شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

پروفایلو ژل چیست؟

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

پروفایلو ژل حاوی اسید هیالورونیک است و به رفع چین و چروک صورت و لیفت آن کمک می کند. ژل پروفایلو یک پرکننده نیست و حجم دهی ندارد ولی به کمک لیفت و کلاژن سازی که در پوست صورت ایجاد می کند علاوه بر کاهش چروک ریز و سطحی، چروک عمقی مانند خط خنده نیز بهبود داده می شود و گونه ها کمی بالاتر می روند و در کل صورت جوان تر بنظر می رسد. دکتر مریم ملکی متخصص پوست و مو در اصفهان درباره ژل پروفایلو مطالب مفیدی تهیه کرده اند که در زیر در اختیار شما قرار داده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انقلابی در زیبایی با پروفایلو

پروفایلو در واقع کاربرد درمانی دارد و صرفا زیبایی نیست، یعنی حجم دهی زیاد و اغراق آمیز صورت نمی گیرد. در واقع یک شکل دهی بسیار زیبا و طبیعی اتفاق می افتد. با این که حجم دهی زیادی ندارد اما یک لیفت بسیار قوی به خاطر تکنولوژی منحصر به فردش دارد.

ساختار مولکولی پروفایلو چگونه است؟

از پروفایلو در دنیا به عنوان یک فراورده Bioremodeling نام برده می شود. پروفایلو، تنها هیالورونیک اسید دارای تکنولوژی هایبرید (hybrid) هست و با استفاده از این تکنولوژی انحصاری جدید، ترکیبی 32 میلی گرم اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا (بین 1100-1400 کیلو دالتون) و 32 میلی گرم اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم (بین 80-100 کیلو دالتون) ایجاد شده است. بنابراین غلظت اسید هیالورونیک در یک سرنگ پروفایلو به 64 میلی گرم رسیده است. ایجاد این غلظت تا پیش از این غیرممکن بود. به همین دلیل با تزریق پروفایلو اسید هیالورونیک با غلظت بالا و پایین در یک ملکول پایدار همزمان به بیمار تزریق می شود که در نتیجه، اثر اسید هیالورونیک با وزن ملکولی پایین بر اپیدرم (آبرسانی HYDRO) انجام شود و اسید هیالورونیک با وزن ملکولی بالا بر درم (لیفت پوست Hydrolift®) به طور همزمان موثر باشد و این، آن اثر بی نظیر پروفایلوست که باعث لیفت زیبا و بدون حجم دهی زیاد می شود و ماندگاری بالایی دارد. پروفایلو باعث تحریک تولید کلاژن تیپ ۱ و ۳ می شود و در پشت دست، قسمت شل و چروک خورده بازوها و نقاط با ریسک بالا مانند گردن به راحتی می توان تزریق کرد.

پروفایلو چگونه کار می کند؟

بر خلاف هیالورونیک اسید موجود در داروهای مزوتراپی، هیالورونیک اسید موجود در پروفایلو حدود 28 روز در پوست دوام می آورد. با انتشار آهسته اسید هیالورونیک موجود در پروفایلو در این مدت تحریک سنتز 4 نوع مختلف از کلاژن و الاستین صورت می گیرد. این تحریک منجر به بهبود کیفیت پوست و آبرسانی پوست در درم و اپیدرم می شود، همچنین تولید الاستین و هیالورونیک اسید درون زا افزایش یافته و به پوست جلوه جوان تری می بخشد.

پروفایلو با استفاده از یک فناوری ثبت اختراع و در نتیجه مجتمع های ترکیبی مشترک بین هیالورونیک با وزن مولکولی بالا و هیالورونیک با وزن مولکولی کم و بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی پیوند عرضی تولید می شود. این ترکیب پایداری هیالورونیک را به تخریب آنزیمی و مکانیکی افزایش می دهند.

خواص منحصر به فرد پروفایلو

مجموعه این عوامل گفته شده در بالا باعث شده که خواص منحصر به فردی در ژل پروفایلو ایجاد شود:

  1. مدت اثر طولانی: ترکیب پیچیده پروفایلو باعث می شود اسید هیالورونیک با وزن ملکولی بالا تا 8 برابر بیشتر در برابر تخریب مقاومت داشته باشد.
  2. ویسکوزینه پایین: ویسکوزینه پایین پروفایلو باعث می شود این اسید هیالورونیک قابل تزریق با سوزن گیج 29 باشد. این مساله هم تزریق را با درد کمتر همراه می کند هم توزیع اسید هیالورونیک در پوست بهتر می شود.
  3. آهسته رهش بودن: اسید هیالورونیک با وزن ملکولی پایین به آرامی از ترکیب پروفایلو جدا می شود و به همین دلیل التهاب کمی ایجاد خواهد شد.
  4. سازگاری زیاد: اسید هیالورونیک با وزن ملکولی بالا توسط عوامل شیمیایی به هم متصل نشده بنابراین سازگاری آن با پوست بسیار زیاد می باشد.

مزایای تزریق پروفایلو چیست؟

این ژل مزایای زیادی برای پوست دارد. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی صورت است. مزایای پروفایلو به شرح زیر هستند:

پروفایلو به چه صورت تزریق می شود؟

ژل پروفایلو در پنج نقطه از صورت تزریق می شود. این نقاط نباید به رگ های عصبی صورت نزدیک باشند. یک سی سی از این ژل در هر طرف صورت در ۵ نقطه تزریق می شود، به صورتی که در هر نقطه 0.2 سی سی ژل تزریق می شود. به نقاط زیبایی زیستی (Bio Aesthetic Points) معروف هستند. نقاط زیبایی زیستی این خاصیت را دارند که دور از اعصاب و رگ های مهم هستند و بیشترین میزان انتشار اسید هیالورونیک را دارا می باشند.

برای انجام این کار باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. از مراجعه به سالن های زیبایی و انجام این کار زیر نظر فرد غیرمتخصص به شدت بپرهیزید.

روش تزریق پروفایلو مناسب چه کسانی است؟

مناسبترین سن برای تزریق پروفایلو سنین 30 تا 45 سال است. همچنین تا سن 65 سالگی می توان این تزریق را انجام داد. این روش، روشی مناسب برای رفع چین وچروک است و سبب لیفت صورت می شود.
بعد از این که فرد وارد دهه 30 زندگی بشود کم کم کلاژن و الاستین پوستش کاهش پیدا می کند و همین امر سبب می شود که چین وچروک بر روی صورت پدیدار شود. به همین دلیل این روش برای افراد بالای 30 سال که قصد جلوگیری از پیری پوست را دارند توصیه می شود. علاوه بر این، استفاده از پروفایلو برای افرادی که پوستشان به آبرسانی قوی نیاز دارد بسیار مناسب است. آبرسانی مسئله بسیاری مهمی برای جلوگیری از پیری پوست است.

تزریق در این نقاط چه نتایجی برای پوست صورت دارد؟

تزریق پروفایلو نه تنها باعث کاهش روند آتروفی ناشی از پیری در این نقاط می شود و ناحیه گونه و زیر گونه را برجسته تر می کند بلکه باعث بهبود ظاهری کل صورت، افزایش سفتی و انعطاف پذیری پوست و افزایش شفافیت پوست نیز خواهد شد. همچنین این تزریق باعث کاهش چروک های سطحی و حتی چروک های عمیق مثل خط خنده (nasolabial fold) می شود.

فواصل درمانی پروفایلو به چه صورت است؟

با توجه به این که پروفایلو ترکیب هیبرید مقاوم شده است، این ماده به هیالورونیداز طبیعی بدن مقاوم است و اجازه می دهد فواصل درمانی تحریک زیستی (Bio-Stimulation) که در روش های معمول به صورت هفتگی انجام می شده است، درفواصل بیشتری انجام شود. هرگاه اولین جلسه درمانی انجام شد، جلسه بعدی یک ماه بعد انجام می شود.

جلسه کنترل و سوم درمان، دوماه پس از جلسه دوم است. توصیه می شود این درمان هر 6 ماه تکرار شود. با کاهش تعداد جلسات درمانی، درد ناشی از تزریق و احتمالا کبودی هر جلسه کمتر می شود و نتیجه بهتری برای تحریک پوست به جوانسازی (Bio-Stimulation) ایجاد می شود.

آیا استفاده از ژل پروفایلو عوارض جانبی دارد؟

عوارض تزریق پروفایلو بسیار کم است. با این وجود مانند هر روش تزریقی دیگری مواردی ممکن است رخ دهد. این موارد به صورت زیر هستند:

بهتر است بدانید این عوارض، عوارض جانبی تزریق ژل پروفایلو نیستند بلکه عوارض تزریق با سرنگ هستند. این عوارض برای تمامی افراد رخ نمی دهد و تنها در برخی موارد گزارش شده اند.

تفاوت ژل پروفایلو و فیلر چیست؟

همان طور که اشاره کردیم این روش به هیچ عنوان روشی حجم دهنده نیست. مهم ترین ویژگی پروفایلو خاصیت آبرسانی آن است که سبب شده است این روش طرفداران زیادی پیدا کند.
اما وظیفه اصلی فیلرها پرکنندگی و حجم دهی آن هاست و برای کسانی مناسب است که تمایل دارند به بخش هایی از صورت خود حجم بدهند.

مراقبت های پس از تزریق پروفایلو کدامند؟

پس از تزریق پروفایلو می توانید به فعالیت روزمره خود ادامه دهید. اما باید به مواردی توجه داشته باشید:

تزریق پروفایلو باعث می شود پیری پوست صورت کاهش یابد و ناحیه گونه به دلیل لیفتی که انجام می دهد کمی برجسته شود. بهبود ظاهر، افزایش شفافیت، سفتی و انعطاف پذیری پوست از دیگر اثرات این روش درمانی است.
این روش سبب جوانسازی و بازسازی پوست می شود. به همین دلیل روشی بسیار مناسب برای کسانی است که می خواهند از پیری زود رس پوست جلوگیری به عمل بیاورند. زیبایی مسئله بسیار مهمی است اما بهتر است قبل از اقدام به استفاده از روش های زیبایی، روش مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید از زیبایی خود لذت ببرید. زیبایی بر زندگی فردی به ویژه اجتماعی فرد اثر بسزایی دارد و سبب می شود فرد موفق تر عمل کند.

هزینه تزریق پروفایلو

قیمت تزریق ژل پروفایلو براساس نیاز هر فرد متفاوت بوده و نیازمند بررسی و معاینه دقیق بیمار از سوی متخصص پوست می باشد.

در پایان دکتر ملکی می افزاید که روش های زیبایی باید زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرند. از انجام این روش ها در سالن های زیبایی و زیر نظر افراد غیرمتخصص به شدت بپرهیزید. این روش برای هر شخصی می تواند مفید باشد ولی در کشورمان به دلیل نوسانات ارز متاسفانه قیمت بالایی دارد و چون در سال اول ممکن است نیاز باشد حداقل سه بار تزریق شود برای بسیاری از افراد صرفه اقتصادی ندارد، به همین دلیل ما در کلینیک تخصصی هور تلاش می کنیم تا جایی که امکان داشته باشد از سایر روش ها با قیمت مناسب تر یا ماندگاری بیشتر جهت جوانسازی صورت استفاده کنیم و ژل پروفایلو را بیشتر در مواردی که گزینه بهتری وجود ندارد استفاده کنین، برای مثال در شلی و چروک گردن یا بازوها و یا افرادی که پوست صورت خشک و چروکیده دارند.

شبکه پزشک آنلاین در برگیرنده اطلاعات وسیع در حوزه پزشکی می باشد. در این مجموعه می توانید مطالب مفید و مستندی را پیرامون جراحی زیبایی، رادیولوژی و سونوگرافی، کنترل درد و ... بیابید و همچنین امکان دسترسی به پرسش و پاسخ پزشکی در این حوزه ها را داشته باشید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

عوارض رادیوتراپی یا پرتودرمانی در بیماران سرطان سینه چیست؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

ملاسما و هیپرپیگمانتاسیون

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

افتادگى پلک ( پتوز) بخش دوم

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

شخصیت اجتنابی

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

راهکارهایی جهت ترک غذا خوردن احساسی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تغذیه و سلامتی ماهیچه ها ، استخوان ها و مفاصل

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

نمونه گیری از تیروئید تحت گاید سونوگرافی در منزل

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

۱۳ نکته برای بهبود کمردرد

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت