شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

همه چیز درمورد تزریق ژل لب

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

زیبایی لب ها از دیرباز خصوصا در میان خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. زیبایی لب ها علاوه بر افزایش جذابیت چهره، موجب بالا رفتن اعتماد به نفس خواهد شد و در اکثر مواقع در توسعه جاذبه های جنسی و بهبود روابط عاطفی و شخصی افراد نیز بسیار موثر است. لب نیز مانند سایر نواحی صورت با افزایش سن، دچار کاهش حجم می شود. ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن کم می شود. تزریق ژل در لب می تواند برای رفع این تغییرات و برگشت جوانی و زیبایی صورت بسیار مفید باشد.در صورتی که تزریق ژل در لب توسط پزشک متخصص با تجربه و با ژل های معتبر انجام شود و همچنین با فرم صورت هماهنگی داشته باشد، می تواند تاثیر چشم گیر و بسزایی در ظاهر و جذابیت صورت فرد داشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق ژل در لب

شکل 1 تزریق ژل در لب

فرم طبیعی لب

در حالت طبیعی لب تحتانی معمولا از لب فوقانی کمی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند. می توان گفت لب تحتانی حدودا دو برابر لب فوقانی می باشد. همچنین لب تحتانی کمی جلوتر از لب فوقانی قرار گرفته است.
لب فوقانی از دو قسمت لب سفید و لب قرمز تشکیل شده است که توسط حاشیه لب از یکدیگر جدا شده اند. با تشکیل چروک عمودی و موازی در قسمت سفید لب فوقانی ظاهر نامطلوبی ایجاد می شود و در صورت استفاده از روژلب بصورت خطوط عمودی قرمز رنگ در لب بالا خودش را نشان می دهد.

تناسب لب فوقانی به لب تحتانی

شکل 2 تناسب لب فوقانی به لب تحتانی

روش تزریق ژل در لب

نحوه تزریق تزریق ژل در لب بسیار مهم است و اگر به درستی انجام شود ظاهری زیبا و در عین حال طبیعی را برای شما به ارمغان می آورد. روش تزریق ژل در نتیجه و همچنین کاهش عوارض بسیار مهم است.
پزشک معالج باید شناخت دقیق و کافی از ساختمان پوست و اجزای صورت داشته باشد. همچنین به انواع تکنیک های جدید این روش که کاملا آشنا باشد. پس از بی حس کردن موضع و اطمینان دادن به بیمار محل تزریق با محلول ضدمیکروبی یا الکل تمیز می شود سپس بوسیله سرنگ مخصوص و سوزن ظریف با زاویه ای درست میزان دقیقی از ژل در یکی از لایه های زیرپوستی تزریق می شود.

تزریق ژل های دائمی در لب ممنوع است

در لب فقط مجاز به استفاده از ژل های حاوی هیالورونیک اسید (HA)، ساده ترین و طبیعی ترین ماده موقت هستیم و نباید از سایر انواع ژل در لب استفاده شود. ژل های هیالورونیک در لب معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه دوام دارند. در بهترین شرایط ممکن است بیشتر از یک سال هم ماندگاری داشته باشند. ماندگاری ژل بسته به خصوصیات هر فرد متغیر است. بدن بعضی افراد ژل را زودتر جذب می کند، عموما دوام ژل های لب نسبت به سایر نقاط مثل گونه ها مقداری کمتر است زیرا لب همواره در حال حرکت است و این امر موجب جذب زودتر ژل می شود. به همین دلیل ممکن است در برخی از افراد هر۶ ماه یک بار نیاز به ترمیم وجود داشته باشد.

اگر از ژل لب رضایت نداشتید

اگر به هر دلیلی از ژل هیالورونیک اسید رضایت نداشتید به راحتی می توان آن را از بین برد. از آن جا که اسید هیالورونیک (HA) دائمی نیست، پزشک می تواند آنزیم حل کننده ای مخصوص به نام هیالورونیداز تزریق کند و به سرعت ژل را از بین ببرد.

چه عواملی ماندگاری ژل را کم می کند؟

استفاده مداوم از آفتاب، سولاریوم و دخانیات سبب از بین رفتن اثر و ماندگاری هیالورونیک اسید خواهد شد.

تزریق ژل در لب چقدر زمان می برد؟

تزریق ژل لب حدودا ۲۰ دقیقه طول می کشد. اکثر افراد می توانند بلافاصله به کار و زندگی عادی برگردند. نتیجه تزریق ژل در لب معمولا بلافاصله قابل مشاهده است. لب در ابتدا کمی متورم می شود باید چند روز صبر کرد تا نتیجه نهایی پدیدار شود.

دوره نقاهت تزریق ژل در لب

در آغاز انجام تزریق ژل احساس سفتی و فشار می کنید و پس از تزریق کمی سوزش در لب وجود دارد پس از آن پزشک لب های شما را ماساژ داده و به مدت ۱۰ دقیقه یخ روی آن قرار می دهد. پس از آن می توانید به کارهای روزمره برسید. ممکن است کمی ورم به همراه داشته باشد که کاملا طبیعی است.

روش های بی حس کردن

شما می توانید انتخاب کنید که قبل از تزریق ژل لب از کرم بی حسی موضعی استفاده شود، یا با تزریق بی حسی (مانند دندانپزشکی) آن ناحیه را بی حس کنند. از بین راه های کاهش درد ما کرم بی حس کننده را ترجیح می دهیم. وقتی از داروهای بلوک کننده عصبی استفاده می کنیم شکل حرکت کردن لب ها تغییر می کند و تا چند ساعت معلوم نمی شود که لب تان به چه شکلی در آمده است. این مشکل را با کرم های بی حسی نداریم.

اگر برای یک جشن یا رویداد مهمی آماده می شوید.

اگر دوست دارید برای مراسم های مهم از جمله جشن عروسی، تولد یا مهمانی خاصی، لب های خود را با تزریق ژل فرم دهی کنید بهتر است چند هفته قبل این کار را انجام دهید. این به شما کمک می کند تا در روز جشن لب های شما بهبود یافته و کاملا زیبا و طبیعی به نظر برسد.

انواع مدل های تزریق ژل لب

این روزها بسیاری از افراد سعی می کنند تا لب های خود را شبیه به سلیبریتی ها، چهره های داستانی و حتی بازیگران خاص در بیاورند. انواع مدل های تزریق ژل لب به شرح زیر است:

  1. مدل لب عروسکی یا باربی
  2. مدل لب روسی
  3. لب مدل چاک دار
  4. لب مدل گرد
  5. لب مدل قلوه ای
  6. مدل سه دکمه ای
  7. لب مدل صدف
  8. لب مدل هالیوودی
  9. لب مدل کمان
  10. تزریق ژل لب طبیعی

توجه داشته باشید که برخی از این مدل ها ظاهر فرد را بسیار زننده و غیرقابل تحمل می کنند. حتی اگر هم چنین مدل های را انتخاب می کنید آن را به دست دکتر متخصص بسپارید تا نهایت یک تزریق ژل لب مدل نچرال داشته باشید.

تزریق ژل در چه افرادی توصیه نمی شود؟

مراقبت های قبل از تزریق ژل در لب

ده روز قبل از تزریق، از داروهای ضد درد مانند بروفن، ژلوفن و نوافن، همچنین روغن ماهی و ویتامین E اجتناب کنید، عدم رعایت این نکته باعث کبودی و خونریزی حین و بعد از تزریق خواهد شد.

اگر کسی سابقه تاول تب خالی داشته باشد باید یک روز قبل از تزریق از داروهای پیشگیری کننده استفاده کند. تزریق می تواند باعث افزایش تاول های تب خالی شود.

مراقبت های پس از تزریق ژل در لب

برخی از کبودی ها و خونریزی ها در محل تزریق طبیعی است و انتظار می رود کبودی پس از پنج تا هفت روز محو شود. بهتر است هیچ برنامه بزرگ (مثل یک عروسی یا یک رویداد مهم) برای حداقل سه روز آینده نداشته باشید چون احتمال کبودی، ورم و سفتی لب وجود دارد. کرم ها و قرص های خوراکی وجود دارد که کبودی شما را با سرعت بیشتری محو می کنند. همچنین پزشک می تواند در صورت لزوم از لیزر برای از بین بردن کبودی استفاده کند.

عوارض ژل در لب

شکل 3 عوارض احتمالی تزریق ژل در لب

پس از تزریق ژل در لب تا یک روز از ورزش کردن خودداری کنید. به ویژه باید از فعالیت هایی که موجب افزایش جریان خون در صورت شما می شوند؛ مانند ماساژ صورت، دوش آب گرم و سونا اجتناب کنید.

چه فرمی و کجای لب تزریق کنیم؟

حتما لازم نیست که در کل لب ژل تزریق کنید، شما می توانید انتخاب کنید که در کدام قسمت ها از لب بیشتر تمایل دارید که ژل تزریق شود، تصمیم با شماست این که می خواهید هر دو لب، فقط لب پایین و یا وسط لب بالا را تزریق کنید با شماست. اما پزشک با تجربه بالایی که در این زمینه دارد بهتر می تواند شما را راهنمایی کند.

چه مقدار ژل تزریق کنیم؟

این موضوع به خواسته شما و وضعیت لب های تان بستگی دارد. برای بیشتر افراد یک سرنگ کافی است؛ البته در صورتی که بخواهید ظاهر طبیعی و نچرال لب ها را حفظ کنید. یک سرنگ به اندازه ای ژل دارد که بتوانیم لب ها را پر کنیم و شکل آن ها از حالت طبیعی خارج نشود. حتی برای دفعات اول بهتر است که نصف سرنگ را تزریق کنیم و سپس برای تزریق نصف دیگر سرنگ، یک یا دو هفته بعد به کلینیک مراجعه کنید. این طوری حفظ ظاهر طبیعی لب ها راحت تر است. برای بیشتر افراد دو سرنگ بیش از اندازه است ولی اگر بخواهید خیلی لب های خود را برجسته کنید، ممکن است بیش از یک سی سی نیاز باشد.

شما می توانید تزریق ژل را مرحله به مرحله انجام دهید.

اگر به دنبال تغییرات ظریف و تدریجی لب هستید و نمی خواهید یک باره لب های شما تغییر قابل توجهی داشته باشد می توانید طی دوره های مشخص به میزان آن اضافه کنید. پزشک شما با توجه علم زیباشناختی چهره در صورت نیاز مقدار آن را برای شما تدریجی افزایش خواهد داد.

فرم نهایی لب پس از تزریق ژل

میزان حجم ژل تزریق شده، سطحی یا عمقی تزریق کردن آن، انتخاب نوع برند ژل استفاده شده، شکل و فرم اولیه لب فرد، میزان شلی یا سفتی لب فرد، سلیقه و تجربه پزشک و سلیقه بیمار، همه در نتیجه و فرم نهایی لب پس از تزریق ژل تاثیرگذار هستند.

محل‌های تزریق ژل در لب

شکل 4 نواحی تزریق ژل در لب

انتظار نداشته باشید لب های شما دقیقا مانند یک عکس شود. فرم لب های هر فرد در تعیین نتیجه تزریق ژل بسیار تاثیرگذار است. شما می توانید عکس پیشنهادی را به پزشک خود نشان دهید، چند تصویر نمونه لب از آن چه مورد نظرتان است را تهیه و به پزشک نشان دهید. این تصاویر به پزشک کمک خواهد کرد تا لب های شما را به طوری که شما دوست دارید فرم دهی کند. اما در نهایت فرم لب های شما و جنس پوست شما و نحوه کار پزشک است که تعیین کننده نتیجه است. همچنین باید انتظار داشته باشید که به تدریج با گذشت زمان نه همه در یک زمان به نتایج طبیعی دست پیدا کنید.

سفتی و توده در لب ها که گاهی اوقات دیده می شود، در نتیجه پرکننده ای است که بیش از حد به سطح تزریق شده و معمولا طی چند روز از بین می رود و می تواند تصحیح شود. غیر قرینگی های مختصر با حرکت لب و گذشت چند هفته خودبه خود محو می شود.

عوامل موثر در فرم نهایی لب پس از تزریق ژل

شکل 5 عوامل موثر در فرم نهایی لب پس از تزریق ژل

احساس وجود ژل در لب

شما بعد از تزریق ژل احساس کاملا طبیعی خواهید داشت. شاید گمان کنید که پس از تزریق ژل در لب حس شما دچار مشکل شود این درست نیست و پس از برطرف شدن تورم شما احساس کاملا عادی مثل گذشته خواهید داشت.

تزریق ژل در سایر نواحی

توجه داشته باشید که از ژل هیالورونیک اسید، علاوه بر لب ها برای حجم دادن گونه ها، چانه و مدلینگ زاویه فک، رفع چین و چروک های عمیق در ناحیه خط خنده و گودی زیر چشم نیز استفاده می شود. ممکن است پزشک شما با توجه به تجربه زیباشناختی که دارد پیشنهاد کند که هم زمان با تزریق ژل لب در چانه هم ژل تزریق کنید تا هماهنگی و هارمونی صورت بهتر حفظ شود.

توصیه نهایی:

  1. حتما از مارک های معتبر تزریق ژل لب برای تزریق خود استفاده کنید و نزد یک پزشک متخصص مجرب انجام دهید.
  2. تزریق ژل لب، فقط باید نزد پزشک متخصص و با تجربه انجام شود. تجربه پزشک در حیطه تزریق بسیار مهم است. برای اجتناب از اشتباه و پشیمانی، در انتخاب بهترین متخصص پوست دقت کافی داشته باشید. پزشکان با تجربه اغلب سال ها در این زمینه فعالیت داشته اند. مطمئنا شما دوست ندارید یک فرد کم تجربه تزریق ژل لب شما را انجام دهد. از آن جایی که مراکز زیادی در این رابطه با قیمت های مختلف وجود دارند بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که به تکنیک های جدید تزریق و آناتومی صورت کاملا آشنا باشد.
  3. ممکن است برخی هزینه بسیار کمتری برای تزریق ژل دریافت کنند. با توجه به این که عامل اصلی تاثیرگذار در هزینه نهایی، برند و مقدار ژل تزریق شده است، هزینه ها نباید تفاوت فاحشی داشته باشند. اگر جایی هزینه بسیار کمی دریافت می کند یعنی احتمالا از مواد مصرفی با کیفیتی استفاده نمی کند.
  4. هزینه تزریق ژل در آرایشگاه ها و مکان های غیرمجاز دیگر مسلما ارزان تر است. تزریق ژل در لب در اماکن غیرمجاز یا استفاده از ژل های بی کیفیت که در مورد قبلی اشاره کردیم خطرات بسیار زیادی دارد. عوارضی مانند انسداد عروقی و نکروز پوستی، عفونت، پس زدن ژل، خوب پخش نشدن ژل و غیره.
  5. بهتر است به تزریق ژل به عنوان یک عمل زیبایی که خطرات جدی و مهمی دارد نگاه کنید. چون اگر تزریق به درستی صورت نگیرد می تواند خطرات حادی داشته باشد. یکی از خطرات انسداد عروقی نام دارد. در این عارضه ی نادر، ژل تزریق شده عروق خونی را مسدود می کند. اگر خون به بافت های لب نرسد بافت ها می میرند و بخشی از لب از بین می رود (نکروز پوست).

بهترین مارک ژل لب کدام است؟

در کلینیک تخصصی پوست و لیزر هور از بهترین ژل های معتبر در بازار ایران استفاده می شود. رایج ترین و استاندارترین ژل ها برای تزریق به لب، ژل های هیالورونیک اسیدی برند ژوودرم از نوع اولتراپلاس و وولبلا هستند. بعد از این دورستیلن، تئوسیال و استایلح محبوب ترین ها هستند. سایر برندهای ژل که کیفیت خوبی هم دارند شامل آیدیا و نورامیس هستند.

هزینه تزریق ژل در لب

هزینه هر فرد در روز معاینه نسبت به نوع، قیمت و تعدادژل مورد نیاز محاسبه می گردد.

طراحی وب سایت پزشکی از جمله خدمات تخصصی گروه نرم افزاری پزشک آنلاین است. این مجموعه با کسب مهارت و تجربه سالها فعالیت در جهت سئوی سایت پزشکان، توانسته است موفق ترین پروژه ها را ارائه نماید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درباره انواع فیلر بیشتر بدانید

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

درمان افتادگی خفیف پلک فوقانی با پلکسر

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

پاسخ به سؤالات شایع آی وی اف

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

تشخیص پیرچشمی

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

میزان تراکم مو در کاشت مو به روش SUT

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

فشار خون بالا و آسیب های چشمی

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

درمان های جراحی و غیرجراحی جدید در سرطان پستان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

تفاوت عکس رادیولوژی ریه سالم و ناسالم

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

غذاها و خوراكيهای ممنوع و دستورات غذایی مهم

دکتر حسین صفوی زاده [ طب مکمل ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سید محمد رضا حکیمیان - بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان
دکتر سید محمد رضا حکیمیان

بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان


www.drhakimian.com
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت