شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

آر اف سوزنی رفع چین و چروک پوست و جوانسازی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

قسمت هایی از پوست که سبب استحکام پوست می شود از رشته هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده است. این رشته ها طی روند پیری و آسیب های محیطی ساختار خود را از دست می دهند و طول آن ها افزایش می یابد. به همین دلیل شل و بی استحکام می شوند که نمود بیرونی آن ایجاد شلی و چین وچروک در پوست است. برای نوسازی کلاژن، باید کلاژن های قدیمی تخریب و کلاژن های جدید ساخته شود. برای تحریک بازسازی کلاژن در پوست، روش های مختلفی وجود دارد، از جمله لیزرها و آراف فرکشنال (RF fractional).

زمانی که لیزر سی اودو (co2) و اریبوم به بازار معرفی شد، با وجود موثر واقع شدن، مشکلاتی همچون درد و زمان بهبود طولانی سبب شد از محبوبیت آن ها کاسته شود. پس از آن تکنولوژی لیزر فرکشنال سی اودو به بازار عرضه گردید، اما این لیزر نیز به دلیل ایجاد سوختگی در سطح پوست (اپیدرم) برای منتقل نمودن انرژی به لایه های پایین پوست و دوره نقاهت که حدود یک هفته بود، انجامش برای عده ای از بیماران دشوار بود و حتی در بیمارانی که پوست تیره داشتند یا دچار لک صورت بودند عوارضی را به دنبال داشت، از جمله احتمال تیره تر شدن پوست در نواحی لیزر شده یا تیره تر شدن لک.
مردم همیشه به دنبال روش های درمانی کم عارضه، بدون درد و راحت تر هستند، در همین راستا سیستم فرکشنال آراف (infinilutronic) به گونه ای طراحی شده که در آن اپیدرم آسیبی نمی بیند و تخریب حرارتی فقط در قسمت عمقی درم صورت می گیرد.
دستگاه فرکشنال آراف، دارای سوزن های بسیار ظریفی می باشد که جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت با طلا پوشیده شده اند و قطر آن ها 200 میکرون می باشد. این سوزن ها که عمق نفوذ آن ها از ۰/۵ تا ۳/۵ میلی متر در پوست قابل کنترل است، به تعداد 49 عدد هستند و روی یک کیت ۱/۵ در ۱/۵ سانتی متری قرار گرفته اند. طول این سوزن ها دارای عایق است و فقط نوک آن ها آزاد است، بنابراین زمانی که انرژی آراف آزاد می شود، تخریب حرارتی فقط در عمق بافت صورت می گیرد و اپیدرم با لایه بیرونی و سطحی پوست آسیبی نمی بیند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مراحل انجام روش آراف فرکشنال

  1. سطح پوست ناحیه با کرم بی حس کننده به مدت 30 دقیقه پوشیده می شود تا پوست کرخ و بی حس شود.
  2. برای هر بیمار از یک کیت سوزنی استریل جداگانه استفاده می شود.
  3. سوزن به دستگاه وصل می شود و با وارد کردن سوزن به سطح پوست انرژی آراف فقط از نوک سوزن در داخل پوست آزاد می شود و همین سبب تحریک کلاژن سازی و سفت شدن پوست می شود.
  4. وقتی سوزن از پوست خارج می گردد یک قرمزی گذرای چند ساعته روی پوست ایجاد می شود. برای مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت تورم کمی در محل دیده می شود.
  5. بیمار می تواند از کرم های ترمیم کننده و ضدآفتاب یا پوشانده استفاده کند و به کار روزانه خود ادامه دهد.
  6. طی ۳ تا ۴ هفته آینده کشیده تر شدن پوست و شفاف تر شدن آن قابل روئیت است.
  7. جهت کسب نتیجه دلخواه پزشک تعیین می کند که به چند جلسه آراف فرکشنال نیاز دارید. معمولا جلسات به صورت ماهیانه انجام می شود.

مزایای فرکشنال آراف نسبت به فرکشنال سی اودو

  1. عدم ایجاد تغییرات رنگدانه ای در پوست
  2. عدم ایجاد سوختگی در سطح پوست
  3. دوره نقاهت بسیار کوتاه ۲۴ تا ۴۸ ساعته

تفاوت آراف فراکشنال سوزنی با آراف های معمولی

آراف فراکشنال معمولی

در آراف فراکشنال معمولی قدیمی (غیرسوزنی) تاثیر بسیار آرام و تدریجی بود و پزشک مجبور بود برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تعداد جلسات درمانی برای بهبود چین وچروک، شلی و افتادگی را زیاد کند (حدود ۸ تا ۱۰ جلسه) یا این که هر جلسه وقت زیادی را برای انجام لیزر صرف کند (حدود ۱ ساعت) تا به نتیجه مطلوب درمانی برسد.

آراف فراکشنال سوزنی

در آراف فراکشنال سوزنی تعداد جلسات درمانی به ۳ تا ۴ جلسه کاهش یافته است. در آراف فراکشنال سوزنی، سوزن ها همزمان بسیار آرام و بدون درد وارد پوست می شوند و بعد از ورود سوزن ها به زیر پوست، در کسری از ثانیه، امواج رادیوفرکانس آزاد شده و مستقیم به عمق پوست می رسد.

مقایسه اثر آراف فرکشنال و لیزر سی اودو

این دو تکنولوژی هر دو برای جوانسازی پوست به کار می روند که مکانیسم و اثرات متفاوتی دارند. با این تفاوت که لیزر سی اودو CO2 به علت تهاجمی بودن بیشتر جنبه درمانی داشته و آراف فرکشنال سوزنی در زیبایی کاربرد بهتری دارد. موارد زیر نمونه ای از تفاوت های این دو تکنولوژی می باشد:

  1. درصد بهبودی ناشی از فرکشنال رادیوفرکونسی در درمان شل شدگی و افتادگی پوست بیشتر از لیزر فرکشنال سی اودو است.
  2. میزان بهبودی اسکارهای آکنه (جوش) و اسکارهای جراحی و بخیه سطحی با لیزر فرکشنال دی اکسیدکربن بیش از فرکشنال رادیوفرکونسی است.
  3. معمولا لیزر سی اودو به دلیل تهاجمی تر بودن و احتمال عوارض رنگدانه ای، در فصل تابستان و افرادی که پوست سبزه دارند کمتر پیشنهاد می شود و آراف فرکشنال گزینه مناسب تری است.
  4. برای افرادی که امکان استراحت بعد از درمان را ندارند و می خواهند سریع به سر کار برگردند آراف فرکشنال بهتر است.
  5. در صورت امکان، ترکیب این دو روش ( لیزر سی اودو و آراف فرکشنال) اثر فوق العاده ای در درمان مشاهده می شود.

۱۰ کاربرد آراف فرکشنال

  1. سفت کردن پوست و لیفت صورت: از مهمترین کاربردهای آراف فرکشنال، سفت کردن پوست و درمان شلی پوست است. در واقع آراف فرکشنال صورت این قابلیت را دارد که یک لیفتینگ بدون جراحی برای پوست ایجاد کند. لیفت پوست با آراف به قدری واضح است که می توان از آن برای بالا بردن ابرو (brow lift) و افتادگی پلک نیز استفاده کرد (البته برای این کار لازم است آراف (RF) طی چند جلسه انجام شود).
  2. سفت کردن غبغب و خط فک: یکی از کاربردهای مهم میکرونیدل آراف، سفت کردن غبغب و ناحیه فک می باشد. این تاثیر آراف بر پوست، به خصوص در خانم ها بسیار چشمگیر است، به طوری که بعد از یک یا دو جلسه به وضوح از سفت شدن غبغب و ناحیه فک ابراز رضایت دارند. آراف به عنوان یک روش کاملا غیرتهاجمی و بدون عارضه روش بسیار مناسبی است. علاوه بر سفت کردن پوست غبغب، با تنظیم طول سوزنی که وارد پوست می شود، می توان به لایه چربی غبغب نفوذ کرد و چربی اضافی غبغب را تا حدی از بین برد و با تکرار این روش کلا چاقی غبغب را درمان کرد. آراف برای سفت کردن پوست گردن نیز عالی عمل می کند. با توجه به نازکی پوست گردن می توان گفت که آراف برای سفت کردن پوست گردن رقیبی ندارد.
  3. درمان چروک های پوستی: آراف فرکشنال در رفع چین وچروک پوست اثر بسیار خوبی دارد. مخصوصا این روش برای چروک های دور چشم بسیار موثر است.
  4. کنترل بیش از حد ترشح چربی پوست: از دیگر کاربردهای آراف فرکشنال در درمان ترشح بیش از حد چربی پوست است. در افراد با پوست چرب، کاهش ترشح سبوم به بهبود وضعیت پوست کمک زیادی می کند.
  5. درمان منافذ باز پوستی : بسته شدن منافذ پوستی باز با تکرار جلسات درمانی همزمان با سفت تر شدن پوست و کاهش ترسح چربی رخ می دهد.
  6. درمان جوش های فعال و روزاسه : کاربرد دیگر این روش درمان جوش فعال است. هنگام درمان جوش صورت امکان تشدید موقت آن پس از درمان وجود دارد. حتی در خانم های با مشکلات هورمونی ممکن است در سنین ۴۰-۳۰ سال هنوز جوش صورت وجود داشته باشند. وقتی برای جوانسازی صورت آراف انجام می دهند از کاهش جوش های صورت بسیار ابراز رضایت می کنند. آراف فرکشنال در درمان روزاسه نیز تا حدودی موثر بوده است.
  7. درمان اسکار آکنه: آراف فرکشنال در اسکارهای سطحی تا متوسط بسیار موثر است. این کاربرد در ترکیب با لیزر فرکشنال سی اودو اثر بیشتری دارد. مزیت آراف این است که پس از آن نیاز به مراقبت کمتر بوده و فرد بلافاصله می تواند سر کار برود. درمان پوست های تیره یا سبزه با آراف فرکشنال برخلاف لیزر معمولا مشکلی ایجاد نمی کند.
  8. درمان تعریق بیش از حد : در بررسی های انجام شده اثر کاهش تعریق طولانی مدت است و حتی براساس مکانیسم اثر شاید دائمی هم باشد. برای افرادی که از بوی بد عرق شکایت دارند نیز این درمان مفید است.
  9. درمان ترک های پوستی: این تکنولوژی در درمان ترک های پوستی (striae) نیز اثر قابل قبولی دارد، البته این اثر نسبی است به این معنی که ترک های پوستی به طور کامل از بین نمی روند ولی وضوح کمتری پیدا می کنند. البته ناگفته نماند سفت شدن پوست ناحیه کار شده مانند پوست شکم نیز قابل ملاحظه است.
  10. اخیرا آراف فرکشنال در درمان کراتوزپیلاریس (پوست مرغی) ، آدنیت ساپوراتیوو نیز استفاده شده و نتایج خوبی به دنبال داشته است.

آیا امواج آراف ایمن هستند؟

امواج رادیوفرکانسی یکی از انواع امواج الکترومغناطیسی هستند. این امواج در ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می شوند؛ مواردی مثل وای فای، امواج رادیو، امواج تلویزیون و مایکروویو. فرکانس امواج رادیویی که در روش آراف استفاده می شوند، بین ۳ کیلوهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز متغیر هستند ولی اکثرا از ۴۵۰ کیلوهرتز بیشتر نمی شوند.

تکنولوژی آراف مورد تایید سازمان FDA

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین سازمان های نظارتی درمانی روش آراف فرکشنال را به عنوان یک روش درمانی ایمن برای سفت کردن پوست و اصلاح انحنای سطحی بدن (کانتور) تایید کرده است. مطالعات بالینی بسیار وسیعی در مورد این روش زیبایی انجام شده و طبق آن ها تمامی کاربردهای روش آراف مانند سفت کردن پوست صورت، اصلاح انحنای سطحی بدن و جوانسازی واژن کاملا ایمن و بی خطر است.

جلسات درمانی آراف

مراقبت های قبل از آراف فراکشنال

باید پزشک خود را در موارد زیر مطلع کنید:

مراقبت های پس از آراف فرکشنال

چه افرادی نباید آراف فرکشنال انجام دهند؟

  1. خانم های باردار
  2. افرادی که فشار خون بالا دارند.
  3. بیماری دیابت
  4. کسانی که به تازگی در معرض نور خورشید بوده و پوست برنزه کرده دارند.
  5. افرادی که سابقه گوشت اضافه (کلویید) دارند.
  6. افرادی که از باتری قلب (پیس میکر) یا دفیبریلاتور قلب استفاده می کنند.

عوارض احتمالی آراف فرکشنال

آراف فرکشنال یک روش بسیار کم تهاجمی است. به همین علت عوارض بسیار محدود و کوتاه مدتی داشته و دوره ی ریکاوری یا استراحت بعد از درمان هم نیاز ندارد.

اثرات آراف فرکشنال روی پوست صورت و گردن

  1. لایه برداری ، جوانسازی و شفاف شدن پوست
  2. سفت شدن پوست و کاهش افتادگی، کاهش عمق خط خنده و بهبود خط فکی
  3. لیفت صورت بدون جراحی: با آراف فرکشنال مانند روش لیفت صورت با نخ بدون انجام جراحی، پوست صورت بالا کشیده می شود.
  4. درمان چین وچروک های صورت، چروک دور چشم و کاهش چروک های دور لب
  5. لیفت پوست گردن و رفع غبغب
  6. بهبود رنگ و بافت پوست: درمان مشکلات مربوط به بافت پوست و منافذ بزرگ پوست
  7. رفع زائده های پوستی، آفتاب سوختگی، لکه های پوستی و روشن کردن پوست صورت
  8. کاهش عمق اسکار جای جوش و جای زخم
  9. بهبود روزاسه و رگ هایی که زیر پوست صورت نمایان هستند .

هایفو یا آراف کدام را انتخاب کنم؟

هایفو و آراف اساسا روش هایی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای کشیدن و سفت کردن پوست هستند. این روش ها به پوست حرارت می دهند تا کلاژن های موجود در لایه های عمیق آن بازآرایی شوند. برای بسیاری از افراد این پرسش پیش می آید که کدام بهتر است.

هزینه آراف فرکشنال

هزینه جلسات درمانی هر جلسه ی آراف فرکشنال شامل هزینه خرید سوزن مصرفی و هزینه کار با دستگاه است.

شما می توانید برای بیشتر دیده شدن از بهترین فضای تبلیغات آنلاین استفاده نمایید. گروه نرم افزاری پزشک آنلاین با قرار دادن چنین فضایی در اختیار شما، این امکان را فراهم می سازد که به یکی از پر بازدید ترین سایتها نسبت به رقبای خود تبدیل شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نمونه برداری از ریه در منزل چگونه انجام میشود؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا درمان اسپوندیلوز قابل انجام است؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

مزوتراپی یکی از روشهای موثر جوانسازی و بهبود پوست

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

انواع مختلف آلرژی ها

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

همه چیز درباره ویتامین روی

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

چه افرادی برای لیزر لیپولیز مناسب هستند؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق فیلر به لب

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

تشخیص شکاف کام در سونوگرافی

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاهش تمایلات جنسی در خانم ها

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت