دکتر جمال الدین حسن زاده - متخصص پوست و مو

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا چگونه عمل میکند؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drhassanzadeh.net
آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم تلفن مطب : 33246361 - 087

لیزر موهای زائد از جمله روش هایی است که حذف موهای اضافی صورت و بدن را ممکن می سازد. این کار طی چند مرحله انجام می شود و تأثیر آن تا مدت ها پس از انجام، ماندگار خواهد بود. جهت رفع موها از دستگاه های مختلفی استفاده می شود. لیزر موی زائدبه یک گزینه متداول برای از بین موهای ناخواسته بدن مبدل گشته است. البته لازم به ذکر است که شما نباید به لیزر به عنوان درمانی برای موهایی که به دلیل هورمونی ایجاد شده اند نگاه کنید، بلکه در این صورت می بایست ابتدا درمان اولیه بیماری برای شما اولویت باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

عملکرد لیزر الکساندرایت کندلا

لیزر موهای زائددرمانی ایمن، مؤثر و متداول است که نتایج فوق العاده ای را در از بین بردن موهای زائد تمام نقاط بدن به دست می دهد و کمترین آسیبی به پوست یا بافت های اطراف نمی زند. لیزر با تاباندن نور متمرکز به فولیکول موها، قابلیت فولیکول ها را برای رشد موهای جدید از بین می برد. لیزر کندلا از اسپری خنک کننده پوست DCD استفاده می کند تا بیماران، درد کمتری را حین درمان تحمل کنند و از پوستشان محافظت شود. بیماران از همان جلسه اول متوجه کاهش محسوس موهای زائد می شوند و موهایی هم که بین دو جلسه لیزر درمانی با لیزر کندلا رشد می کند، ضعیف تر، ظریف تر و نامشخص تر است.

حذف موهای زائد به کمک لیزر، با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می گیرد. این دستگاه ها با پالس های لیزری، اشعه یا نور را به سمت فولیکول های مو هدایت می کنند. گفتنی است این اشعه ها توسط رنگدانه موجود در فولیکول های مو جذب می شوند و از این طریق فولیکول های مو را تضعیف کرده و در نهایت موجب نابودی آن ها می گردد. از این رو می توان با بهره گیری از آن موهای زائد را حذف کرد. در ادامه به معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا می پردازیم.

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

نواحی تحت درمان با لیزر الکساندرایت کندلا

همه موهای زائد بدن را می توان به وسیله لیزر از بین برد. زنان بیشترین درخواست برای لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی، زیر بغل، پاها و صورت را دارند؛ اما مردان درخواست لیزر موهای زائد در ناحیه کمر، سینه، صورت و پاها را دارند.

مکانیسم دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

نور حاصل از لیزر بدون آنکه به پوست آسیبی وارد کند از پوست عبور کرده و فولیکول های مو آن را جذب خواهند کرد. این لیزر بدون آنکه آسیبی به بافت های اطراف برساند جذب می شوند. ملانین به مقدار زیاد در مو وجود دارد، بنابراین ملانین مو نقش تعیین کننده ای برای جذب لیزر دارد. هر چه موها تیره تر باشد مقدار ملانین بیشتر است و تأثیر لیزر نیز افزایش می یابد و هر چه موها روشن تر باشد مقدار ملانین کمتراست و تأثیر لیزر نیز کاهش می یابد. ملانین طول موج خاصی از نور لیزر را جذب می کند، نور به گرما تبدیل می شود و فولیکول مو را از بین می برد. در نتیجه موهای زائد این منطقه رشد نخواهد کرد و یا رشد آن بسیار کم می شود. پس می توان نتیجه گیری کرد که نوع دستگاه و طول موج دستگاه نقش بسزایی برای از بین بردن موهای زائد دارد.

کلینیک دکتر جمال الدین حسن زاده یکی از مراکز تخصصی است که با ارائه کلیه خدمات پوست و مو، همچنین لیزر موهای زائد با دستگاه پیشرفته ای نظیر لیزر سایناشور ، پذیرای مراجعین محترم در سنندج می باشد. اگر مایل به استفاده از خدمات این مرکز می باشید؛ جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33246361 - 087 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

آمادگی قبل از لیزر موهای زائد

افراد نامناسب جهت استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

با توجه به طول موج نوری این لیزر، این لیزر بر روی موهای سفید یا روشن و رنگی تأثیری ندارد و این نوع از موها توسط الکترولیز از بین می رود.

محدودیت های لیزر الکساندرایت کندلا

یکی از محدودیت های لیزر کندلا، عدم امکان استفاده از آنها روی پوست های برنزه شده است. چون احتمال از بین رفتن رنگدانه ها و سوزاندن پوست در این حالت بسیار افزایش می یابد.

با وجود پیشرفت در تکنولوژی لیزر موهای زائد، هنوز هیچ سیستمی اختراع نشده که بتواند جلوی رشد موها را در کل طول زندگی افراد بگیرد؛ بنابراین حتی با استفاده از لیزر موی کندلا سری جنتل پرو نیز امکان رشد مجدد موها و نیاز به انجام مجدد لیزر مو در مدتی بسیار طولانی حدود یک سال وجود دارد. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که موهایی که مجدداً رشد می کنند بسیار نازک تر و کمرنگ تر از موهای طبیعی خودتان هستند و لیزر مجدد آنها بسیار راحت است.

با وجود در نظر گرفتن تمهیدات مختلفی مانند سیستم های خنک کننده DCD و ACC و استفاده از ژل ها یا کرم های بی حس کننده پیش از شروع لیزر، همچنان بروز عوارضی مانند احساس درد، قرمزی، تورم، در موارد نادر کبودی و لکه های تیره در مراحل اولیه لیزر اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین با مشاهده این علائم مخصوصاً در جلسه اول لیزر مو نگران نشوید، تمام علائم خودبه خود پس از چند روز از بین می روند و با تکرار جلسات لیزر و نازک تر شدن موها، این عوارض نیز کاهش می یابند.

عوارض جانبی لیزر الکساندرایت کندلا

بعد از لیزر موهای زائد، چند عارضه متفاوت ایجاد می شود. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند. این عوارض ممکن است شامل درد، ناراحتی، قرمزی و تورم باشد. در بیشتر موارد، کلیه عوارض جانبی ناشی از لیزر کندلا الکساندرایت ظرف 24 ساعت پس از درمان برطرف می شوند.

علائم لیزر معمولاً کوتاه مدت است. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه به پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون شده است. برخی از متخصصان پوست از ماده بی حس کننده موضعی برای کاهش میزان واکنش پوست به روند درمان با لیزر مو کندلا الکس استفاده می کنند. تحریک پوست باید بعد از واکنش اولیه، معمولاً در طی چند ساعت پس از درمان، کاهش یابد. تورم و قرمزی ممکن است به خوبی با گذاشتن کیسه یخ یا گرفتن دوش آب سرد بهتر شوند.

برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن پوست را در ناحیه لیزر شده تجربه کنند. این نشانه به طورمعمول یک موضوع جزئی است؛ اما می تواند ناخوشایند باشد. پوسته پوسته شدن بعضی اوقات می تواند منجر به زخم یا ایجاد پوسته های متعدد در آن ناحیه شود. با مراقبت از منطقه تحت درمان پس از رفع موها توسط لیزر، مانند استفاده کردن از مرطوب کننده، می توان از بروز هرگونه مشکل پایدار در این روش درمانی جلوگیری کرد.

آدرس اینستاگرام دکتر حسن زاده

برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات جزئی رنگ در ناحیه تحت درمان پوست شوند. به دنبال لیزر موهای زائد ممکن است پوست کمی تیره تر یا روشن تر شود. ممکن است افرادی که پوست روشن تری دارند، تغییرات رنگ تیره تری را تجربه کنند. افرادی که رنگ پوست تیره دارند ممکن است مستعد ابتلا به تغییر رنگ های روشن تر باشند. لیزر موهای زائد می تواند در رنگ دانه پوست در ناحیه آسیب دیده تأثیر داشته باشد و ممکن است پوست تیره یا روشن تر شود. این امر به احتمال زیاد در افرادی که پوست تیره تری دارند، تأثیر می گذارد، به خصوص هنگامی که یک نوع لیزر نامناسب در طول درمان استفاده می شود. این تغییرات به مرور زمان از بین می روند و پوست به حالت عادی بازمی گردد.

روش لیزر مو شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که احتمال آسیب جدی در چشم وجود دارد، به ویژه هنگامی که پزشک روی صورت شخص کار می کند. هم فرد تحت معالجه و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل از آسیب دیدن جلوگیری کند.

مانند سایر روش های آرایشی موهای زائد، آسیب دیدن فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت پوست را ایجاد کند. درحالی که پوست پس از لیزر بهبود می یابد، با منطقه لیزر شده باید به عنوان زخم در حال درمان برخورد شود. افراد باید علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهند. سرانجام، در صورت بروز عفونت، نباید از کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه در نواحی بزرگی از پوست استفاده کرد.

اگر ساکن سنندج هستید؛ و مایلید از خدمات قابل ارائه در کلینیک تخصصی پوست، مو و لیزر دکتر حسن زاده استفاده نمایید؛ برای دریافت نوبت دکتر جمال الدین حسن زاده کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان جوش صورت با لیزر

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

آیا دارویی برای بهبود اختلال ارگاسم در مردان وجود دارد؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

درمان ریزش مو با پی آر پی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

جراحی های زیبایی پستان شامل چه مواردی می شود؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

توصیه های ضروری در رفتار با کودک مبتلا به لکنت

لیلا رستم شیرازی [ آسیب شناسی گفتار و زبان ]

درد معده در بارداری

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

بیماری لوپوس چیست و چه علائمی دارد؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

تشخیص بلوغ زودرس در دختران

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

کاربردهای کربوکسی تراپی پوست چیست؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت