دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

کاشت مو چه عوارضی دارد؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

کاشت مو (تراکاشت مو) به روش جراحی گفته می شود که در آن فولیکول های مو، از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می شود و طی آن ریشه هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می شوند. همچنین از روش کاشت مو برای بازسازی ابرو، ریش و سبیل، موهای سینه، ناحیه تناسلی و پوشاندن محل زخم های ناشی از تصادف یا جراحی (عمل های جراحی از قبیل لیفت پوست و کاشت موهای قبلی) استفاده می شود.

با در نظر گرفتن مزایای کاشت مو، به هر حال این جراحی می تواند با عوارض جانبی خاص خود نیز همراه باشد. در این مطلب بیشتر به عوارض کاشت مو پرداخته می شود. شما می توانید با مطالعه این مطلب و آگاهی از عوارض معمول و گذرای کاشت مو، همچنین عوارض غیر رایج این روش، بسیاری از نگرانی های مربوط به این عمل را از خود دور کرده و با اطمینان بیشتری تصمیم به انجام یا عدم انجام جراحی کاشت مو بگیرید. در ادامه با ما باشید.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می نماید. به همین دلیل توصیه می شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوارض جانبی کاشت مو

بطور کلی می توان گفت: کاشت مو در مقایسه با دیگر روش های زیبایی، عوارض بسیار کمتری دارد. در روش کاشت مو، بسته به کمبود مداخلات درمانی، اجرای اشتباه درمان، خطاهای تکنیکی پزشک و عوامل فیزیولوژیکی بیمار، ممکن است عوارض جانبی مختلفی وجود داشته باشد. گرچه، اثرات کاشت مو به فرد نیز بستگی دارد، اما تورم، خونریزی، عدم تقارن، فولیکولیتیس، پوسته پوسته شدن، خارش، سکسکه، بی حسی، کم پشت شدن و ریزش مو، جزو متداول ترین عوارض جانبی کاشت مو هستند.

تورم

تورم، واکنش طبیعی بدن در برابر تغییرات ناشی از جراحی است. بنابراین در صورت بروز تورم پس از کاشت مو نگران نباشید، زیرا این عارضه نشانه ای از روند ترمیم موها است. از آنجایی که در حین جراحی کاشت مو، جراحت هایی روی پوست سر ایجاد می شود، بدن در واکنش به این جراحات و جابجا شدن فولیکول ها، به شکل عوارض کاشت مو پاسخ می دهد. تورم بعد از کاشت مو نیز یکی از همین عوارض است. بنابراین تورم نشانه ای از آغاز فرایند بهبودی است و اصلا نگران کننده نیست.

برخی افراد با مشاهده این عارضه دچار اضطراب می شوند. در حالی که بطور معمول بعد از گذشت ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی کاشت مو تورم به خودی خود برطرف می شود. بنابراین با مشاهده عوارض بعد از جراحی، آرام باشید و از استرس دوری کنید تا بدن بتواند مراحل بازسازی را به خوبی طی کند.

اينستاگرام دکتر سليماني

خونریزی

خونریزی نیز مانند تورم یکی از عوارض رایج پس از کاشت مو است. این عارضه در همه ی افراد یکسان نیست و ممکن است در بعضی از افراد اصلا خونریزی وجود نداشته باشد. با این وجود خونریزی در بسیاری از افراد، پس از کاشت مو دیده می شود. لازم است بدانید؛ مهارت پزشک در این جراحی تاثیر زیادی در خونریزی بعد از کاشت دارد. زمانی که پزشکی مجرب مراحل کاشت موهای شما را با دقت و به درستی انجام دهد؛ احتمال خونریزی بسیار کم می شود. پس توجه به انتخاب یک پزشک خوب، در کاهش خونریزی بعد از کاشت مو یک امر مهم و ضروری است. نکته حائز اهمیت دیگر در کاهش خونریزی پس از این عمل، مراقبتهای قبل و بعد از کاشت مو است که در مطلبی دیگر به طور مفصل به مراقبتها خواهیم پرداخت.

عدم تقارن

علامتگذاری دقیق در منطقه کاشت مو ریسک عدم تقارن را کاهش می دهد. عواملی مانند طراحی نادرست خط رویش جلوی سر و تفاوت تراکم موی کاشته شده در سمت چپ و راست سر میتوانند سبب عدم تقارن شوند. همیشه علامتی را که در جلوی سر بیمار طراحی شده است، باید در جلوی آینه چک شود، همچنین از پشت سر بیمار و با در نظر گرفتن فاصله از چشم های بیمار به خط جلوی پیشانی توجه شود تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

التهاب فولیکول مو (فولیکولیتیس)

پس از رشد دوباره مو، التهاب فولیکول مو رخ می دهد. فولیکولیتیس که در طول ماه دوم و سوم پس از کاشت مو ایجاد می شود، عارضه ای است که می توان آن را به آسانی با استفاده از کرم های آنتی باکتریال در ناحیه کاشت مو، برطرف کرد.

خارش

پس از کاشت مو، ممکن است در محل کاشت زمانی که موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند یا در ناحیه اهدا کننده مو، خارش شدید احساس شود که بخشی از روند بهبودی است. خشکی پوست سر نیز ممکن است باعث خارش شود. در برخی موارد هم به دلیل آلودگی فولیکول های مو یا استفاده اشتباه از محصول نیز ممکن است این خارش رخ دهد. اگر بعد از کاشت مو دچار خارش شدید نگران نشوید. خارش بعد از کاشت مو طی دو هفته به خودی خود از بین می رود.

سکسکه

سکسکه را می توان یک عارضه جانبی کاشت مو در نظر گرفت، که به ندرت رخ می دهد. سکسکه در 4 درصد از افراد، پس از کاشت مو مشاهده شده است. سکسکه در طول کاشت یا کمی پس از آن رخ می دهد که به دلیل تحریک دیافراگم بیمار، ناشی از اضطراب و هیجان زیاد است که در طول 2- 3 روز بعد، بطور خودبخود برطرف خواهد شد.

بی حسی کف سر

بی حسی کف سر پس از کاشت مو، از جمله عوارض رایج این عمل است که به طور خفیف در بیماران رخ می دهد. پس از کاشت مو نیاز به مراقبت هایی در دوران نقاهت و مخصوصا در روزهای اولیه بعد از انجام پیوند می باشد تا علاوه بر بهبودی عوارضی مانند بی حسی، امکان برگشت به روال عادی زندگی سریعتر فراهم شود.

کم پشت شدن و ریزش مو

پس از کاشت مو بیماران اغلب با شوک ریزش موی شدید مواجه می شوند، برخی از افراد ریزش مو را در قسمت های دیگری از سر که کاشت مو در آنها صورت نگرفته نیز تجربه می کنند که این امر می تواند برای این افراد دغدغه آفرین باشد و آنها را نگران نماید؛ اما باید گفت که نیازی به نگرانی در این خصوص وجود ندارد. در این مرحله فولیکول ها، وارد فاز استراحت می شوند و به همین دلیل است که رشد موی جدیدی بر روی سر دیده نمی شود.

کاشت مو چه عوارضی دارد؟

چگونگی اجتناب از عوارض کاشت مو

در نتیجه پیشرفت تکنولوژی عوارض جانبی مرتبط با کاشت مو تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است. تکنولوژی هایی مانند تیغ های یاقوت کبود (sapphire)، تکنیک FUE و بی حسی بدون سوزن باعث افزایش اعتماد به کاشت مو شده است. هنگامی که پزشکان باتجربه و مراکز کاشت معتبر انتخاب شوند، صدمات کاشت مو می تواند به مقدار زیادی کاهش یابد.

گرچه اثرات جانبی پس از کاشت مو قابل اجتناب و قابل درمان هستند، اما بیماران باید قبل از انجام کاشت مو، در مورد تمامی خطراتی که ممکن است رخ دهد، اطلاع داشته باشند. همچنین، بیمار باید در مورد داروهایی که مصرف می کند و بیماری های خود با پزشک صحبت کند. باید در نظر داشته باشید که عوارض جانبی کاشت مو در هر فردی متفاوت خواهد بود، و ممکن است بیش از یک عارضه در فرد ایجاد شود. علاوه بر این، این نکته بسیار اهمیت دارد که از داروها و شامپوهایی که پزشک در دوره بهبودی توصیه می کند، استفاده شود.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علل سوء تغذیه در بیماریهای مادرزادی قلب

دکتر فریدون آشنایی [ فوق تخصص بيماريهای قلب اطفال ]

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ویتامین ها ( ویتامین سی قسمت ششم )

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

روآکوتان و عوارض مصرف آن

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

تغذیه و طب مکمل در سنگ کلیه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ویتیلیگو یا بیماری لک و پیس چیست ؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

رفع خط خنده با تزریق ژل

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

جوانسازی پوست با تزریق ژل پروفایلو

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

بیماری های منتقله از طریق تماس جنسی - 4

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت