دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

روشهای درمان اسکارهای پوستی کدامند؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

جراحت های ایجاد شده بر روی پوست افراد (جای زخم، بخیه و سوختگی) با یکدیگر متفاوت هستند و در اصطلاح به این جراحت ها اسکار گفته می شود. در بسیاری از مواقع ممکن است افراد به خاطر آسیب های دوران کودکی دچار جراحت هایی بر روی پوست خود شوند که بر اعتماد به نفس آن ها برای تمام عمر تأثیر منفی داشته باشد. متأسفانه، محو کردن کامل جراحت روی پوست امکان پذیر نیست. با این وجود، در موارد لازم می توان از عمل جراحی زیبایی برای حداقل کردن شرایط ظاهری جراحت و محو کردن آن استفاده کرد. در حقیقت این درمان می تواند ظاهر جراحت پوستی را بهبود بخشیده و به این ترتیب اعتماد به نفس فرد را تا حدود زیادی بازیابی نماید.

درمان اسکارهای پوستی از جمله اقداماتی است که توسط دکتر محسن سلیمانی پزشک پوست، کاشت مو و لیزر در کلینیک بهین قابل انجام می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

اسکار

هنگامی که پوست آسیب می بیند، لایه های پوست شروع به ترمیم آسیب دیدگی می کنند و طی این روند مقدار زیادی کلاژن در پوست تولید می شود. در اصطلاح به مکان جوش خوردن زخم، اسکار یا جوشگاه گفته می شود. اسکار تحت تأثیر عوامل متفاوتی ظاهر می شود. از این عوامل می توان به مواردی از جمله: برخی از بیماری ها، اعمال جراحی متفاوت (مانند جای بخیه بعد از سزارین)، تصادفات و آسیب های ناشی از آن و … اشاره کرد.

در کل جوشگاه یا همان اسکار، جزئی از روند و مسیر طبیعی، ترمیم شدن زخم می باشد. هرچه میزان آسیب دیدگی پوست بیشتر باشد، مسلماً دوره ی درمان و ترمیم زخم های پوستی نیز طولانی تر می باشد، بنابراین اسکارهای بیشتری در پوست به جا می مانند. همچنین در مواردی جای جوش بعد از بهبودی که یکی از انواع اسکار می باشد، (مخصوصاً جوش هایی که دچار دست کاری شده باشند)، باقی می مانند. امروزه با پیشرفت فناوری و تکنیک های پزشکی، به منظور برطرف سازی اسکارها از تکنیک های متفاوتی، بهره گرفته می شود.

انواع اسکار

اسکار معمولاً در اثر جراحات، جراحی یا بیماری های پوستی ایجاد می شود. بعضی از انواع اسکارها سریع تر از بقیه بهبود می یابند.

نوع اسکاری که فرد ایجاد می کند به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

شناختن نوع اسکار هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه درمان اسکار مفید است.

درمان اسکارهای پوستی

بهترین روش های درمان اسکار

امروزه روش های متعددی برای درمان اسکارها وجود دارد که پزشک پوست، بسته به نوع اسکار و شرایط بیمار، گاهی یکی از این روش ها و در برخی موارد هم تلفیق چند روش درمانی را باهم برمی گزیند. بهترین روش های درمان اسکارها عبارت اند از:

سابسیژن

سابسیژن با قطع اتصالات زیر اسکار که موجب می شود پوست به سطح زیرین کشیده شده و فرورفتگی یا به اصطلاح چاله روی آن ایجاد شود، انجام خواهد شد. در این روش فرورفتگی پوست در ناحیه اسکار ترمیم شده و هم سطح قسمت های دیگر می گردد. سابسیژن یکی از روش های بسیار خوب و مؤثر برای درمان اسکارهای فرو رفته است که در گذشته از وسایلی مانند نوکور که دردناک، با ریسک عوارض جدی و شبیه تیغ جراحی بود، استفاده می شد؛ اما امروزه از وسیله مخصوص این کار به نام سابسیژکتور استفاده می شود. سابسیژن روشی بدون درد است و با عوارض بسیار خفیف همراه می باشد.

پیلینگ شیمیایی

پیلینگ یا لایه برداری شیمیایی به کمک نوعی اسید مخصوص و قوی انجام می شود که می تواند لایه رویی پوست را کاملاً برداشته و باعث بهبود اسکارهای عمیق شود. بعضی از مواد پیلینگ شیمیایی به اندازه ای ملایم هستند که می توان در خانه از آنها استفاده کرد اما پزشکان و متخصصان زیبایی، موادی برای شما تجویز می کنند که قوی تر بوده و نتایج چشمگیرتری دارند. مواد مخصوص پیلینگ شیمیایی، انواع مختلفی دارند، بنابراین بهتر است جهت انتخاب مناسب ترین ماده برای پوستتان، با پزشک متخصص مشورت کنید.

لیزر

در این نوع درمان، از لیزر برای ترمیم پوست درگیر اسکار آکنه استفاده می شود. در روند لیزر درمانی که شباهت های زیادی با پیلینگ شیمیایی و درم ابریژن دارد، لایه خارجی پوست برداشته می شود. این درمان عموماً دوران نقاهت کوتاه تری نسبت به سایر روش های بازسازی سطح پوست دارد. در این روش بازسازی و ترمیم پوست در محل اسکار تحریک می شود ویکی از بهترین روش های درمان اسکار آکنه است.

عمل جراحی

عمل های جراحی اسکار غالباً در کلینیک های زیبایی و با بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی و بستری در بیمارستان را ندارد و درمان اسکار مستلزم عمل های جراحی سنگین و پر عارضه نمی باشد. برای زخم های بسیار عمیق توصیه می شود.

در واقع بهترین روش برای ترمیم زخم صورت است. روش های اصلاح جراحی می توانند بهبودی در ظاهر پوست ایجاد کنند اما آثاری در پوست به جای می گذارند که از حالت اولیه قطعاً خیلی بهتر خواهد بود هرچند باید به نکته ای توجه کرد که رنگ اسکار را نمی توانیم تغییر دهیم و با گذشت زمان کمرنگ تر از قبل می شود؛ اما اختلاف رنگ آن با پوست طبیعی صورت همیشه باقی می ماند و برای خانم ها تنها می توان با استفاده از مواد آرایشی به طور موقت آنها را محو کنید.

میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ از یک غلتک سوزن دار کوچک و دستی یا قلم های دستی برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود. این سوزن های پوست بی حس شده را می شکافند؛ اما وارد آن نمی شوند. بدین ترتیب کلاژن پوستی را در پوست فعال کرده و به رفع اسکار آکنه کمک می کنند.

شواهد نشان می دهند که میکرونیدلینگ در کاهش عمق اسکار آکنه کمک کننده است و اثرات آن بعد از 9 ماه به کارگیری این روش ظاهر می شوند. میکرونیدلینگ برای درمان اسکار آکنه در افرادی با تناژ پوستی مختلف به کار می رود. میکرونیدلینگ در درمان اسکار آکنه فرو رفته کاربرد دارد.

ورق سیلیکون ژل

ورق های ژله ای سیلیکونی می توانند به صاف شدن اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئیدی کمک نمایند. این ورق های شفاف بر روی جای زخم قرار داده شده و حدود 24 ساعت در محل نگه داشته می شوند.

تزریق کلاژن

تزریق کلاژن برای برجسته سازی و یا پر کردن جای زخم های فرورفته استفاده می شود. کلاژن یک پروتئین حیوانی طبیعی است. قبل از استفاده از کلاژن، شما باید یک تست آلرژی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود به ماده تزریقی حساسیتی نداشته باشید. نتایج حاصل از تزریق کلاژن فوری است، اما دائمی نیست. درنهایت بدن به آرامی کلاژن را جذب می نماید، بنابراین برای پر کردن زخم باید تزریق مجدد صورت بپذیرد.

تزریق چربی

می توان چربی را از قسمت های دیگر بدن برداشت نمود و مجدداً به جای زخم فرورفته تزریق کرد، این کار باعث می شود جای زخم فرورفته پر شده و سطح پوست هموارتر گردد. چربی معمولاً از قسمت بالایی ران از طریق لیپوساکشن استخراج می شود، ممکن است پس از بین بردن جای زخم این ناحیه کمی دردناک شود.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

کاندید مناسب جهت درمان اسکار

شما در هر شرایط سنی که باشید و از محل زخم خود از لحاظ روحی یا بنا به هر دلیل عذاب می کشید می توانید ترمیم زخم اسکار را انجام دهید. فقط دقت داشته باشید که در آن قسمتی که اسکار صورت می گیرد نباید بیماری پوستی یا آکنه داشته باشید.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می باشد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت علائم و درمان التهاب مفصل لگن

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

مولوسکوم تناسلی چیست؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

علل جویدن ناخن و روش پیشگیری

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

بهترین روشهای مراقبت از مو

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

تغذیه وطب مکمل در درمان آرتروز ( اوستئوز آرتریت )

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ترک اعتیاد و سیگار با طب سوزنی

دکتر محسن پرچمی [ طب سوزنی ]

اصلاح فرم و حجم دهی به چانه با تزریق فیلر

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

اکوکاردیوگرافی قلب به چه منظور انجام میشود؟

دکتر امید هاشمی فرد [ متخصص قلب و عروق ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت