دکتر جمال الدین حسن زاده - متخصص پوست و مو

آیا تزریق بوتاکس عوارضی هم دارد؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drhassanzadeh.net
آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم تلفن مطب : 33246361 - 087

بوتاکس یکی از درمان های تزریقی آرایشی است که باعث رفع چین و چروک های صورت می شود . بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده ای از سم بوتولیسم است که باعث فلج عضلات می شود . در نتیجه پوست روی ماهیچه شل می شود و چین و چروک ها برطرف می شوند . بسیاری از زیبا جویان اعتقاد دارند بوتاکس توانسته باعث رفع خط لبخند ، خط اخم و دیگر چروک های صورت شود .

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا شما گزینه ی خوبی برای بوتاکس هستید؟

مردان و زنان بزرگسال که از سلامت جسمی خوبی برخوردارند ، گزینه ی مناسبی برای انجام بوتاکس هستند . اگر باردار هستید یا در دوره ی شیردهی قرار دارید نباید بوتاکس را انجام دهید . بیشتر زیباجویان به سراغ بوتاکس می روند تا نشانه های پیری و بالا رفتن سن را در چهره شان کاهش دهند . در واقع بوتاکس شیوه ی درمانی جایگزینی برای جراحی های زیبایی مثل کشیدن پوست است . بعضی از چین و چروک هایی که با بوتاکس برطرف می شوند ، عبارتند از :

آیا تزریق بوتاکس عوارضی هم دارد؟

عوارض بوتاکس

قرمزی و اِدِم

قرمزی و ادم ( تورم ) واکنش طبیعی بدن به هر روش درمانی است . این عوارض معمولاً خفیف هستند ، در عرض چند ساعت برطرف می شوند و نیازی هم به درمان ندارند . شدت قرمزی و ادم به میزان بوتاکس تزریق شده و همچنین ضخامت سوزن تزریق بستگی دارد.

درد

میزان درد در طی تزریق بوتاکس به آستانه ی تحمل درد شما بستگی دارد . برای کاهش درد پس از مشورت با پزشک ، حدود ۱ ساعت قبل از مراجعه به کلینیک ، استامینوفن مصرف شود . در برخی موارد قبل از درمان ، از کرم های بی حسی موضعی یا کمپرس سرد استفاده می شود تا درد محل تزریق کاهش یابد . درد ممکن تا ۳۰ دقیقه بعد از اتمام تزریق هم کمی باعث رنجش شما شود.

سردرد و تهوع

شایع ترین عوارض بوتاکس سردرد و تهوع هستند . این دو عارضه معمولا در ۲ تا ۱۵ درصد از مراجعین مشاهده می شوند . البته سردرد و تهوع معمولاً خفیف بوده و بیشتر برای افرادی رخ می دهد که اولین تزریقات بوتاکس خود را انجام می دهند . ماندگاری این عوارض بین چند ساعت تا حداکثر 3-4 روز متغیر است.

کبودی

کبودی به دلیل سوراخ شدن عروق خونی موجود در محل تزریق رخ می دهد . این اتفاق معمولاً ناشی از این است که محل عروق خونی ، پیش از تزریق بوتاکس به خوبی شناسایی نشده اند.

برای پیشگیری از این عارضه ، باید از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ( مثل ژلوفن ) تا حداقل ۷ روز پیش از تزریق خودداری شود . استفاده از کرم های ویتامین K یا کرم هایی که حاوی عصاره ی گیاه ارنیکا هستند ، در رفع کبودی موثرند . سایر اقداماتی که باید برای پیشگیری از کبودی پوست انجام بگیرند ، عبارتند از :

عفونت

تمامی محلول های بوتاکس حاوی مایع نرمال سالین هستند و در دمای ۴ درجه ی سانتی گراد نگهداری می شوند . حتی ۳۰ روز بعد از باز شدن محلول بوتاکس ، هیچ نشانه ای از رشد باکتری ها یافت نمی شود . با این حال در محیط های درمانی ، پیش از تزریق به پوست شما به خوبی محلول استریل شده ، میزنند تا خطر عفونت به صفر برسد.

واکنش های کولینرژیک

واکنش های کولینرژیک از جمله عوارض بوتاکس هستند که معمولاً به شکل خشک شدن دهان یا چشم ها مشاهده می شوند . این عوارض بیشتر در صورت استفاده از فرآورده هایی مشاهده می شوند که از سم بوتولونیوم نوع B ساخته شده اند.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

عوارض بوتاکس در دراز مدت

عوارض بوتاکس در دراز مدت وجود دارد ولی بنا به دلایل متفاوتی این عوارض اتفاق میافتد . اصلی ترین دلیل ﺁن انتخاب کلینیک غیر حرفه ای می باشد اما عوامل دیگری نیز سبب بروز عوارض بوتاکس در دراز مدت می شوند که یکی از این عوامل استفاده از بوتاکس های نامناسب است. در واقع استفاده از این بوتاکس ها سبب بروز عوارض پوستی شدید می شوند. علاوه بر این ، این نوع بوتاکس ها سبب آلرژی و شوک در افراد ، تنگی نفس ، افتادگی پلک ، بیماری های متفاوت چشم و گردن و همچنین ناهماهنگی پوست صورت می شوند.

امروزه با پیشرفت فنّاوری در زمینه ی پزشکی می توانید بدون نیاز به اصلاح و وکس کردن موهای زائد را به مدت طولانی از بین ببرید و به نتیجه ای مطلوب دست یابید. لیزر موهای زائد یک روش درمانی طولانی مدت برای از بین بردن موهای ناخواسته و اضافی بدن به طور کاملاً مؤثر و مقرون به صرفه است که به نتایج ماندگاری دست می یابد.
دستگاه الیت پلاس با دو لیزر اِن دی یَگ و الکساندرایت از جمله جدیدترین لیزرهای ساخت شرکت سایناشور امریکا، دستگاهی منحصربه فرد و با سرعت بسیار بالا در عملکرد است؛ که به راحتی برای رفع موهای زائد در همه افراد با تایپ های پوستی مختلف (تایپ های پوستی 1،2،3،4،5،6) مورداستفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در این نوع دستگاه از دو نوع لیزر استفاده می شود، افرادی که پوست خود را با آفتاب یا سولاریوم برنزه کرده اند به راحتی می توانند از این دستگاه لیزر استفاده کنند.

کلینیک دکتر جمال حسن زاده یکی از مراکز تخصصی است که با ارائه کلیه خدمات پوست و مو، همچنین لیزر موهای زائد ، پذیرای مراجعین محترم در سنندج می باشد. اگر مایل به استفاده از خدمات این مرکز می باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

نحوه ی کارکرد دستگاه سایناشور الیت پلاس

سیستم دستگاه سایناشور الیت پلاس از طول موج های مختلفی استفاده می کند تا روند از بین بردن موهای زائد را سرعت ببخشد و آن را سریع تر و راحت تر انجام دهد. این دستگاه دارای دو نوع لیزر ND Yag و الکساندرایت است که با تنظیم کردن و انتخاب طول موج مناسب آن ها، به طور کاملاً ایمن و با سهولت بالا گونه های مختلف رنگ موها و انواع پوست ها از روشن تا تیره را در برمی گیرد. هرچند الیت پلاس، مؤثرترین و مناسب ترین طول موج ها را برای افراد مختلف پیشنهاد می دهد؛ برای مثال ND Yag با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر بهترین و کم خطرترین طول موج برای پوست های تیره و برنزه است.

این موضوع، دسترسی راحت تری را برای این دستگاه رقم می زند که ویژگی مهمی برای برتری آن در مقایسه با دستگاه های دیگر است. علاوه بر آن امکان تنظیم عمق نفوذ، سرعت و شیوه درمان را نیز برای افراد فراهم می کند. در طول درمان و تابش اشعه های لیزر سایناشور الیت پلاس، پرتوهای قوی و کوتاهی را به فولیکول های مو می تاباند که به وسیله ی فولیکول ها جذب شده و به گرما تبدیل می شود. به این ترتیب، فولیکول ها از بین می روند و از رویش مجدد موها جلوگیری می شود.

کاربردهای لیزر سایناشور الیت پلاس

کاربردهای لیزر سایناشور الیت پلاس

لیزر، راه حل مناسبی برای افرادی است که از شیو کردن های مداوم و وکس کردن های دردناک خسته شده اند و به دنبال راهی برای رهایی همیشگی از موهای زائد بدنشان هستند. قسمت های مختلف بدن که می توان از لیزر برای آن استفاده کرد، عبارت است از:

نکته مهم به هنگام استفاده از لیزر قسمت های مختلف بدن، انتخاب یک دستگاه مناسب است؛ چراکه در غیر این صورت ممکن است نتیجه مطلوبی حاصل نشود، موها مجدداً رشد کرده و عوارض جانبی آزاردهنده ای مانند سوختگی و خشکی پوست به وجود آید. دستگاه لیزر الیت پلاس می تواند یک انتخاب درست برای این کار باشد.

از بین بردن ضایعات رنگی پوست

کارکرد سایناشور الیت پلاس تنها به از بین بردن موهای زائد محدود نمی شود. این دستگاه، سریع ترین و قوی ترین اشعه الکساندرایت را برای رفع ضایعات رنگی پوست فراهم می کند. این ضایعات شامل موارد زیر می شود:

سایناشور الیت پلاس می تواند به کمک اشعه ی ND Yag با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، سیاهرگ هایی که در صورت و پاها در سطح پوست نمایان می شود را کم رنگ کرده یا کاملاً از بین ببرد. این اشعه با طول موج مشخص در از بین بردن سیاهرگ هایی که معمولاً با رنگ های قرمز، آبی و یا بنفش نمایان می شود؛ تأثیر قابل توجهی دارد. پس از انجام این درمان، پوست، نرم تر، شفاف تر و جوان تر می شود. این درمان با دستگاه الیت پلاس کمتر از ۳۰ دقیقه زمان می برد.

سیستم خنک کننده ای که در سایناشور الیت پلاس وجود دارد و پیش از این به آن اشاره شد، باعث می شود که اشعه لیزر الکساندرایت بدون آنکه سطح پوست را بیش ازحد گرم کند، به نواحی که مورد هدف قرارگرفته است وارد شود. نتایج این درمان را پس از مدت کوتاهی و در طی چند جلسه مشاهده می توان مشاهده کرد.

سیستم خنک کننده ی دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس

سیستم خنک کننده ی سایناشور الیت پلاس، یکی از ویژگی هایی است که باعث برتری آن نسبت به دستگاه های دیگر شده است. این سیستم ساخت شرکت Zimmer کشور آلمان است و با تولید جریان هوای خنک تا منفی سی درجه سانتی گراد، باعث کاهش درد و سوختگی پوست می شود. نکته مهم آن است که این روند هیچ اختلالی در کار دستگاه ایجاد نکرده و هیچ هزینه جانبی برای مراکز و کلینیک های درمانی به وجود نمی آورد.
بنابراین می توان سه ویژگی مهمی که باعث برتری این دستگاه می شود به طور خلاصه به صورت زیر جمع بندی کرد:

اینستاگرام دکتر حسن زاده

جلسات درمانی موردنیاز

برای حصول بهترین نتیجه، ۸ جلسه درمانی را توصیه می کنیم که بین جلسات، در حدود ۵ تا ۶ هفته فاصله وجود دارد. معمولاً شما باید بعد از جلسه ی دوم یا سوم نتایج خود را مشاهده کنید؛ اما توجه داشته باشید که با توجه به ساختار و ویژگی بدن انسان، از بین بردن ۱۰۰ درصد موهای زائد غیرممکن است. در برخی موارد، می توانیم ۹۸٪ مو را از بین ببریم، ولی یک فرد در حالت میانگین باید انتظار داشته باشد که حداقل ۸۰ درصد موهای زائد از بین برود. بااین حال، این مسئله به سن، نوع مو، سطح هورمون و سایر شرایط پزشکی موجود و عوامل دیگر بستگی دارد.

افراد مناسب جهت لیزر موهای زائد

لیزر، با هدف قرار دادن رنگ دانه ها در ساقه مو و فولیکول کار می کند؛ بنابراین بر روی موهای تیره بهترین نتیجه را می بینیم. به همین دلیل، موهای بلوند، قرمز و خاکستری سخت تر با این روش از بین می روند. همچنین برخی از شرایط و داروهای پزشکی ممکن است باعث شود شما نتیجه خوبی به دست نیاورید؛ به همین دلیل توصیه می کنیم این موارد را با پزشکتان در جریان بگذارید.

عوارض لیزر دستگاه سایناشور الیت پلاس

هیچ آسیبی بعد از درمان وجود ندارد؛ اگرچه پوست شما ممکن است در ناحیه ی تحت درمان، کمی صورتی یا حتی قرمز شود که این مسئله کاملاً طبیعی است. قرمزی ممکن است از چند دقیقه تا ۲۴ ساعت دوام داشته باشد. در صورت لزوم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. روزانه از ضد آفتاب SPF30 استفاده کنید. از رفتن به سالن ورزشی و استخر به مدت حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت اجتناب کنید تا از گرما یا تعریق زیاد جلوگیری شود.

ریزش مو از مشکلات و بیماری های پوست و مو است که توسط متخصص پوست تشخیص داده می شود و درمان خواهد شد. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست و مو در سنندج میتوانند در تشخیص و درمان این بیماری به مراجعین محترم کمک نمایند. در صورت تمایل به دریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نحوه انجام رادیوگرافی شکستگی استخوان کشکک

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

آیا بیماری لیکن پلان خطرناک است؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

استرابيسم (انحراف چشم)

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

طب فیزیکی چیست و چه بیماری هایی را درمان می کند؟

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

لیزرهای خانگی برطرف کننده موهای زائد

دکتر محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

تشخیص بیرون زدگی دیسک های گردنی

دکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]

حجم دهی شقیقه با تزریق ژل یا چربی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

واریکوسل و سونوگرافی بیضه ها

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت