شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

مزایا و معایب روش های زاویه سازی صورت

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

گرایش به زیبایی در همه افراد چه زن و چه مرد وجود دارد و داشتن ظاهری بهتر باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در آن ها می شود. از سوی دیگر وجود هر گونه عیبی در صورت باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود. به همین دلیل عمل های زیبایی که در ناحیه صورت انجام می شود، همیشه محبوبت ویژه ای در بین خانم ها و آقایان داشته است.
در واقع عمل زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره)، یکی از عمل های زیبایی جهت رفع عیوب چانه و حالت دادن به صورت است که توسط متخصصین پوست و مو انجام می شود. معیارهای زیبایی فک و چانه در جوامع مختلف متفاوت است. به همین علت نمی توان یک نوع و مدل چانه و زاویه صورت را به همه افراد تعمیم داد.

آنچه در این مطلب میخوانید

زاویه سازی صورت

شکل ۱ زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) باعث زیبایی، جوانسازی، بهبود زوایا و تناسب ها در صورت، اصلاح ظاهر بینی در رخ و نیم رخ، اصلاح ظاهر لب و دهان، رفع غبغب و حالت دادن به چانه می شود. در عمل زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره)، حالت صورت پس از عمل به شکل V می شود زیرا این حالت صورت در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار است. در زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) نواحی از صورت که نقشی کلیدی در زیبایی صورت دارند برجسته تر می شوند تا تناسب آن ها با سایر اجزای صورت بیشتر شود. این نقاط می تواند زاویه فک، خط فک، گونه و چانه باشد که با روش های مختلفی که برای زاویه سازی صورت انجام می شود، این اجزا در تناسب با هم برجسته شده و حالت زیبایی به صورت می دهند. در واقع زاویه سازی صورت عملی است که در آن ظاهر فک کشیده تر شده و برجسته سازی گونه و چانه نیز ممکن است انجام شود. کوچکی چانه می تواند شکل صورت را برهم بزند، با مادلینگ قسمت پایینی صورت عریض تر یا پهن تر می شود و در بهبودی وضعیت زیبایی صورت بسیار موثر خواهد بود.

ساختار صورت

شکل ۲ ساختار صورت

زاویه سازی فک و صورت برای کدام نوع صورت مناسب است؟

اصولا این عمل برای همه قابل انجام نیست و افرادی با ویژگی های زیر می توانند گزینه مناسبی برای این عمل باشند.

  1. افراد دارای فک عریض و پهن
  2. افراد دارای فک مربعی شکل
  3. افراد با صورت گرد
  4. افراد دارای چانه دایره ای شکل
  5. افرادی که خط فک آن ها زاویه ندارد.
  6. افراد دارای گونه های چاق
  7. افراد دارای گونه های لاغر
  8. خانم هایی که فک آن ها حالت مردانه دارد.

زاویه سازی فک و صورت برای کدام نوع صورت مناسب نیست؟

  1. افرادی که صورت خیلی چاق دارند.
  2. افرادی که دچار افتادگی پوست هستند.
  3. افرادی که فک پایینی بسیار کوچکی دارند.
  4. افرادی که صورت گرد و چاق دارند.
  5. افرادی که گردن چاقی دارند.
  6. افرادی که قسمت بالای صورتشان نسبت به پایینی صورتشان باریک تر و کوچک تر است.
  7. افرای که کوچکی چانه دارند یا چانه عقب دارند.

همچنین با استفاده از تزریق فیلر حتی می توا ن انتظار از بین رفتن چین وچروک های سایر نواحی گونه و صورت را داشت.

مزایای زاویه سازی صورت

  1. متناسب و موزون تر شدن حالت صورت
  2. جذابیت و برجسته شدن اجزای مختلف صورت
  3. کانتور کردن و پوشاندن عارضه هایی مانند کوتاهی فک
  4. از بین رفتن گردی صورت
  5. برطرف شدن لاغری بیش از حد صورت
  6. بهبود ظاهر صورت از نمای نیم رخ
  7. تناسب فک با سایر اجزای صورت

روش های مختلف زاویه سازی

به طور کلی زاویه سازی فک، مجموعه اقداماتی است که در نهایت به بهبود ناهنجاری های موجود در فک یا زیباسازی آن منجر می شود. این ناهنجاری ها می تواند به علت کمبود اسکلت، گردی صورت، کوتاه بودن اندازه هندسی فک و غیره باشد. بازگردانی حجم از دست رفته صورت یا اختلالات مادرزادی به منظور زیبایی، هدف زاویه سازی فک و صورت می باشد. زاویه سازی صورت به روش های مختلفی می تواند انجام شود و بستگی به حالت صورت فرد و نظر پزشک متخصص پوست و مو دارد.

  1. تزریق ژل
  2. تزریق چربی
  3. تزریق بوتاکس
  4. لیفت با نخ
  5. پروتز
  6. جراحی

پزشک در مراجعه اول حالت صورت و گردن، ساختار فک و صورت بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. سپس در روز انجام زاویه سازی طرح اولیه را مطابق تکنیک های زیبایی و تناسب ها روی صورت علامت می زند.
زاویه سازی فک با تزریق ژل، چربی یا حتی بوتاکس، روش هایی غیرتهاجمی و کم دردسر هستند، دوره ی نقاهت ندارند و تقریبا بی خطرند.
روش ‌های مختلف زاویه ‌سازی صورت

شکل ۳ روش های مختلف زاویه سازی صورت


برای زاویه سازی فک و صورت، تزریق ژل یا چربی کدام بهتر است؟

جهت تصمیم گیری بهتر مزایای دو روش تزریق چربی و تزریق ژل برای زاویه سازی فک را مختصر آورده ایم، هر چند پیشنهاد ما به شما پیروی از تصمیم پزشک برای شما می باشد. بهترین گزینه و مناسب ترین روش زاویه سازی فک را با خیال راحت به پزشک متخصص خود بسپارید.

زاویه سازی صورت با تزریق ژل

به دلیل وجود ژل های نامرغوب در بازار، قبل از زاویه سازی صورت با تزریق ژل، حتما در مورد سابقه پزشک مورد نظر تحقیق نمایید زیرا در صورت استفاده از ژل های نامرغوب عوارض جبران ناپذیری به صورت وارد می شود.
بهترین نوع ژل اسید هیالورونیک است که با بدن سازگار است. از معایب تزریق ژل می توان به عدم تقارن در صورت پس از تزریق، عفونت، کبودی و ورم اشاره نمود.
در این روش ها، چربی یا ژل به درون بافت نرم صورت تزریق می شود تا برخی اجزای صورت مثل چانه یا گونه ها برجسته شوند، انحنای اجزای صورت به تعادل برسند، حجم از دست رفته به دلیل پیری جبران شود، چین وچروک های ظریف برطرف و فرو رفتگی های پوستی پر شوند. به کمک زاویه سازی فک می توانیم مرز بین صورت و گردن را بهبود ببخشیم تا غبغب یا افتادگی چانه به چشم نیاید. حتی با روش مادلینگ می توان کاری کرد که چانه ظریف تر و باریک تر به نظر برسد.

ژل ها معمولا یک تا سه سال ماندگاری دارند. یعنی برای حفظ نتیجه به تزریق دوباره نیاز خواهید داشت. البته ژل های جدیدتر ماندگاری بیشتری حتی تا ۵ سال هم دارند.

عوارض زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  1. بعضی افراد ممکن است به محتویات ژل ها آلرژی داشته باشند.
  2. ممکن است تقارن در اولین تزریق حاصل نشود و فرد پس از دو هفته نیازمند به مراجعه دوباره و تصحیح تقارن صورت شود.
  3. ماندگاری این درمان موقت است و باید هر شش ماه تا ۱۸ ماه تکرار شود.
  4. کبودی و تورم صورت ممکن است تا چند روز باقی بماند.
  5. ممکن است از ژل و مواد غیراستاندارد در مراکز غیرمعتبر استفاده شود.

زاویه سازی صورت با تزریق چربی

تزریق چربی یکی دیگر از روش های زاویه دار کردن صورت است. این روش کمی سخت تر از تزریق ژل است زیرا در ابتدا چربی از دیگر نقاط بدن بنا بر ترجیح فرد و نظر پزشک به مقدار لازم برداشته می شود که این کار با کانولا های مخصوص و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. این روش نسبت به دیگر روش ها دوام بیشتری دارد و تا چندین سال حفظ می شود. تزریق چربی کاملا با صورت شما سازگار است زیرا چربی به صورت بسیار طبیعی از بدن شما استخراج می گردد. چربی معمولا از قسمت های درونی ران، پهلوها یا شکم به صلاح دید پزشک برداشته می شود.
چربی پس از فرآوری و جداسازی به قسمت هایی از صورت مثل گونه ها که حجم خود را از دست داده اند تزریق می شود و سبب بهبود خط فک و ایجاد تناسب بهتر با دیگر اجزای صورت می شود. نتیجه حاصل از این درمان بسیار طبیعی است و آلرژی به همراه ندارد زیرا چربی از بدن خود فرد برداشته شده است.
اگرچه تزریق چربی نسبت به تزریق ژل دردسر بیشتری دارد و نسبت به تزریق ژل تهاجمی تر است (چرا که برای تهیه چربی باید از شکم یا پهلوها چربی استخراج کنیم که این خود درد و نقاهت خاص خود را دارد) ولی ماندگاری تزریق چربی در کل بیشتر از تزریق ژل است که این خود هم می تواند خوب باشد و هم بد. به طور کلی تزریق چربی را زمانی ترجیح می دهیم که بخواهیم چند بخش مختلف از صورت را درمان کنیم. مثلا اگر صورت کلا لاغر باشد و لازم باشد برای زاویه سازی چانه و گونه ها را هم برجسته کنیم احتمالا تزریق چربی مناسب تر است، ولی اگر برای زاویه سازی در حد ۲ سی سی ژل در هر طرف کافی باشد، ارزش ندارد که دردسرهای این عمل را تحمل کنید.

عوارض و معایب زاویه سازی با تزریق چربی

در مورد ژل های از جنس هیالورونیک اسید می توانیم با تزریق آنزیم هیالورونیداز ژل تزریق شده را سریع تجزیه کنیم و تغییرات را به حالت اول برگردانیم. برای ژل الانسه و کلسیم هیدروکسی آپاتیت آنزیم تجزیه کننده وجود ندارد ولی این ژل به مرور زمان جذب پوست می شود و صورت شما به حالت اول بر خواهد گشت. پس تزریق ژل یک درمان موقتی است و اگر از نتایج رضایت نداشتید، قابل برگشت به حالت قبل است. اما در مورد تزریق چربی، این گونه نیست و تزریق چربی یک روش دائمی برای زاویه سازی فک و حجیم سازی صورت و بدن محسوب می شود. دقیقا نمی توان گفت که چربی چقدر دوام می آورد ولی در مورد صورت در بسیاری از موارد نتایج تزریق چربی دائمی است بنابراین برخلاف تزریق ژل اگر از نتیجه تزریق چربی خوشتان نیامد به آسانی قابل از بین بردن نیست.

برای کسانی که می خواهند زاویه و خط فک شان دقیقا مشابه الگوی خاصی بشود، تزریق ژل بسیار مناسب تر است زیرا نتیجه ی تزریق مثلا دو سی سی ژل در چانه را می توان به طور دقیق پیش بینی کرد ولی در مورد تزریق چربی این گونه نیست و عوامل زیادی وجود دارد که می تواند روی نتایج تاثیرگذار باشد مثل تکنیک های تزریق یا ژنتیک و وضعیت سلامت عمومی هر فرد.
چون در روش تزریق چربی نمی توانیم نتایج تزریق را دقیقا پیش بینی کنیم، گاهی لازم می شود تزریق چربی را در دو یا حتی سه جلسه با فاصله ی چند ماه انجام دهیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. حتی ممکن است گاه لازم شود برای متقارن سازی و رسیدن به زاویه ی ایده آل فک، از تزریق ژل نیز علاوه بر تزریق چربی کمک بگیریم چون همان طور که گفتیم نتایج تزریق ژل قابل پیش بینی و مشخص است.
می توانیم محل و مقدار تزریق ها را به شکلی طراحی کنیم که دقیقا اهداف شما برآورده شوند و زاویه ی فک تان همان چیزی شود که همیشه آرزویش را داشته اید. بسته به سلیقه هر فرد تغییرات ناشی از تزریق ژل یا چربی می توانند بسیار ظریف و طبیعی باشند یا می توان تغییراتی عمده و شگفت انگیز در صورت فرد ایجاد کرد.
بنابراین روش های تزریقی می توانند دائمی یا موقت باشند، برخلاف روش های جراحی مانند پروتز چانه یا پروتز فک که حتما دائمی هستند و در صورت عدم رضایت ایجاد هر تغییری در آن ها مستلزم جراحی دوم است.
توجه داشته باشید که زاویه سازی فک با تزریق چربی و ژل ممکن است به اندازه ای که شما می خواهید چشمگیر نباشد. در واقع هدف ما از روش های تزریقی بیشتر از ایجاد تغییرات چشمگیر، ایجاد جوانسازی نچرال و طبیعی است.

زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس

در این روش پس از بررسی شکل صورت، بوتاکس را برای کوچک کردن برخی عضلات صورت به چند ناحیه پوست تزریق می نمایند. ماندگاری بوتاکس سه تا شش ماه است و برای حفظ نتایج باید تزریق تکرار شود. بوتاکس سبب استراحت ماهیچه می شود. معمولا عضلاتی که باعث جویدن یا دندان قروچه می شوند شکل مربعی برای صورت به وجود می آورند که با این روش می توان شکل مربعی صورت را بهبود بخشید. این روش در آسیای شرقی که صورت های پهن و عضله ماسیتر بزرگی دارند کاربرد بیشتری دارد.

عوارض زاویه دار کردن صورت با تزریق بوتاکس

زاویه سازی صورت با جراحی

زاویه سازی صورت با جراحی این روش بیشتر برای ناهنجاری های مادرزادی یا تغییرات شدید به کار می رود و با برش دادن بخشی از استخوان همراه است. این عمل بیشترین ماندگاری را دارد ولی مانند دیگر روش های جراحی عوارض بیشتری نسبت به روش های غیرجراحی دارد. در روش جراحی بیمار در اتاق عمل بی هوش می شود. سپس پزشک معالج اندازه فک را کوچک تر می نماید و این کار با برش دادن بخشی از استخوان فک با مته و اره مخصوص انجام می شود. همچنین در صورتی که این قسمت عضلاتی حجیم داشته باشد، پزشک قسمت هایی از این عضله را بیرون کشیده و آن قسمت را بخیه می زند.

عوارض و معایب زاویه سازی با جراحی

زاویه سازی صورت با نخ

در این روش با نخ های مخصوصی از جنس نخ بخیه که از نقاط مشخص شده وارد پوست می شوند و سر دیگر این نخ ها در ناحیه دیگر زیر پوست کشیده می شود، لیفت مناطقی از پوست اتفاق می افتد. زاویه سازی، لیفت گونه و خط فک علاوه بر ظاهری جوان سبب شکل دهی به سایر قسمت های صورت نیز می شود. این نخ ها زیر پوست پنهان هستند و با گذر زمان جذب می شوند. در پی جذب این نخ ها کلاژن و الاستین بیشتری ساخته می شود که سبب جوانسازی پوست و سفت شدن پوست نیز می شود. این درمان بین ۱۲ ماه تا ۲۴ ماه ماندگاری دارد و میزان ماندگاری آن بسته به تعداد نخ، نوع نخ و مراقبت های بعد از لیفت با نخ دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت با نخ به مقاله ی لیفت با نخ در همین سایت مراجعه کنید.

زاویه سازی صورت با نخ

شکل ۴ زاویه سازی صورت با نخ

زاویه سازی با نخ برای چه افرادی بهتر است؟

روش نخ بیشتر در افراد بالا ۴۰ سال که دچار مختصر افتادگی پوست در ناحیه خط فکی شده اند، استفاده می شود و گاه ممکن است برای کسب نتایج بهتر مجبور به استفاده همزمان از تزریق ژل نیز باشند و اصولا روش لیفت با نخ را در سن های پایین تر انجام نمی شود.

تزریق چربی برای چه افرادی بهتر است؟

تزریق چربی برای کسانی که در کل یا بخش های عمده ی صورت دچار کاهش حجم شده اند، بسیار مناسب است. افرادی مثل ورزشکاران، اشخاص لاغر یا کسانی که به تازگی مقدار زیادی وزن کم کرده اند، کاندیدای بسیاری خوبی برای زاویه سازی فک با تزریق چربی هستند.

تزریق ژل برای چه افرادی بهتر است؟

تزریق ژل برای کسانی ایده آل است که کاهش حجم شدیدی در صورتشان ندارند و تزریق ۲ تا ۴ سی سی ژل برای زاویه سازی کافی است. همچنین اگر برجستگی چشمگیر مشابه با ایمپلنت های چانه مد نظرتان است، احتمالا تزریق ژل برای شما انتخاب بهتری است. زاویه سازی صورت با فیلر عموما برای افرادی که صورت های کوچک و گردی دارند و نیاز به برجسته سازی زوایای صورت دارند، پیشنهاد می شود.

سن مناسب تزریق چربی، ژل و نخ

شکل ۵ در چه افرادی تزریق چربی، ژل و نخ کاربرد دارند.

سن مناسب برای انجام زاویه سازی چقدر است؟

باید توجه داشت که انجام زاویه سازی توسط جراحی انجام نمی شود و با تزریق ژل یا چربی به صورت انجام می پذیرد. بنابراین مسئله سن خیلی مهم نیست و تقریبا از سن ۱۸ سالگی به بعد می توان برای زاویه سازی صورت اقدام کرد.
در نظر داشته باشید، روش های کم دردسر تزریقی جایگزینی مناسب برای روش های پردردسر و پرهزینه ی جراحی هستند. با استفاده از تزریق ژل یا چربی می توانیم اثرات بلند مدت یا حتی دائمی، مشابه با جراحی فک یا ایمپلنت چانه ایجاد کنیم.
عوارض روش های مختلف زاویه سازی صورت

شکل ۶ عوارض روش های مختلف زاویه سازی

هزینه زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره)

هزینه زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) براساس عوامل گوناگونی تعیین می شود. یکی از عوامل خیلی مهم روشی است که برای این کار از آن استفاده می شود. هر یک از روش های ذکر شده هزینه ای متفاوت دارند. همچنین تجربه پزشک معالج نیز در برآورد هزینه عمل بسیار مهم است. اما به دلیل حساسیت این عمل پیشنهاد می شود که برای این کار به یک پزشک با تجربه و متخصص در این زمینه مراجعه نمایید و گول تبلیغاتی که بعضا قیمت های کمتری را پیشنهاد می دهند، نخورید. زیرا با کوچک ترین سهل انگاری در عمل از سوی پزشک ممکن است صدمات جبران ناپذیری به صورت وارد شود.
روش کانتورینگ و زاویه سازی برای هر صورتی ضروری نیست و الزاما فرد را زیباتر نمی کند.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تاریخچه و مبانی تئوریک تکنیک PLDH

دکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]

جوانسازی با تزریق ژل چگونه است؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

عوارض و ماندگاری از بین بردن غبغب با لیزر اندولیفت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

دلایل بروز بد غذایی در کودکان پیش دبستانی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

علت و درمان بدون جراحی گیر افتادگی عصب سیاتیک، گردن،دست و شانه

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

علت ابتلا به آلبینیسم یا زالی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

اورولوژی ترمیمی چیست؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

سنگ کلیه چگونه درمان می شود؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت