و سبزیجات ) می خورند نسبت به سایرین، سالم تر هستند. خواص میوه ها باعث می شود دوست رژیم غذایی شما باشند. با اینکه دارای قند طبیعی هستند اما از مواردی به حساب می آیند که حجم بالای آنها کالری کمی دارد، همچنین جویدنشان طول می کشد و به کالری سوزی آنها کمک می کند. به علاوه فیبر موجود در میوه ها باعث می شود قند خون خیلی سریع بالا نرود. تنها افرادی که باید مصرف میوه را کم یا قطع کنند، آنهایی هستند که از رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کنند یا نمی توانند میوه را هضم کنند. بیشتر میوه ها این ویژگی را دارند تا وارد رژیم غذایی شوند و کمکتان کنند.

ادامه دارد ...

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست و مو
پیامهای بهداشتی
فعاليت جسمي براي سلامت قلب بايد پرتحرك، منظم و مداوم باشد


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان