شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

راه های رفع چاقی صورت

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

برخی از افراد از چاقی صورت خود در ناحیه گونه ها یا غبغب رنج می برند. این گونه افراد برای روش های رفع چاقی صورت می توانند اقدام کنند.
چاقی صورت در اثر افزایش وزن یا ژنتیک ایجاد می شود. دلیل چاقی بیش از حد صورت رژیم غذایی نامناسب، کمبود ورزش، پیری یا شرایط ژنتیکی است. چاقی صورت معمولا در گونه ها، زیر گونه ها، غبغب و گردن بیشتر دیده می شود که ناشی از تجمع چربی در این نواحی است. چاقی صورت در افرادی که دارای ویژگی های صورت گرد و کم تر برجسته هستند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

آنچه در این مطلب خواهید خواند :

آنچه در این مطلب میخوانید

علل چاقی صورت

شکل 1 علل چاقی صورت

فرایند کاهش چاقی صورت، شامل کاهش سلول های چربی است که در این نواحی تجمع پیدا کرده اند. کاهش چربی صورت و گردن از طریق رژیم غذایی و ورزش در برخی از افراد شاید کارساز باشد ولی در عده دیگری مخصوصا سنین بالاتر از سی سال می تواند سبب شلی و افتادگی پوست شود.

روش های درمان چاقی صورت

در چاقی های کم، چاقی صورت را می توان با روش های مزوتراپی و تزریق بوتاکس که شکل صورت را اصلاح می کنند، برطرف کرد. شرایط هر شخصی متفاوت است و عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند از جمله سن، وزن، وضعیت شلی یا سفتی پوست و سلامت کلی فرد. بنابراین انتخاب روش مناسب برای درمان چاقی صورت با توجه به شرایط شما صورت می گیرد. روش های رفع چاقی صورت می تواند یک راه حل موثر برای از بین بردن چربی های مقاوم در برابر ورزش در صورت، غبغب و گردن باشند.

رفع چاقی صورت

شکل 2 رفع چاقی صورت

برای این که بدانیم این کدام یک از این روش ها در رسیدن به هدف شما مناسب است عوامل متعددی را باید در نظر بگیریم از جمله:

تزریق بوتاکس برای درمان چاقی صورت

اگر مایل هستید با کم ترین عوارض و بدون دوره نقاهت، اندازه چاقی قسمت پایینی صورت خود را کاهش دهید، روش تزریق بوتاکس یک گزینه ی خوب است. تزریق بوتاکس به عضله ماسیتر، عضله جونده، باعث کوچک شدن اندازه ی آن می گردد و در نتیجه منجر به لاغر شدن یا باریک شدن صورت می گردد. ترکیب این روش با تزریق فیلر در قسمت گونه ها می تواند برای برجسته کردن استخوان گونه استفاده شود و صورت خوش فرمی ایجاد کند. تزریق بوتاکس تقریبا بدون درد است و در کم تر از چند دقیقه انجام می شود، بنابراین نیازی به مرخصی گرفتن از محل کار خود نخواهید داشت.
بوتاکس معمولا در دست یک پزشک متخصص پوست عارضه خاصی ایجاد نمی کند، هر چند عوارض جانبی شایع مانند کبودی، تورم یا قرمزی در محل تزریق وجود دارند.
لاغر کردن صورت به این روش با حداقل تهاجم همراه است و می تواند برای افرادی که به دنبال روش های غیرجراحی و غیرتهاجمی هستند، گزینه خوبی باشد.
تاثیرات بوتاکس موقتی هستند، بنابراین لازم است نیاز به تکرار جلسات درمانی، جهت حفظ ظاهر جدید خود داشته باشید.

ویژگی بوتاکس برای رفع چاقی صورت

شکل 3 ویژگی تزریق بوتاکس برای رفع چاقی صورت


مزوتراپی برای درمان چاقی صورت

روش غیرتهاجمی دیگر استفاده از مزوتراپی جهت تجزیه چربی های اضافی است که یک روش غیرجراحی برای رفع موثر چاقی موضعی در گردن، غبغب و صورت است. این تکنیک امکان حذف چربی های صورت در چند هفته را بدون ترس از عمل جراحی و عوارض جانبی بی هوشی فراهم می کند. مزوتراپی تقریبا بدون درد است و در کم تر از چند دقیقه انجام می شود، بنابراین نیازی به مرخصی گرفتن از محل کار خود نخواهید داشت.

مزوتراپی برای رفع چاقی صورت

شکل 4 مزوتراپی برای رفع چاقی صورت

  1. تزریق های متعدد از یک داروی مخصوص شامل عصاره های طبیعی، داروها و ویتامین ها به نواحی مختلفی از قسمت های چاق صورت اعمال شده و هر دو هفته یک بار تکرار می شود.
  2. چربی تجزیه می شود و از طریق مجاری لنفاتیک جذب شده و به کبد انتقال پیدا می کند و در نهایت از بدن دفع می شود.
  3. جهت دستیابی به نتایج مطلوب حداقل نیاز به ۴ تا ۶ جلسه درمان می باشد.
  4. شخص باید همزمان از یک رژیم غذایی سالم و کم چربی همراه با ورزش پیروی کند. نتایج محسوس را می توان پس از چند هفته مشاهده کرد.

هایفوتراپی برای درمان چاقی صورت

هایفو تراپی (امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا) یک پیشرفت قابل توجه در رفع چاقی صورت است. این فن آوری نوآورانه و منحصربه فرد یک جایگزین غیرتهاجمی برای لیپوساکشن و سایر عمل های جراحی است. این فن آوری جدید به دلیل دقت و سرعت بالا نتایج بهبود یافته ای را در رفع چاقی موضعی ارائه می کند.
هایفو با اعمال ماتریس۲۴ خطی از انرژی متمرکز در عمق ۱.۳ سانتی متری جهت هدف قرار دادن و تجزیه نواحی خاصی از چربی در سریع ترین زمان ممکن عمل می کند. فرکانس بالای امواج اولتراسوند منجر به گرما در زیر پوست و تخریب موثر سلول های چربی و کشیدگی پوست می گردد. سپس سلول های آسیب دیده از طریق فرایندی طبیعی از بدن دفع می شوند که تا سه ماه ادامه می یابد. باید توجه داشت که این هایفو با روش هایفو جوانسازی که صرفا لیفت صورت و غبغب انجام می دهد و باعث لاغری نمی شود، متفاوت است. مزایای آن عبارتند از:

  1. برای مشاهده نتایج تنها یک جلسه نیاز است.
  2. روشی کاملا غیرجراحی و غیرتهاجمی
  3. ثابت شده از نظر بالینی بی خطر و موثر
  4. رفع چربی های موضعی
  5. عدم آسیب به پوست، بافت یا اندام اطراف
  6. تاثیر حرارتی هایفو باعث ایجاد کلاژن می شود.

رادیوفرکانسی برای درمان چاقی صورت

رادیوفرکانسی (آراف RF) دستگاهی است که به طور انتخابی نواحی چربی را با انرژی گرمایی تنظیم شده هدف قرار می دهد تا درمانی بی خطر و قابل سنجش را فراهم کند. مهندسی پیشرفته ی دستگاه رادیوفرکانسی به اعمال دقیق تاثیرات گرمایی انرژی آراف به بافت های عمیق نواحی مورد نظر چربی در صورت کمک می کند، در حالی که بر لایه های پوست اطراف اثری نمی گذارد. علاوه براین، این درمان کاملا بی خطر، راحت و بدون دوره ی بهبودی یا عوارض جانبی قابل توجه است. معمولا برای بدست آوردن نتیجه جلسات متعددی از آراف نیاز می باشد.
مزایای رادیوفرکوئنسی این است که درمان و رفع چاقی صورت تقریبا بدون درد و راحت می باشد. تنها طی حدود ۳۰ دقیقه در مطب انجام می شود و برای بیشتر بیماران مقرون به صرفه است. نتایج آن ثابت و یکنواخت بوده و بیماران نه تنها رفع چاقی صورت خود را تجربه می کنند، بلکه شبیه به آن چه که در لیپوساکشن حاصل می شود، صورتی خوش فرم خواهند داشت. بیماران متوجه لاغری صورت خود و جذابیت بیشتر آن می گردند. بسته به میزان چاقی صورت تکرار جلسات درمانی ضروری است.

آراف برای رفع چاقی صورت

شکل 5 آراف برای رفع چاقی صورت


تخلیه چربی دهانی (بوکال فت) برای درمان چاقی صورت

برخی از صورت های گرد یا پف کرده ممکن است ناشی از وجود چربی دهانی باشند. این چربی ها در زیر استخوان گونه وجود داشته و باعث افزایش حجم صورت در قسمت پایین صورت می شوند. وجود بیش از حد چربی دهانی منجر به ایجاد لپ های گوشتی و فربه می گردد. حذف چربی دهانی که کوچک کردن لپ نامیده می شود، با از بین بردن چربی های اضافی دهان باعث لاغر شدن صورت در قسمت تحتانی خواهد شد. نتیجه ی آن کاهش ملایم حجم صورت می باشد که سبب می شود، خطوط طبیعی استخوان گونه آشکار شود.

لیپوساکشن صورت برای درمان چاقی صورت

گاهی برخی از افراد کلا در هر دو ناحیه پایین صورت و غبغب تجمع چربی زیر پوستی زیادی دارند و باعث می شود صورتشان را چاق و مسن نشان دهد. این گونه افراد با جراحی بوکال فت به تنهایی به نتیجه دلخواه نمی رسند. در این گونه افراد بهتر است از روش لیپوساکشن چربی زیرپوستی استفاده کرد، به شکلی که خارج کردن چربی های اضافه زیرپوستی در این نواحی سبب می شود خط فکی مشخص تر شود و صورت از حالت گرد به حالت مثلثی تبدیل شود، گونه ها آشکار می شوند و زیبایی دوچندان می شود.
لیپوساکشن گونه، سلول های چربی را به صورت دائمی از صورت شما خارج می کند. همچنین می تواند ناحیه را شکل دهد یا باعث کانتورینگ صورت شود. این روش می تواند صورت را باریک کرده و منجر به نمایه یا خط فک مشخص تری شود. لیپوساکشن صورت به روشی مشابه لیپوساکشن در سایر قسمت های بدن انجام می شود. گاهی اوقات همراه با سایر روش های زیبایی مانند آندولیفت (آندولیفت همزمان با لیپوساکشن در افراد سنین بالاتر انجام می شود تا از شل شدن پوست پس از تخلیه چربی جلوگیری شود) یا جراحی بوکال فت، انجام می شود.
لیپوساکشن برای رفع چاقی صورت

شکل 6 لیپوساکشن برای رفع چاقی صورت

انجام لیپوساکشن روی گونه های شما با روش هایی مانند جراحی باکال فت متفاوت است. در حالی که هر دو شامل برداشتن چربی از صورت است. لیپکتومی باکال برداشتن بافت چربی عمقی و خاصی در گونه است که پد چربی باکال نامیده می شود ولی لیپوساکشن چربی زیر کل پوست ناحیه مورد نظر را خارج می کند.

روش کار لیپوساکشن چگونه است؟

لیپوساکشن گونه یک عمل سرپایی است. این بدان معنی است که بعد از اتمام کار می توانید به خانه بروید. به طور معمول حدود یک تا دو ساعت طول می کشد.
پزشک از مارک برای نشان دادن ناحیه ای که تحت درمان است استفاده می کند و علامت گذاری می کند. سپس به شما بی حسی موضعی تزریق می شود.
محلول نمکی همراه با داروهای ضددرد و اپی نفرین به ناحیه تزریق می شود. این امر باعث سفت و متورم شدن ناحیه می شود و به پزشک اجازه می دهد تا چربی را با سهولت بیشتری از بدن خارج کند.
پزشک شما سوراخ کوچکی به اندازه ۲ میلی متر در پوست ایجاد می کند، سپس آن ها از یک کانولای ظریف که به سرنگ متصل است جهت کشیدن چربی استفاده می شود یا از دستگاه مکش متصل به کانول برای از خارج کردن چربی گونه استفاده می شود.
گاه در مواردی که پوست فرد شل باشد یا الاستسیته کافی نداشته باشد پزشک از لیزر جهت لیفت پوست استفاده می کند. یک فیبر لیزر کوچک به زیر پوست وارد می شود. انرژی حاصل از لیزر برای هم تجزیه چربی کار می کند و هم با تحریک کلاژن سازی سبب سفت شدن و جمع شدن پوست شل می شود.
بعد از انجام این عمل احتمالا احساس درد و تورم در صورت و اطراف آن خواهید داشت. این به مرور زمان کاهش یافته و با داروهای بدون نسخه قابل کنترل است.
همچنین در دوران نقاهت از شما خواسته می شود لباس فشرده یا گن مخصوص بپوشید که روی سر شما قرار می گیرد و فک و گردن شما را می پوشاند.
می توانید انتظار داشته باشید که زمان بهبودی کامل 3 تا 4 هفته طول بکشد. بعد از آن گونه های شما باید ظاهری لاغرتر و ظریف تر داشته باشند.
با توجه به حجم چربی برداشت شده، بین یک تا سه ماه بعد نتیجه نهایی قابل مشاهده است.
روش های درمان چاقی صورت

شکل 7 روش های درمان چاقی صورت

در روش های گفته شده بالا روش لیپوساکشن با یا بدون آندولیفت و روش جراحی بوکال فت بیشترین تاثیر را در رفع چاقی صورت دارند و سایر روش ها مانند هایفو، آراف، مزوتراپی و تزریق بوتاکس به ترتیب از نظر میزان اثر در رده های بعدی قرار می گیرند. به همین علت برای انتخاب بهترین یا مناسب ترین روش رفع چاقی صورت باید به پزشک متخصص متبحر در یک کلینیک مجهز مراجعه کنید که از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار باشد.
در پایان دکتر ملکی می افزاید، باید توجه داشت که عمل لیپوساکشن در صورت چه با لیزر و چه بدون لیزر نیاز به مهارت زیادی دارد و در صورت نداشتن تجربه و مهارت کافی می تواند عوارض ناهمواری، غیرقرینگی یا اسکار را به همراه داشته باشد. برای اصلاح فرم صورت های چاق گاهی نیز لازم است به دلیل کوچک بودن یا عقب بودن چانه، تزریق فیلر در چانه انجام شود تا فرم چهره حالت طبیعی و زیباتری به خود بگیرد یا حتی در برخی ممکن است، تزریق مختصری فیلر در بالای گونه به تعادل و هارمونی صورت کمک کند.

طراحی وب سایت پزشکی از جمله خدمات تخصصی گروه نرم افزاری پزشک آنلاین است. این مجموعه با کسب مهارت و تجربه سالها فعالیت در جهت سئوی سایت پزشکان، توانسته است موفق ترین پروژه ها را ارائه نماید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کشف دارویی برای بازتولید سلول های شنوایی

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

اختلال نعوظ چیست؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

لیزر سرد چیست مزایای استفاده از لیزر سرد

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

ترشح خونی یک طرفه و خود به خودی از پستان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

جوانسازی و رفع پف زیر چشم با اندولیفت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

فشار خون در بارداری و پره اکلامپسی

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

عوارض قلیان و سیگار برای پوست

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

سندرم شکست جراحی کمر

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

تغذيه مناسب برای افزايش ميل جنسی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت