شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا

در پیاده روی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟(1)

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021

نکات پیاده روی

قبل از اینکه از خانه خارج شوید:

کفش مناسب را انتخاب کنید.

تنها تجهیزات لازم برای پیاده روی (مگر اینکه در ساحل باشد)کفش است و به احتمال زیاد از قبل یک جفت مناسب برای کار دارید. کفش های پیاده روی دارای کف انعطاف پذیر و پاشنه سفت هستند تا از آسیب به پا جلوگیری کند. سطوح صاف و معمولی فقط به کفش هایی با پاشنه کم که راحت ، بالشتک و سبک هستند نیاز دارند.

یک موسیقی عالی برای پیاده روی طراحی کنید.

ترجیحا در حال دویدن به موسیقی گوش دهید

قبل از اینکه حتی به بستن کفش های کتانی خود فکر کنید ، به آهنگ هایی که می خواهید بشنوید فکر کنید وقتی که قدم هایتان را برای یک فرد متناسب تر بر می دارید. داشتن یک موسیقی متن عالی برای پیاده روی به شما انگیزه می دهد تا بیشتر فشار دهید و دورتر بروید و بهترین قسمت این است که احتمالاً حتی متوجه تلاش اضافی که در نهایت انجام می دهید ، نخواهید شد. به دنبال آهنگ هایی باشید که بین 75 تا 130 BPM باشند - این سرعت ها به شما کمک می کند تا قدم خود را با ضربان هماهنگ کنید.

مسیر خود را بشناسید.

خوب است که ایده روشنی از مکان مورد نظر در هر روز مشخص داشته باشید.بنابرین شما در هنگام راه رفتن احساس راحتی و اعتماد به نفس خواهید کرد و می دانید که هنگام پیاده روی ازچه مسیرهایی عبور میکنید و وقت پیاده روی را هدر نمی دهید. تعداد متفاوتی مسیر را امتحان کنید و از نظر طول ، درجه شیب و زمین متفاوت باشید

یک دوست برای پیاده روی پیدا کنید.

مطالعات متعدد تأیید می کنند که داشتن یک گروه پشتیبانی قوی برای برای نتیجه گیری و استمرار در پیاده روی کاهش وزن بسیار حیاتی است ، افرادی که بخشی از یک شبکه حمایت اجتماعی هستند بیش از همتایان خود وزن کم می کنند.و یا میتوانند در کم کردن وزنتان به شما انگیزه بدهند

دوستان در پیاده روی سرگرم کننده است. و به شما انگیزه میدهد مسیر طولانی تری را پیاده روی کنید صحبت کنید بخندید و لاغر شوید

این شوخی نیست: بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی چاقی ، خنده واقعی ممکن است باعث افزایش 10-20 درصدی در مصرف انرژی پایه و ضربان قلب در هنگام استراحت شود. این بدان معنی است که با یک جشنواره خنده 10-15 دقیقه ای می توانید 40 تا 170 کالری بسوزانید.

برای شرایط آب و هوایی آماده باشید.

اجازه ندهید که هوای گرم ، سرد ، مرطوب ، یخبندان از راه رفتن روی شما جلوگیری کند. لباس مناسب، متناسب با آب و هوایی که منطقه خود ، تهیه کنید. تا هیچ چیز مانع پیاده روی شما نشود

یک دفترچه یادداشت پیاده روی داشته باشید.

بر اساس یک مطالعه از مجله کالج آمریکایی جراحان ، نشان داده شده است که نگه داشتن یک دفترچه یادداشت 47٪ از اثربخشی یک برنامه پیاده روی را افزایش می دهد! روزهایی که پیاده روی را انجام می دهید ، زمان پیاده روی، مسافت و زمان تکمیل ،شیب،و حتی غذاهای روزانه ی خود ، دوره ای که در آن برنامه پیاده روی خود را انجام می دهید و وزن هفتگی خود را یادداشت کنید.

در نور روز راه بروید تا کمتر غذا بخورید.

در پیاده روی خود مقداری از آن آفتاب یا حتی نور روز را بگیرید. و سعی کنید در روز پیاده روی داشته باشید

چرا؟ یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی غدد درون ریز ، نشان داد که بزرگسالان کم خواب که پس از بیدار شدن در معرض نور کم بودند غلظت کمتری از هورمون سیری لپتین داشتند در حالی که کسانی که در نور آبی هستند (از لامپ های کم مصرف) سطح لپتین بالاتری دارند پس با افزایش مقداری نور به زندگی خود ، در سعی کنید سالم تر زندگی کنید و در مسیر کاهش وزن قدم بردارید

قبل از صبحانه آجرها را بچنید.

بر اساس مجله سلامت جامع ، بهترین راهکار برای کاهش درصد چربی بدن این است که بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب پیاده روی کنید.طبق این تحقیقات : بدن شما در هنگام صبح با کمبود کالری مواجه است و این باعث چربی سوزی بدن شما می شود. سطح گلیکوژن در هنگام خواب کاهش می یابد ، بنابراین بدن شما از چربی بدن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.البته لازم به ذکر است که قبل از پیاده روی دو عدد خرما خشک یا عدسی قند خونتان را به میزان کافی نگه دارید تا در هنگام پیاده روی چربی سوزی بیشتری داشته باشید

سرعت پیاده روی را نیز تغییر دهید.

محققان مهندسی دریافته اند که پیاده روی با سرعتهای مختلف می تواند در مقایسه با حفظ سرعت ثابت ، 20 درصد کالری بیشتری بسوزاند. مطالعه سال 2015 از دانشگاه ایالتی اوهایو یکی از اولین مطالعاتی است که متابولیسم مصرفی یا کالری سوزانده شده با توجه به تغییر سرعت راه رفتن را اندازه گیری می کند. اگر 30 دقیقه راه رفتن سریع میکنید، سعی کنید حداقل چند دقیقه از این پیاده روی را با سرعت بالا انجام دهید.

بازوها را بچرخانید.

ببینید ، پمپاژ شدید بازو نه تنها سرعت شما را سریع تر می کند ، بلکه تمرین خوبی در قسمت بالاتنه را نیز فراهم می کند بازوها را در 90 درجه خم کرده و از شانه پمپ کنید. به طور طبیعی آنها را بچرخانید ، انگار که به دنبال کیف پول خود در جیب پشت خود هستید. هنگام چرخش به جلو ، مچ دست شما باید نزدیک مرکز قفسه سینه شما باشد.

سریعتر راه درست را طی کنید.

اگر می خواهید سرعت پیاده روی خود را افزایش دهید به دو روش می توانید این کار را انجام دهید. می توانید گام های طولانی تری بردارید یا می توانید گام های سریع بردارید..

روی زمین های متنوع پیاده روی کنید.

علاوه بر تغییر سرعت ، یک راه عالی برای سوزاندن بیشتر چربی های شکم ، تغییر سطح مورد نظر است. ببینید ، پیاده روی روی چمن یا شن باعث می شود کالری بیشتری سوزانده شود نسبت به پیاده روی در هنگام راه رفتن روی شن و ماسه نرم ، میزان کالری را تقریباً 50 درصد افزایش می دهد ، به شرطی که بتوانید سرعت خود را یکسان حفظ کنید.

منبع :سایت پزشکی ورزشی استرالیا( Awstralin sport dieticiam)


کاهش تمایلات جنسی در خانم ها

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

لکه های رنگارنگ دور گردن و سر شانه

[ 1392-11-10 ]دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

بحثی در مورد عملکرد لوب فرونتال مغز

[ 1395-01-29 ]دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

رمز ازدواج سالم و موفق چيست ؟

[ 1396-08-14 ]دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

نکاتی در مورد مصرف مغزها و سن شروع آن در کودکان

[ 1395-03-16 ]شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

پرسش های متداول لیزر فرکشنال

[ 1396-03-04 ]دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

کم خونی فقر آهن و تالاسمی مینور

[ 1392-12-02 ]دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]

قابل توجه بیماران لک ، تیرگی پشت کمر و استریا

[ 1393-02-10 ]دکتر محمد علی نیلفروش زاده [ متخصص پوست و مو ]

سیانوز ( کبودی ) در کودکان

[ 1394-05-31 ]دکتر فریدون آشنایی [ فوق تخصص بيماريهای قلب اطفال ]

تخم مرغ چند عدد در هفته مجاز است ؟

[ 1392-06-27 ]پروانه کاظمی [ کارشناس ارشد تغذیه ]

پاپول پیزوژنیک پاشنه پا

[ 1400-01-29 ]دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

میکرونیدلینگ و آر اف نیدلینگ چه تاثیر روی پوست دارند؟

[ 1400-01-28 ]کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

آنزیم هیالورونیداز یا هیالاز برای تجزیه ژل هیالورونیک اسید

[ 1400-01-28 ]دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

3 دلیل مهم برای مصرف آب هنگام کاهش وزن (قسمت اول)

[ 1400-01-28 ]دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

ورزش و ماه مبارک رمضان

[ 1400-01-28 ]شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تغذیه ماه مبارک رمضان

[ 1400-01-28 ]شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

سیاتیک چه علائمی دارد

[ 1400-01-28 ]دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

انواع عفونت های زنان

[ 1400-01-26 ]دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

دستاورد جدید محققان در درمان وزوز گوش

[ 1400-01-26 ]دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

روش تزریق فیلر خط خنده

[ 1400-01-25 ]دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

فیلر مو چیست و چه مزایایی دارد؟

[ 1400-01-25 ]دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

عمل جراحی تغییر پستان در افراد ترنس

[ 1400-01-25 ]دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

کاشت مو به روش FIT چه معایب و مزایایی دارد؟

[ 1400-01-25 ]دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

سونوگرافی‌های دوران بارداری

[ 1400-01-25 ]دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

کاهش تمایلات جنسی در خانم ها

[ 1400-01-25 ]دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

چه افرادی در معرض درد زانو قرار دارند؟

[ 1400-01-25 ]دکتر مهدی مؤیدفر [ فوق تخصص جراحی زانو ]

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی

[ 1400-01-25 ]دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

آشنایی با متد تزریق ژل لب طبیعی

[ 1400-01-25 ]دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

[ 1400-01-25 ]کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

تغذیه در ماه رمضان؛ چه خوراکی‌هایی برای سحر و افطار باید خورد؟(قسمت دوم)

[ 1400-01-25 ]دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

مامو گرافی و گرافی دیجیتال از پستان چیست؟

[ 1400-01-25 ]دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

ویتامین ث و بارداری

[ 1400-01-24 ]شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سید محمد رضا حکیمیان - بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان
دکتر سید محمد رضا حکیمیان

بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان


www.drhakimian.com
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر مهدی مؤیدفر - فوق تخصص جراحی زانو
دکتر مهدی مؤیدفر

فوق تخصص جراحی زانو


www.drmoayedfar.com
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر پرستو خسروانی - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر پرستو خسروانی

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drkhosravani.ir
دکتر کاملیا فرمند - دندانپزشک عمومی
دکتر کاملیا فرمند

دندانپزشک عمومی


www.drfarmand.ir
دکتر مریم ملکی - متخصص پوست و مو
دکتر مریم ملکی

متخصص پوست و مو


www.doctormaleki.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت