کلینیک پوست ارکیده - پوست ، مو و زیبایی

کاشت طبیعی مو چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.orkideclinic.ir
آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم تلفن مطب : 32263360 - 038

با نزدیک شدن به سنین بالای 30 سالگی، تقریبا دو سوم مردان به تدریج موهای خود را از دست می دهند. این آمار با عبور از 50 سالگی بیش از 85 درصد مردان را شامل می شود. البته این مشکل تنها در خصوص مردان نیست؛ در حال حاضر نیمی از زنان با مشکلات ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند. با این تفاسیر قابل درک است که چرا انواع روش های ترمیم مو تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است. امروزه تبلیغات متعددی در رسانه ها و فضای مجازی در این مورد به چشم می خورد. درحالی که بسیاری از این گزینه ها جز خالی کردن جیب شما و امیدهای واهی، نتیجه ی دیگری ندارند. از سوی دیگر در سال های اخیر پیشرفت های چشم گیری در خصوص روش های ترمیم و پیوند مو صورت گرفته است.

کاشت موی طبیعی جزو مؤثرترین روش های درمانی ارائه شده برای جبران موهای ریخته شده می باشد ، کاشت موی طبیعی که ترمیم موها و بازیابی موهای از دست رفته کمک شایانی می نماید، زیبایی ، جوانی و جذابیت از دست رفته را احیا کرده و به فرد چهره ی ایده آل و زیبایی را ارائه خواهد کرد . در کاشت موی طبیعی، واحدهای فولیکولی مو از ناحیه اهداکننده مو که اغلب موی پشت سر است جدا می شود و به ناحیه دریافت کننده (ناحیه طاس سر) انتقال داده می شود.این اقدام باعث پر پشت شدن موها و افزایش تراکم آن می شود.

که می توان از مهم ترین مزایای آن از بین بردن طاسی های دائمی را اشاره کرد . کاشت موی سر و کاشت مو ابرو روشی ایمن است .این روش هیچ گونه عارضه ای برای فرد در پی نخواهد داشت . دوره بهبودی بعد از کاشت مو بسیار کوتاه است و فرد در کم ترین زمان ممکن به نتایج مثبتی خواهد رسید . مسئله ای که در موفقیت و اثرگذاری این عمل بسیار مهم است ، این است که خدمات که این روش را انجام می دهد باید مهارت و تجربه بالایی داشته باشد.
روشی مطمئن برای درمان کم مویی و ریزش مو است که باعث می شود موهای شما پرپشت شوند و طراوت و شادابی جوانی را به فرد بازگرداند.کاشت مو یک عمل سرپایی است که نیازی به بیهوشی ندارد. با انجام بی حسی می توان این عمل را به راحتی انجام داد. بعد از انجام کاشت مو پانسمان بر روی سر گذاشته می شود. فردای آن روز بیمار برای تعویض پانسمان باید به پزشک مراجعه کند. پزشک وی را معاینه می کند و شستشو انجام خواهد شد.

بهترین روش درمان ریزش موی شدید و طاسی کاشت مو است که در شهرکرد با نتایجی ایده آل توسط دکتر پرستو خسروانی انجام می شود. در کلینیک دکتر خسروانی با استفاده از مدرن ترین ابزار کاشت مو، همچنین تجربه و تخصص پزشک می توانید شاهد بیشترین تراکم کاشت مو باشید.

مراحل کاشت موی طبیعی

آماده سازی بانک مو

اولین مرحله پیوند فولیکولی مو با آماده سازی بانک مو به منظور برداشت گرافت ها شروع می شود. در این مرحله پزشک متخصص طبق صلاح دید خود ناحیه دهنده را استریل کرده و سپس بی حسی موضعی در آن بخش از بدن اعمال می کند. بعد از اینکه بانک مو کاملا بی حس شد نوبت به مرحله بعدی کار می رسد.

برداشت گرافت ها از بانک مو

دومین مرحله مربوط به برداشت گرافت ها از بانک مو است. همان طور که گفته شد روش های مختلفی برای کاشت موی سر وجود دارند. در نتیجه شیوه برداشت گرافت در هر روش سبک خاص خود را دارد اما در تمامی روش ها باید این مرحله از کار با دقت و تخصص بسیار بالایی انجام گیرد. اینکه کدام روش برای بیمار اعمال شود بعد از انجام تمامی بررسی های لازم و در نظر گرفتن انتظارات بیمار از کاشت مو تعیین می شود.

آماده سازی گرافت ها برای کاشت

بعد از اینکه گرافت ها با موفقیت از بانک مو برداشته شدند نوبت به آماده سازی آن ها برای کاشت می رسد. در این مرحله از کار پزشک گرافت ها را با توجه به متدی که برای آن در نظر گرفته زیر میکروسکوپ قوی به صورت تار به تار در آورده و آماده کاشت می کند.

کاشت طبییعی مو

آماده سازی ناحیه کاشت

اکنون که تمامی مراحل برداشت و آماده سازی گرافت ها سپری شدند می توان عملیات پیوند مو را انجام داد. اما قبل از شروع به کار باید منطقه کاشت همانند بانک مو آماده سازی شود. برای این منظور ناحیه کاشت استریل شده و این بار بی حسی موضعی در این ناحیه اعمال می شود.

انجام عملیات کاشت مو

آخرین مرحله از کاشت طبیعی مو مربوط به انجام عملیات اصلی است. به این معنا که در این بخش کاشت گرافت های آماده سازی شده انجام می شد و با اتمام کار کل پروسه نیز به پایان می رسد. همان طور که گفته شد فناوری که برای کاشت مو به کار برده می شود با توجه به روش عمل می تواند از بیماری به بیمار دیگر متفاوت باشد. اینکه چه روش کاشتی انتخاب شود به عوامل متعددی بستگی دارد و باید به پیشنهاد پزشک متخصص بعد از انجام بررسی های لازم انتخاب شود.

نوآوری های کاشت مو روز به روز در حال توسعه است. هر یک از این روش ها برای کاهش عیوب روش های پیشین و بهبود عملکرد پیوند مو پیشنهاد می شوند. در ادامه مختصری از این روش ها و پیشرفت های هریک معرفی می شوند:

روش پانچ کاشت موی (punch):

دسته ای از موها برداشته شده و در محل مورد نیاز با استفاده از ایجاد سوراخ هایی در پوست سر، کاشته می شود. امروزه این روش به دلیل ایجاد نمای مصنوعی ، معروف به نمای عروسکی ، طرفداران زیادی ندارد.

روش کاشت مو FUT:

در این روش، مو با ایجاد یک نوار کوچک از ناحیه پشت سر که معمولا تحت بی حسی موضعی انجام شده ، برداشت می شود که حاوی 1500 تا 2500 گرافت شامل 7000 تا 9000 تار مو می باشد ، سپس محل عمل به ظرافت ترمیم می شود ، چون خط برداشت در مسیر رویش موها بوده معمولا محل ترمیم دیده نمی شود. در مرحله بعد گرافت های فولیکول های مو بصورت واحد های یک، دو و یا سه تایی توسط تیم جراحی زیر میکروسکوپ جدا و آماده جهت کاشت می شود.

در روش کاشت مو FUT معمولا نیاز به تراشیدن کل موهای سر فرد نیست و فقط ناحیه ای که جهت برداشت و کاشت لازم است کوتاه می شود. سپس فولیکول های آماده شده تک تک و خیلی منظم طبق طرح از قبل تعیین شده کم می شود. یکی از ویژگی های این روش سرعت عمل پیوند در طی سه تا پنج ساعت می باشد. در حال حاضر FUT مطمئن ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا است و تا 97 % استفاده کنندگان از این روش به نتیجه دلخواه رسیده اند.

روش کاشت مو FIT:

در روش کاشت مو FIT ، بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می شود ،عمل برداشت انجام می شود و مجدداً بوسیله پانچ یا slit به ناحیه مورد نظر پیوند داده می شود. بطور تقریبی بسته به نیاز شخص از هر 3 الی 5 واحد فولیکولی موجود در بانک مو یکی خارج می شود، از برخی جهات روش کاشت موی FTT مانند روش FUT است، یعنی با بوجود آوردن شکاف های ریز این گرافت ها کاشته می شوند، لازم بذکر است این تکنیک به تنهائی (در روش غیر ترکیبی) معمولاً در افرادی توصیه می شود که ناحیه کاشت موی محدود و کوچکی دارند و یا کاشت مو در قسمتهای محدودی مثل ابرو ، صورت و محل زخمهای قدیمی باشد.

کاشت مو طبیعی به روش “NeoGraft”

نیوگرافت یکی از زیرشاخه های کاشت مو طبیعی به روش FUE است. این روش در مقایسه با روش FUE، زمان عمل کوتاه تر، جراحت کمتر و میزان فولیکول های پیوندشده ی بیشتری به همراه دارد. از مزایای این روش اینکه نه تنها جای زخمی به جای نمی ماند، بلکه نتایج بسیار طبیعی تری خواهد داشت. این مسئله که کدام روش عملکرد بهتری ارائه می دهد، نیاز به نظرات کارشناسانه ی افراد متخصص دارد. لذا برای کسب مشاوره کاشت موی طبیعی و انتخاب بهترین روش کاشت مو می توانید به مرکز تخصصی رز مراجعه فرمایید.

روش Bio Grafts

مکانیزم برداشت و کاشت فولیکول های مو به همان ترتیب روش FUE است. با این تفاوت که فولیکول های برداشت شده برای مدت کوتاهی در خارج از بدن و درون محلول ویژه ای نگهداری می شوند. این محلول شامل ترکیبی از مواد مغذی آلی شامل بیوتین است که به تقویت فولیکول ها کمک می کند.

روش ICE grafts

این روش نیز جزو گروه FUE محسوب می شود و کل فرآیند مشابه با روش Bio Grafts است. تنها تمایز این روش این است که فولیکول ها درون محلول ویژه ای با دمای پایین نگهداری می شوند. دمای پایین به افزایش طول عمر و نشاط فولیکول های مو کمک می کند.

کاشت موی ترکیبی چگونه است؟

شاید اصطلاح پیوند موی ترکیبی کم و بیش به گوشتان خورده باشد. این روش چندان نوین و متفاوت نیست. بلکه کاشت مو به روش ترکیبی از دو روش FUE و FUT می باشد؛ به این ترتیب که در نواحی گسترده ی طاس سر روش FUT اعمال می شود و برای افزایش تراکم ناحیه فولیکول ها مستقیم کاشته می شوند (روش FUE). این روش برای کاشت مو جلوی سر و نیز کاشت مو پشت سر بازدهی مناسبی ارائه می کند.

کاشت مو با تراکم بالا

از جمله خواسته های اکثر افرادی که به دنبال پیوند مو می روند این است که پزشک متخصص از تکنیک های کاشت مو با تراکم بالا استفاده کند. البته ناگفته نماند که موارد بسیار زیادی می توانند در انجام کاشت مو با بیشترین تراکم دخیل باشند. بنابراین حتما قبل از اقدام به کاشت تحقیقات لازم را انجام دهید تا فریب وعده های دروغین بسیاری از کلینیک ها را نخورید. از لحاظ علمی و پزشکی منظور از تراکم بسیار بالا استفاده از حداکثر تعداد گرافت مویی است که می توان به فرد متقاضی پیوند زد و این رقم چیزی در حدود ۴۵۰۰ تا می باشد.

پس اگر کلینیکی ادعا کرد که بیشتر از این رقم را می تواند به شما ببخشد مطمئن شوید که یک وعده غیر واقعی بوده و هرگز محقق نخواهد شد. البته با تکنیک های پیشرفته و تخصص بالا کلینیک هایی نیز هستند که می توانند به رقمی در همین حوالی دسترسی پبدا کنند. بنابراین فراموش نکنید که رسیدن به این عدد بسیار دشوار بوده و به تخصص بالایی احتیاج دارد؛ پس حتما در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک خود دقت داشته باشید.
بعد از انجام عمل کاشت مو یکسری اعمال به منظور حفاظت از منطقه دریافت کننده گرافت های کاشت مو باید انجام شود که به شرح زیر است:

باید منطقه ای که کاشت مو در آن صورت گرفته است را از در معرض نور خورشید قرار گرفتن دور کرد و دو روز بعد از جراحی برای شستشوی محل مذکور باید از شامپو استفاده کرد. بعضی از جراحان پیشنهاد می کنند روز بعد از جراحی از شامپو استفاده کنند. استفاده از شامپو بسیار مهم است چون باعث جلوگیری از دلمه بستن زخم در اطراف محور مو می شود این دلمه های پوستی به محور مو می چسبند و خطر ریزش فولیکول های موی تازه کاشته شده در طول ۶ تا ۱۰ روز بعد از عمل افزایش پیدا می کند.

در طول ۱۰ روز اول، تقریباً تمامی موهای کاشته شده، به واسطه تغییر محلی که داشته اند آسیب پذیر می شوند و ریزش خواهند داشت. چنین امری کاملاً طبیعی است.
بعد از ۲ تا ۳ ماه موهای جدیدی از فولیکولهای جابه جا شده شروع به شکل گیری می کنند. موی بیماران به حالت عادی شروع به رشد می کند و در طول ۶ تا ۹ ماه بعدی به ضخیم شدن ادامه می دهد. هرگونه ریزش موی بعدی به صورت محتمل از مناطقی که تحت عمل کاشت مو قرار نگرفته اند، صورت می گیرد. بعضی از بیماران برای به تعویق انداختن ریزش مو از دارو استفاده می کنند در حالیکه سایر افراد برای مبارزه با این امر در نهایت تن به یک عمل کاشت موی دیگر می دهند.

عوارض جانبی کاشت مو

کم پشت شدن مو، یک عارضه جانبی متداول است که معمولاً موقتی است. وجود قطعات مختلف طاسی بر روی سر نیز متداول است به طوری که ۵۰ درصد موها در هر روز از دست می روند. سکسکه های بعد از عمل هم در حدود ۵٪ بیمارانی که متحمل کاشت مو شده اند، دیده می شود. دیگر عوارض جانبی شامل تورم نواحی نظیر پوست سر و پیشانی می شود. بیماران باید اگر پوست سر آن ها شروع به خارش کرد مراقب باشند، چون خاراندن پوست سر وضعیت را حادتر و باعث شکل گیری دلمه های پوستی می شود. برای برطرف کردن خارش می شود از یک مرطوب کننده یا شامپو استفاده کرد.

جوانسازی واژن با روشهایی مانند جراحی لابیاپلاستی و تزریق ژل به لابیا ماژور از جمله خدمات تخصصی است که در شهرکرد توسط دکتر پرستو خسروانی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

باورهای رایج در مورد سفید شدن موها

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

درماتولوژی ( آنالیز پوست و مو )

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

شاخص های تفاوت چاقی و سلولیت

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

معرفی انواع مختلف بیماری پسوریازیس

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

برای درمان دیسک گردن از چه روش هایی استفاده میشود؟

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

خواب و مراحل آن

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

مزوبوتاکس ؛ جدیدترین روش بوتاکس

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

میوه های پائیزی و تاثیر آن بر سلامت پوست

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

تغذیه ورزشکاران استقامتی قبل از مسابقه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت